BZP: Kredyt do kwoty 2 000 000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w 2025 roku
11.07.2025
2025/BZP 00321633/01
Gmina Miastków Kościelny
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kredyt do kwoty 2 000 000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w 2025 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miastków Kościelny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582322
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 6
1.5.2.) Miejscowość: Miastków Kościelny
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-420
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.7.) Numer telefonu: 25 751 12 86
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@miastkowkoscielny.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.miastkowkoscielny.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kredyt do kwoty 2 000 000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w 2025 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2d0dceb8-742b-47e8-b918-f660110c491f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00321633
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00020744/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Kredyt do kwoty 2 000 000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budzetu w 2025 roku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miastkowkoscielny.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miastkowkoscielny.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do platformy zakupowej na subdomenie Gminy Miastków Kościelny https://miastkowkoscielny.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
lub https://oneplace.marketplanet.pl
2. Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej.
3. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platformy zakupowej Gminy Miastków Kościelny: https://miastkowkoscielny.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet, tel. +48 22 576 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00), e-mail: oneplace@marketplanet.pl
Zgodnie z zapisami SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Miastków Kościelny; może Pani/Pan uzyskać informacje o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych w Urzędzie Gminy w Miastkowie Kościelnym z siedzibą przy ul. Rynek 6, 08-420 Miastków Kościelny, odbiorcą Pani/Pana danych osobowych jest Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. siedzibą w Warszawie (02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000041441, REGON: 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako właściciel Platformy Zakupowej, na której Gmina Miastków Kościelny prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, działającą pod adresem: https://miastkowkoscielny.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
Inspektor ochrony danych wyznaczonym przez Wójta Gminy Miastków Kościelny inspektor@cbi24.pl.
Zgodnie z zapisami SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z zapisami SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: I.271.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 687739,58 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest:
Kredyt do kwoty 2 000 000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w 2025 r. z przeznaczeniem na sfinansowanie gminnych zadań inwestycyjnych. Przedmiotem postępowania jest udzielenie kredytu w 2025 roku z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w 2025r. z przeznaczeniem na sfinansowanie gminnych zadań inwestycyjnych do kwoty zł, zgodnie z Uchwałą Nr XIII/66/2025 Rady Gminy Miastków Kościelny z dnia 27 marca 2025 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.
- Okres kredytowania: 8 lat
- Data udzielenia kredytu –04.08.2025r.
- Karencja w spłacie kredytu do 30.04.2026r.
- Terminy spłaty kredytu:
2026
30.04.2026 70.000,- zł
RAZEM 2026 r. 70.000 zł
2027
30.06.2027 150.000,- zł
RAZEM 2027 r. 150.000 zł
2028
31.03.2028 100.000,- zł
30.04.2028 92.957,- zł
RAZEM 2028 r. 192.957 zł
2030
30.11.2030 150.000,- zł
RAZEM 2030 r. 150.000 zł
2031
31.07.2031 178.478,- zł
30.09.2031 150.000,-zł
30.11.2031 100.000,-zł
RAZEM 2031 r. 428.478 zł
2032
28.02.2032 128.565,- zł
30.04.2032 200.000,-zł
30.06.2032 200.000,-zł
31.07.2032 150.000,-zł
30.09.2032 150.000,-zł
30.11.2032 150.000,-zł
31.12.2032 30.000,-zł
RAZEM 2032r. 1.008.565 zł
- Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych
- Pierwsza spłata odsetek nastąpi w dniu 31.08.2025r.
- Kredyt oprocentowany będzie według stopy procentowej stanowiącej sumę stopy bazowej i marży Banku, ustalanej na okresy 3-miesięczne przy zastosowaniu następujących zasad:
o Stopą bazową jest stawka WIBOR 3M, obliczona jako średnia arytmetyczna z kwartału poprzedzającego okres jej obowiązywania.
o Marża banku jest stała w całym okresie kredytowania.
o Okresy 3-miesięczne, w których obowiązuje określona wysokość stopy procentowej, zgodne są z kwartałami kalendarzowymi, pierwszy okres obowiązywania ustalonej stopy oprocentowania rozpoczyna się z dniem uruchomienia kredytu, a kończy z ostatnim dniem kwartału kalendarzowego, w którym nastąpiło uruchomienie kredytu, ostatni okres obowiązywania ustalonej stopy oprocentowania rozpoczyna się z pierwszym dniem kwartału kalendarzowego, w którym przypada ostateczny termin spłaty kredytu, a kończy z dniem poprzedzającym ostateczny termin spłaty kredytu.
o Oprocentowanie będzie naliczane od faktycznie wykorzystanych środków. Środki nie wykorzystane powinny być dostępne i zaliczone do kolejnej transzy, bez pobierania opłaty za niewykorzystane środki. Postawienie środków do dyspozycji Zamawiającego nie stanowi podstawy do naliczania odsetek.
o Kredyt winien być uruchomiony (przelew na konto Zamawiającego) przez Wykonawcę, nie później niż 6 dni po złożeniu zapotrzebowania przez Zamawiającego.
o Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez konieczności ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat.
o Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez konieczności ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat.
o Kredyt przeznaczony na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
o Jako zabezpieczenie spłaty kredytu ustala się weksel „in blanco”.
Zgodnie z zapisami SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2032-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w niniejszej SWZ.
Kryteriami oceny ofert są cena i inne kryteria odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
Zgodnie z zapisami SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas uruchomienia kredytu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się oferenci, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, które mogą dotyczyć;a) zdolności do występowania w obrocie prawnym;
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
d) zdolności technicznej lub zawodowej.
Ad.1 a) Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełniana tego warunku.
Ad.1 b) Oferent przedłoży zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z 15.09.2017r. Prawo Bankowe (Dz.U.2024.1646) a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy. W przypadku Banku Państwowego wystarczy podanie rocznika numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku.
Ad.1 c) Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie, za spełnianie warunku uznane zostanie złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Ad.1 d) Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie. Za spełnianie warunku uznane zostanie złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, zgodnie
z formułą spełnia/nie spełnia, w oparciu o oświadczenia i dowody złożone przez oferenta w ofercie na wezwanie zamawiającego.
Zgodnie z zapisami SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu, sporządzone wg formularza – stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ;
2. Potwierdzenie aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w Części 9 pkt 1 lit a) SWZ w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego – stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ.
Zgodnie z zapisami SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone wg formularza – stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ;
2) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie całości wykonania decyzji właściwego organu - (załącznik Wykonawcy);
3) Aktualne zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu, potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
Zgodnie z zapisami SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Oferta – załącznik nr 1 do SWZ.2) Harmonogram spłaty kredytu - cena podana na formularzu oferty musi wynikać ze sporządzonego przez oferenta i załączonego do oferty harmonogramu spłaty kredytu uwzględniającego spłatę rat kapitałowych i odsetek.
Nie załączenie harmonogramu do oferty spowoduje jej odrzucenie.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają dokumenty określone w SWZ Część 9.
Wykonawcy którzy mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej składają dokumenty określone w SWZ Część 9.
Zgodnie z zapisami SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają;1) Oświadczenie wykonawcy, wymienione w części 9 SWZ;
a) ust. 1 pkt 3 lit. a) składa, każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania;
b) ust. 1 pkt. 3 lit b) składa, każdy z wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w zakresie w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu;
c) ust. 2 pkt 1) w zakresie potwierdzenia aktualności informacji zawartych w oświadczeniu składa, każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania.
2) wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, pełnomocnictwo musi być załączone do oferty.
3) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4) Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę podmiotów występujących wspólnie.
Zgodnie z zapisami SWZ.