BZP: Prace zabezpieczające i odtworzeniowe związane ze skutkami powodzi w budynku Centrum Edukacji, Turystyki i Kultury w Stroniu Śląskim
08.07.2025
2025/BZP 00315118/01
Centrum Edukacji, Turystyki i Kultury w Stroniu Śląskim
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Prace zabezpieczające i odtworzeniowe związane ze skutkami powodzi w budynku Centrum Edukacji, Turystyki i Kultury w Stroniu Śląskim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Edukacji, Turystyki i Kultury w Stroniu Śląskim
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 021369890
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kościuszki 18
1.5.2.) Miejscowość: Stronie Śląskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-550
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: 531465547
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@stronie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.cetik.stronie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Prace zabezpieczające i odtworzeniowe związane ze skutkami powodzi w budynku Centrum Edukacji, Turystyki i Kultury w Stroniu Śląskim
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2845c7e8-27b4-4f05-9841-7fafef5ea0da
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00315118
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11390173.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1139017
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zawiera ROZDZ. VIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzule związane z ochroną danych osobowych zawiera Rozdz. XXV SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzule związane z ochroną danych osobowych zawiera Rozdz. XXV SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CETIK.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zakres prac budowlanych ma jedynie charakter zabezpieczający i odtworzeniowy związany z robotami budowlanymi w obrębie strefy wejścia oraz w części podziemnej tego budynku, które są wynikiem skutków powodzi.
2. W związku z koniecznością przeprowadzenia prac budowlanych jedynie w części wewnętrznej obiektu budowlanego, wpisanego do rejestru zabytków decyzją nr A/1243 z dnia 27.05.2009r., koniecznym jest przeprowadzenie procesu inwestycyjnego związanego z uzyskaniem decyzji administracyjnych na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku, ponieważ przedmiotowy obiekt podlega ochronie konserwatorskiej na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
3. W ramach prac budowlanych w obrębie wnętrza, planowane jest:
1) Odbudowa podbudowy posadzki na gruncie wraz z wymianą okładzin posadzkowych w strefie wejścia do obiektu;
2) Demontaż i wzniesienie nowych ścian wewnętrznych wraz z tynkowaniem i okładzinami ściennymi w strefie wejścia do obiektu i w toaletach ogólnodostępnych
3) Wymiana zniszczonej stolarki drzwiowej w strefie wejścia i podpiwniczeniu
4) Oczyszczenie i zabezpieczenie ścian konstrukcyjnych w podpiwniczeniu;
5) Prace towarzyszące;
4.2.6.) Główny kod CPV: 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
18. PRAWO OPCJI: Zamawiający informuje, że zakres zamówienia określony w przedmiarze robót jest minimalnym poziomem zamówienia. Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia zamówienia zgodnie z zasadami prawa opcji: Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia zamówienia o następujące roboty budowlane:
a) Wykonanie przepony poziomej metodą Iniekcji krystalicznej.
b) Linia otworów co 12 - 15 cm jednorzędowo.
c) Otwory wykonywane będą przy użyciu młotów udarowo obrotowych.
d) Rodzaj użytego wiertła fi 20 mm.
e) Zawilgocenie miejscami przekracza 70% Ściany mokre i wilgotne.
f) Rodzaj metody niskociśnieniowa 8 Bar.
g) Suspensja zaaplikowana zostanie przy użyciu pompy niskobarowej. Do aplikacji posłużą pakery które zostaną zamontowane we wcześniej przygotowane otwory.
h) Każdy z otworów zostanie odpowiednio przeczyszczony i przygotowany przed dokonaniem pompowania.
i) Szacowana ilość mb to nie więcej niż 100, należy to oszacować we własnym zakresie podczas wizji lokalnej.
Zamawiający informuje, że procedury rozliczenia są identyczne dla zakresu podstawowego i zakresu objętego prawem opcji.
Zamawiający przedstawi oświadczenie woli uruchamiające prawo opcji najpóźniej 30 dni od podpisania umowy. Warunkiem skorzystania z prawa opcji jest posiadanie środków na realizację.
W/w zmiana nie stanowi zmiany do umowy i nie wymaga sporządzenia aneksu.
Zamawiający zastrzega, że ceny jednostkowe netto muszą być takie same zarówno dla zamówienia podstawowego jak i dla zamówienia objętego prawem opcji.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 75 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami:
1) Cena (C) – 60 %
2) Gwarancja na roboty budowlane (Grb) – 40 %
1.1. Kryterium Cena (C) - oferta z najniższą ceną za realizację przedmiotu zamówienia otrzyma maksymalną liczbę 60 punktów, natomiast pozostałe oferty uzyskają wartość punktową wyliczoną wg poniższego wzoru:
C= Cmin / Cb x 60 = … pkt
C - liczba punktów w kryterium Cena
Cmin - najniższa cena ofertowa w zbiorze ofert podlegających ocenie
Cb - cena ofertowa ocenianej oferty
1.2. Kryterium Gwarancja na roboty budowlane (Grb) – ocena w tym kryterium polega na przyznaniu ofercie Wykonawcy dodatkowych punktów (max. 40 pkt) w zależności od zaoferowanego okresu gwarancji na roboty budowlane, kryterium okresu gwarancji (w miesiącach) – obliczone będzie wg wzoru:
Grb = (Gb-Gmin) / (Gmax – Gmin) x 40 =……..pkt
Grb – ilość przyznanych pkt w ramach kryterium
Gb – okres gwarancji w badanej ofercie w miesiącach
Gmin. – minimalny okres gwarancji w miesiącach
Gmax. – maksymalny okres gwarancji w miesiącach
Minimalny okres gwarancji na roboty budowlane wynosi 60 miesięcy a maksymalny punktowany okres gwarancji 84 miesięcy od daty odbioru końcowego.
Uwaga:
a)W przypadku podania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji dłuższego niż termin określony przez Zamawiającego jako maksymalny – do wyliczenia ilości punktów w tym kryterium Zamawiający przyjmie termin gwarancji 84 miesięcy (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin wskazany przez Wykonawcę).
b) W przypadku podania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji równego 60 miesięcy – ofercie przyznanych zostanie 0 pkt.
c) W przypadku niepodania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji – ofercie przyznanych zostanie 0 pkt (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin określony jako minimalny przez Zamawiającego tj. 60 miesięcy).
d) W przypadku podania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji krótszego niż termin określony przez Zamawiającego jako „minimalny” – oferta będzie podlegać odrzuceniu.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną, która była realizowana na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, o wartości robót nie mniejszej niż: 250 000,00 zł brutto.Uwaga: Dla wartości wyrażonych w innej walucie niż PLN Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu NBP ogłoszonego w dniu wszczęcia postępowania.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować co najmniej 1 osobą skierowaną przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (pełniącą funkcję kierownika budowy), który spełnia wymagania określone w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
Uwaga: Zamawiający określając wymagania w zakresie posiadania uprawnień dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w Ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 22 grudnia 2015 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. wykaz robót budowlanych, o których mowa w ROZDZ. XVII pkt 1.4.1, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty –załącznik nr 4 do SWZ - I ,
2. wykazu osób, o których mowa w ROZDZ. XVII pkt 1.4.2 skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 4 do SWZ - II.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz ofertowy, wg zał. nr 1 do SWZ; Kosztorys ofertowy zamówienia podstawowego wykonany metodą uproszczoną; Zobowiązanie Podmiotuudostępniającego zasoby z art. 118 ust. 4 Pzp oraz Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu składane na podstawie art. 125 ust. 5 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień
publicznych oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę, wg zał. nr 5 do SWZ (jeśli dotyczy); Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, wg zał. nr 6
do SWZ (jeśli dotyczy); Odpowiedni dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, w tym do
podpisania oferty (lub do podpisania pełnomocnictwa - jeżeli dotyczy), tj. odpis lub informację z Krajowego Rejestru
Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (m.in. spółka cywilna, konsorcjum) - art. 58 ustawy Pzp.W takim przypadku Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
2. Szczegółowe informacje dot. składania ofert przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zawiera ROZDZ.
XVIII SWZ