BZP: Pełnienie funkcji INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO dla realizacji zadania pt. „Przebudowa I i II piętra w Pawilonie A z przeznaczeniem na ZOL i ZPO”
09.07.2025
2025/BZP 00316924/01
Specjalistyczny Szpital im. Ks. Biskupa Józefa Nathana w Branicach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie funkcji INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO dla realizacji zadania pt. „Przebudowa I i II piętra w Pawilonie A z przeznaczeniem na ZOL i ZPO”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Specjalistyczny Szpital im. Ks. Biskupa Józefa Nathana w Branicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000291055
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szpitalna, 18
1.5.2.) Miejscowość: Branice
1.5.3.) Kod pocztowy: 48-140
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@swsb.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.szpitalbranice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie funkcji INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO dla realizacji zadania pt. „Przebudowa I i II piętra w Pawilonie A z przeznaczeniem na ZOL i ZPO”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7123347f-95ec-4829-9a70-9a906291ede2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00316924
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00013720/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Pełnienie funkcji INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO dla realizacji zadania pt. „Przebudowa I i II piętra w Pawilonie A z przeznaczeniem na ZOL i ZPO”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie jest prowadzone przy użyciu środków komunikacji elektronicznej z wykorzystaniem Platformy Zakupowej: www.platformazakupowa.pl oraz poczty elektronicznej Zamawiającego: zamowieniapubliczne@swsb.pl.
Zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia będą udostępniane na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1140299
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oferta składana elektronicznie musi zostać podpisana elektronicznym podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie składania oferty za pośrednictwem platformy zakupowej wykonawca powinien złożyć podpis bezpośrednio na dokumentach przesłanych za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/transakcja/1140299 . Zaleca się stosowanie podpisu na każdym załączonym pliku osobno, w szczególności wskazanych w art. 63 ust. 1 oraz ust. 2 Pzp, gdzie zaznaczono, iż oferty, wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust.1 Pzp sporządza się, pod rygorem nieważności, w postaci lub formie elektronicznej i opatruje się odpowiednio w odniesieniu do wartości postępowania kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl , tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z Obwieszczeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.
1) Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
2) W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip, .7Z.
3) Wśród formatów powszechnych, a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.)– dalej: RODO– tym samym dane osobowe podane przez wykonawcę będą
przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi. Szczegółowe obowiązki informacyjne zostały zawarte w SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Obowiązek informacyjny po stronie zamawiającego dotyczy danych osób trzecich
(pozyskanych przez Wykonawców i przekazanych Zamawiającemu) na podstawie art. 14 RODO:
1. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków
formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą między innymi obowiązki wynikające z RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe
dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny z art. 13 RODO nie będzie miał
zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim pierwszym Wykonawca składa w ofercie.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TP 10/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO dla realizacji zadania pt. „Przebudowa I i II piętra w Pawilonie A z przeznaczeniem na ZOL i ZPO”.
Nadzór nad robotami, które należy wykonać zgodnie z dołączoną dokumentacją techniczną do postępowania nr TP 7/2025 - https://platformazakupowa.pl/transakcja/1126814 .
4.2.6.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie inspektora
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
a) Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada zdolności techniczne lub zawodowe, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie co najmniej 2 (dwie) usługi pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy w danej specjalności (architektoniczna, konstrukcyjna, sanitarna, elektryczna) bez ograniczeń na minimum 2 budowy, przebudowy lub remonty budynków użyteczności publicznej na łączną kwotę każdej z inwestycji nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł brutto na jedną usługę.W wykazie należy podać nazwę, rodzaj, wartość, daty i nazwy podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy usługi zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
b) Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, wykazując się osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu niniejszego zamówienia (wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami), tj.:
1) Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada zdolności techniczne lub zawodowe, jeżeli wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję inspektora nadzoru branży architektonicznej przy realizacji niniejszego zamówienia posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane oraz zaświadczenie o przynależności do odpowiedniej dla danej branży Izby Inżynierów.
Ponadto minimalnie musi posiadać, doświadczenie jako inspektor nadzoru lub kierownik budowy dla co najmniej dwóch zakończonych i odebranych przedsięwzięć lub zadań inwestycyjnych, wykonanych w okresie ostatnich 5 latach przed upływem terminu składania ofert.
2) Zamawiajacy uzna, że Wykonawca posiada zdolności techniczne lub zawodowe, jeżeli wykaże, że dysponuje co najmniej jedą osobą, która będzie pełniła funkcję inspektora nadzoru branży konstrukcyjnej przy realizacji niniejszego zamówienia posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane oraz zaświadczenie o przynależności do odpowiedniej dla danej branży Izby Inżynierów.
Ponadto minimalnie musi posiadać, doświadczenie jako inspektor nadzoru lub kierownik budowy dla co najmniej dwóch zakończonych i odebranych przedsięwzięć lub zadań inwestycyjnych, wykonanych w okresie ostatnich 5 latach przed upływem terminu składania ofert.
3) Zamawiajacy uzna, że Wykonawca posiada zdolności techniczne lub zawodowe, jeżeli wykaże, że dysponuje co najmniej jedą osobą, która będzie pełniła funkcję inspektora nadzoru branży sanitarnej przy realizacji niniejszego zamówienia posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane oraz zaświadczenie o przynależności do odpowiedniej dla danej branży Izby Inżynierów.
Ponadto minimalnie musi posiadać, doświadczenie jako inspektor nadzoru lub kierownik budowy dla co najmniej dwóch zakończonych i odebranych przedsięwzięć lub zadań inwestycyjnych, wykonanych w okresie ostatnich 5 latach przed upływem terminu składania ofert.
4) Zamawiajacy uzna, że Wykonawca posiada zdolności techniczne lub zawodowe, jeżeli wykaże, że dysponuje co najmniej jedą osobą, która będzie pełniła funkcję inspektora nadzoru branży elektrycznej przy realizacji niniejszego zamówienia posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane oraz zaświadczenie o przynależności do odpowiedniej dla danej branży Izby Inżynierów.
Ponadto minimalnie musi posiadać, doświadczenie jako inspektor nadzoru lub kierownik budowy dla co najmniej dwóch zakończonych i odebranych przedsięwzięć lub zadań inwestycyjnych, wykonanych w okresie ostatnich 5 latach przed upływem terminu składania ofert.
Uwaga:
Dopuszcza się łączenie ww. stanowisk, uprawnień i kwalifikacji oraz funkcji, które może posiadać 1 lub więcej niż jedna osoba. Rodzaj i zakres czynności wykonywanych oraz posiadane kwalifikacje należy podać w wykazie osób - wzór stanowi załączniku nr 7.
Wykonawca składający ofertę zobowiązuje się w przypadku podpisania umowy, do skierowania do wykonania zadania osoby wskazanej w wykazie – załącznik nr 7. W przypadkach losowych wykluczających udział osoby wskazanej w wykazie, Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia udziału osoby o nie mniejszych kwalifikacjach zawodowych.
Wymieniony wyżej zakres ekspertów należy traktować jako minimalne wymaganie Zamawiającego.
c) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: - Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wzór stanowi załącznik nr 7;
- oświadczenie w formie wykazu w zakresie doświadczenia zawodowego pełniącego nadzór lub obowiązki kierownika budowy w danej specjalności (architektoniczna, konstrukcyjna, sanitarna, elektryczna) bez ograniczeń wykonane w okresie ostatnich 5 lat na co najmniej 2 budowy, przebudowy lub remonty budynków użyteczności publicznej na łączną kwotę każdej z inwestycji nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł brutto na jedną usługę – wzór stanowi załącznik nr 6;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. art. 109 ust.1 pkt.4 ustawy Pzp.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wykaz rozwiązań równoważnych – Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych z jego opisem lub normami - * jeżeli dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Wykaz rozwiązań równoważnych – Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych z jego opisem lub normami - * jeżeli dotyczy5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oświadczenie wykonawcy o przynależności/braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej –wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ;SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania oferty w wysokości: 3 000,00 złWadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz 94).