BZP: Wykonywanie usług z zakresu gospodarki łowieckiej na terenie Nadleśnictwa Połczyn w roku 2025
02.07.2025
2025/BZP 00305609/01
NADLEŚNICTWO POŁCZYN
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonywanie usług z zakresu gospodarki łowieckiej na terenie Nadleśnictwa Połczyn w roku 2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: NADLEŚNICTWO POŁCZYN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330044281
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szczecinecka 12
1.5.2.) Miejscowość: Połczyn-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-320
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: polczyn@szczecinek.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://polczyn.szczecinek.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonywanie usług z zakresu gospodarki łowieckiej na terenie Nadleśnictwa Połczyn w roku 2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-90470d31-1979-4952-b616-86d4c7690324
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00305609
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-90470d31-1979-4952-b616-86d4c76903243.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu Platformy e-Zamówienia („Platforma”), która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl lub poczty elektronicznej adres polczyn@szczecinek.lasy.gov.pl, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu Platformy. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy, w tym minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa „Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia”, dostępny pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/ oraz informacje zamieszczone na stronie Platformy w zakładce „Centrum Pomocy”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: S.270.1.7.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki łowieckiej (polowania indywidualne i zbiorowe) do wykonania na terenie Nadleśnictwa Połczyn w roku 2025
4.2.6.) Główny kod CPV: 77600000-6 - Usługi myśliwskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku do każdej z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty („Opcja”). Przedmiotem Opcji będą takie same (analogiczne) prace, jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w którejkolwiek z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego, mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z prac wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty.Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, której łączna wartość nie będzie przekraczała 30 % Wynagrodzenia z dnia zawarcia Umowy, zgodnie z §11 ust. 1
wzoru umowy stanowiącego Załącznik nr 9 do SWZ. Podstawą określenia wartości
prac zleconych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny
jednostkowe poszczególnych prac zawarte w kosztorysie ofertowym stanowiącym
część Oferty.
Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wy-konawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie.
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku: (1) wystąpienia konieczności zwiększenia zakresu rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia w następstwie przyczyn przyrodniczych, klimatycznych, atmosferycznych bądź związanych z prawidłowym prowadzeniem gospodarki łowieckiej lub gospodarki le-śnej, (2) powierzenia Zamawiającemu nowych zadań gospodarczych lub publicznych,
(3) powierzania Wykonawcy prac stanowiących wykonawstwo zastępcze w stosunku do prac realizowanych przez innego wykonawcę (na Obszarze Realizacji).
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
zdolności technicznej lub zawodowej:a)
Warunek ten, w zakresie potencjału technicznego, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dyspono-wać:
•
minimum 6 osobami do naganki wraz z transportem
•
co najmniej 1 specjalistyczną przyczepą do transportu tusz pozyskanej zwie-rzyny;
•
co najmniej 3 samochodami z napędem 4x4 przystosowanym do przewozu min. 8 pasażerów (transport myśliwych na polowaniach zbiorowych);
•
co najmniej 6 (sześcioma) psami ras myśliwskich przeznaczonych do polo-wań pędzonych na grubą zwierzynę, w każdym miocie;
•
1 trębaczem posiadającym umiejętności poprawnego grania sygnałów my-śliwskich.
b)
Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do re-alizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować
−
co najmniej 1 osobą posiadającą prawo jazdy kat. min. B, która pełnić będzie funkcję kierowcy do przewozu myśliwych,
−
co najmniej 1 osobą posiadającą prawo jazdy min. Kat. B, która pełnić będzie funkcję kierowcy do przewozu naganki, psów i upolowanej zwierzyny.
UWAGA: Wykonawca nie może w celu wykazania spełnienia w/w wa-runku udziału w postępowaniu, wykazywać tej samej osoby do pełnie-nia funkcji kierowcy do przewozu myśliwych oraz kierowcy do prze-wozu naganki, psów i upolowanej zwierzyny.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w pkt 6.1.-6.3. oraz w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowa-niu, o których mowa w pkt 7.1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenia, o których mowa w art. 125 PZP, tj.:
a)
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.
b)
oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1. SWZ, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oce-niona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a)
wykaz urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamó-wienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zaso-bami (wzór wykazu urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wy-konania zamówienia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 PZP, przewiduje możliwość zmian postanowień Umowy:1) Zam. dop. możliwość przedłużenia okresu realizacji Przedmiotu Umowy o okres odpowiadający okresowi trwania przeszkody uniemożliwiającej realizację Przedmiotu Umowy lub o okres niezbędny do wykonania Przedmiotu Umowy w minimalnym zakresie deklarowanym przez Zamawiającego w § 1 ust. 4 Umowy, jeżeli w trakcie realizacji Umowy wys. okoliczności uniemożliwiające realizację jej przedmiotu zgodnie z war. opisanymi w Umowie, za które odp. nie ponosi Wyk., ani Zam..
2) Zam. dopuszcza wprowadzenie zmian w sposobie wykon. (technologii) Przedmiotu Umowy, w przypadku:
a) gdy zmiana technologii umożliwiłaby Wyk. terminową lub należytą realizację zobowiązań wynikających z Umowy, z zastrzeżeniem, że zmiana technologii nie będzie powodować wzrostu kosztów ponoszonych na realizację Przedmiotu Umowy;
b) konieczność zreal. Przedmiotu Umowy przy zastos. innych tech. niż wskazane w Opisie Przedmiotu Zam. w szczególności w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu Umowy albo naruszało obowiązujące przepisy prawa;
c) konieczność zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych technologii albo innymi środkami ze względu na zmiany obowiązującego prawa lub regulacji obowiązujących w PGL LP;
d) poj. się nowszych tech. wyk. prac gwar. co najmniej ten sam standard wyk. czynności wchodzących w skład Przedmiotu Umowy oraz niepowodujących większych strat i zan. w środ. nat. niż te, które mogą powstać przy wyk. Przedmiotu Umowy w sposób pierwotnie opisany.
Żadna ze zmian wskazanych w lit. a) – d) nie może pociągnąć za sobą zwiększenia wynagrodzenia należnego Wyk.
3) Zam. dop. możliwość zmian wskazanych w SWZ ilości prac wchodzących w zakres Przed. Umowy w przypadku:
a) wystąpienia konieczności zwiększenia zakresu rzecz. usług stanowiących przed. zamówienia w następstwie przyczyn przyrodniczych, klim., atm. bądź związanych z prawidłowym prow. gosp. łąkowo-rolnej lub gosp. leśnej,
b) zmian na rynku sprzedaży drewna lub pow. Zam. nowych zadań gosp. lub pub.,
c) braku moż. wyłonienia z przyczyn obiektywnych wykonawców usług z zakresu gospodarki łąkowo-rolnej w ramach podst. trybów udzielania zamówień, celem zab. niezbędnego wykonawstwa prac (na Obszarze Realizacji),
d) powierzania Wyk. prac stan. wykonawstwo zastępcze w stos. do prac realizowanych przez innego wykonawcę (na Obszarze Realizacji).
przy czym zmiana ta nastąpi na następujących zasadach:
- zwiększenie ilości prac w stosunku do ilości wskazanej w SWZ może nastąpić tylko pod war. jednoczesnego zmniejszenia ilości innych prac w stos. do ich ilości wskazanej w SWZ;
- zwiększenie ilości prac może nastąpić o wielkość stan. równowartość prac objętych zmniejszeniem;
- na potrzeby określenia zakresu zmiany Umowy: (1) równowartość prac objętych zmniejszeniem oraz (2) ilość prac objętych zwiększeniem zostaną obliczone w oparciu o Ceny Jedn. bez uwzg. ew. Waloryzacji;
- zmiana, o której mowa w niniejszym pkt nie może prowadzić do zwiększenia kwoty Wartości Przedmiotu Umowy;
4) Zam. dop. wprowadzenie zmian części Przedmiotu Umowy, które Wykonawca przewidział do real. za pomocą podwykonawców na inne części Przed. Umowy, w tym również na części, których Wyk. nie wskazał w złożonej przez siebie ofercie. Zmiana nie może pociągnąć za sobą zwiększenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
5) Zam. dop. zmianę w zakresie treści dok. przedstawianych wzajemnie przez Strony w trakcie realizacji Umowy lub sposobu informowania o realizacji Umowy. Zmiana ta nie może spowodować braku inf. niezbędnych Zam. do prawidłowej realizacji Umowy.
6) Ponadto Zam. dop. wprowadzenie zmian w przypadku:
a) wystąpienia siły wyższej,
b) rezygnacji przez Zam. z realizacji części Przed. Umowy ponad zakres wskazany § 1 ust. 4. w zw. z wyst. przyczyn przyrod., klim., atm. bądź związanych z prawidłowym prow. gosp. łowieckiej.