BZP: Budowa zaplecza sportowego przy Szkole Podstawowej w Nowej Wsi
08.07.2025
2025/BZP 00314795/01
Gmina Nowogrodziec
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa zaplecza sportowego przy Szkole Podstawowej w Nowej Wsi
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Nowogrodziec
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821581
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Nowogrodziec
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-730
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 757380678
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: a.jaworska@nowogrodziec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowogrodziec.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa zaplecza sportowego przy Szkole Podstawowej w Nowej Wsi
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5116a84e-75ce-4265-bab1-9729e92518ff
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00314795
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00108261/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Budowa zaplecza sportowego przy Szkole Podstawowej w Nowej Wsi
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5116a84e-75ce-4265-bab1-9729e92518ff3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu komunikacja pomiędzy Zamawiający a Wykonawcą odbywa się elektronicznie. Zalecany sposób komunikacji:
1) za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail. a.jaworska@nowogrodziec.pl,
2) dedykowany formularz do komunikacji dostępny na platformie e-zamówienia https://ezamowienia.gov.pl. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia.
Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie e-zamowienia. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem https://ezamowienia.gov.pl. lub poczty elektronicznej do konkretnego wykonawcy.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa §12 Regulamin Platformy e-Zamówienia, są to min:
1) W celu prawidłowego korzystania z usług Platformy e-Zamówienia wymagany jest:
a) Komputer PC spełniający minimalne wymagania tj:
parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HD, zainstalowany jedne z poniższych systemów operacyjnych: MS Windows 7 lub nowszy, OSX/Mac OS 10.10, Ubuntu 14.04, zainstalowana jedna z poniższych przeglądarek: Chrome 66.0 lub nowsza, Firefox 59.0 lub nowszy, Safari 11.1 lub nowsza, Edge 14.0 i nowsze,
albo
b) Tablet/Telefon:
parametry minimum: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshmallow, iOS 10.3, przeglądarka Chrome 61 lub nowsza
2) Dla skorzystania z pełnej funkcjonalności może być konieczne włączenie w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL, obsługi Java Script, oraz cookies;
3) Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych:
a) specyfikacja połączenia – formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,
b) format danych oraz kodowanie: formularze dostępne są w formacie HTML
z kodowaniem UTF-8,
c) oznaczenia czasu odbioru danych: wszelkie operacje opierają się o czas serwera i
dane zapisywane są z dokładnością co do sekundy.
Ofertę wraz z oświadczeniami wraz z przedmiotowymi dokumentami dowodowymi ( jeżeli są wymagane w postępowaniu ) sporządza się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, składa się w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w zakresie i w sposób określony w przepisach rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), dalej RODO, informuje, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Nowogrodźca, ul. Rynek 1, 59-730 Nowogrodziec.
2) Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się listownie na adres Administratora lub drogą mailową: iod@nowogrodziec.pl.
3) Administrator będzie przetwarzać Pani/Pana dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym pn. Budowa zaplecza sportowego przy Szkole Podstawowej w Nowej Wsi oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO w zakresie udzielonej zgody.
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa. Ponadto mogą być one ujawniane podmiotom, z którymi Administrator zawarł umowy na świadczenie usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy ich przetwarzaniu oraz świadczenia usługi serwera mailowego.
5) Posiada Pani/Pan następujące prawa:
a) prawo dostępu do treści swoich danych – art. 15 RODO;
b) prawo do sprostowania danych – art. 16 RODO;
c) prawo do usunięcia danych – art. 17 RODO;
d) prawo do ograniczenia przetwarzania – art. 18 RODO;
e) prawo do przenoszeni danych – art. 20 RODO;
f) prawo do sprzeciwu – art. 21 RODO.
7) Posiada Pani/Pan ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO); Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa; Telefon: 22 531 03 00.
8) Pani/Pana dane, nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
9) Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym prawem jest obligatoryjne. Konsekwencją nie podania tych danych będzie brak możliwości realizacji wniosku, udziału w przetargu lub zawarcia umowy. W pozostałych przypadkach podanie danych jest dobrowolne a zgoda na ich przetwarzania może zostać cofnięta w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody sprzed jej cofnięcia (kontakt listowny na adres Administratora bądź na adres e-mail: iod@nowogrodziec.pl).
10) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy lub okres rękojmi lub gwarancji lub roszczeń odszkodowawczych itp. przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały ten okres.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 6) Ograniczenia do korzystania z praw w związku z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych:
a) w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowania żądania,
b) wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WI.271.13.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Opis przedmiotu zamówienia określa:
1) projekt budowlany,
2) projekt wykonawczy,
3) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót,
4) przedmiar.
Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania polegającego na budowie boiska piłkarskiego, bieżni, skoczki do skoku w dal, małej architektury wraz z urządzeniami budowlanymi i infrastrukturą towarzyszącą oraz oświetleniem i monitoringiem przy Szkole Podstawowej im. Józefa Piłsudskiego w Nowej Wsi. Zakresem robót objęte są w szczególności:
1) branża budowlana:
a) rozbiórki i demontaże,
b) boisko piłkarskie z nawierzchnią z trawy sztucznej,
c) osprzęt boiska,
d) bieżnia i skocznia do skoku w dal z nawierzchni syntetycznej,
e) osprzęt bieżni,
f) nawierzchnie z kostki betonowej o gr. 6 cm,
g) obrzegowania,
h) ogrodzenia, piłkochwyty,
i) nawierzchnia trawiasta,
j) mała architektura;
2) branża elektryczna:
a) zabezpieczenie istniejących instalacji,
b) rozdzielnica RG – rozbudowa,
c) rozdzielnica oświetlenia boiska ROB,
d) instalacja oświetlenia boiska,
e) montaż słupów oświetleniowych i opraw,
f) instalacja monitoringu,
g) instalacja uziemień ochronnych i wyrównawczych - teren.
Zaprojektowano nawierzchnie w dwóch wariantach zarówno dla nawierzchni z trawy sztucznej oraz nawierzchni poliuretanowej opisane jako System I i System II, które szczegółowo opisane są w projekcie wykonawczym. W celu weryfikacji jakości oferowanego produktu oraz wymaganych cech i parametrów nawierzchni od Wykonawcy na etapie składania ofert wymagane są przedmiotowe środki dowodowe. Wykonawca zobowiązany jest w formularzu oferty do wskazania, który system nawierzchni oferuje wraz z załączeniem do oferty dokumentów przedmiotowych dla oferowanej nawierzchni potwierdzających spełnienie minimalnych wymagań jakościowych określonych przez zamawiającego ( Wykonawca wskazuje tylko jeden system dla poszczególnej nawierzchni).
W przypadku nie zaznaczenia przez Wykonawcę w formularzu ofertowym żadnego z dwóch możliwych wariantów lub zaznaczenia obydwu wariantów oferta Wykonawcy zostanie odrzucona.
Wykonawca zapewni dostęp do energii elektrycznej i wody we własnym zakresie. Koszty zużycia pokryje wykonawca. Koszty opłaty za ww. media należy uwzględnić w cenie ryczałtowej za wykonanie zadania.
Prowadzone roboty powinny zostać zabezpieczone w taki sposób, aby nie stwarzały zagrożenia osobom trzecim. Ponadto wykonawca odpowiada za:
1) wszelkie zanieczyszczenia i szkody spowodowane przez prowadzone robót ziemnych na istniejących sieciach;
2) odpowiednie zabezpieczenie terenu budowy,
3) uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień/decyzji/pozwoleń niezbędnych do wykonania prac. Wykonawca poniesie koszty wynikające z tych uzgodnień/decyzji/pozwoleń;
4) zapewnienie dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy,
5) zapewnienie nadzoru geotechnicznego/geologicznego nad prowadzonymi robotami ziemnymi,
6) utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów i odpadów,
7) oznakowanie, zabezpieczenie i oświetlenie miejsc kolizyjnych,
8) po zakończeniu robót uprzątnięcie placu budowy, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu,
9) dostarczanie niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń w tym np.: certyfikaty, atesty, wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego przedmiotu niniejszej umowy jak również kompletowanie w trakcie realizacji robót wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przygotowanie do odbioru końcowego kompletu protokołów niezbędnych przy odbiorze. Dostarczona dokumentacja powykonawcza musi być pisemne zaakceptowana przez Inspektora Nadzoru,
10) przeszkolenie 2-5 osób, wskazanych przez Zamawiającego, z obsługi monitoringu oraz oświetlenia boiska.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45212220-4 - Roboty budowlane związane z wielofunkcyjnymi obiektami sportowymi
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
37450000-7 - Sprzęt do sportów uprawianych na boiskach lub na kortach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-05
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejszą ofertą będzie oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów odnoszących się do przedmiotu zamówienia publicznego Ocenie ofert podlegają tylko oferty niepodlegające odrzuceniu.
Kryterium oceny ofert i jego znaczenie oraz opis sposobu oceny ofert:
kryterium „Cena”:
znaczenie kryterium - 60 pkt.
opis sposobu oceny ofert według kryterium „Ceny”:
KC = (Cmin / C) x 100 x 60%
gdzie:
KC - liczba uzyskanych punktów dla kryterium „Cena” ocenianej oferty;
Cmin - cena w ofercie z najniższą ceną;
C - cena w ofercie ocenianej;
Ocenie podlega cena brutto wskazana przez Wykonawcę w formularzu oferty.
W przypadku kryterium „Cena” oferta otrzyma, zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku, ilość punktów wynikającą z powyższego działania.
kryterium „Okres gwarancji jakości”:
znaczenie kryterium – 40 pkt.
opis sposobu oceny ofert dla kryterium „Okres gwarancji jakości”:
KOG = (OG / OGmax) x 100 x 40 %
gdzie:
KOG - liczba uzyskanych punktów dla kryterium „Okres gwarancji jakości” ocenianej oferty, zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku;
OG - okres gwarancji jakości w ofercie ocenianej;
OGmax – maksymalny okres gwarancji jakości wskazany przez Zamawiającego;
Wykonawca podaje okres gwarancji jakości w miesiącach w liczbach całkowitych w formularzu oferty. Okres gwarancji jakości nie może być krótszy niż 36 miesięcy oraz dłuższy niż 60 miesięcy . W przypadku podania przez Wykonawcę w ofercie okresu gwarancji jakości dłuższego niż 60 miesięcy do oceny ofert zostanie przyjęty okres gwarancji jakości wynoszący 60 miesięcy. W przypadku podania przez Wykonawcę w ofercie okresu gwarancji jakości krótszego niż 36 miesięcy, oferta tego Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 Pzp. Okres gwarancji jakości liczony jest od dnia odbioru końcowego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia nie mniejszą niż 500 000,00 zł.Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że:
1) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej:
a) minimum jedna robota budowlana polegająca na wykonaniu boiska o nawierzchni z trawy sztucznej o powierzchni minimum 700 m2,
2) dysponuje następującymi osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego tj.:
a) kierownik budowy (minimalne wymagania): uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń.
b) kierownik robót (minimalne wymagania): - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji kierownika budowy/robót branż wymienionych powyżej, pod warunkiem wykazania się uprawnieniami do kierowania robotami w każdej z branż.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda od Wykonawcy:
1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast ww. dokumentów, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się ww. dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający żąda od Wykonawcy, którego ofertę oceniono najwyżej dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500 000,00 zł.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda od Wykonawcy, którego ofertę oceniono najwyżej:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich opisu / rodzaju, powierzchnia wykonanych nawierzchni podaną w m2, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Wzór wykazu robót stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
2) wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w tym osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych (posiadanych uprawnień do kierowania robotami budowlanymi), a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
Osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika robót musi posiadać uprawnienia budowlane wymagane obowiązującą ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy obowiązującej ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nawierzchnia z trawy sztucznej wymagane są:1) Kompletny raport z badań laboratoryjnych dla systemu sztucznej trawy (nawierzchnia wraz z piaskiem kwarcowym i matą) - zgodnie z wymaganiami opisanymi w SWZ
2) Karta techniczna oferowanej nawierzchni, poświadczona przez jej producenta, potwierdzająca wymagane przez Zamawiającego minimalne parametry dla nawierzchni w zakresie, który nie został objęty raportem z badań zgodnie z normą EN 15330-1:2013/ PN-EN 15330-1:2014-02
3) Atest PZH dla oferowanej trawy syntetycznej, maty i piasku
4) Autoryzacja producenta trawy syntetycznej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję
5) Raport z badań testu Lisport na min. 200.000 cykli dla włókien oferowanej trawy syntetycznej przeprowadzony przez niezależne laboratorium zgodnie z normą EN 15306 „Nawierzchnie do otwartych terenów sportowych – narażenie trawy na oddziaływania” potwierdzający, że włókna po min. 200.000 cykli nie wykazują widocznych uszkodzeń - zgodnie z SWZ
Nawierzchnia syntetyczna poliuretanowa wymagane są:
1) W przypadku zaoferowania Systemu I
a) Atest Państwowego Zakładu Higieny lub równoważnej instytucji z państwa członkowskiego Unii Europejskiej/EFTA. Nie dopuszcza się przedkładania dokumentów pochodzących z innych instytucji lub zakładów naukowych.
b) Karta techniczna nawierzchni poliuretanowej autoryzowana przez producenta potwierdzająca spełnienie wyspecyfikowanych wymagań technologicznych.
c) Aktualny Certyfikat produktowy WA (IAAF).
d) Kompletny raport z badań wykonanych przez niezależne akredytowane przez WA (IAAF) laboratorium badające nawierzchnie sportowe, potwierdzające wymagane parametry techniczne nawierzchni, wydany w celu uzyskania aktualnego certyfikatu produktowego WA(IAAF).
e) Badania Wielopierścieniowych Węglowodorów Aromatycznych dla oferowanego systemu nawierzchni.
f) Badania potwierdzających zgodność z normą DIN 18035-6:2021-08 przeprowadzone przez akredytowane laboratorium.
g) Aktualne badania potwierdzające zgodność z normą EN 14877:2013/PN EN 14877:2014 przeprowadzone przez akredytowane laboratorium.
h) Badanie na mrozoodporność dla nawierzchni PU zgodne z dedykowaną procedurą badawczą ITB lub równoważne - zgodnie z SWZ
i) Certyfikat ISO 9001:2015 wystawiony dla producenta oferowanego systemu nawierzchni.
j) Autoryzacja i gwarancja potwierdzona przez producenta (wyłącznie na etapie składania ofert).
2) W przypadku zaoferowania Systemu II
a) Atest Państwowego Zakładu Higieny lub równoważnej instytucji z państwa członkowskiego Unii Europejskiej/EFTA. Nie dopuszcza się przedkładania dokumentów pochodzących z innych instytucji lub zakładów naukowych.
b) Karta techniczna nawierzchni poliuretanowej autoryzowana przez producenta potwierdzająca spełnienie wyspecyfikowanych wymagań technologicznych.
c) Aktualny Certyfikat produktowy WA (IAAF).
d) Kompletny raport z badań wykonanych przez niezależne akredytowane przez WA (IAAF) laboratorium badające nawierzchnie sportowe, potwierdzające wymagane parametry techniczne nawierzchni, wydany w celu uzyskania aktualnego certyfikatu produktowego WA (IAAF).
e) Badania Wielopierścieniowych Węglowodorów Aromatycznych dla oferowanego systemu nawierzchni.
f) Badania potwierdzających zgodność z normą DIN 18035-6:2021-08 przeprowadzone przez akredytowane laboratorium.
g) Aktualne badania potwierdzające zgodność z normą EN14877:2013/PN EN 14877:2014 przeprowadzone przez akredytowane laboratorium.
h) Badanie na mrozoodporność dla nawierzchni PU zgodne z dedykowaną procedurą badawczą ITB - zgodnie z SWZ
i) Certyfikat ISO 9001:2015 wystawiony dla producenta oferowanego systemu nawierzchni.
j) Badania Migracji Określonych Pierwiastków EN 71-3:2019.
k) Krajowa Deklaracja Właściwości Użytkowych wystawiona przez producenta systemu nawierzchni na podstawie uzyskanej Krajowej Oceny Technicznej.
l) Autoryzacja i gwarancja potwierdzona przez producenta (wyłącznie na etapie składania ofert).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Nawierzchnia z trawy sztucznej wymagane są:1) Kompletny raport z badań laboratoryjnych dla systemu sztucznej trawy (nawierzchnia wraz z piaskiem kwarcowym i matą) - zgodnie z wymaganiami opisanymi w SWZ
2) Karta techniczna oferowanej nawierzchni, poświadczona przez jej producenta, potwierdzająca wymagane przez Zamawiającego minimalne parametry dla nawierzchni w zakresie, który nie został objęty raportem z badań zgodnie z normą EN 15330-1:2013/ PN-EN 15330-1:2014-02
3) Atest PZH dla oferowanej trawy syntetycznej, maty i piasku
4) Autoryzacja producenta trawy syntetycznej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję
5) Raport z badań testu Lisport na min. 200.000 cykli dla włókien oferowanej trawy syntetycznej przeprowadzony przez niezależne laboratorium zgodnie z normą EN 15306 „Nawierzchnie do otwartych terenów sportowych – narażenie trawy na oddziaływania” potwierdzający, że włókna po min. 200.000 cykli nie wykazują widocznych uszkodzeń - zgodnie z SWZ
Nawierzchnia syntetyczna poliuretanowa wymagane są:
1) W przypadku zaoferowania Systemu I
a) Atest Państwowego Zakładu Higieny lub równoważnej instytucji z państwa członkowskiego Unii Europejskiej/EFTA. Nie dopuszcza się przedkładania dokumentów pochodzących z innych instytucji lub zakładów naukowych.
b) Karta techniczna nawierzchni poliuretanowej autoryzowana przez producenta potwierdzająca spełnienie wyspecyfikowanych wymagań technologicznych.
c) Aktualny Certyfikat produktowy WA (IAAF).
d) Kompletny raport z badań wykonanych przez niezależne akredytowane przez WA (IAAF) laboratorium badające nawierzchnie sportowe, potwierdzające wymagane parametry techniczne nawierzchni, wydany w celu uzyskania aktualnego certyfikatu produktowego WA(IAAF).
e) Badania Wielopierścieniowych Węglowodorów Aromatycznych dla oferowanego systemu nawierzchni.
f) Badania potwierdzających zgodność z normą DIN 18035-6:2021-08 przeprowadzone przez akredytowane laboratorium.
g) Aktualne badania potwierdzające zgodność z normą EN 14877:2013/PN EN 14877:2014 przeprowadzone przez akredytowane laboratorium.
h) Badanie na mrozoodporność dla nawierzchni PU zgodne z dedykowaną procedurą badawczą ITB lub równoważne - zgodnie z SWZ
i) Certyfikat ISO 9001:2015 wystawiony dla producenta oferowanego systemu nawierzchni.
j) Autoryzacja i gwarancja potwierdzona przez producenta (wyłącznie na etapie składania ofert).
2) W przypadku zaoferowania Systemu II
a) Atest Państwowego Zakładu Higieny lub równoważnej instytucji z państwa członkowskiego Unii Europejskiej/EFTA. Nie dopuszcza się przedkładania dokumentów pochodzących z innych instytucji lub zakładów naukowych.
b) Karta techniczna nawierzchni poliuretanowej autoryzowana przez producenta potwierdzająca spełnienie wyspecyfikowanych wymagań technologicznych.
c) Aktualny Certyfikat produktowy WA (IAAF).
d) Kompletny raport z badań wykonanych przez niezależne akredytowane przez WA (IAAF) laboratorium badające nawierzchnie sportowe, potwierdzające wymagane parametry techniczne nawierzchni, wydany w celu uzyskania aktualnego certyfikatu produktowego WA (IAAF).
e) Badania Wielopierścieniowych Węglowodorów Aromatycznych dla oferowanego systemu nawierzchni.
f) Badania potwierdzających zgodność z normą DIN 18035-6:2021-08 przeprowadzone przez akredytowane laboratorium.
g) Aktualne badania potwierdzające zgodność z normą EN14877:2013/PN EN 14877:2014 przeprowadzone przez akredytowane laboratorium.
h) Badanie na mrozoodporność dla nawierzchni PU zgodne z dedykowaną procedurą badawczą ITB - zgodnie z SWZ
i) Certyfikat ISO 9001:2015 wystawiony dla producenta oferowanego systemu nawierzchni.
j) Badania Migracji Określonych Pierwiastków EN 71-3:2019.
k) Krajowa Deklaracja Właściwości Użytkowych wystawiona przez producenta systemu nawierzchni na podstawie uzyskanej Krajowej Oceny Technicznej.
l) Autoryzacja i gwarancja potwierdzona przez producenta (wyłącznie na etapie składania ofert).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Załącznik nr 3a do SWZ – oświadczenia wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego,Załącznik nr 3b do SWZ - oświadczenia wykonawcy dotyczące podwykonawcy niebędącego podmiotem, na którego zasoby powołuje się Wykonawca,
Załącznik nr 3c do SWZ – oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych ( dot. min konsorcja, spółki cywilne),
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego.Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, zobowiązani są do dołączenia do oferty oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Oświadczenie to, służy ustaleniu przez zamawiającego sposobu spełniania warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców, którzy zdecydowali się na wspólne złożenie oferty w postępowaniu, w okolicznościach w których przepisy ustawy Pzp wymagają, aby wykonawcy działający wspólnie wykonali osobiście tę część zamówienia, w odniesieniu do której wykazują wymagane przez zamawiającego zdolności lub uprawnienia.
Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zostały opisane w załączniku nr 2 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-23 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-23 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-21
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Zamawiający nie określa ograniczeń w tym zakresieSEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
12.3. Zgodnie z art. 1 pkt3 ustawy w celu przeciwdziałania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę rozpoczętej w dniu 24 lutego 2022 r., wobec osób i podmiotów wpisanych na listę, o której mowa w art. 2 ustawy, stosuje się sankcje polegające m.in. na wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych zwanej dalej „ustawą Pzp”. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady ( WE) 765/2006 dotyczącym środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy i rozporządzeniu Rady (WE) 269/2014 w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) 765/2006 dotyczącym środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy i rozporządzeniu Rady (WE) 269/2014 w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt3 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady ( WE) 765/2006 dotyczącym środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy i rozporządzeniu Rady (WE) 269/2014 w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt3 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego