BZP: Remont dachu – etap IV (segment D i D2)
09.07.2025
2025/BZP 00317415/01
CENTRUM KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA OCHOTNICZYCH HUFCÓW PRACY W OLEŚNICY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont dachu – etap IV (segment D i D2)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA OCHOTNICZYCH HUFCÓW PRACY W OLEŚNICY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 932255744
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zamkowa 4
1.5.2.) Miejscowość: Oleśnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 56-400
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ckiw-olesnica.ohp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://ckiw-olesnica.ohp.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont dachu – etap IV (segment D i D2)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2f01b8f5-3a11-48b5-8fd2-81486f3da51b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00317415
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00123564/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Remont dachu segm. D i D2
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11394013.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wszystkie informacje znajdują się w rozdziale 12 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): RODO (obowiązek informacyjny): Wszelkie informacje znajdują się w rozdziale 25 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): RODO (obowiązek informacyjny): Wszelkie informacje znajdują się w rozdziale 25 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CKiW.DZP.271.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postępowania jest IV etap remontu dachu budynku Centrum Kształcenia
i Wychowania OHP ul. Zamkowa 4, 56-400 Oleśnica – Zamek Książąt Oleśnickich. Budynek powstał w ok. XIV wieku. To obiekt posiadający cztery kondygnacje nadziemne i jedną kondygnację podziemną. Poddasze jest nieużytkowane. Dach o konstrukcji drewnianej. Ze względu na wysokość zaliczony jest do grupy obiektów średniowysokich – wysokość 18m do górnej płaszczyzny nad najwyższą kondygnacją, wieża posiada wysokość do górnej powierzchni hełmu ok 50m (wieża poza zakresem remontu). Powierzchnia użytkowa wynosi 6 160,89 m2, kubatura 64 470 m3. Zamek został wpisany
do rejestru zabytków województwa dolnośląskiego pod nr A/3539/70 z dnia 29.03.1949 r. Etap IV polega na remoncie dachu segmentu D i D2 (dokumentacja projektowa, przedmiary robót w segmencie D i D2 oraz dokumentacja fotograficzna stanowią kolejno Załącznik nr 2, Załącznik nr 3, Załącznik nr 4 do niniejszego SWZ). Wszystkie prace remontowe muszą być zgodne z wytycznymi Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (Załącznik nr 5) oraz zgodnie z dokumentacją projektową Inwestora. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania rozwiązań zamiennych, pod warunkiem akceptacji proponowanych rozwiązań zamiennych przez autora projektu.
Na dokumentację projektową dla etapu IV zadania remontu dachu segmentu D i D2 składa się:
- projekt budowlany z 2021 r.;
- projekt techniczny z 2021 r.;
- przedmiary robót (branża budowlana i elektryczna);
- STWiOR
- BIOZ;
Zamówienie będzie realizowane w Centrum Kształcenia i Wychowania Ochotniczych Hufców Pracy w Oleśnicy przy ul. Zamkowej 4, 56-400 Oleśnica – Zamek Książąt Oleśnickich.
Ze względu na specyficzną budowę oraz zabytkowy charakter obiektu Zamawiający wymaga odbycia wizji lokalnej. Sporządzona przez Zamawiającego notatka służbowa podpisana przez Zamawiającego i przedstawiciela Wykonawcy, potwierdzająca odbycie wizji lokalnej stanowi jeden z warunków udzielenia zamówienia. Zamawiający zaleca, aby notatka ta została załączona do składanej oferty. Brak odbycia wizji lokalnej skutkować będzie odrzuceniem oferty w trybie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp.
Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty będące przedmiotem zamówienia. Okres gwarancji wynosi min. 36 miesięcy od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru prac. Okres gwarancji stanowi kryterium oceny ofert.
Przedmiary robót mają wyłącznie charakter pomocniczy. Mając na uwadze, że
w niniejszym postępowaniu przyjęto cenę ryczałtową za wykonanie przedmiotu zamówienia, wykonawca przygotuje ofertę na podstawie dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 2 do SWZ.
Wszystkie materiały oraz urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia stosowane przez Wykonawcę muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty, aprobaty techniczne, spełniać wymagane przepisami normy, posiadać wymagane dopuszczenia do obrotu gospodarczego, wszystkie roboty Wykonawca winien wykonać zgodnie z wiedzą techniczną oraz obowiązującymi przepisami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45261211-6 - Kładzenie płytek dachowych
45261320-3 - Kładzenie rynien
45261900-3 - Naprawa i konserwacja dachów
45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45312311-0 - Montaż instalacji piorunochronnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna lub zawodowaZamawiający wymaga, aby Wykonawca spełniał minimalne warunki umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości poprzez :
1.2.1 wykazanie, że należycie zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na naprawie lub remoncie pokrycia dachu budynku objętego ochroną konserwatorską poprzez wpis do rejestru zabytków;
1.2.2 wykazanie, że Wykonawca będzie dysponował kierownikiem budowy tj. osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, w rozumieniu ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 (t.j. Dz.U. z 2025 poz. 418) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniejszych regulacji oraz ustawy 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz.U. z 2023 poz. 551 z późn. zm.).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający przewiduje wniesienie wadium w wysokości 3 500,00 zł. (słownie: trzytysiące pięćset złotych) w formie gotówkowej, lub innej na warunkach określonych
w dalszej części niniejszego SWZ.
2. Wykonawca zobowiązany jest do wpłaty wadium na konto Zamawiającego
nr 14 1010 1674 0056 3013 9120 0000, z podaniem tytułu:” Remont dachu – etap IV
(segment D i D2)” najpóźniej do dnia poprzedzającego dzień wnoszenia ofert, pod rygorem odrzucenia oferty. Rachunek do Wadium jest rachunkiem pomocniczym, nieoprocentowanym, ewentualny zwrot kaucji następuje bez oprocentowania.
3. Wadium może być wnoszone w innych następujących formach:
3.1. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej;
3.2. gwarancjach bankowych;
3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w Art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
4. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz musi posiadać ważność co najmniej do końca terminu związania Wykonawcy z złożoną przez niego ofertą.
5. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz, należy do oferty załączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium.
6. Zwrot lub zatrzymanie wadium następuje na poniższych zasadach: Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
8. Oferta podlega odrzuceniu w przypadku wniesienia wadium w nieprawidłowej wysokości i w sposób inny niż wskazany przez Zamawiającego. Wadium pozostaje u Zamawiającego w okresie związania oferenta z ofertą, czyli przez 30 dni, a w przypadku wycofania przez oferenta wadium przed upływem tego terminu oferta również zostanie odrzucona.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Strony dopuszczają możliwość dokonywania wszelkich nieistotnych zmian umowy,to jest innych niż zmiany zdefiniowane w art. 454 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, wszelkich zmian dopuszczalnych z mocy prawa i
niewymagających przewidzenia w SWZ, a także zmian których zakres, charakter i warunki wprowadzenia przewidziano w
istotnych postanowieniach umowy.