BZP: Dowóz dzieci do szkół na terenie Gminy Brojce w latach szkolnych 2025/2026 i 2026/2027
10.07.2025
2025/BZP 00320281/01
Gmina Brojce
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz dzieci do szkół na terenie Gminy Brojce w latach szkolnych 2025/2026 i 2026/2027
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Brojce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684396
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Długa 48
1.5.2.) Miejscowość: Brojce
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-340
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@brojce.net.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.brojce.net.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz dzieci do szkół na terenie Gminy Brojce w latach szkolnych 2025/2026 i 2026/2027
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e0f95038-9f1f-4ebd-be08-334bcd943768
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00320281
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00097144/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Dowóz dzieci do szkół na terenie Gminy Brojce w latach szkolnych 2025/2026 i 2026/2027
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/brojce3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/brojce
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Opisane w Części XIII i XIV SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO) informujemy, iż:
1. Administratorem przekazanych przez Państwa danych osobowych jest Wójt Gminy Brojce z siedzibą 72-304 Brojce, ul. Długa 48, działający poprzez Urząd Gminy w Brojcach z siedzibą 72-304 Brojce, ul. Długa 48.
2. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania administracyjnego lub czynności urzędowej.
3. Podstawa prawna:
a. art. 6 ust. 1 lit. c RODO i art. 6 ust. 1 lit. e RODO;
b. ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 ze zm.);
4. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do załatwienia sprawy będącej następstwem prowadzonego postępowania administracyjnego, udzielenia informacji na wniosek, rozpatrzenia wniosku lub skargi, zgodnie z terminem określonym w instrukcji kancelaryjnej.
5. Państwa dane osobowe mogą być udostępniane zgodnie z odrębnymi przepisami służbom, organom administracji publicznej, prokuraturze oraz innym podmiotom, jeżeli wykażą w tym interes prawny w otrzymaniu danych oraz podmiotom wspierającym Administratora w wypełnianiu obowiązków, świadczeniu usług, w tym zapewniającym dostawę, i wsparcie systemów teleinformatycznych, w których przetwarzane są dane osobowe.
6. Państwa dane nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym również w formie profilowania.
7. Zebrane od Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do podmiotów administracji poza Unią Europejską lub Europejskim Obszarem Gospodarczym. Jednakże, sytuacja taka może się zdarzyć. Jeśli będziemy musieli przenieść Państwa dane osobowe do innych podmiotów poza UE/EOG, dopilnujemy, aby istniały specjalne zabezpieczenia w postaci klauzul modelowych i zapewnimy, że odpowiedni poziom ochrony danych będzie stosowany w celu ochrony danych.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
9. Posiadają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznają Państwo iż przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO lub inne przepisy określające sposób przetwarzania i ochrony danych osobowych.
10. Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustaw szczegółowych w zależności od rodzaju prowadzonego postępowania administracyjnego, rozpatrywanego wniosku lub skargi pod rygorem braku ich rozpatrzenia.
11. Dane osobowe przekazane dodatkowo (np. nr telefonu lub adresu e-mail) podawane są przez Państwa dobrowolnie.
12. Możecie Państwo skontaktować się z naszym inspektorem ochrony danych, wysyłając wiadomość na adres e-mail odo@brojce.net.pl lub wysyłając pismo na adres siedziby Administratora. W przypadku jakichkolwiek pytań można także skontaktować się telefonicznie (91) 3861194.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest:
a) Dowóz dzieci do szkół na terenie Gminy Brojce w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 30.06.2027 r. z wyłączeniem dni wolnych od zajęć dydaktycznych w oparciu o zakupione bilety miesięczne, zgodnie z rozkładem linii oraz wykazem sprzedanych biletów miesięcznych. Wykonawca zobowiązany jest podać jedną uśrednioną cenę biletu miesięcznego dwustronnego (dowóz i odwóz). Liczba biletów jest prognozowaną i może ulec zmianie. Zmiana ilości biletów w trakcie roku szkolnego nie będzie stanowić podstawy do wnoszenia roszczeń przez Wykonawcę co do ilości faktycznie zamówionych przez Zamawiającego biletów i nie będzie wymagała aneksu do umowy. Bilety miesięczne wystawiane będą przez Wykonawcę na podstawie imiennych list uczniów uprawnionych do dowozu otrzymanych od dyrektorów szkół podległych Gminie Brojce.
b) W zakres usługi wchodzi przewóz i odwóz uczniów na każdej linii jednym pojazdem dostosowanym do liczby przewożonych uczniów lub gdy jest to konieczne z uwagi na ilość dzieci lub przestrzeganie reżimu sanitarnego dwoma pojazdami.
c) Usługa świadczona będzie wyłącznie w trakcie trwania roku szkolnego, z wyłączeniem dni wolnych od zajęć szkolnych. Szczegółowe terminy rozpoczęcia oraz zakończenia dowozu uczniów do szkół określi Zamawiający w porozumieniu z wybranym Wykonawcą.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena (C) – waga kryterium 90%;
2) Kryterium środowiskowe: standard emisji spalin (S) – waga kryterium 10%.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium środowiskowe: standard emisji spalin (S)
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że posiada aktualne uprawnienia zgodne z ustawą z dnia 6 sierpnia 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1539 ze zm.) w zakresie terytorialnym co do przewozu osób.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia 150 000,00 zł.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca:
a) wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, również wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 usługę polegającą na przewozach dzieci/osób wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których ich usługi został wykonane– wartość tej usługi wynosiła co najmniej 150 000,00 PLN brutto w ciągu jednego roku szkolnego, wraz z załączonymi dokumentami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
UWAGA:
W przypadku usług wykonywanych należy wykazać ilość zrealizowanych usług do dnia składania ofert.
b) wykaże, że dysponuje niezbędnymi do wykonania zamówienia pojazdami, dostępnymi Wykonawcy w celu realizacji zamówienia, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, to jest Wykonawca ma dysponować minimum 2 pojazdami do przewozu osób na minimum 45 miejsc siedzących + 1 pojazd awaryjny na min. 41 miejsc siedzących. Rok produkcji pojazdów nie może być starszy niż 2005 r. Pojazdy muszą posiadać ważne badanie techniczne i ubezpieczenie OC.;
Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców;
c) wykaże, że dysponuje minimum 3 kierowcami posiadającymi kwalifikacje do kierowania autobusami oraz minimum 10 lat doświadczenia w zbiorowym przewozie osobowym, niekaranymi w ciągu ostatnich 12-miesięcy poprzedzających realizację przedmiotu zamówienia, nie figurującymi w rejestrze sprawców przestępstw na tle seksualnym.
Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594 ze zm.), z innym Wykonawca, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie - wg wzoru będącego częścią załącznika nr 1 do SWZ;
3) wykaz pojazdów, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami i dowodami potwierdzającymi posiadanie ważnych badań technicznych dopuszczających je do użytku - wg wzoru będącego częścią załącznika nr 1 do SWZ;
4) wykaz osób, wraz informacją o ich kwalifikacjach i doświadczeniu oraz podstawie dysponowania tymi osobami - wg wzoru będącego częścią załącznika nr 1 do SWZ;
5) aktualne uprawnienia zgodne z ustawą z dnia 6 sierpnia 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1539 ze zm.);
6) polisę OC w zakresie prowadzenia działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia 150 000,00 zł.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Opisane w par. 4 załącznika nr 3 do SWZ - projekt umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-22 13:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/brojce
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-22 13:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-20
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
7. Zamawiający określa następujące kryteria jakościowe, które Wykonawca musi potwierdzić, iż spełnia aby jego oferta mogłaby być rozpatrzona:a) w zakresie stanu technicznego i jakości pojazdów: rok produkcji min. 2005, wyposażenie – klimatyzacja, pasy bezpieczeństwa, fotele regulowane w pionie i poziomie, podłokietniki, maksymalny przebieg 400 000 km, dostęp dla dzieci z niepełnosprawnościami, aktualne badania techniczne, dopuszczenie do ruchu;
b) w zakresie bezpieczeństwa: polisa OC i AC z sumą gwarancyjną NNW na min. 40 000 zł, maksymalni 4 szkody w okresie użytkowania pojazdu;
c) w zakresie kierowców: minimum 10 lat doświadczenia w zbiorowym przewozie osobowym, brak kar w ciągu ostatnich 12-miesięcy poprzedzających realizację przedmiotu zamówienia, zaświadczenie o niekaralności, nie figurowanie w rejestrze sprawców przestępstw na tle seksualnym.