BZP: Termomodernizacja budynku Gminnej Biblioteki i SAPOK w Rogowie.
01.07.2025
2025/BZP 00300937/01
GMINA ROGOWO
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku Gminnej Biblioteki i SAPOK w Rogowie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ROGOWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351216
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: KOŚCIELNA
1.5.2.) Miejscowość: Rogowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 88-420
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: (052) 30-24-053 lub (052) 30-24-077
1.5.8.) Numer faksu: (052)30-24-275
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@rogowo.paluki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://rogowo.bip.net.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja budynku Gminnej Biblioteki i SAPOK w Rogowie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-295b4a12-3fa8-4286-8cfa-63acf78b1ba0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00300937
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00054170/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Termomodernizacja budynku Gminnej Biblioteki Publicznej i SAPOK w Rogowie.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO), Komponent B "Zielona energia i zmniejszenie energochłonności" Inwestycja B1.1.4 "Wzmocnienie efektywności energetycznej obiektów lokalnej aktywności społecznej".
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/rogowo3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/rogowo
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem
wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 3. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują: 1) poprzez Platformę, dostępną pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/rogowo 2) drogą elektroniczną: inwestycje@rogowo.paluki.pl; 4. Zamawiający informuje, że Regulamin platformazakupowa.pl dla Użytkowników (Wykonawców) znajduje się na Platformie - stronie internetowej Zamawiającego https://platformazakupowa.pl/pn/rogowo, oraz stanowi Załącznik nr 14 do SWZ. Ponadto na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl/pn/rogowo znajduje się Instrukcja dla Wykonawców platformazakupowa.pl 5. Rejestracja i korzystanie z Platformy https://platformazakupowa.pl/pn/rogowo w tym logowanie, składanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, złożenie oferty w formie elektronicznej oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy zakupowej wymagane jest aby Wykonawca posiadał aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail). 6. Zgodnie z art. 67 ustawy Pzp, Zamawiający podaje minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony platformazakupowa.pl to przeglądarka internetowa Internet Explorer, Chrome i FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s.
platformazakupowa.pl jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli. 7. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami w imieniu Zamawiającego jest: Wojciech Krygier – Inspektor ds. zamówień publicznych (e-mail: inwestycje@rogowo.paluki.pl ) tel. 52 3024053 wew. 34.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/rogowo
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest w Urzędzie Gminy Rogowo jest Wójt Gminy Rogowo z siedzibą w Rogowie ul. Kościelna 8, 88-420 Rogowo tel. 52 30 24 185; fax 52 30 24 275; e-mail: gmina@rogowo.paluki.pl ; 2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@rogowo.paluki.pl;
3) Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego znak RIDiGP. 271.1.4.2025.ZP „Termomodernizacja budynku Gminnej Biblioteki Publicznej i SAPOK w Rogowie” prowadzonym w trybie podstawowym z fakultatywnymi negocjacjami;
4) odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5) Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. 6) obowiązek podania przez Państwa danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22
RODO; 8) posiadają Państwo: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO***; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Państwu: − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; – na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. W nawiązaniu do powyższego obowiązek informacyjny określony przepisami RODO spoczywa również na Wykonawcach w związku
z tym treść oświadczenia Zamawiający zawarł w Formularzu oferty stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ. 2. W zakresie stosowania
przepisów RODO na stronie internetowej BIP – Urzędu Gminy Rogowo opublikowana jest „Informacyjna w zakresie ochrony danych
osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Rogowo”.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie dotyczy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIDiGP.271.1.4.2025.ZP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.1 Przedmiotem niniejszej inwestycji jest termomodernizacja budynku Gminnej Biblioteki Publicznej w zakresie wymiany stolarki okiennej i drzwiowej, ocieplenia zewnętrznych ścian budynku oraz dachu.
1.2. Układ przestrzenny oraz forma architektoniczna obiektu budowlanego Istniejący budynek to obiekt dwukondygnacyjny, niepodpiwniczony, dach budynku płaski kryty papą, na stropie z płyt kanałowych, ściany zewnętrzne wykonane z bloczków z betonu komórkowego. Budynek wykonany w technologii tradycyjnej murowanej z elementami konstrukcji drewnianej (dach).1.3. Charakterystyczne parametry obiektu budowlanego:
a. kubatura – 1144,41 m3
b. powierzchnia użytkowa – 381,47 m2
c. wysokość – 7,80m, długość – 12,67 m, szerokość – 19,12 m
d. liczba kondygnacji – II (parter + piętro)
1.4. Zakres planowanych prac budowlanych:
a. Stolarka okienna
Istniejąca stolarka okienna i drzwiowa częściowo PVC dwuszybowa, częściowo drewniana. Stan zachowania stolarki PVC należy ocenić na dostateczny, okna drewniane niedostateczny. Znacząca nieszczelność stolarki oraz niskie parametry izolacji termicznej uniemożliwią uzyskanie właściwej termoizolacyjności.Planuje się nową stolarkę okienną PVC z nawietrzakami w górnej części ramy okiennej, szyby zespolone dwukomorowe, niskoemisyjne. Współczynnik przenikania ciepła okien U=0,9 W/(m2K), ramy okienne w kolorze białym. Projektuje się ciepły montaż okien z przesunięciem do zewnętrznej krawędzi otworu w celu zminimalizowania mostków termicznych. Parapety wykonane z blachy stalowej ocynkowanej w kolorze grafitowym zamontować w systemie ciepłego parapetu zewnętrznego Prace budowlane należy wykonać zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, wiedzą techniczną oraz wytycznymi producentów, pod nadzorem uprawnionych osób. Wymiary stolarki okiennej należy dopasować do istniejących otworów. W części rysunkowej przedstawiono przewidywane wymiary okien oraz otworów okiennych.
Zakres robót:
I. Prace rozbiórkowe:
1. Skucie starych parapetów,
2. Demontaż starych okien,
3. Wywóz zdemontowanych okien,
II. Prace montażowe:
1. Przygotowanie ościeży i montaż nowych okien PVC,
2. Montaż nowych parapetów,
3. Obrobienie ościeży,
4. Montaż akcesoriów okiennych.
b. Stolarka drzwiowa
Istniejąca stolarka drzwiowa częściowo wykonana z PVC, częściowo drewniana. Stan zachowania stolarki PVC należy ocenić na dostateczny, drzwi drewniane niedostateczny. Znacząca nieszczelność stolarki oraz niskie parametry izolacji termicznej uniemożliwią uzyskanie właściwej termoizolacyjności. Projektuje się nowe drzwi zewnętrzne PVC w kolorze białym. Współczynnik przenikania ciepła drzwi do pomieszczeń ogrzewanych Umax=1,3 W/(m2K). Przeszklenia drzwi wykonane ze szkła bezpiecznego nie stwarzającego zagrożenia w przypadku rozbicia. W jednym przypadku wymagany jest montaż szerszych drzwi w związku z czym przewidziano zmniejszenie powierzchni okna na rzecz drzwi. Prace budowlane należy wykonać zgodnie zasadami sztuki budowlanej, wiedzą techniczną oraz wytycznymi producentów, pod nadzorem uprawnionych osób. Wymiary stolarki drzwiowej należy dopasować do istniejących otworów z przesunięciem do zewnętrznej krawędzi otworu w celu zminimalizowania mostków termicznych. Prace budowlane należy wykonać zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, wiedzą techniczną oraz wytycznymi producentów, pod nadzorem uprawnionych osób. Wymiary stolarki drzwiowej należy dopasować do istniejących otworów w części rysunkowej przedstawiono przewidywane wymiary drzwi oraz otworów drzwiowych.
Zakres robót:
I. Prace rozbiórkowe:
1. Demontaż starych drzwi,
2. Usunięcie istniejących progów i listew przypodłogowych,
3. Wywóz zdemontowanych drzwi oraz materiałów rozbiórkowych.
II. Prace montażowe:
1. Przygotowanie otworów drzwiowych i montaż nowych drzwi,
2. Montaż nowych progów oraz listew przypodłogowych,
3. Obrobienie ościeży oraz uszczelnienie miejsc montażu,
4. Montaż akcesoriów drzwiowych, takich jak klamki, zamki oraz uszczelki.
c. Ocieplenie ścian zewnętrznych
Ocieplenie zewnętrznych ścian budynku należy wykonać metodą lekką – mokrą przy zastosowaniu technologii systemowych (firmowych) dopuszczonych do powszechnego stosowania w budownictwie. Wykonanie ocieplenia powinno być zgodne z wymogami instrukcji ETICS. Przed przystąpieniem do wykonania ocieplenia należy upewnić się, czy wszystkie podłoża są nośne – w szczególności należy odkuć i uzupełnić wszystkie odspojone i wybrakowane warstwy tynku cementowo-wapiennego. Należy również skuć wszelkie wystające elementy dekoracji architektonicznej – parapety podokienne, gzymsy międzypiętrowe, bonie narożnikowe, oraz gzymsy wieńczące w skrzydłach budynku.
Zakres robót:
Ocieplenie ścian nadziemia należy wykonać ze styropianu EPS 80-036 - grubość: 14 cm, λ: 0,036 W/mK. Styropian należy oprzeć na listwie cokołowej wyposażonej w okapnik umieszczonej na granicy cokołu i parteru. Dolną granicę ocieplenia stanowi powierzchnia terenu wokół budynku. Górną granicę ocieplenia stanowią attyki lub krawędź dachu. Do przyklejania płyt do podłoża należy użyć zaprawy klejowej odpowiadającej wymogom BN-78/6033 06 z dodatkami określonymi przez przyjęte rozwiązania systemowe. Niezależnie od masy klejącej płyty styropianowe należy przymocować do podłoża łącznikami (kotwami) w ilości 4 szt. na 1m2 . Ocieplając ściany najwyższej kondygnacji oraz przy narożnikach należy w odległości 1,2m od krawędzi zamontować 6 szt. na 1m2 łączników. Należy stosować łączniki z trzpieniami tworzywowymi odpowiadającymi wymogom świadectw ITB. Po wyrównaniu powierzchni styropianu należy wtopić tkaninę zbrojącą (siatkę podtynkową) z włókna szklanego na całej powierzchni izolacji i dodatkowo drugą warstwę w narożach otworów i na ścianach cokołu i parteru pamiętając o zabezpieczeniu narożników profilami zgodnie ze STWiOR. Silikatowy tynk cienkowarstwowy w kolorze białym i o uziarnieniu do 1,0 mm należy położyć na podkładzie tynkarskim. Niedopuszczalne jest stosowanie materiałów nie należących do danego systemu lub niestosowanie się do wytycznych wykonawczych producenta SSO. Należy wykonać nowe obróbki blacharskie w kolorze pokrycia dachowego. Na szczytach ścian należy zamontować nowe obróbki z blachy ocynkowanej blacharskie w kolorze grafitowym na szerokość istniejącej ściany oraz projektowanego ocieplenia.
d. Rynny i rury spustowe
Rynny dachowe wykonać z rur PVC o średnicy 110 mm, rury spustowe o średnicy 80 mm. Rury spustowe zamontować na nowych, dłuższych łącznikach. Kolor rynien i rur spustowych grafitowy. W przypadku rur spustowych wprowadzonych do kanalizacji deszczowej należy zamontować wyczystkę u podstawy rury.
e. Pokrycie dachu
Projektuje się docieplenie wszystkich istniejących dachów budynku, zarówno głównej części jak i stropodachu wykonanego z płyt kanałowych. Na wszystkich częściach dachu pokrycie stanowi papa. Przed pracami dociepleniowymi należy naprawić kominy wentylacyjne murowane poprzez naprawę wyprawy tynkarskiej oraz wymianę czapek betonowych, które następnie należy pokryć blachą montowaną do płyt OSB.
Zakres robót:
Dachy należy oczyścić, ściąć stare pęcherze oraz nierówności, usunąć wszelkie luźne fragmenty papy, zagruntować gruntami dopuszczony do użytku ze styropianami oraz ocieplić styropapą 036 grubości 0,22m, λ= min. 0,036 [W/(m•K)]. Styropapę kleić przy użyciu klejów poliuretanowych do styropianu oraz dodatkowo przy pomocy łączników mechanicznych w ilości 3 szt. na 1m2 oraz 6 szt. na 1m2 w pasach przykrawędziowych. Tak wykonane ocieplenie zabezpieczyć termozgrzewalną papą wierzchniego krycia modyfikowaną SBS o grubości 5,2 mm, uważając by nie przegrzać warstwy ocieplenia. W narożnikach wewnętrznych zastosować izokliny laminowane papą. Należy również wykonać kominki wentylacyjne do papy na każde 40-60m2 powierzchni dachu dbając o prawidłowe ich zgrzanie z powierzchnią pokrycia.
f. Warunki ochrony przeciwpożarowej
Projektowane zmiany w budynku Gminnej Biblioteki Publicznej nie mają wpływu na stan budynku pod względem ochrony przeciwpożarowej.
g. Ekspertyza techniczna
Przedmiotowy budynek Gminnej Biblioteki Publicznej w Rogowie to obiekt wolnostojący, wykonany w konstrukcji tradycyjnej murowanej. Budynek podlegający termomodernizacji to obiekt dwupiętrowy, kryty dachem płaskim o konstrukcji drewnianej oraz wyposażony w instalacje elektryczną, wodociągową, kanalizacyjną i teletechniczną.
W wyniku oględzin stanu technicznego obiektu stwierdzono:
- Fundamenty - Nie ustalono stanu technicznego ław fundamentowych, gdyż nie dokonano odkrywek. Z wywiadu z inwestorem oraz dokumentacji archiwalnej wynika, że budynek posiada betonowe ściany fundamentowe. Na podstawie obserwacji nie stwierdzono żadnych zarysowań oraz spękań konstrukcji obiektu wywołanych osiadaniem obiektu, w związku z czym brak przeciwwskazań do dalszego użytkowania i planowanych prac budowlanych.
- Ściany nadziemia - Ściany nadziemia wykonane z bloczków z betonu komórkowego (bez ocieplenia) na zaprawie cementowo-wapiennej, obustronnie otynkowane. Ściany murowane w dobrym stanie technicznym, występuj lokalnie odspojenia i pęknięcia tynków. Brak ocieplenia ścian zewnętrznych budynku prowadzi do znacznych strat ciepła, co skutkuje wyższymi kosztami ogrzewania i obniżeniem komfortu cieplnego wewnątrz pomieszczeń.
- Stropy - Strop z płyt kanałowych, w dobrym stanie technicznym, nie zaobserwowano zarysowań ani ugięć sufitów.
- Konstrukcja dachu - Stropodach płaski pełny kryty papą, na stropie z płyt kanałowych Stan techniczny pokryć budynku jest dobry.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45431000-7 - Kładzenie płytek
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) wykonał roboty budowlane nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że wykonał tj. zakończył roboty budowlane wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykonawca powinien udokumentować co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na termomodernizacji budynku użyteczności publicznej o wartości min. 200 000,00 zł brutto, które swoim zakresem obejmowało: wykonanie izolacji termicznej i przeciwwilgociowej, montaż instalacji fotowoltaicznej, wymianę stolarki okiennej, lub/i wymianę pokrycia dachowego.
Wykonawca wykona świadectwo energetyczne budynku po zakończeniu robót.
b) Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy potwierdzającego spełnienie tego warunku – Załącznik nr 5 do SWZ;
b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. Wykonawca wykaże, że osoby skierowane do realizacji zamówienia odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi posiadają wymagane obowiązującymi przepisami uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w tym:
- kierownika robót branży konstrukcyjno – budowlanej, tj.: co najmniej (1) osobą, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno – budowlanej posiadający co najmniej 5-letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy (robót), w rozumieniu ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418).
- kierownika robót branży elektrycznej, tj. co najmniej jedną (1) osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych posiadający co najmniej 5-letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy (robót), w rozumieniu ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418). − kierownika robót branży sanitarnej, tj.: co najmniej jedną (1) osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń posiadający co najmniej 5-letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy (robót),w rozumieniu ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418).
Przez uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831) poprzedzone rozporządzeniem w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z dnia 11 września 2014 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 352) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334). Zamawiający wymaga od Wykonawców wskazania imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o wykształceniu, kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu tych osób – Załącznik nr 6 do SWZ.
Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji wyżej wymienionych osób.
Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy potwierdzającego spełnienie tego warunku – Załącznik nr 6 do SWZ (załączyć uprawnienia budowlane ww. osób).
5. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
6. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadane przez Wykonawcę sprzecznych interesów w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 3 do SWZ;
2) aktualny odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – Załącznik nr 5 do SWZ;
2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Do oferty (załącznik nr 1) Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, na podstawie art. 125 ust.1 ustawy Pzp o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ;2. Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy);
3. Zobowiązanie podmiotu udostepniającego zasoby (jeżeli dotyczy);
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj.: 16 lipca 2025 r. do godziny 9:00.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
4. Wadium wniesione w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na konto Urzędu Gminy Rogowo Pałucki Bank Spółdzielczy w Wągrowcu, Oddział w Janowcu Wlkp. nr 95 8959 0001 5507 8995 2000 0060 z dopiskiem „Wadium – „Termomodernizacja budynku Gminnej Biblioteki i SAPOK w Rogowie (nr RIDiGP. 271.1.4.2025.ZP)”.
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Terminem wniesienia wadium jest datą uznania na rachunku Zamawiającego.
6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp;
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Rogowo;
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany przewidziano w dokumentach zamówienia.1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w projekcie Umowy, stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ. 2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z
umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie
uregulowanym w art. 454 - 455 Pzp oraz wskazanym w projekcie Umowy, stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy