BZP: Podział funkcjonalny świetlicy poprzez montaż ścian mobilnych, instalację systemu nagłośnienia wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i pracami wykończeniowymi w Zespole Szkół Technicznych w Turku
07.07.2025
2025/BZP 00312202/01
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH IM. GEN. PROF. SYLWESTRA KALISKIEGO W TURKU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Podział funkcjonalny świetlicy poprzez montaż ścian mobilnych, instalację systemu nagłośnienia wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i pracami wykończeniowymi w Zespole Szkół Technicznych w Turku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH IM. GEN. PROF. SYLWESTRA KALISKIEGO W TURKU
1.3.) Oddział zamawiającego: Zespół Szkół Technicznych w Turku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000234554
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wincentego Milewskiego 3B
1.5.2.) Miejscowość: Turek
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-700
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: 063-2803636
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zst.net.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zst.net.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Podział funkcjonalny świetlicy poprzez montaż ścian mobilnych, instalację systemu nagłośnienia wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i pracami wykończeniowymi w Zespole Szkół Technicznych w Turku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f97e9e12-b9f4-4749-959a-b6a03d14cbba
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00312202
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zst.net3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zst.net
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe informacje zawiera dział XIV w SWZ.
XIV. INFORMACJA O ŚRODKACH KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ, PRZY UŻYCIU KTÓRYCH ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KOMUNIKOWAŁ SIĘ Z WYKONAWCAMI, ORAZ INFORMACJE O WYMAGANIACH TECHNICZNYCH I ORGANIZACYJNYCH SPORZĄDZANIA, WYSYŁANIA I ODBIERANIA KORESPONDENCJI ELEKTRONICZNEJ
1. Informacje ogólne.
Komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcą odbywa się zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020, poz. 2452)
2. Informacja o sposobie komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów:
1) Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:
a) Dominik Urbanowski tel. 63 280-36-36 e-mail: d.urbanowski@zst.net.pl
b) Mariusz Kominiarczyk tel. 63 280-36-36 e-mail m.kominiarczyk@zst.net.pl,
2) postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zst.net;
3) w celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja między zamawiającym a wykonawcami w zakresie:
a) przesyłania Zamawiającemu pytań do treści SWZ,
b) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia podmiotowych środków dowodowych,
c) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia/poprawienia/uzupełnienia oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu,
d) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu,
e) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dot. treści przedmiotowych środków dowodowych,
f) przesłania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiającego wynikające z ustawy - Prawo zamówień publicznych,
g) przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń Wykonawcy,
h) przesyłania odwołania/inne,
odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”;
za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji, poza ofertą i dokumentami i oświadczeniami składanymi wraz z ofertą, przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego, a w przypadku awarii platformy teleinformatycznej platformazakupowa.pl, datę ich otrzymania przez zamawiającego na adres poczty elektronicznej: d.urbanowski@zst.net.pl;
Zamawiający dopuszcza, opcjonalnie, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: d.urbanowski@zst.net.pl oraz m.kominiarczyk@zst.net.pl,
4) Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy;
5) wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM;
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/zst.net
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016, L 119/1), zwane w niniejszej SWZ jako „RODO", Zamawiający informuje, że:
1) administratorem Pana danych osobowych jest Zespół Szkół Technicznych im. gen. prof. S. Kaliskiego w Turku, ul. Milewskiego 3b,, 62-700 Turek, tel. 63 280 36 12;
2) inspektorem ochrony danych osobowych w Zespole Szkół Technicznych im. gen. prof. S. Kaliskiego w Turku, ul. Milewskiego 3b, 62-700 Turek jest Pani Ewa Galińska e-mail: abi@osdidk.pl, dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.:
„Podział funkcjonalny świetlicy poprzez montaż ścian mobilnych, instalację systemu nagłośnienia wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i pracami wykończeniowymi w Zespole Szkół Technicznych w Turku”;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o Ustawę Pzp, a także podmioty uprawnione do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. 2020, poz. 164 ze zm.);
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
UWAGA: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
UWAGA: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
8) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZST 2/2193-2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie Podział funkcjonalny świetlicy poprzez montaż ścian mobilnych, instalację systemu nagłośnienia wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i pracami wykończeniowymi w Zespole Szkół Technicznych w Turku, na który składają się:
1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie i adaptacji pomieszczeń świetlicy szkolnej, obejmujących:
2 roboty ogólnobudowlane (rozbiórkowe, tynkarskie, malarskie, posadzkarskie),
3 montaż ścian mobilnych akustycznych,
4 montaż stolarki drzwiowej aluminiowej i płytowej,
5 wykonanie instalacji klimatyzacyjnej,
6 modernizację instalacji elektrycznej i centralnego ogrzewania,
7 przygotowanie zasilania dla projektora i rolet zewnętrznych,
8 montaż systemu nagłośnieniowego sali,
9 montaż elektrycznych rolet zewnętrznych.
Jeżeli dokumentacja wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - zamawiający, zgodnie z art. 99 ust. 5 Ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów.
Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach, spełniający równocześnie wymagania określone w dokumentacji przedmiotu zamówienia.
Zgodnie z art. 101 ust. 4 Ustawy Pzp zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisane przez normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 Ustawy Pzp. Zastosowanie zamiennych lub równoważnych materiałów musi zostać poprzedzone załączeniem do oferty informacji zawierających zestawienie przewidzianych do zastosowania materiałów.
Zamawiający nie przewiduje obowiązku i nie wymaga złożenia oferty po odbyciu wizji lokalnej lub sprawdzeniu dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia ale w celu prawidłowego oszacowania zamówienia zaleca dokonanie przez wykonawcę wizji lokalnej i udostępnia w siedzibie Zamawiającego dokumenty niezbędne do realizacji zamówienia. W przypadku nieskorzystania z takich możliwości, oferta NIE PODLEGA odrzuceniu.
Zapoznanie się z terenem inwestycji i zgromadzoną przez Zamawiającego dokumentacją dotyczącą inwestycji jest możliwe w dniach od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9:00 do 14:00, po uprzednim uzgodnieniu zaplanowanego terminu i godziny wizji lokalnej z osobą wskazaną w części XIV pkt 2 ppkt 1 SWZ, to jest: Dominik Urbanowski e-mail: d.urbanowski@zst.net.pl oraz Mariusz Kominiarczyk tel. 63-280-36-36
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, stanowiąca załącznik nr 8 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Cenę oferty należy podać w złotych polskich (PLN) jako cenę ryczałtową wyliczoną na podstawie indywidualnej kalkulacji wykonawcy, uwzględniającą wszelkie koszty niezbędne do należytego wykonania przedmiotu zamówienia przy uwzględnieniu wymagań i zapisów treści SWZ i związanej z SWZ dokumentacji.
UWAGA: Zamawiający w niniejszym postępowaniu nadaje przedmiarowi robót wyłącznie znaczenie informacyjno-pomocnicze, sprowadzające się do uzyskania przez wykonawcę ogólnej informacji o wyjściowych podstawach do ustalenia ryczałtowej ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia.
2. Przygotowując ofertę, wykonawcy powinni zapoznać się z dokumentami zamówienia i pozyskać dla siebie oraz na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkie informacje które mogą być niezbędne do wyceny i realizacji robót związanych z przedsięwzięciem budowlanym. Wyklucza się możliwość roszczeń wykonawcy z tytułu niedoszacowania, pominięcia lub braku należytego rozpoznania zakresu przedmiotu umowy.
3. Cena podana przez wykonawcę w formularzu ofertowym jest stała, jednoznaczna i ostateczna zgodnie z art. 632 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny i zostanie wyliczona przez Wykonawcę na podstawie jego własnej kalkulacji
4. Wykonawca w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ) wskazuje cenę ryczałtową brutto, uwzględniającą obowiązujący podatek VAT, za wykonanie przedmiotu zamówienia. Cena ta będzie podstawą przy obliczaniu cenowego kryterium oceny oferty.
5. Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określone zostały w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ.
6. Cena oferty obejmująca podatek od towarów i usług (VAT) musi być wyrażona w złotych z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku, stosując zasadę opisaną w art. 106e ust. 11 ustawy o podatku VAT, zgodnie z którą kwoty zaokrągla się do pełnych groszy, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza . Stawka VAT musi być określana zgodnie z ustawą o podatku VAT.
7. Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, dla celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. Zgodnie z art. 225 ust. 2 Ustawy Pzp w takim przypadku Wykonawca ma obowiązek:
1) poinformowania zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego;
2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego;
3) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym zamawiającego, bez kwoty podatku;
4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
UWAGA: W związku z zastąpieniem od dnia 1 listopada 2019 r. stosowania w transakcjach krajowych mechanizmu odwróconego obciążenia VAT mechanizmem podzielonej płatności, obowiązek informacyjny wynikający z art. 225 ust. 2 Ustawy Pzp dotyczy w szczególności przypadku, gdy ofertę składać będzie tzw. wykonawca zagraniczny.
8. Określenie ceny ofertowej z zastosowaniem nieprawidłowej stawki podatku od towarów i usług (VAT) potraktowane będzie, jako błąd w obliczeniu ceny i spowoduje odrzucenie oferty, jeżeli nie ziszczą się ustawowe przesłanki omyłki (na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 10 Ustawy Pzp, w związku z art. 223 ust. 2 pkt 3 Ustawy Pzp).
9. Zamawiający nie wymaga od wykonawców złożenia wraz z ofertą kosztorysu ofertowego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą wziąć udział wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności zawodowej:1) wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę odpowiedzialną za kierowanie budową, legitymującą się kwalifikacjami zawodowymi niezbędnymi do należytego wykonania zamówienia publicznego, to jest kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;
osoba taka powinna posiadać uprawnienia budowlane uzyskane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im aktualne i równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących w tym zakresie przepisów oraz przynależeć do właściwej Izby Samorządu Zawodowego na podstawie przepisów ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa;
zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych;
2) wykonawca w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwa przedsięwzięcia budowlane, odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia polegające na budowie lub przebudowie lub remoncie obiektów użyteczności publicznej o wartości umownej nie mniejszej niż 300 000,00 złotych z VAT (słownie: trzysta tysięcy złotych) dla każdej z wykazanych wykonanych robót budowlanych. Zamawiający wymaga wykonania co najmniej dwóch robót budowlanych.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego warunek w tym zakresie musi spełniać w całości jeden ze współwykonawców uczestniczących w konsorcjum.
Ocena spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu w zakresie dotyczącym zdolności zawodowej będzie dokonana w oparciu o oświadczenia wykonawcy stanowiące Załącznik nr 1B oraz Załączniki nr 3 i 4 do SWZ.
Wartości potwierdzające spełnienie warunku, którym mowa w pkt 2 wyrażone w walutach innych niż wskazane przez zamawiającego w PLN, należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia Świadectwa Przejęcia (dla kontraktów realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) lub na dzień podpisania protokołu odbioru końcowego lub innego równoważnego dokumentu. Średnie kursy walut dostępne są pod adresem URL: https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/statystyka/kursy.html).
Jeśli w dniu wystawienia dokumentu nie była opublikowana tabela średnich kursów NBP, zastosować należy kurs z ostatniej tabeli kursów średnich opublikowanej bezpośrednio przed dniem wystawienia dokumentu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 3) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w części XVII pkt 16 ppkt 1 SWZ stanowiącym Załącznik nr 1A do SWZ, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 Ustawy Pzp;
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 Ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego;
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji;
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 Ustawy Pzp.
Oświadczenie należy złożyć według wzoru formularza stanowiącego Załącznik nr 2A do SWZ.
Stosowne oświadczenie podmiotu udostępniającego wykonawcy zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, w zakresie podstaw wykluczenia stanowi Załącznik nr 2B do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu wykazania spełniania przez wykonawcę określonych przez zamawiającego warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 108 Ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie art. 273 i art. 274 Ustawy Pzp, wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenia i dokumenty (składane na wezwanie Zamawiającego przez wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona):
1) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za kontrolę jakości i kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wykaz należy złożyć według wzoru formularza stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ (Przez dysponowanie bezpośrednie należy rozumieć samodzielne dysponowanie przez wykonawcę daną osobą fizyczną na podstawie różnych stosunków prawnych (np. umowy cywilnoprawnej lub umowy o pracę), jeżeli osoba ta będzie wykonywała wyłącznie osobiście, uzgodnione z wykonawcą czynności związane z realizacją zamówienia np. pełniła funkcję kierownika budowy, kierownika robót budowlanych. Przez dysponowanie pośrednie należy rozumieć natomiast powoływanie się przez wykonawcę na zasoby podmiotu trzeciego poprzez udostępnienie wykonawcy danej osoby przez inny podmiot w trybie art. 118 Ustawy Pzp);
2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – wykaz należy złożyć według wzoru formularza stanowiącego Załącznik nr 4 do SWZ;
UWAGA: Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonywaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
16. Wraz z ofertą (Formularz ofertowy załącznik nr 1) każdy z wykonawców zobowiązany jest złożyć:1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1A do SWZ;
2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1B do SWZ;
Informacje zawarte w ww. oświadczeniach stanowią dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunku udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, stanowi dowód tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
UWAGA: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (konsorcja, spółki cywilne), oświadczenia, o których mowa w ust.16 pkt 1 i 2 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3) w przypadku polegania na zdolnościach zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 Ustawy Pzp – oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunku udziału w postępowaniu, w zakresie , w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, według wzoru formularza stanowiącego Załącznik nr 1C do SWZ;
4) pełnomocnictwo – jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z właściwych dokumentów rejestrowych lub ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; pełnomocnictwo powinno zostać złożone oryginale w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy pełnomocnictwo, zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem należy przekazać cyfrowe odwzorowanie pełnomocnictwa opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem pełnomocnictwa w postaci papierowej dokonuje mocodawca lub notariusz;
5) informację o korzystaniu ze zdolności lub sytuacji innych podmiotów na podstawie art. 118 Ustawy Pzp wraz z zobowiązaniem podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia – wyłącznie w przypadku, kiedy wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie wymaganych zdolności zawodowych polegał będzie na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 Ustawy Pzp – według wzoru Załącznika nr 5 do SWZ,
6) oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Ustawy Pzp, z którego wynikać będzie, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy – wyłącznie w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w sytuacji w której warunek dotyczący kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia nie jest spełniany przez wszystkich wykonawców – według wzoru Załącznika nr 6 do SWZ,
7) informację o której mowa w części XIX pkt 7 SWZ wynikającą z art. 225 Ustawy Pzp – wyłącznie w przypadku, jeżeli ustawowy obowiązek informacyjny w tym zakresie ma zastosowanie w stosunku do oferty wykonawcy (brak załącznika do SWZ - forma i treść informacji w tym zakresie została pozostawiona do indywidualnego opracowania przez wykonawcę).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółki cywilne) - wypełniając formularz ofertowy oraz pozostałe dokumenty powołujące się na „Wykonawcę", w miejscu np. „nazwa i adres Wykonawcy" itp., należy wpisać dane dotyczące wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (członków konsorcjum, wspólników spółki cywilnej), a nie wyłącznie pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.16. Wraz z ofertą (Formularz ofertowy załącznik nr 1) każdy z wykonawców zobowiązany jest złożyć:
4) pełnomocnictwo – jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z
właściwych dokumentów rejestrowych lub ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
(dotyczy również wspólników spółki cywilnej) ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
pełnomocnictwo powinno zostać złożone oryginale w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy pełnomocnictwo, zostało sporządzone jako
dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem należy przekazać cyfrowe odwzorowanie
pełnomocnictwa opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności
cyfrowego odwzorowania z dokumentem pełnomocnictwa w postaci papierowej dokonuje mocodawca lub notariusz;
6) oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Ustawy Pzp, z którego wynikać będzie, które roboty budowlane wykonają
poszczególni wykonawcy – wyłącznie w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w
sytuacji w której warunek dotyczący kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia nie jest spełniany przez wszystkich
wykonawców – według wzoru Załącznika nr 6 do SWZ,
Z uwzględnieniem informacji zawartych w dziale XI
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Informacje o zmianach umowy zostały zawarte w paragrafie 14 projektowanych postanowień umowy stanowiących załączniknr 7 SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy