BZP: Świadczenie usług transportowych uczniów do Szkoły Podstawowej w Czarnej Wsi Kościelnej wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdów na podstawie zakupionych biletów miesięcznych w r. szk. 2025/2026
03.07.2025
2025/BZP 00307739/01
Gmina Czarna Białostocka
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług transportowych uczniów do Szkoły Podstawowej w Czarnej Wsi Kościelnej wraz z zapewnieniem opieki
w czasie przejazdów na podstawie zakupionych biletów miesięcznych w r. szk. 2025/2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Czarna Białostocka
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659036
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Torowa 14 A
1.5.2.) Miejscowość: Czarna Białostocka
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-020
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@czarnabialostocka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip-umczarnabialostocka.wrotapodlasia.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług transportowych uczniów do Szkoły Podstawowej w Czarnej Wsi Kościelnej wraz z zapewnieniem opieki
w czasie przejazdów na podstawie zakupionych biletów miesięcznych w r. szk. 2025/2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-61136d13-1c32-4b16-aa2f-6c050a809e67
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00307739
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00023193/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Świadczenie usług transporotwych uczniów do Szkoły Podstawowej w Czarnej Wsi Kościelnej wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdów na podstawie zakupionych biletów miesięcznych w ro. sz. 2025/2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-61136d13-1c32-4b16-aa2f-6c050a809e673.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz
poczty elektronicznej przetargi@czarnabialostocka.pl . Adres strony internetowej, na której będą udostępniane zmiany i wyjaśnienia
SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia:
https://bipum.czarnabialostocka.wrotapodlasia.pl w zakładce „Zamówienia publiczne"
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna
jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/ (dotyczy składania ofert), oraz pocz elektr: przetargi@czarnabialostocka.pl .
2.Oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postęp, zawiadomienia, wezwania, zadawanie pytań oraz ogólne
informacje,Zamawiający i Wykonawcy przekazują powołując się nr ogłoszenia (BZP) lub nr refer postęp tj. Or.271.14.2025.
3.Wykonawca zamierzający wziąć udział w postęp o udzielenie zamów publicz, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na P.
e-Zamówienia.Wykonawca posiadający konto na P. e-Zamówienia ma dostęp do formu: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub
wniosku oraz do formularza do komun. 4. Możliwość korzystania w postęp z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie
wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na P. e- Zamówienia oraz zalogowania się na P. e-Zamówienia. Do korzystania z
„Formularza do komunikacji”służących do zadawania pytań dotyczących treści dokum zamów wystarczające jest posiadanie tzw.
konta uproszczonego na P. e-Zamówieniach. Zamawiający wymaga aby komuni między zamawiającym a wykonawcami, w tym
wszelkie oświad, wnioski, zawiadomienia oraz inform, przekazywane były w formie elektro. 5. Zamawiający nie ponosi
odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z SWZ. 6. Wymagania techn i organizacyjne wysyłania i odbierania dokum
elektron, elektron kopii dokum i oświadczeń oraz inform przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania
z P. e-Zamówień. 7.Zamawiający przekazuje link do postęp oraz ID postępo jako inform do niniejszej SWZ. Dane postępow można
wyszukać również ze strony głównej P. e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowanie/konkurs”). 8. Za datę i godz przekazania
oferty, wniosków, zawiadomień, dokum elektron, oświad lub elektron kopii dokum lub oświad oraz innych inform przyjmuje się datę
ich przekazania na P. e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl lub datę ich przekazania za pomocą pocz elektron z zastrzeżeniem,
iż ofertę wraz z załącz określonymi w roz X. SWZ, pod rygorem odrzucenia oferty na podst art 226 ust.1 pkt6 Pzp, można przekazać
wyłącznie na P. e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl Dokum składane w formie elektron lub w postaci elektron muszą być
opatrzone podp elektron, podp zaufanym lub podp osob (zgodnie z art. 63 ust. 2 Pzp). Ofertę, oświadczenia o których mowa w
art.125 ust.1 Pzp., pśd, pełnomocnictwa sporządza się w postaci elektr, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w
formatach.txt,.rtf,.pdf,.doc,.docx,.odt. Zalecany przez Zamawiającego format danych - .pdf. 9. Komuni w postęp, z wyłączeniem
składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektro za pośrednictwem
“Formularze”n(„Formularze do komunikacji”). Za pośred „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie
wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komun umożliwiają również dołączenie załącz do
przesyłania wiadomoś (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załącz zamawiający dopuszcza również możliwość składania doku
elektr za pomocą poczty elektr, na wskazany w pkt. 1 adres e-mail. Sposób sporządzania dok elektr musi być zgodny z
wymaganiami określonymi w rozp MRPiT z dn 23.12.2020 r. w sprawie pśd oraz innych dokum lub oświad, jakich może żądać
zamawiający od wykonawcy oraz rozp PRM z dn 30.12.2020 r. w sprawie sposobu sporządz i przekazyw inform oraz wymagań tech
dla dokum elektro oraz środ komu elektron w postęp o udzielenie zamó publi lub konkursie. W zależności od rodzaju podpisu i jego
typu (zewn i wewn) dodaje się do przesłanej wiadomości uprzednio podpisane dokum wraz z wygenerowanym plikiem podp (typ
zewn) lub dokum z wszytym podp (typ wewnętrzny). Wszystkie wysłane i odebrane w postępo przez wykonawcę wiadomości
widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 roz Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27.04.2016 r. w sprochrony osób fiz w związku z przetwarzaniem dan osob i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne roz. o ochronie da¬nych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „Roz”, informuję, że:
1.Admin Pani/Pana dan oso jest Gmina Cz B reprezentowana przez Burmistrza Cz B z siedzibą: ul. Torowa 14A, 16-020 Cz B,
tel.:85 713 13 40, e-mail: um@czarnabialostocka.pl. 2.W sprawach z zakresu ochrony dan oso może się Pan/i kontaktować się z
IOD pod adresem e-mail: iod@dbajodane.pl 3.Dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z postęp o udzielenie zp.
4.Dane osob będą przechowywane przez okres zg. z art. 78 ust. 1 i 4 ust. z dnia z dnia 11.09.2019 r.– Pzp (Dz. U. z 2022 r. poz.
1710 z późn. zm.)zwanej dalej PZP, przez okres 4 lat od dnia zak postępowania o udzielenie zam, a jeżeli czas trwania umowy
przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas obowiązywania umowy. 5.Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Roz w związku z przepisami PZP. 6.Odbiorcami Pan/i danych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona
zostanie dok postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 4 PZP. 7.Ob podania przez Pan/i danych osobowych bezpośrednio
Pan/i dotyczących jest wymogiem ust określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem w post o udzielenie zam publ;
konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z PZP. 8.Osoba, której dane dotyczą ma prawo do: dostępu do treści swoich
danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania,w przypadku gdy przetw danych odbywa się z
naruszeniem przep Roz służy prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa UODO, ul. Stawki 2, 00-193
Wawa,9.Osobie, której dane dotyczą nie przysługuje: w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e Roz prawo do usunięcia dan osob;
prawo do przenoszenia dan osob, o którym mowa w art. 20 Roz;na podstawie art. 21 Roz prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania
dan osob. 10.W przypadku gdy wykonanie obow, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Roz, wymagałoby niewspółmiernie dużego
wysiłku, Admin może żądać od
osoby, której dane dotyczą, wskazania dodat inf mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty
postępowania o udzielenie zam publ. 11.Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub
uzupełnienia dan oso, o którym mowa w art. 16 Roz, nie może skutkować zmianą wyniku postę o udzielenie zam publ lub konkursu
ani zmianą post. umowy w zakresie niezgodnym z PZP. 12.Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Roz, nie
ogranicza przetwarzania dan osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zam publ. 13.W przypadku dan osob
zamieszczonych przez Admin w BZP, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 Roz, są wykonywane w drodze żądania
skierowanego do Admin.14. Od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zam, w przypadku gdy wniesienie żądania, o którym
mowa w art. 18 ust. 1 Roz, spowoduje ograniczenie przetwarzania dan osob zawartych w protok i załą do protok, Admin nie
udostępnia tych danych zawartych w protok i w zał do protok, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 Roz.
15.W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Roz, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku,
Admin może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych inf mających w szczególności na celu sprecyzowanie
nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zam. 16.Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do
sprostowania lub uzup, o którym mowa w art. 16 Roz, nie może naruszać integralności protok oraz jego zał. 17.Ponadto
informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pan/i danych osobowych nie podlega Pan/i decyzjom, które się opierają wyłącznie na
zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 Rozp
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Or.271.14.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zapewnieniu dojazdu do szkoły i odwozu po zajęciach, dzieci
zamieszkałych na terenie Gminy Czarna Białostocka, na podstawie zakupionych biletów miesięcznych z uwzględnieniem
przysługujących tym uczniom ulg ustawowych w przewozach transportem publicznym, wraz ze sprawowaniem opieki nad
dziećmi w czasie wsiadania, przewozu oraz wysiadania z pojazdu w roku szkolnym 2025/2026.
1) Wykaz miejscowości (przystanków) z których zabierane będą dzieci:
a) Trasa I (30 uczniów)
Klimki, Wólka Ratowiecka, Ruda Rzeczka, Złotoria I, II, Złota Wieś, Ogóły;
b) Trasa II (22 uczniów)
Karczmisko, Kosmaty Borek; Kosmaty Borek kolonia
c) Trasa III (15 uczniów)
Brzozówka Ziemiańska, Brzozówka Strzelecka, Łapczyn, Chmielnik; Lacka Buda
d) Trasa IV (31 uczniów)
Zdroje, Osierodek, Jezierzysk, Niemczyn, Oleszkowo;
e) Trasa V (10 uczniów)
Czarna Wieś Kościelna – Czarna Białostocka ul. Wrzosowa.
2) Wykaz miejscowości (przystanków) do których dowożone będą dzieci:
a) Trasa I (30 uczniów)
Ogóły, Złota Wieś, Złotoria I, II, Ruda Rzeczka, Wólka Ratowiecka, Klimki;
b) Trasa II (22 uczniów)
Kosmaty Borek kolonia, Kosmaty Borek, Karczmisko;
c) Trasa III (15 uczniów)
Lacka Buda, Chmielnik, Łapczyn, Brzozówka Strzelecka, Brzozówka Ziemiańska;
d) Trasa IV (31 uczniów)
Oleszkowo, Niemczyn, Jezierzysk, Osierodek, Zdroje;
e) Trasa V (10 uczniów)
Czarna Wieś Kościelna – Czarna Białostocka ul. Wrzosowa.
3) Wymagania dodatkowe dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia:
a) Wykonawca będzie dowoził uczniów w dni nauki szkolnej na podstawie sprzedanych biletów miesięcznych. Dowóz i
odwóz dzieci odbywać się będzie według harmonogramu ustalonego przez dyrektora Szkoły Podstawowej w Czarnej Wsi
Kościelnej do którego Wykonawca jest zobowiązany się dostosować, przy założeniu, że dowóz uczniów rozpoczynać się
będzie nie wcześniej niż o godz. 06:40 z pierwszego przystanku a przejazd do szkoły nastąpi nie później niż o godz. 7:55,
oraz że powrót odbywać się będzie pomiędzy godz. 14:00 – 16:00.
W przypadku zmian w organizacji zajęć polegających na: skróceniu godzin nauki, egzaminu ósmoklasisty lub innych
przyczyn Wykonawca zostanie powiadomiony przez dyrektora Szkoły Podstawowej w Czarnej Wsi Kościelnej o zmianie
terminu dowozu lub odwozu uczniów co najmniej na 3 dni przed planowaną zmianą.
b) Przewozy rozliczane będą na podstawie ilości zakupionych biletów miesięcznych.
c) Usługa będzie świadczona przy użyciu środków transportowych spełniających wymagane warunki techniczne, oraz
oznakowanych w sposób zgodny z odpowiednimi przepisami prawa, zapewniające maksymalne bezpieczeństwo, higienę i
wygodę przewożonych osób. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia z wykorzystaniem środków
transportowych odpowiadających wymogom określonym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 31 grudnia 2002 r. (t.j.
Dz. U. z 2024 r. poz. 502 ze zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu niezbędnego wyposażenia.
d) Wykonawca ubezpiecza autobusy/ busy i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozu i pozostających
w związku z przewozem, posiada ważne badania techniczne oraz ubezpieczenie OC i NNW.
e) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia kierowców pojazdów, którzy posiadają uprawnienia, o których mowa w art.
39a ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1539 ze zm.).
Pracownik oraz pojazd wykazany dla danej części zamówienia nie może być wykazywany powtórnie w innych częściach
zamówienia.
f) Wykonawca zamówienia podczas przewozu musi zapewnić w autobusie odpowiednią liczbę miejsc siedzących dla
każdego dziecka,
g) W okresie jesienno - zimowym pojazdy dowożące dzieci muszą być ogrzewane.
h) Dyrektor Szkoły Podstawowej w Czarnej Wsi Kościelnej najpóźniej na 6 dni przed rozpoczęciem wykonywania usługi (w
danym miesiącu) dostarczy Wykonawcy imienną listę uczniów. Przed przekazaniem imiennej listy uczniów Dyrektor Szkoły
Podstawowej zawrze z Wykonawcą umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych. Wzór umowy stanowi Załącznik
do SWZ.
i) Wykonawca na 3 dni przed rozpoczęciem wykonywania usługi (w danym miesiącu) dostarczy do szkoły bilety miesięczne,
zgodnie z imiennym wykazem uczniów.
j) Odbiór dostarczonych biletów miesięcznych odbywać się będzie każdorazowo w obecności upoważnionego
przedstawiciela szkoły, który własnoręcznym podpisem potwierdzi dostarczoną ilość biletów.
k) Dyrektor Szkoły Podstawowej w Czarnej Wsi Kościelnej może zwrócić Wykonawcy niesłusznie wystawiony bilet
miesięczny do 5-go dnia każdego miesiąca pod warunkiem, że na jego podstawie nie były odbywane przejazdy. Zwrócony
bilet miesięczny będzie stanowił podstawę do sporządzenia korekty faktury za dany miesiąc.
l) Wszystkie dzieci, które rozpoczynają zajęcia lekcyjne muszą być przywiezione do szkoły przynajmniej na 5 minut przed
rozpoczęciem zajęć lekcyjnych.
m) Wykonawca w razie awarii własnego autobusu zobowiązany jest bezzwłocznie (nie później niż w ciągu 120 minut)
zapewnić pojazd zastępczy do przewozu uczniów, odpowiednio przystosowany do wykonania przewozu, sprawny
technicznie i oznakowany. Nie zapewnienie pojazdu zastępczego spowoduje obciążenie Wykonawcy karą w wysokości 500
zł każdorazowo.
n) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu
zamówienia chyba, że wynikało to z winy Zamawiającego lub osób, za które ponosi odpowiedzialność.
o) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany w zakresie liczby dowożonych i odwożonych uczniów, która spowoduje
wzrost lub spadek ilości zakupionych biletów miesięcznych w przypadku zmiany rzeczywistej liczby przewożonych uczniów.
p) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian, które są uzależnione od rozkładu zajęć lekcyjnych w szkołach i
nieprzewidzianych zdarzeń na drogach.
q) Na co najmniej 10 dni przed rozpoczęciem roku szkolnego Wykonawca przedstawi projektowany rozkład jazdy
autobusów, spełniający wymagania co do organizacji i realizacji dowozu uczniów.
r) Transport musi być przeprowadzony ze sprawowaniem opieki nad dziećmi w czasie ich przewozu, jak również w trakcie
ich wsiadania i wysiadania. Kierowca autobusu nie może pełnić funkcji opiekuna.
s) W przypadku pozostawania wolnych miejsc w autobusie/ busie Zamawiający wyraża zgodę na świadczenie usług na
rzecz innych osób poprzez sprzedaż biletów
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Emisja spalin
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych wRozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają niżej określone przez Zamawiającego warunki
udziału w postępowaniu:
1) W zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w
sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu
warunków udziału w postępowaniu.
2) W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 200.000,00 zł.
3) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej
a) Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował co najmniej 2 (dwoma) pełnosprawnymi autobusami/ busami
umożliwiającymi wykonanie tras przewozu zgodnie z harmonogramem, posiadającymi aktualne badania techniczne,
b) Warunek dotyczący zdolności zawodowej zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie
zrealizował/realizuje minimum 2 (dwie) usługi odpowiadające przedmiotowi zamówienia o wartości minimum 80 000,00
brutto (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych) każda.
c) Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem osobowym tj., co najmniej 2 osobami posiadającymi ważne
uprawnienia i badania lekarskie niezbędne do kierowania środkami transportu przeznaczonymi do przewozu osób, oraz 2
osobami/ opiekunami do sprawowania opieki nad dziećmi w czasie ich przewozu. Osoby, które będą realizować usługę
dowozu muszą spełniać warunki ustawy z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczości na tle
seksualnym i ochronie małoletnich, w zakresie niekaralności,
4) W zakresie wiedzy i doświadczenia
a) Zamawiający wymaga by Wykonawca przedłożył aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego
osób, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1539 ze
zm.).
UWAGA
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia
określonej działalności gospodarczej lub zawodowej jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. (art. 117
pzp)
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w
odniesieniu do konkretnego zamówienia, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub
ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu
pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
zamówienia.
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych albo sytuacji finansowej lub ekonomicznej
innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę
poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów
nie ponosi winy.
5. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli
zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy
może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
6. Zamawiający ocenia, czy udostępnione Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich
sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w
postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia z postępowania.
7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu udostępniającego
potencjał, nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, lub zachodzą wobec tych
podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:
a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacje finansową lub ekonomiczną.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca
zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o
braku podstaw wykluczenia z postępowania, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 i 4 do SWZ. Oświadczenia te składa się pod
rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Informacje zawarte w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega
wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału
w postępowaniu.
3. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym
niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy,
o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów (Dz.U. z 2021 r. poz. 275),
z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek
o dopuszczenie do udziału w postepowaniu, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z
dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału
w postepowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi
Załącznik nr 5 do SWZ.
2) W celu potwierdzania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa:
1) dokumenty potwierdzające posiadanie kompetencji i uprawnień t.j. ważną licencję lub obowiązującym zezwoleniem na
wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j.
Dz. U. z 2024 r., poz. 1539 ze zm.).
2) Wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych stanowi Załącznik nr 11 do SWZ dostępnych wykonawcy w
celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami – w celu potwierdzenia spełniania warunku
udziału w postępowaniu dotyczącego potencjału technicznego Wykonawcy.
3) Dokument potwierdzający że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 200.000,00 zł.
4) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z
nich przy wykonywaniu zamówienia stanowi Załącznika nr 10 do SWZ (do oferty jeśli dotyczy).
5) Wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których
usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są
wykonywane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na
rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli
wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku
świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje lub inne dokumenty potwierdzające ich należyte
wykonanie powinny być wystawione w okresie 3 ostatnich miesięcy.
Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania usługi bezpośrednio u podmiotu, na rzecz którego były
wykonane, według Załącznika nr 7 do SWZ.
6) Po wyborze oferty, najpóźniej do dnia 29 sierpnia 2025 r. należy przedłożyć wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do
realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat:
- kwalifikacji zawodowych, uprawnień,
- doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego,
- zakresu wykonywanych przez nie czynności,
- informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami,
- informacji o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym według Załącznika nr 6 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia o których mowa w
rozdziale X pkt. 1 SWZ składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają, brak podstaw wykluczenia oraz
spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w
postępowaniu.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenia, z których wynika, które
usługi wykonują poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 9 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkachokreślonych w projektowanych postanowieniach umowy, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia
publicznego stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwości zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie
uregulowanym w art. 454 – 455 pzp oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, które zostaną
wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swojej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
5. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano
wyboru Wykonawcy, chyba że zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń:
1) Wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu
umowy.
2) Wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny
sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej
zapisów przez strony.
3) Wystąpienia konieczności zmian osób Wykonawcy, w przypadku gdy zamawiający uzna, że osoby te nie wykonują
należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób, na inne spełniające na dzień
składania ofert warunki określone w specyfikacji, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku
zamawiającego,
4) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy a także z np. wystąpienia zwłoki w
wydaniu przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń,
5) Wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych następującymi okolicznościami:
a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze szczegółowym opisem,
b) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana numeru rachunku bankowego),
c) zmiany danych teleadresowych,
d) zmiana obowiązującej stawki VAT,
6. W przypadku wystąpienia któregokolwiek ze zdarzeń wymienionych w pkt.5 termin realizacji przedmiotu umowy może
ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie
dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.
7. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian w zakresie powierzenia części lub całości wykonania przedmiotu
zamówienia podwykonawcom, poprzez:
1) w przypadku nie przewidzenia podwykonawców w momencie składania oferty, wprowadzenie ich podczas realizacji zamówienia,
2) rozszerzenie kręgu podwykonawców,
3) zmianę lub wykreślenie podwykonawcy,
4) zmianę zakresu prac powierzonych podwykonawcy,
8. Warunki zmian:
1) inicjowanie zmian – na wniosek wykonawcy lub Zamawiającego,
2) uzasadnienie zmian – prawidłowa realizacja przedmiotu umowy,
3) forma zmian – aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-11 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-11 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-09
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1.Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów postępowania.2.Zamawiający nie wymaga wizji lokalnej.
3.Dla przedmiotowego postępowania nie ma zastosowania żadna z sytuacji określonych w art. 65 ust 1, art. 66 i art. 69 pzp.
W związku z powyższym nie zachodzi konieczność komunikowania się z Wykonawcą w sposób inny niż przewidziany w
niniejszej SWZ.
4.Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy.
5.Określenie w opisie przedmiotu zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagań związanych z realizacją
zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących
wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na
wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ust z dnia 26.06.1974 r. – KP (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 z późn.
zm)
a)Zamawiający wymaga zatrudnienia na podst umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących
wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia:
- kierowaniem pojazdami na podst umowy o pracę w rozumieniu przepisów ust z dnia 26.06.1974 r. – KP (t.j. Dz. U. z 2025 r.
poz. 277 ze zm.) zgodnie z ośw złożonym w formularzu ofertowym.
b)W celu udokumentowania zatrudnienia tych osób, wykonawca najpóźniej do dnia 29.08.2025 r. przedstawi wykaz osób
skierowanych do realizacji zamówienia (wg wzoru stan. zał do SWZ.
W trakcie realizacji zamówienia Zamawi uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy
odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób
wykonujących wskazane w lit. a) czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
- żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
- żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
- przeprowadzania kontroli na miejscu świadczenia,
- w trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca
przedłoży Zamawi. wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełniania wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o
pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w lit a) czynności w trakcie realizacji
zamówienia:
• oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności,
których dotyczy wezwanie Zamawi. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu
składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby
zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy
o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
• poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę
osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub
Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów
powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. (tj. w szczególności bez adresów, nr
PESEL pracowników), za wyjątkiem następujących danych: imię i nazwisko, data zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o
pracę i zakres obowiązków pracownika.
c)W przypadku stwierdzenia wykonywania czynności wskazanych przez zamawiającego przez osoby niezatrudnione na
podstawie umowy o pracę Zamawi naliczy Wykonawcy karę umowną w wysokości 200,00 zł.
d)Zamawi zakres kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w lit. a), określił w istotnych postanowieniach Umowy w § 3 pkt 6.