BZP: usługa nadzoru inwestorskiego dla baraków o nr.inw.b-115 i b-122 oraz demontażem hali nad tym obiektem.
08.07.2025
2025/BZP 00313997/01
Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
usługa nadzoru inwestorskiego dla baraków o nr.inw.b-115 i b-122 oraz demontażem hali nad tym obiektem.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000276015
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Więźniów Oświęcimia 20
1.5.2.) Miejscowość: Oświęcim
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-600
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.8.) Numer faksu: j
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@auschwitz.org
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.auschwitz.org/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
usługa nadzoru inwestorskiego dla baraków o nr.inw.b-115 i b-122 oraz demontażem hali nad tym obiektem.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-668b8e27-bbe1-4684-bd72-7cb34080b52d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00313997
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-668b8e27-bbe1-4684-bd72-7cb34080b52d3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://bip.malopolska.pl/auschwitz
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa nadzoru inwestorskiego w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych nad robotami budowlanymi wykonywanymi w ramach konserwacji i remontu budowlanego baraku o nr inw. B-115 i B-122 oraz demontażem hali namiotowej wzniesionej nad tym obiektem
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
II.PRAWO OPCJI:1.W przypadku gdy Zamawiający uzna, że wykonanie remontu trzech przepustów ziemnych o numerach P51 i P52 zlokalizowanych na rowie R.4 oraz przepust P58 na rowie R.3. będzie w jego interesie funkcjonalnym, a także będzie dysponował środkami finansowymi na ten cel oraz odpowiednim zespołem pracowników ze strony Zamawiającego, który będzie mógł dedykować dla potrzeb tego zadania wówczas, Wykonawca na pisemny wniosek Zamawiającego (prawo opcji) będzie realizował wykonanie usługi nadzoru inwestorskiego nad w/w robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, zgodnie z ofertą Wykonawcy w standardzie wynikającym z powszechnych norm i przepisów oraz zgodnie z projektem i postanowieniami niniejszego SWZ wraz z załącznikami.
2.Opis prac remontowych dla przepustów:
Opcja obejmuje wykonanie nadzoru nad remontem trzech zabytkowych przepustów ziemnych o numerach P51 i P52 zlokalizowanych na rowie R.4 oraz przepustu P58 na rowie R.3. Prace obejmują m.in. roboty budowlane związane z rozebraniem nawierzchni drogowej, demontażem historycznych prefabrykatów, łącznie z wycięciem zainstalowanego rękawa uszczelniającego, montażem nowych prefabrykatów betonowych, wykonaniem uszczelnienia połączeń zabudowanych prefabrykatów i istniejącego wkładu z kompozytu za pomocą krótkich rękawów (pakerów), odtworzenie nawierzchni i skarp. Prace obejmują również przygotowanie pod wykonanie prac konserwatorskich, które będą realizowane przez pracowników PMAB. Wykonawca robót budowlanych realizował będzie nadzór archeologiczny oraz zapewni kierownika budowy.
3.Zamawiający zawiadomi Wykonawcę w formie oświadczenia o skorzystaniu z prawa opcji
w następującym zakresie: wykonanie usługi nadzoru inwestorskiego nad w/w robotami opisanymi w ust.2 w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
4.Zgodnie z treścią § 1 ust. 2 pkt.2.1 Umowy powiadomienie Wykonawcy o skorzystaniu z
prawa opcji jest wiążące dla Wykonawcy w zakresie realizacji wszystkich warunków
określonych w Umowie dla usługi realizowanej w ramach opcji, w tym również terminu
wykonania usługi wskazanego w § 3 ust. 1 i 2 Umowy.
5.Odmowa zrealizowania przez Wykonawcę usługi w ramach prawa opcji będzie
skutkować naliczeniem stosownych kar umownych, przewidzianych w Umowie.
Rodzaj opcji -rozszerzenie zakresu usługi podstawowej.
Maksymalna wartość opcji 33239 zł brutto, 27023,58 zł netto.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2032-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe doświadczenie (koordynatora Zespołu ) - w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - waga kryterium 40 %
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą brać udział wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca:3.1. w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, pełnił funkcję nadzoru inwestorskiego:
3.1.1. dla co najmniej 1 (jednej) budowy, która była pełniona nad robotami budowlanymi
o wartości nie mniejszej niż 5.500.000,00 zł brutto, polegającymi na remoncie, budowie, przebudowie obiektu o kubaturze nie mniejszej niż 3500 m³, wpisanego do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury oraz obejmowała co najmniej następujące specjalności:
(1) konstrukcyjno – budowlaną,
(2) instalacyjną w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych ,
(3) instalacyjną w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
3.1.2. zamawiający uzna warunek określony w pkt 3.1.1 za spełniony, również w przypadku, gdy Wykonawca wykaże się doświadczeniem na podstawie umowy na pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu lub Inwestora Zastępczego, o ile umowa ta obejmowała pełnienie nadzoru inwestorskiego w zakresie opisanym w pkt. 3.1.1
3.1.3.pełnienie ww. funkcji powinno dotyczyć pełnego okresu realizacji robót budowlanych – od ich rozpoczęcia, aż do ich zakończenia potwierdzonego wydanym protokołem odbioru końcowego (lub innym dokumentem o skutkach tożsamych).
3.2. Wykonawca obowiązany jest do udokumentowania i dysponowania osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia (kluczowy personel) t.j :
3.2.1. jedną (1) osobą, która będzie wykonywała nadzór inwestorski w branży konstrukcyjno – budowlanej, w charakterze koordynatora, spełniającą łącznie następujące minimalne wymagania:
3.2.1.1. posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;
3.2.1.2. posiada co najmniej 24 miesięczne doświadczenie (nabyte po uzyskaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz spełnieniu warunku opisanego w art. 37c Ustawy o ochronie zabytków i opieki nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r) jako inspektor nadzoru inwestorskiego, kierownik budowy lub kierownik robót budowlanych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury ;
3.2.1.3. posiada doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru nad realizacją robót budowlanych na inwestycji, w ramach której wykonano również prace konserwatorskie o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 5.500.000,00 zł brutto dotyczących obiektu o kubaturze nie mniejszej niż 3500 m³;
3.2.1.4. przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego (legitymuje się aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa).
3.2.2. jedną (1) osobą, która będzie wykonywała nadzór inwestorski w branży elektrycznej, spełniającą łącznie następujące minimalne wymagania:
3.2.2.1. posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
3.2.2.2. posiada co najmniej 18 miesięczne doświadczenie (nabyte po uzyskaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych bez ograniczeń oraz spełnieniu warunku opisanego w art. 37c Ustawy o ochronie zabytków i opieki nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r) jako inspektor nadzoru inwestorskiego lub kierownik budowy lub kierownik robót budowlanych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury;
3.2.2.3. posiada doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w branży elektrycznej podczas realizacji robót budowlanych o wartości nie mniejszej niż 2.500.000,00 zł brutto oraz dotyczących obiektu o kubaturze nie mniejszej niż 1700 m³;
3.2.2.4. przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego (legitymuje się aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa).
3.2.3. jedną (1) osobą, która będzie wykonywała nadzór inwestorski w branży sanitarnej, spełniającą łącznie następujące minimalne wymagania:
3.2.3.1. posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych;
3.2.3.2. posiada co najmniej 24 miesięczne doświadczenie (nabyte po uzyskaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz spełnieniu warunku opisanego w art. 37c Ustawy o ochronie zabytków i opieki nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r) jako inspektor nadzoru inwestorskiego lub kierownik budowy lub kierownik robót budowlanych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury;
3.2.3.3. posiada doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej podczas realizacji robót budowlanych o wartości nie mniejszej niż 2.500.000,00 zł brutto oraz dotyczących obiektu o kubaturze nie mniejszej niż 1700 m³,
3.2.3.4. przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego (legitymuje się aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa)
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wymagania dotyczące wadium w tym jego kwota1. Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania jest zobowiązany wnieść wadium
o wartości 4 500,00 zł (słownie: cztery tysiące pięćset złotych) na czas związania ofertą.
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Pzp.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
3.1. Pieniądzu,
3.2. Gwarancjach bankowych,
3.3. Gwarancjach ubezpieczeniowych,
3.4. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. W przypadku wniesienia wadium w formach określonych powyżej w pkt 3.2.- 3.4., dokument winien być wystawiony na Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, ul. Więźniów Oświęcimia 20, 32-600 Oświęcim.
5. Wadium w formie pieniężnej wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: nr konta 53 1130 1150 0012 1268 9790 0006 Bank Gospodarstwa Krajowego, Kod Swift (wymagany przy przelewach międzynarodowych): GOSKPLPW
6. Wnosząc wadium Wykonawca winien powołać się na nazwę niniejszego postępowania oraz nr nadany postępowaniu przez Zamawiającego ………………………………………………
7. Wadium w formie niepieniężnej:
Nr postępowania: ……………………………………………….
Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
8.1. Treść dokumentu wadium winna zawierać nazwę niniejszego postępowania oraz nr nadany postępowaniu przez Zamawiającego.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Warunki zmiany umowy zostały zawarte we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ.§ 11
Zmiany umowy
1. Zmiana niniejszej Umowy może nastąpić za zgodą stron, w formie pisemnego aneksu, pod rygorem nieważności.
2. Zmiana Umowy może być dokonana w przypadku:
2.1. zmiany terminu realizacji Zadania 1 lub 2 lub robót nadzorowanych w ramach prawa opcji, skutkującej zmianą terminu realizacji Przedmiotu umowy,
2.2. wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonywanie Przedmiotu umowy,
2.3. w przypadku zmiany przepisów prawnych powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w opisie Przedmiotu umowy,
2.4. ograniczenia zakresu robót wynikającego z braku środków finansowych Zamawiającego lub innych przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,
2.5. zmiany stawki podatku od towarów i usług,
2.6. zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
2.7. zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
2.8. wprowadzenia minimalnej stawki za roboczogodzinę od umów cywilnoprawnych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę;
2.9. zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, z zastrzeżeniem, że dotyczy to wyłącznie zmiany zasad wprowadzonych na szczeblu ustawowym. Niniejsza przesłanka nie będzie miała zastosowania do zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych poczynionych na szczeblu wykonawca (pracodawca) - pracownik.
2.10.Zmiany opisane w art. 455 ust.1 pkt.3 lub 455 ust.2 pzp