BZP: „Adaptacja, remont i modernizacja pomieszczeń komórki ICE w budynku Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie przy ul. Energetyków 55”
07.07.2025
2025/BZP 00312565/01
Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Adaptacja, remont i modernizacja pomieszczeń komórki ICE w budynku Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie przy ul. Energetyków 55”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001020803
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Roosevelta
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 70-525
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.ias.szczecin@mf.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zachodniopomorskie.kas.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Adaptacja, remont i modernizacja pomieszczeń komórki ICE w budynku Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie przy ul. Energetyków 55”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3e2a80f3-90ed-4c5e-8ba9-2cb5b14dec04
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00312565
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00654687/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Adaptacja, remont i modernizacja pomieszczeń komórki ICE w budynku Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie przy ul. Energetyków 55
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
PTFE.01.01-IZ.00-004/25
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia-ias-szczecin.ezamawiajacy.pl/react/my-procedure/1/2203313.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia-ias-szczecin.ezamawiajacy.pl/react/my-procedure/1/220331
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie tj.:
- stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
- Komputer PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki
internetowej;
-Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2
- Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 3201-ILZ.260.27.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem jest wykonanie dokumentacji projektowej oraz realizacji na jej podstawie robót budowlanych polegających na remoncie i modernizacji siedmiu wewnętrznych pomieszczeń komórki ICE, na II piętrze w budynku Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie przy ul. Energetyków 55.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45442100-8 - Roboty malarskie
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45317000-2 - Inne instalacje elektryczne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45432000-4 - Kładzenie i wykładanie podłóg, ścian i tapetowanie ścian
45432130-4 - Pokrywanie podłóg
45442000-7 - Nakładanie powierzchni kryjących
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużenie okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane, w tym na wbudowane materiały i wyroby (lata)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
a) zdolności technicznej lub zawodowejZamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej dwie roboty budowlane, polegające na remoncie, przebudowie, modernizacji obiektu kubaturowego użyteczności publicznej, każda o wartości minimum 150.000,00 zł brutto*.
Definicja budynku użyteczności publicznej, przyjęta na potrzeby niniejszego postępowania, zawarta jest w art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1954 prawo budowlane.
W niniejszym postępowaniu pod pojęciem „doświadczenia” należy rozumieć wykonanie, a nie tylko wykazanie wymaganego kontraktu/umowy. Z tych względów nie jest dopuszczalne sumowanie przez wykonawcę, w celu osiągnięcia wymaganego poziomu zdolności zawodowej, robót budowlanych zrealizowanych przez różne podmioty, nie posiadające wymaganego w niniejszym postępowaniu doświadczenia. Wykonawca/konsorcjant/podwykonawca, który potwierdzi posiadanie doświadczenia w zakresie robót budowlanych musi je zrealizować.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wymagane doświadczenie w wykonaniu robót budowalnych, o których mowa w warunku, musi zostać wykazane w całości przez co najmniej jednego z wykonawców, tj. jeden z wykonawców musi wykazać wykonanie co najmniej dwóch robót budowlanych spełniających wymagania określone w warunku.
W niniejszym postępowaniu pod pojęciem „doświadczenia” należy rozumieć wykonanie, a nie tylko wykazanie wymaganego kontraktu/umowy. Z tych względów nie jest dopuszczalne sumowanie przez wykonawcę, w celu osiągnięcia wymaganego poziomu zdolności zawodowej, robót budowlanych zrealizowanych przez różne podmioty, nie posiadające wymaganego w niniejszym postępowaniu doświadczenia. Wykonawca/konsorcjant/podmiot trzeci udostępniający zasoby - podwykonawca, który potwierdzi posiadanie doświadczenia w zakresie robót budowlanych musi je zrealizować.
UWAGA:
*W przypadku, gdy wartość wyrażona jest w innej walucie niż w złotych polskich, Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na złote polskie - na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do waluty obcej, określonej w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na dzień zamieszczenia Ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
b) kwalifikacje zawodowe osób skierowanych do realizacji zamówienia:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu w zakresie kwalifikacji zawodowych i doświadczenia osób skierowanych do realizacji zamówienia jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi uprawnienia budowlane oraz minimum 2 letnie doświadczenie zawodowe:
− projektantem branży budowlanej (minimum 1 osoba) posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej i/lub konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane. Wskazana osoba powinna posiadać doświadczenie zawodowe w zakresie opracowania dokumentacji projektowej w branży konstrukcyjno- budowlanej dla budowy lub rozbudowy lub nadbudowy lub przebudowy lub termomodernizacji minimum jednego budynku oraz minimum 2 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu w ww. specjalności liczone od daty uzyskania uprawnień budowlanych do projektowania. Wskazana osoba powinna posiadać aktualny wpis do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa.
− projektantem branży elektrycznej (minimum 1 osoba) posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane oraz minimum 2 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu w danej specjalności liczone od daty uzyskania uprawnień budowlanych do projektowania. Wskazana osoba powinna posiadać aktualny wpis do Izby Inżynierów Budownictwa.
− projektantem branży telekomunikacyjnej (minimum 1 osoba) posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane oraz minimum 2 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu w ww. specjalności liczone od daty uzyskania uprawnień budowlanych do projektowania. Wskazana osoba powinna posiadać aktualny wpis do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa.
− kierownikiem robót budowlanych (minimum 1 osoba) posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności architektonicznej i/lub konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane oraz minimum 2 letnie doświadczenie zawodowe, jako kierownik budowy lub kierownik robót lub inspektor nadzoru w ww. specjalności. Wskazana osoba powinna posiadać aktualny wpis do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa. Wskazana osoba będzie pełniła funkcję kierownika budowy.
− kierownikiem robót telekomunikacyjnych (minimum 1 osoba) posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane oraz minimum 2 letnie doświadczenie zawodowe, jako kierownik budowy lub kierownik robót lub inspektor nadzoru w ww. specjalności. Wskazana osoba powinna posiadać aktualny wpis do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa.
− kierownikiem robót elektrycznych (minimum 1 osoba) posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane oraz minimum 2 letnie doświadczenie zawodowe, jako kierownik budowy lub kierownik robót lub inspektor nadzoru w ww. specjalności. Wskazana osoba powinna posiadać aktualny wpis do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji ww. projektantów i kierowników robót, w przypadku gdy wskazana na określone stanowisko osoba posiada stosowne, wymagane przez zamawiającego kwalifikacje. Jednakże wymaga, aby zamówienie było realizowane przez co najmniej dwie osoby tj. 1 projektanta i jednego kierownika robót.
UWAGA:
Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych, rozumie przez to uprawnienia budowlane, zapewniające prawo do wykonywania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej zawodu inżyniera budownictwa, wydane na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 507 t.j.) oraz rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831);
lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa;
lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r., poz. 334 t.j.), zgodnie z art. 12a uPb.
Ww. funkcje kierownika robót budowlanych, telekomunikacyjnych i elektrycznych może pełnić jedna osoba, o ile jej uprawnienia będą obejmowały wymagane specjalności i zakres czynności przewidzianych dla osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie zgodnie z wymogami wynikającymi z prawa budowlanego.
Zamawiający do oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie brał faktyczny czas posiadania uprawnień w miesiącach. Jako wymagany okres 2-letni należy rozumieć pełne 24 miesiące doświadczenia.
Wykonawca może dokonać zmiany osób wskazanych w ust. 1 pkt 4 ppkt. 4.2 na inne, z tym, że zmiana osoby może być dokonana pod warunkiem, że zmienione osoby będą posiadać odpowiednie uprawnienia i doświadczenie zawodowe w stopniu nie mniejszym niż te, które stanowiły podstawę wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Zmiana wymaga pisemnego powiadomienia drugiej strony i uzyskania zgody Zamawiającego.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania powyższych warunków w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia
16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r., poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę,
ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy
kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie z załącznikiem nr 4 do swz.
b) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023r. poz. 1497),
sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
c) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i
opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywną lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
d) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS lub właściwego oddziału regionalnego
lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej
niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności
e) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp oraz w
art. 7 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej dwie roboty budowlane, polegające na remoncie, przebudowie, modernizacji obiektu kubaturowego użyteczności publicznej, każda o wartości minimum 150.000,00 zł brutto wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ; Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych
wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz winien
dotyczyć usług w których wykonywaniu Wykonawca uczestniczył bezpośrednio.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz winien
dotyczyć usług w których wykonywaniu Wykonawca uczestniczył bezpośrednio.
b) dowody określające czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami są referencje bądź inne dokumenty
wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonane.
c) wykaz osób odpowiedzialnych za realizację zadania- załącznik nr 7 do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zgodnie z art. 281 ust.2 pkt 10 pzp Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 4 000,00 zł.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Pzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego numer 32 1010 1599 0026 4213 9120 0000, z dopiskiem na przelewie „Wadium do postępowania na wykonanie remontu pomieszczeń komórki ICE w IAS Szczecin”.
4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym zamawiającego, o którym mowa w ust. 3, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt 2–4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, za pośrednictwem Platformy. Zamawiający wymaga złożenia oryginału dokumentu w formie elektronicznej – z zastrzeżeniem, iż będzie on podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta tj. wystawcę gwarancji/poręczenia.
7. Wadium wniesione w formie poręczeń lub gwarancji musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
a) obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp;
b) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium; suma gwarancyjna powinna być wyrażona w złotych polskich;
c) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
d) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania z ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania z ofertą jest dzień składania ofert);
e) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa i numer przedmiotowego postępowania a także nazwa gwaranta oraz beneficjenta gwarancji (Zamawiającego);
f) w przypadku Wykonawców wspólne ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązania z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertą Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
8. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3, zostanie odrzucona.
9. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z art. 98 ustawy Pzp.
10. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, do oferty należy dołączyć: oświadczenie októrym mowa w art. 125 ust.1 pzp każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te
ma potwierdzać brak podstaw wykluczenia każdego z wykonawców oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w
zakresie w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego, oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających
się o zamówienie, z którego wynika jakie usługi wykonują poszczególni wykonawcy (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 9
do SWZ).