BZP: Przebudowa i doposażenie placu zabaw przy klubie dziecięcym „Akademia Misiowa” w Mieroszowie na ul. Żeromskiego 30
10.07.2025
2025/BZP 00319931/01
Gmina Mieroszów
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i doposażenie placu zabaw przy klubie dziecięcym
„Akademia Misiowa” w Mieroszowie na ul. Żeromskiego 30
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Mieroszów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718260
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Niepodległości
1.5.2.) Miejscowość: Mieroszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-350
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@mieroszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mieroszow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i doposażenie placu zabaw przy klubie dziecięcym
„Akademia Misiowa” w Mieroszowie na ul. Żeromskiego 30
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bcb0504c-ae29-4112-8c6e-7a256e99b992
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00319931
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00050915/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.8 Przebudowa i doposażenie placu zabaw przy klubie dziecięcym "Akademia Misiowa" w Mieroszowie na ul. Żeromskiego 30
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/mieroszow3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/mieroszow
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://platformazakupowa.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BR.271.2.14.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest przebudowa i doposażenie placu zabaw przy klubie dziecięcym „Akademia Misiowa” w Mieroszowie.
2. Zakres inwestycji obejmuje:
1) demontaż istniejących urządzeń zamontowanych na placu zabaw oraz w obrębie nieruchomości;
2) wymianę fragmentu ogrodzenia istniejącego placu zabaw;
3) montaż nowych urządzeń małej architektury w tym ławki dla opiekunów oraz nowych urządzeń zabawowych dedykowanych dla dzieci od 1-go roku życia (żłobek);
4) wymianę istniejącej nawierzchni piaskowej placu zabaw na nawierzchnię bezpieczną z tworzywa;
5) modyfikację terenu objętego opracowaniem poprzez wydzielenie miejsca na zieleń dla np. uprawy roślin oraz utwardzenie kostką brukową ścieżki prowadzącej do placu zabaw.
3. W zakres zadania wchodzą roboty budowlane oraz wszystkie czynności i działania niezbędne do realizacji przedmiotowej inwestycji, w tym, między innymi wykonanie i przekazanie dokumentacji powykonawczej.
4. Szczegółowy zakres rzeczowy przedmiotu Umowy określa Dokumentacja projektowa stanowiąca Załączniki nr 11 do SWZ;
1) Uwaga – w ramach zadania zdemontowany i wywieziony został zestaw zabawowy ze zjeżdżalnią.
5. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu kart technicznych wyposażenia placu zabaw w celu zaakceptowania ich przez Zamawiającego. Urządzenia muszą być ze sobą spójne pod względem ogólnego wyglądu (np. kolorystyka, materiały) – urządzenia mają tworzyć komplet. Kolorystyka będzie podlegała uzgodnieniu z Zamawiającym w trakcie realizacji zamówienia.
6. Urządzenia zabawowe powinny posiadać następujące główne parametry:
1) zgodne z normami grupy PN-EN 1176, posiadające certyfikat TUV,
2) elementy stalowe zabezpieczone przed rdzewieniem,
3) mocowanie elementów metodą przemysłową, zabezpieczone przed rdzewieniem,
4) wszelkie podłogi urządzeń o nawierzchni gładkiej i antypoślizgowej,
5) wszelkie krawędzie i mocowania zaokrąglone pozbawione ostrych kantów,
6) urządzenia muszą być pozbawione niebezpiecznych szczelin czy otworów,
7) elementy drewniane nie mogą mieć styku z gruntem celem eliminacji butwienia drewna,
8) elementy z tworzyw odporne na: uderzenia, warunki atmosferyczne, blaknięcie kolorów i promienie UV,
9) urządzenia powinny być objęte minimum 3-letnią gwarancją.
7. Po realizacji zadania przed odbiorem końcowym Wykonawca zobowiązany jest do organizacji i opłacenia kontroli (Placu zabaw oraz jego nawierzchni) pomontażowej (badanie amortyzacji wg PN-EN 1177), przy czym kontrola pomontażowa powinna być wykonana przez osobę kompetentną, niezależną od inwestora i wykonawcy. Protokół z kontroli przekazany zostanie Zamawiającemu.
8. UWAGA! Przedmiary załączone do dokumentacji są narzędziem pomocniczym do przygotowania oferty, roboty nieujęte w przedmiarach, a konieczne do realizacji zadania muszą zostać oszacowane w ramach oferty przez Wykonawcę..
9. Roboty budowlane muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami
i warunkami technicznymi, w sposób nienaruszający interesów osób trzecich.
10. UWAGA! W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenie miejsca prowadzenia robót (odgrodzenie/oznakowanie), zachowania wszelkich warunków, norm bezpieczeństwa i higieny pracy z uwagi na fakt, że prace będą prowadzone podczas pracy i funkcjonowania Klubu Malucha „Akademia Misiowa”
11. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania napraw w zakresie przywrócenia dróg, parkingów, dojść itp. użytkowanych przez Wykonawcę, do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy.
12. Jeśli w dokumentach zamówienia, dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia, w szczególności projekcie zagospodarowania terenu, na rysunkach, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 99 ust. 5 ustawy Pzp, – Zamawiający dopuszcza możliwość wykorzystania produktów równoważnych.
13. Za równoważne Zamawiający uzna te rozwiązania, które zagwarantują realizację zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej. Za produkt równoważny Zamawiający uzna jedynie taki, który posiada tożsame parametry techniczne, jakościowe, użytkowe i estetyczne w stosunku do wymogów określonych w dokumentacji projektowej, która określa minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta czy źródła lub szczególne procesy wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SWZ. Dodatkowo Zamawiający podkreśla, iż równoważne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. nie mogą stanowić zamienników w stosunku do metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. opisanych w dokumentacji projektowej za pomocą znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu.
14. Wykonawca, który w ofercie zastosuje rozwiązania równoważne opisywane w dokumentacji postępowania przez Zamawiającego zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego produkty, materiały posiadają cechy nie gorsze niż parametry materiałów lub produktów wskazanych w tej dokumentacji oraz takich o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały zakreślone w dokumentacji postępowania, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem, gwarantujące wykonanie robót w zgodzie z dokumentacją projektową oraz zapewniająca uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. Zamiana materiałów, rozwiązań na etapie wykonawstwa bez uprzedniego wskazania na stosowanie zamienników w ofercie będzie dopuszczalna jedynie w wyjątkowych, uzasadnionych przypadkach, za wyraźną zgodą Nadzoru Inwestorskiego i Nadzoru Autorskiego.
15. Założone urządzenia winny spełniać funkcję, jakiej mają służyć, być kompatybilne z pozostałymi urządzeniami tak aby zespół urządzeń dawał zamierzony (zaprojektowany) efekt oraz nie mogą wpływać na zmianę rodzaju i zakresu robót budowlanych;
16. Wykonawca dobierając inne materiały lub urządzenia oraz rozwiązania równoważne do zaproponowanych w dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jest odpowiedzialny za jakość zastosowanych materiałów, urządzeń, instalacji itp., za montaż i uruchomienie, za prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych przewidzianych w dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
17. Koszty związane z wykazaniem równoważności rozwiązań ponosi Wykonawca.
18. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku, wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
19. Zamawiający wymaga, by Wykonawca zaoferował co najmniej 36 miesięczny okres gwarancji i rękojmi za wady.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45112723-9 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 65 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres Gwarancji i Rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie minimum dwie roboty budowlane polegające na wykonaniu budowy lub przebudowy,
w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane, placu zabaw o wartości min. 150 000 złotych każda z nich.
Warunek udziału w postępowaniu musi być spełniony:
- przez Wykonawcę samodzielnie, lub
- w przypadku Wykonawców występujących wspólnie, samodzielnie przez jednego
z Wykonawców występujących wspólnie, lub
- przez podmiot udostępniający samodzielnie
b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, iż dysponuje lub ma możliwość dysponowania odpowiednim personelem, który będzie pełnić następujące funkcje:
- Kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;
Wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych muszą być zgodne z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz zgodne z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2019 r. poz. 831) uprawniające do realizacji zadań objętych przedmiotem zamówienia lub im odpowiadające uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, uprawniające do realizacji zadań objętych przedmiotem zamówienia. W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. 2020 r. poz. 220).
Warunek udziału w postępowaniu musi być spełniony:
- przez Wykonawcę samodzielnie, lub
- w przypadku Wykonawców występujących wspólnie, łącznie przez Wykonawców występujących wspólnie, lub
- przez podmiot udostępniający samodzielnie lub łącznie przez Wykonawcę i podmiot udostępniający zasoby.
3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
4. Ocena spełnienia ww. warunków przez Wykonawców, będzie dokonywana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonych przez Wykonawców oświadczeń i dokumentów. Z treści dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż Wykonawca spełnił ww. warunki.