BZP: Przewóz dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami do szkół i placówek oświatowych w roku szkolnym 2025/2026
10.07.2025
2025/BZP 00319010/01
GMINA ŚWIERKLANIEC
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przewóz dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami do szkół i placówek oświatowych w roku szkolnym 2025/2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŚWIERKLANIEC
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258983
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Młyńska 3
1.5.2.) Miejscowość: Świerklaniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-622
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@ugswierklaniec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.swierklaniec.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przewóz dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami do szkół i placówek oświatowych w roku szkolnym 2025/2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b0df86ad-055e-464f-8807-304d94b47c97
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00319010
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00068002/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Dowóz dzieci z niepełnosprawnościami do szkół i placówek oświatowo - wychowawczych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ugswierklaniec.logintrade.net/zapytania_email,199902,af0ce91a1d580203f9c94fba9431c1c1.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami może się odbywać wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, to znaczy:
• pocztą elektroniczną na adres e-mail: barbara.drozdziel@ugswierklaniec.pl oraz kancelaria@ugswierklaniec.pl lub
• poprzez platformę przetargową pod adresem: https://ugswierklaniec.logintrade.net/zapytania_email,174794,84069d41a042684dd176a305d5899c03.html
Ofertę należy złożyć wyłącznie poprzez platformę przetargową.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy przetargowej wskazane są na stronie internetowej Platformy przetargowej pod adresem: https://ugswierklaniec.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZ.271.2.8.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na transporcie uczniów z niepełnosprawnością z miejsca zamieszkania na terenie Gminy Świerklaniec do szkół i placówek oświatowych oraz ze szkół i placówek oświatowych do miejsca zamieszkania od dnia zawarcia umowy od 1 września 2025 r. do 26 czerwca 2026 r. we wszystkie dni nauki organizowane przez placówki, w celu realizacji zajęć dydaktyczno – wychowawczych z uwzględnieniem przerw w zajęciach szkolnych (święta, ferie, dni ustawowo wolne od zajęć). Pełny opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku numer 1 do specyfikacji warunków zamówienia. Realizacja zamówienia musi odbywać się zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe oraz z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie organizacji roku szkolnego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest zawarty w załączniku do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiającemu przysługuje prawo opcji, o którym mowa w art. 441 ustawy Pzp, polegające na:1) uprawnieniu do zwiększenia zakresu świadczeń Wykonawcy poprzez podwyższenie kwoty maksymalnego wynagrodzenia, wskazanego w § 8 ust. 1 niniejszej Umowy,
2) uprawnieniu do zwiększenia zakresu świadczeń Wykonawcy poprzez przedłużenie okresu obowiązywania niniejszej Umowy z równoczesnym podwyższeniem kwoty maksymalnego wynagrodzenia, wskazanego w § 8 ust. 1 niniejszej Umowy.
W odniesieniu do prawa opcji wskazanego w pkt 1) Strony ustalają następujące warunki:
1) Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji wskazanego w ust. 1 pkt 1) w przypadku gdy łączna wartość należnego Wykonawcy za wykonane usługi wynagrodzenia w trakcie obowiązywania niniejszej umowy osiągnie co najmniej 80% kwoty maksymalnego wynagrodzenia, wskazanej w postanowieniu § 8 ust. 1 niniejszej Umowy, w przypadku gdy po stronie Zamawiającego będzie istniało zapotrzebowanie na dalszą kontynuację świadczenia usług w powyższym okresie;
2) Zamawiającemu przysługuje prawo do decydowania o zakresie prawa opcji, co oznacza, że Zamawiający może podwyższyć kwotę maksymalnego wynagrodzenia, wskazaną w postanowieniu § 8 ust. 1 do wysokości wskazanej w pkt 4),
3) Zamawiający może korzystać z prawa opcji wielokrotnie aż do osiągnięcia maksymalnej wartości opcji wskazanej w pkt 4) poniżej, co oznacza że celem ustalenia osiągnięcia maksymalnej wartości opcji wskazanej w pkt 4) sumuje się wszystkie dokonane przez Zamawiającego zwiększenia (podwyżki) kwot maksymalnego wynagrodzenia Wykonawcy;
4) Maksymalna wartość opcji w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1) wynosi 20% kwoty Maksymalnego Wynagrodzenia, wskazanego w § 8 ust. 1 niniejszej Umowy (brutto) na dzień jej zawarcia (jest to maksymalna kwota, o którą Zamawiający może łącznie podwyższyć kwotę Maksymalnego Wynagrodzenia Wykonawcy).
W odniesieniu do prawa opcji wskazanego w pkt 2) Strony ustalają następujące warunki:
1) Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji wskazanego w ust. 1 pkt 2) w razie istnienia zapotrzebowania po stronie Zamawiającego do realizacji świadczeń objętych niniejszą Umową wynikającego ze zgłoszenia do dowozu dzieci do przedszkola w okresie wakacyjnym;
2) Zamawiający może przedłużyć okres obowiązywania niniejszej Umowy nie dłużej niż do 31 sierpnia 2026 r.
3) w związku z przedłużeniem okresu obowiązywania Umowy w ramach prawa opcji Zamawiający - o ile będzie to konieczne - jest uprawniony do podwyższenia kwoty maksymalnego wynagrodzenia, wskazanego w §8 ust. 1 niniejszej Umowy,
4) Zamawiający może korzystać z prawa opcji wielokrotnie przy czym łączny okres przedłużenia niniejszej Umowy dla danej usługi nie może być dłuższy niż wskazany w pkt 2) i nie może zostać przekroczona maksymalna wartość opcji wskazana w pkt 5),
5) Maksymalna wartość opcji w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2) wynosi 20% kwoty Maksymalnego Wynagrodzenia, wskazanego w § 8 ust. 1 niniejszej Umowy (brutto) na dzień jej zawarcia, co oznacza iż Zamawiający może przedłużyć okres trwania niniejszej Umowy w ramach okresu wskazanego w pkt 2) wielokrotnie aż do osiągnięcia maksymalnej wartości opcji (powyższe oznacza, że sumuje się wszystkie dokonane przez Zamawiającego zwiększenia (podwyżki) kwoty maksymalnego wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 8 ust. 1.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku zgłoszenia dzieci do przewozu w okresie wakacji 2026 r., jeżeli zgłoszenie to nastąpi po 26.06.2026 r. (po zakończeniu roku szkolnego) oraz w przypadku braku wyboru wykonawcy zadania na rok szkolny 2026/27. Wartość zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług nie przekroczy kwoty 32.000 złotych netto. Realizacja zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług będzie się odbywała na tych samych warunkach, co realizacja zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 85
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: rok produkcji pojazdów
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie stawia warunków udziału w tym zakresie.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej – Wykonawca musi posiadać aktualną licencję lub licencje na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób – stosownie do rodzaju pojazdów, którymi będzie wykonywał zamówienie, o której mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania usługi przez wykonawcę lub wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie objętym wymaganą licencją. Wykonawca nie może powołać się na zasoby podmiotu trzeciego w zakresie posiadania licencji.
3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa – Zamawiający nie stawia warunków udziału w tym zakresie.
4. Zdolność techniczna lub zawodowa:
Wykonawca ubiegający się o przedmiotowe zamówienie musi wykazać spełnianie następujących warunków:
1) Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – wykonuje, co najmniej jedną usługę polegającą na transporcie dzieci i / lub młodzieży z niepełnosprawnościami o wartości min. 150.000 zł brutto. Zamawiający nie dopuszcza możliwości sumowania doświadczenia, tj. wykazania większej ilości wykonanych usług o wartości łącznej 150.000 złotych. Zastrzeżenie to dotyczy również sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
• Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonanych lub wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać usługę, w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
• W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału, waluty innej niż złoty polski, Zamawiający zastosuje do przeliczenia średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.
2) Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami zdolnymi do realizacji zamówienia:
a) trzema kierowcami posiadającymi uprawnienia zawodowe wynikające z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,
b) trzema pełnoletnimi opiekunami posiadającymi minimum roczny staż pracy na stanowisku opiekuna w trakcie przewozu osób niepełnosprawnych oraz przeszkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej potwierdzone odpowiednim certyfikatem, biegle posługujących się językiem polskim.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian umowy w następujących okolicznościach, o ile zmiany te nie będą modyfikowały ogólnego charakteru umowy:1) W przypadku zmian przepisów prawa, w tym prawa miejscowego, wpływających na zasady lub sposób lub zakres realizacji usług, będących przedmiotem niniejszej Umowy, w szczególności termin świadczenia poszczególnych usług, częstotliwość realizacji usług, zakres, rodzaj i wolumen realizowanych przez Wykonawcę świadczeń,
2) W przypadku powstania konieczności dostosowania rozwiązań przyjętych
w niniejszej Umowie i jej załącznikach w odniesieniu do sposobu realizacji usług objętych niniejszą Umową,
3) W przypadku powstania konieczności poprawy jakości, wydajności lub bezpieczeństwa realizacji usług przez Wykonawcę dopuszcza się zmiany niniejszej Umowy, w tym termin świadczenia poszczególnych usług, częstotliwość realizacji usług objętych niniejszą Umową, zakres, rodzaj i wolumen realizowanych przez Wykonawcę świadczeń,
4) W przypadku wystąpienia siły wyższej dopuszcza się zmiany Umowy, które mogą obejmować wszelkie postanowienia niniejszej Umowy, na które wpływ ma wystąpienie Siły wyższej,
5) W zakresie innych zmian sposobu realizacji usług niż wskazane powyżej w pkt 1 do 4 powyżej, jeśli nie spowoduje to wzrostu cen jednostkowych
6) W zakresie przedłużenia terminu obowiązywania niniejszej umowy wskazanego w §2 niniejszej Umowy, w przypadku gdy:
a) łączna wartość należnego Wykonawcy za wykonane usługi wynagrodzenia, w okresie obowiązywania niniejszej umowy nie osiągnie kwoty Maksymalnego Wynagrodzenia, w przypadku gdy po stronie Zamawiającego będzie istniało zapotrzebowanie na kontynuację świadczenia usług
7) W zakresie zmiany Maksymalnego Wynagrodzenia wskazanego w §8 ust. 1 w przypadku:
a) gdy okaże się, że łączna wartość należnego Wykonawcy za wykonane usługi wynagrodzenia przed upływem okresu obowiązywania umowy osiągnie kwotę Maksymalnego Wynagrodzenia, w przypadku gdy po stronie Zamawiającego będzie istniało zapotrzebowanie na kontynuację świadczenia usług objętych niniejszą Umową w przewidzianym okresie jej obowiązywania, przy czym w takim przypadku nie ulegają zmianie ceny jednostkowe wynikające z zawartej pomiędzy Stronami umowy, aktualne na dzień zawarcia aneksu do niniejszej Umowy. Strony przyjmują, iż na podstawie niniejszego postanowienia kwota Maksymalnego Wynagrodzenia może wzrosnąć o nie więcej niż 20% Maksymalnego Wynagrodzenia obowiązującego na dzień zawarcia niniejszej umowy;
b) w przypadku wprowadzenia do umowy zmian, o których mowa w pkt 1) do pkt 4) powyżej, jeśli zmiany te będą podwyższały koszty realizacji usług
8) W przypadku zmiany podwykonawcy lub wprowadzenia podwykonawcy ‒ na zasadach opisanych w § 12 umowy.
9) W zakresie zmiany cen jednostkowych wskazanych,
10) W przypadku rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu zamówienia dopuszczalne są zmiany Umowy obejmujące ograniczenie ilości usług. Szczegółowe warunki zmiany umowy są opisane w projekcie umowy dostępnym na stronie internetowej postępowania.