BZP: Dowóz uczniów do szkół z terenu gminy Krajenka w roku szkolnym 2025/2026
07.07.2025
2025/BZP 00312034/01
CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH GMINY I MIASTA KRAJENKA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz uczniów do szkół z terenu gminy Krajenka w roku szkolnym 2025/2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH GMINY I MIASTA KRAJENKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 366134760
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szkolna 17
1.5.2.) Miejscowość: Krajenka
1.5.3.) Kod pocztowy: 77-430
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: cuw@krajenka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.krajenka.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz uczniów do szkół z terenu gminy Krajenka w roku szkolnym 2025/2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7f647576-813e-4a27-b694-7e3d4cda4868
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00312034
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7f647576-813e-4a27-b694-7e3d4cda48683.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. 2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. 3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://ezamowienia.gov.pl/ 4. Postępowanie można wyszukać ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”). 5. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia ocds-148610-7f647576-813e-4a27-b694-7e3d4cda4868 6. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Pozostałe informacje w SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
2. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści SWZ wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
3. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
5. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
6. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu infolinii platformy 22 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
7. W uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: dyrektorcuw@krajenka.pl lub barbarak@krajenka.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1.1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Usług Wspólnych Gminy i Miasta Krajenka;
1.2. administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: rodo@krajenka.pl,
1.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym.
1.4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy PZP
1.5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
1.6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
1.7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
2. posiada Pani/Pan:
2.1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
2.2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
2.3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
2.4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3. nie przysługuje Pani/Panu:
3.1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
3.2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3.3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
4. przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CUW.271.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZEŚĆ 1 – trasa mała
Dowóz uczniów do szkół i przedszkoli na terenie Gminy i Miasta Krajenka i z powrotem.
1. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1.1. wykonywanie regularnych przewozów zgodnie z rozkładem jazdy w ilości ok 107 km dziennie – 187 dni,
1.2. Wykonywanie przewozów dodatkowych na zajęcia pozalekcyjne, uroczystości, zawody itp. w ilości do 250 km miesięcznie
2. Szacunkowa ilość km które przejadą autobusy w okresie realizacji zamówienia wynosi 22 583 km, w tym 20 083 km w ramach regularnych przewozów i 2500 km w ramach przewozów dodatkowych. Powyższe ilości mogą ulec zmianie.
3. Termin realizacji zamówienia wg obecnie obowiązującego harmonogramu roku szkolnego od 1 września 2025 r. do 26 czerwca 2026 r.
4. Zakres usług obejmuje wykonywanie przewozu uczniów jednym autobusem o liczbie miejsc siedzących min 30 wg następujących zasad:
4.1. Autobus 1 / 107 km dziennie w dniach zajęć szkolnych i przedszkolnych.
4.1.1. Dowóz uczniów – 2 kursy dziennie na trasach:
1) Krajenka Polańskiego, Augustowo, Głubczyn, Stare, Głubczyn, Dolnik, Paruszka, Żeleźnica-Krajenka Polańskiego.
2) Krajenka Polańskiego, Łońsko, Łońsko Spomis, Barankowo, Tarnówczyn, Pogórze, Krajenka Polańskiego.
4.1.2. Odwóz uczniów – 3 kursy dziennie:
1) Krajenka Polańskiego, Łońsko, Łońsko Spomis, Barankowo, Tarnówczyn, Pogórze, Krajenka Polańskiego
2) Krajenka Polańskiego, Czajcze, Leśnik. Podróżna, Śmiardowo, Krajenka Polańskiego
3) Krajenka Polańskiego, Łońsko, Łońsko Spomis, Barankowo, Tarnówczyn, Pogórze, Krajenka Polańskiego
5. Szczegółowy rozkład jazdy zostanie udostępniony przez Zmawiającego, po zawarciu umowy.
6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa w czasie przewozów Wykonawca zapewni opiekę nad dziećmi w środkach transportu przewożących dzieci, przy czym:
a) Obowiązków opiekuna nie może pełnić osoba kierująca pojazdem.
b) Opieka powinna być sprawowana podczas każdego kursu.
c) Opiekunem musi być osoba pełnoletnia, posiadająca aktualne przeszkolenie w zakresie przepisów BHP i p.poż. oraz udzielania pierwszej pomocy (nie starsze niż 5 lat).
d) Opiekun autobusu szkolnego odpowiada za uczniów podczas całego kursu. Kurs rozpoczyna się od momentu odebrania dzieci z pierwszego przystanku na danej trasie do momentu opuszczenia autobusu przez ostatnie dziecko/ ucznia na przystanku znajdującym się przy szkole/przedszkolu; w drodze powrotnej - od momentu odebrania dzieci ze szkoły/przedszkola do momentu opuszczenia autobusu przez ostatnie dziecko na przystanku końcowym.
e) Pracownicy Wykonawcy sprawujący opiekę winni być wyposażeni w identyfikatory pozwalające zawsze i w łatwy sposób zidentyfikować osobę sprawującą opiekę. Identyfikator powinien zawierać co najmniej: imię i nazwisko osoby opiekuna, pełnioną funkcję: „Opiekun dzieci w drodze do szkoły” oraz nazwę Wykonawcy oraz kamizelki odblaskowe.
f) Do obowiązku opiekuna będzie należało w szczególności:
sprawowanie opieki i nadzoru podczas dowozu dzieci z ustalonych przystanków do szkół, w tym również w czasie wsiadania uczniów do autobusu i wysiadania uczniów z autobusu w wyznaczonych miejscach;
sprawowanie opieki i nadzoru podczas odwożenia dzieci ze szkół, w tym również w czasie wsiadania uczniów do autobusu i wysiadania uczniów z autobusu w wyznaczonych miejscach;
w trakcie przejazdu opiekun na bieżąco kontroluje stan ładu i bezpieczeństwa w pojeździe podejmując interwencję w razie jego naruszenia, w przypadku stwierdzenia istotnego naruszenia przez ucznia(ów) zasad bezpieczeństwa w trakcie przewozu opiekun powiadamia o tym fakcie dyrektora szkoły, do której uczeń jest dowożony oraz Zamawiającego;
wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu uczniów i ponosi pełną odpowiedzialność za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku którego nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy.
7. Przewoźnik zgodnie z obowiązującymi przepisami zobowiązany jest do wprowadzenia standardów ochrony małoletnich.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: rok produkcji pojazdu
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZEŚĆ 2 – trasa duża
Dowóz uczniów do szkół i przedszkoli na terenie Gminy i Miasta Krajenka i z powrotem.
1. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1.1. wykonywanie regularnych przewozów zgodnie z rozkładem jazdy w ilości ok 180 km dziennie – 187 dni,
1.2. Wykonywanie przewozów dodatkowych na zajęcia pozalekcyjne, uroczystości, zawody itp. w ilości do 250 km miesięcznie
2. Szacunkowa ilość km które przejadą autobusy w okresie realizacji zamówienia wynosi 36 178 km, w tym 33 678 km w ramach regularnych przewozów i 2500 km w ramach przewozów dodatkowych. Powyższe ilości mogą ulec zmianie.
3. Termin realizacji zamówienia wg obecnie obowiązującego harmonogramu roku szkolnego od 1 września 2025 r. do 26 czerwca 2026 r.
4. Zakres usług obejmuje wykonywanie przewozu uczniów jednym autobusem o liczbie miejsc siedzących min 60 wg następujących zasad:
Autobus 1 - 180 km dziennie w dniach zajęć szkolnych i przedszkolnych.
4.1. Dowóz uczniów – 1 kurs dziennie
Krajenka Polańskiego, Czajcze, Leśnik, Podróżna, Śmiardowo, Dąbrowa, Śmiardowo, Augustowo, Głubczyn, Śmiardowo, Dąbrowa, Podróżna, Śmiardowo, Podróżna Krajenka
4.2. Odwóz uczniów – 4 kursy dziennie
1) Krajenka Polańskiego, Żeleźnica, Paruszka, Dolnik, Głubczyn, Stare, Głubczyn, Augustowo, Śmiardowo, Dąbrowa, Śmiardowo, Podróżna, Leśnik, Czajcze, Krajenka.
2) Krajenka Polańskiego, Augustowo, Głubczyn, Stare, Głubczyn, Augustowo, Śmiardowo, Dąbrowa, Śmiardowo, Podróżna, Polańskiego.
3) Krajenka Polańskiego, Głubczyn, Stare, Głubczyn, Augustowo, Śmiardowo, Dąbrowa, Podróżna, Leśnik, Czajcze, Krajenka Polańskiego
4) Krajenka Polańskiego, Śmiardowo Krajeńskie, Podróżna, Krajenka Polańskiego (Kurs przedszkole Podróżna )
5. Zamawiający zastrzega możliwość rezygnacji z kursu pkt. 4.2 ppkt 4 – przedszkole Podróżna oraz z porannego dowozu do przedszkola w Śmiardowie, tj. razem o 24 km dziennie, tj. 4 488 km w ciągu roku. Ewentualnie wykonywania kursu w krótszym okresie.
6. Szczegółowy rozkład jazdy zostanie udostępniony przez Zmawiającego, po zawarciu umowy.
7. W celu zapewnienia bezpieczeństwa w czasie przewozów Wykonawca zapewni opiekę nad dziećmi w środkach transportu przewożących dzieci, przy czym:
a) Obowiązków opiekuna nie może pełnić osoba kierująca pojazdem.
b) Opieka powinna być sprawowana podczas każdego kursu.
c) Opiekunem musi być osoba pełnoletnia, posiadająca aktualne przeszkolenie w zakresie przepisów BHP i p.poż. oraz udzielania pierwszej pomocy (nie starsze niż 5 lat).
d) Opiekun autobusu szkolnego odpowiada za uczniów podczas całego kursu. Kurs rozpoczyna się od momentu odebrania dzieci z pierwszego przystanku na danej trasie do momentu opuszczenia autobusu przez ostatnie dziecko ucznia na przystanku znajdującym się przy szkole/przedszkolu; w drodze powrotnej - od momentu odebrania dzieci ze szkoły/przedszkola do momentu opuszczenia autobusu przez ostatnie dziecko na przystanku końcowym.
e) Pracownicy Wykonawcy sprawujący opiekę winni być wyposażeni w identyfikatory pozwalające zawsze i w łatwy sposób zidentyfikować osobę sprawującą opiekę. Identyfikator powinien zawierać co najmniej: imię i nazwisko osoby opiekuna, pełnioną funkcję: „Opiekun dzieci w drodze do szkoły” oraz nazwę Wykonawcy oraz kamizelki odblaskowe.
f) Do obowiązku opiekuna będzie należało w szczególności:
sprawowanie opieki i nadzoru podczas dowozu dzieci z ustalonych przystanków do szkół, w tym również w czasie wsiadania uczniów do autobusu i wysiadania uczniów z autobusu w wyznaczonych miejscach;
sprawowanie opieki i nadzoru podczas odwożenia dzieci ze szkół, w tym również w czasie wsiadania uczniów do autobusu i wysiadania uczniów z autobusu w wyznaczonych miejscach;
w trakcie przejazdu opiekun na bieżąco kontroluje stan ładu i bezpieczeństwa w pojeździe podejmując interwencję w razie jego naruszenia, w przypadku stwierdzenia istotnego naruszenia przez ucznia(ów) zasad bezpieczeństwa w trakcie przewozu opiekun powiadamia o tym fakcie dyrektora szkoły, do której uczeń jest dowożony oraz Zamawiającego;
wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu uczniów i ponosi pełną odpowiedzialność za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku którego nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy.
8. Przewoźnik zgodnie z obowiązującymi przepisami zobowiązany jest do wprowadzenia standardów ochrony małoletnich.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: rok produkcji pojazdu
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZEŚĆ 3 – trasa Skórka
1. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1.1. wykonywanie regularnych przewozów zgodnie z rozkładem jazdy w ilości ok 87 km dziennie – 187 dni,
1.2. Wykonywanie przewozów dodatkowych na zajęcia pozalekcyjne, uroczystości, zawody itp. w ilości do 250 km miesięcznie
2. Szacunkowa ilość km które przejadą autobusy w okresie realizacji zamówienia wynosi 18 825 km, w tym 16 325 km w ramach regularnych przewozów i 2500 km w ramach przewozów dodatkowych. Powyższe ilości mogą ulec zmianie.
3. Termin realizacji zamówienia wg obecnie obowiązującego harmonogramu roku szkolnego od 1 września 2025 r. do 26 czerwca 2026 r.
4. Zakres usług obejmuje wykonywanie przewozu uczniów jednym autobusem o liczbie miejsc siedzących min 60 wg następujących zasad:
Autobus 1 - 87 km dziennie w dniach zajęć szkolnych i przedszkolnych.
4.1. Dowóz uczniów – 1 kurs dziennie
Krajenka Polańskiego, Paruszka bloki, Paruszka centrum, Dolnik Przedszkole, Dolnik za torami, Skórka, Rogownica, Skórka, Krajenka Polańskiego
4.2. Odwóz uczniów – 2 kursy dziennie
1) Krajenka Polańskiego, Żeleźnica, Skórka, Paruszka Centrum, Dolnik Przedszkole, Paruszka bloki, Skórka.
2) Skórka, Rogownica, Skórka, Paruszka centrum, Dolnik przedszkole, Dolnik za torami, Paruszka bloki, Krajenka Polańskiego.
5. Szczegółowy rozkład jazdy zostanie udostępniony przez Zmawiającego, po zawarciu umowy.
6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa w czasie przewozów Wykonawca zapewni opiekę nad dziećmi w środkach transportu przewożących dzieci, przy czym:
a) Obowiązków opiekuna nie może pełnić osoba kierująca pojazdem.
b) Opieka powinna być sprawowana podczas każdego kursu.
c) Opiekunem musi być osoba pełnoletnia, posiadająca aktualne przeszkolenie w zakresie przepisów BHP i p.poż. oraz udzielania pierwszej pomocy (nie starsze niż 5 lat).
d) Opiekun autobusu szkolnego odpowiada za uczniów podczas całego kursu. Kurs rozpoczyna się od momentu odebrania dzieci z pierwszego przystanku na danej trasie do momentu opuszczenia autobusu przez ostatnie dziecko ucznia na przystanku znajdującym się przy szkole/przedszkolu; w drodze powrotnej - od momentu odebrania dzieci ze szkoły/przedszkola do momentu opuszczenia autobusu przez ostatnie dziecko na przystanku końcowym.
e) Pracownicy Wykonawcy sprawujący opiekę winni być wyposażeni w identyfikatory pozwalające zawsze i w łatwy sposób zidentyfikować osobę sprawującą opiekę. Identyfikator powinien zawierać co najmniej: imię i nazwisko osoby opiekuna, pełnioną funkcję: „Opiekun dzieci w drodze do szkoły” oraz nazwę Wykonawcy oraz kamizelki odblaskowe.
f) Do obowiązku opiekuna będzie należało w szczególności:
sprawowanie opieki i nadzoru podczas dowozu dzieci z ustalonych przystanków do szkół, w tym również w czasie wsiadania uczniów do autobusu i wysiadania uczniów z autobusu w wyznaczonych miejscach;
sprawowanie opieki i nadzoru podczas odwożenia dzieci ze szkół, w tym również w czasie wsiadania uczniów do autobusu i wysiadania uczniów z autobusu w wyznaczonych miejscach;
w trakcie przejazdu opiekun na bieżąco kontroluje stan ładu i bezpieczeństwa w pojeździe podejmując interwencję w razie jego naruszenia, w przypadku stwierdzenia istotnego naruszenia przez ucznia(ów) zasad bezpieczeństwa w trakcie przewozu opiekun powiadamia o tym fakcie dyrektora szkoły, do której uczeń jest dowożony oraz Zamawiającego;
wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu uczniów i ponosi pełną odpowiedzialność za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku którego nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy.
7. Przewoźnik zgodnie z obowiązującymi przepisami zobowiązany jest do wprowadzenia standardów ochrony małoletnich.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: rok produkcji pojazdu
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 4 - Dowóz uczniów niepełnosprawnych.
1. Szacunkowa ilość km, które przejdzie pojazd wynosi 38 839 km.
2. Przewóz z miejsca zamieszkania do ośrodków szkolno – wychowawczych, szkół i przedszkoli specjalnych i z powrotem.
3. Zakres usługi obejmuje wykonywanie przewozu dzieci jednym pojazdem, przystosowanym do przewozu min. 20 osób (w tym kierowcy i opiekuna) oraz dodatkowo 1 osoby na wózku inwalidzkim:
3.1. w okresie od 1 września 2025 do 26 czerwca 2026 r.
Trasa o długości 199 km dziennie – 187 dni
Dowóz
Krajenka - Leśnik – Śmiardowo Krajeńskie– Głubczyn - Paruszka – Krajenka - Łońsko - Złotów MARCINEK - Złotów OREW – Jastrowie -Krajenka
Odwóz -
Krajenka – Złotów MARCINEK - Złotów OREW - Krajenka– Głubczyn - Jastrowie - Paruszka– Śmiardowo Kraj. - Leśnik - Krajenka- Łońsko - Krajenka
3.2. W okresie od 29 czerwca 2026 do 31 sierpnia 2026 r.
Trasa o długości ok 43 km dziennie – 36 dni
Dowóz
Krajenka - Złotów MARCINEK – Krajenka
Odwóz
Krajenka - Złotów MARCINEK - Krajenka
4. Szczegółowy rozkład jazdy zostanie udostępniony przez Zmawiającego, po zawarciu umowy.
5. W celu zapewnienia bezpieczeństwa w czasie przewozów Wykonawca zapewni opiekę nad dziećmi w środkach transportu przewożących dzieci, przy czym:
a) Obowiązków opiekuna nie może pełnić osoba kierująca pojazdem.
b) Opieka powinna być sprawowana podczas każdego kursu.
c) Opiekunem musi być osoba pełnoletnia, posiadająca aktualne przeszkolenie w zakresie przepisów BHP i p.poż. oraz udzielania pierwszej pomocy (nie starsze niż 5 lat).
d) Opiekun autobusu szkolnego odpowiada za uczniów podczas całego kursu. Kurs rozpoczyna się od momentu odebrania dzieci z pierwszego przystanku na danej trasie do momentu opuszczenia autobusu przez ostatnie dziecko ucznia na przystanku znajdującym się przy szkole/przedszkolu; w drodze powrotnej - od momentu odebrania dzieci ze szkoły/przedszkola do momentu opuszczenia autobusu przez ostatnie dziecko na przystanku końcowym.
e) Pracownicy Wykonawcy sprawujący opiekę winni być wyposażeni w identyfikatory pozwalające zawsze i w łatwy sposób zidentyfikować osobę sprawującą opiekę. Identyfikator powinien zawierać co najmniej: imię i nazwisko osoby opiekuna, pełnioną funkcję: „Opiekun dzieci w drodze do szkoły” oraz nazwę Wykonawcy oraz kamizelki odblaskowe.
f) Do obowiązku opiekuna będzie należało w szczególności:
sprawowanie opieki i nadzoru podczas dowozu dzieci z ustalonych przystanków do szkół, przedszkoli i ośrodków, w tym również w czasie wsiadania uczniów do autobusu i wysiadania uczniów z autobusu w wyznaczonych miejscach;
sprawowanie opieki i nadzoru podczas odwożenia dzieci ze szkół, przedszkoli i ośrodków do miejsca zamieszkania, w tym również w czasie wsiadania uczniów do autobusu i wysiadania uczniów z autobusu w wyznaczonych miejscach;
w trakcie przejazdu opiekun na bieżąco kontroluje stan ładu i bezpieczeństwa w pojeździe podejmując interwencję w razie jego naruszenia, w przypadku stwierdzenia istotnego naruszenia przez ucznia(ów) zasad bezpieczeństwa w trakcie przewozu opiekun powiadamia o tym fakcie dyrektora szkoły, do której uczeń jest dowożony oraz Zamawiającego;
wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu uczniów i ponosi pełną odpowiedzialność za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku którego nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy.
6. Przewoźnik zgodnie z obowiązującymi przepisami zobowiązany jest do wprowadzenia standardów ochrony małoletnich.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: rok produkcji pojazdu
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania, na zasadach określonych w pkt 10 SWZ.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Dla każdej z części:
Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże że posiada zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1539 ze zm.) lub ważną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób wydaną na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2.4. zdolności technicznej lub zawodowej.
1) sprzęt:
część 1
Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje sprawnym technicznie i dopuszczonym do ruchu pojazdem:
- jeden autobus o liczbie miejsc siedzących co najmniej 30,
Pojazd musi spełniać następujące wymagania:
- norma emisji spalin minimum EURO 5,
- dopuszczony do przewozu osób,
- posiadać ważne badania diagnostyczne, aktualne ubezpieczenie OC,
- być wyposażony w pasy bezpieczeństwa zgodnie z wyposażeniem fabrycznym bądź homologacją pojazdu,
- spełniać odpowiednie warunki bhp i warunki higieniczne.
Część 2 / część 3
Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje sprawnym technicznie i dopuszczonym do ruchu pojazdem:
- jeden autobus o liczbie miejsc siedzących co najmniej 60.
Każdy pojazd musi spełniać następujące wymagania:
- norma emisji spalin minimum EURO 5,
- dopuszczony do przewozu osób,
- posiadać ważne badania diagnostyczne, aktualne ubezpieczenie OC,
- być wyposażony w pasy bezpieczeństwa zgodnie z wyposażeniem fabrycznym bądź homologacją pojazdu,
- spełniać odpowiednie warunki bhp i warunki higieniczne.
UWAGA:
Jeśli wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną część zamówienia zobowiązany jest wykazać dysponowanie osobnym pojazdem dla każdej z części zamówienia na którą składa ofertę.
część 4
Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje sprawnym technicznie i dopuszczonym do ruchu pojazdem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych, posiadającym co najmniej 20 miejsc siedzących w tym miejsce dla kierowcy i opiekuna oraz dodatkowo osobne miejsce dla osoby na wózku inwalidzkim.
Pojazd musi spełniać następujące wymagania:
- norma emisji spalin minimum EURO 5
- dopuszczony do przewozu osób niepełnosprawnych (wpis do dowodu rejestracyjnego jako przeznaczenie – dowóz osób niepełnosprawnych),
- mieć możliwość montażu fotelików dostosowanych do wzrostu i stopnia niepełnosprawności dziecka,
- posiadać ważne badania diagnostyczne, aktualne ubezpieczenie OC,
- posiadać specjalistyczną windę lub rampę lub podjazd dla wózka inwalidzkiego,
- posiadać umocowanie wózka wraz z pasażerem podczas transportu,
- być wyposażony w pasy bezpieczeństwa zgodnie z wyposażeniem fabrycznym bądź homologacją pojazdu,
- spełniać odpowiednie warunki bhp i warunki higieniczne.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
1. zezwolenie lub licencja,
2. wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – zał. nr 7.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
2. pełnomocnictwo lub inny dokument z którego wynika umocowanie do reprezentowania wykonawcy i złożenia oferty – jeżeli dotyczy.3. Pełnomocnictwo wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (o ile dotyczy)
4. oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie z którego wynika, które roboty budowlane, wykonają poszczególni wykonawcy – np. wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ – jeśli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy PZP, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi, wykonają poszczególni wykonawcy.