BZP: Modernizacja energetyczna siedziby Ochotniczej Straży Pożarnej w Grajewie.
09.07.2025
2025/BZP 00315968/01
MIASTO GRAJEWO
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja energetyczna siedziby Ochotniczej Straży Pożarnej w Grajewie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO GRAJEWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 450669714
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Strażacka 6A
1.5.2.) Miejscowość: Grajewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 19-200
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.7.) Numer telefonu: 86 273 08 02
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@um.grajewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.grajewo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja energetyczna siedziby Ochotniczej Straży Pożarnej w Grajewie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ca571bc1-3aed-471b-8c16-f7a4652d032d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00315968
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00047889/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Modernizacja energetyczna siedziby Ochotniczej Straży Pożarnej w Grajewie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://um-grajewo.logintrade.net, http://bip.um.grajewo.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://um-grajewo.logintrade.net
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tj. Platformy Przetargowej Miasta Grajewo: https://um-grajewo.logintrade.net/. Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie Przetargowej Miasta Grajewo: ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
2. Oferty oraz oświadczenia sporządza się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oferty przez Wykonawcę, jest jego prawidłowe złożenie na Platformie Przetargowej dostępnej pod adresem https://um-grajewo.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem. Korzystanie z Platformy Przetargowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.
3.Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Przetargowej Miasta Grajewo:
a) dopuszczalne przeglądarki internetowe:
Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,
Google Chrome 31,
Mozilla Firefox 26,
Opera 18.
b) pozostałe wymagania techniczne:
dostęp do sieci Internet,
zainstalowana wtyczka flash - flash player - dotyczy kupca,
obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – ajax,
włączona obsługa JavaScript,
zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s,
zainstalowany Acrobat Reader,
zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment , 6 Update 24 lub nowszy.
4.Dopuszczalne formaty przesyłanych danych: image/bmp, image/x-windows-bmp, application/msword, application/drafting, image/gif, application/x-compressed, application/x-gzip, multipart/x-gzip, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-latex, application/pdf, image/pict, image/png, application/mspowerpoint, application/postscript, application/rtf, application/x-rtf, text/richtext, image/tiff, image/x-tiff, application/mswrite, application/excel, application/x-excel, application/vnd.ms-excel, application/x-msexcel, application/vnd.ms-excel, text/xml, application/x-zip-compressed, application/zip, application/vnd.ms-office, image/x-ms-bmp, video/x-msvideo, audio/x-ms-wma, application/vnd.oasis.opendocument.spreadsheet, application/acad, application/x-acad, application/autocad_dwg, image/x-dwg, application/dwg, application/x-dwg, application/x-autocad, image/vnd.dwg, drawing/dwg
5.Kodowanie i oznaczenie czasu przekazania danych: Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych jest to czas, w którym zostanie potwierdzone złożenie oferty, dokumentu przez Wykonawcę. W przypadku wybrania opcji złożenia oferty bez logowania, potwierdzenie odbywa się poprzez kliknięcie w link dostępny w wiadomości mailowej, wysłanej automatycznie po złożeniu oferty, dokumentu będąc niezalogowanym na Platformie zakupowej. Wiadomość otrzymuje Wykonawca na adres e-mail wskazany w formularzu w ikonę „Złóż ofertę”. W przypadku Wykonawcy zalogowanego na Platformie Przetargowej, czas przekazania danych jest to czas wysłania dokumentu, oferty przez Platformę Przetargową.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące RODO znajdują się w Rozdziale XXIV SWZ- Klauzula informacyjna RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.7013.9.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: „Modernizacja energetyczna siedziby Ochotniczej Straży Pożarnej w Grajewie” w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania służb ratowniczych. Część 3) Modernizacja energetyczna budynków Ochotniczych Straży Pożarnych”.
Zakres inwestycji obejmuje:
1) roboty ogólnobudowlane:
a) docieplenie ścian zewnętrznych parteru na powierzchni 160,00 m2 warstwą styropianu o gr. 15 cm metodą lekką-mokrą przy użyciu zapraw klejących i dybli kotwiących, wykończenie tynkiem silikonowym cienkowarstwowym gr. 3mm; współczynnik przegrody po modernizacji U=0,19 W/m2K;
b) docieplenie dachu na powierzchni 144 m2 warstwą wełny mineralnej o gr. 10 cm wykonywane od góry po zdjęciu poszycia dachu ze względu na brak możliwości technicznej wykonania tego od dołu; współczynnik przegrody po modernizacji U=0,13 W/m2K;
c) wymiana stolarki okiennej: 6 szt. okien o łącznej powierzchni 14,4 m2 o współczynniku U=0,9 W/m2K;
2) roboty branży elektrycznej:
a) montaż instalacji PV o mocy 6,6 kWp na dachu budynku,
b) montaż magazynu energii elektrycznej o pojemności 10 kWh.,
Wykonawca zobowiązany będzie przygotować dokumenty niezbędne do zgłoszenia nowo wybudowanej mikroinstalacji do PGE Dystrybucja S.A. oraz Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Grajewie.
3) roboty branży sanitarnej:
a) montaż na powierzchni utwardzonej kostką brukową betonową szczelnego zbiornika na wody opadowe o pojemności min 5,00 m3 zbierającego wodę spływającą z rynien dachowych wraz z systemem wypompowania wody (wyposażenie zbiornika – zbieracz wody, właz rewizyjny umożliwiający dostęp do wnętrza zbiornika, automatyczny odpowietrznik regulujący ciśnienie w zbiorniku, kranik z zaworem kulowym, spust dolny, awaryjny wyłącznik zasilania, pompę zanurzeniową 230V o wydajności min. 100 l/min. Przed montażem Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wariant wybranego zbiornika i uzyska jego akceptację.
Przedmiot zamówienia szczegółowo opisują:
a) w zakresie opisanym w Rozdziale III pkt. 2 ppkt 1) oraz § 1 pkt. 2 ppkt. 1) umowy - dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, opracowana przez Pracownię Architektoniczno-Graficzną „GRAF”, ul. Czysta 14, 15-463 Białystok,
b) w zakresie opisanym w Rozdziale III pkt. 2 ppkt 2) SWZ oraz § 1 pkt. 2 ppkt. 2) umowy - dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, opracowana przez firmę ESCO PROJEKT, ul. M. Małachowskiego 1/107, 05-270 Marki.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45223810-7 - Konstrukcje gotowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w pkt XVI SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziałuw postępowaniu dotyczące:
1) Zdolności technicznej i zawodowej – w tym zakresie Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy:
a) wykazania się zrealizowaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych polegających na wykonaniu:
• min. 1 zamówienia na roboty budowlane polegających na budowie, przebudowie lub remoncie kubaturowych obiektów budowlanych, o wartości co najmniej 150 000,00 zł brutto
b) wykazania dysponowania osobami, które posiadają doświadczenie, kwalifikacje zawodowe i wykształcenie niezbędne do pełnienia funkcji kierownika budowy. Osoba proponowana do pełnienia funkcji kierownika budowy winna posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane, aktualne na okres wykonywania robót zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz ponadto:
• kierownik budowy posiadający uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz posiadać min. 2 lata doświadczenia na stanowisku kierownika robót,
• kierownika robót elektrycznych posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych do kierowania robotami.
2) Zdolności ekonomicznej i finansowej – Zamawiający odstępuje od stawiania wymagań w tym zakresie. Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 112 Pzp /zał. nr 3 do SWZ/