BZP: Przebudowa drogi powiatowej nr 1571Z Obryta - Lubiatowo na odcinku Obryta - Stary Przylep - Etap 1
11.07.2025
2025/BZP 00322127/01
Powiat Pyrzycki
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi powiatowej nr 1571Z Obryta - Lubiatowo na odcinku Obryta - Stary Przylep - Etap 1
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Pyrzycki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684166
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lipiańska 4
1.5.2.) Miejscowość: Pyrzyce
1.5.3.) Kod pocztowy: 74-200
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.7.) Numer telefonu: 918811300
1.5.8.) Numer faksu: 915065500
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: starostwo@pyrzyce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pyrzyce.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi powiatowej nr 1571Z Obryta - Lubiatowo na odcinku Obryta - Stary Przylep - Etap 1
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-28a5399f-b058-4d78-a31b-016fc29493fa
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00322127
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00019495/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa drogi powiatowej nr 1571Z Obryta - Lubiatowo na odcinku Obryta - Stary Przylep - Etap 1
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-28a5399f-b058-4d78-a31b-016fc29493fa3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-28a5399f-b058-4d78-a31b-016fc29493fa
4. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca, który zamierza wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „WYKONAWCA” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
3. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
4. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
5. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „WYKONAWCY” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
6. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
7. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
8. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
9. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: starostwo@pyrzyce.pl (NIE DOTYCZY SKŁADANIA OFERT/WNIOSKÓW O DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zawarty w rozdziale XXXI SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZP.272.5.2025.EC
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia (zakres podstawowy) jest przebudowa drogi powiatowej nr 1571Z Obryta – Lubiatowo na odcinku Obryta – Stary Przylep – na odcinku 830 m. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie działek 418/4, 415 obr. 0005 Obryta, dz. 277 obr. 0009 Stary Przylep, gm. Warnice, pow. pyrzycki. W ramach inwestycji przewiduje się:
- przebudowę nawierzchni jezdni,
- budowę i przebudowę chodników,
- budowę i przebudowę zjazdów,
- budowę i przebudowę poboczy gruntowych,
- regulację urządzeń infrastruktury podziemnej,
- zagospodarowanie terenów zielonych,
- nasadzenia drzew miododajnych wraz z ich zabezpieczeniem:
• wykonanie nasadzeń w otoczeniu drogi gatunków drzew miododajnych w ilości 83 szt. (klon – 43 szt. oraz lipa - 40 szt.).
• minimalna odległość pnia drzewa od krawędzi jezdni nie powinna być mniejsza niż 3,0 metry, nasadzenia należy wykonać min co 10 metrów.
• minimalna wysokość drzewa powinna wynosić 2,5 metra, średnica pnia od 8 cm do 10 cm
• każde nasadzone drzewo powinno zostać wyposażone w podporę drewnianą w raz taśmą do mocowania drzew.
Realizacja robót objętych zakresem podstawowym musi nastąpić w terminie do 30.09.2025 r. od dnia podpisania umowy.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zakresu podstawowego zawiera Dokumentacja techniczna stanowiąca - załącznik nr 9 do SWZ tj.:
a) Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (SST) - załącznik nr 9a do SWZ,
b) Przedmiar robót na odcinek 830 m – załącznik nr 9b do SWZ,
c) Projekt Zgłoszenia Robót Budowlanych na odcinek 830 m – załącznik nr 9c do SWZ,
UWAGA!
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z PRAWA OPCJI, które obejmuje:
Wykonanie dodatkowego odcinka drogi powiatowej nr 1571Z Obryta – Lubiatowo na odcinku Obryta – Stary Przylep – na odcinku 300 m – Etap 2. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie działek 277, 278 obr. 0009 Stary Przylep, gm. Warnice, pow. pyrzycki. W ramach opcji przewiduje się:
a) przebudowę nawierzchni jezdni,
b) budowę i przebudowę chodników,
c) budowę i przebudowę zjazdów,
d) budowę i przebudowę poboczy gruntowych,
e) regulację urządzeń infrastruktury podziemnej,
f) zagospodarowanie terenów zielonych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1) Zakres (rodzaj) opcji:Wykonanie dodatkowego odcinka drogi powiatowej nr 1571Z Obryta – Lubiatowo na odcinku Obryta – Stary Przylep – na odcinku 300 m – Etap 2. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie działek 277, 278 obr. 0009 Stary Przylep, gm. Warnice, pow. pyrzycki. W ramach opcji przewiduje się:
a) przebudowę nawierzchni jezdni,
b) budowę i przebudowę chodników,
c) budowę i przebudowę zjazdów,
d) budowę i przebudowę poboczy gruntowych,
e) regulację urządzeń infrastruktury podziemnej,
f) zagospodarowanie terenów zielonych.
2) Maksymalna wartość opcji: nie może przekroczyć 43 % wartości zamówienia podstawowego.
3) Termin realizacji prawa opcji:
a) Uruchomienie prawa opcji następuje poprzez złożenie pisemnego oświadczenia przez zamawiającego, skierowanego do wykonawcy.
b) Oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji może zostać złożone przez zamawiającego najpóźniej do dnia 30 września 2025 r.
c) W przypadku skorzystania z prawa opcji, termin realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie objętym opcją zostanie określony w umowie, z zastrzeżeniem, że nie może on przekroczyć 30 listopada 2025 r.
d) Wykonawca zobowiązany jest do rozpoczęcia realizacji robót objętych opcją niezwłocznie po otrzymaniu pisemnego oświadczenia zamawiającego.
4) Warunki realizacji prawa opcji:
a) Realizacja zamówienia objętego prawem opcji jest uprawnieniem, a nie obowiązkiem zamawiającego.
b) Wykonawca zobowiązuje się do realizacji zakresu objętego opcją na warunkach identycznych jak zamówienie podstawowe, w tym w szczególności w zakresie technologii wykonania, materiałów oraz standardów jakościowych.
c) Cena za roboty objęte opcją pozostaje niezmienna i jest zgodna z ceną wskazaną w ofercie wykonawcy.
d) Odmowa realizacji zamówienia z prawa opcji uruchomionego w terminie skutkuje częściowym odstąpieniem od umowy i naliczeniem kar umownych.
e) Zamówienie objęte prawem opcji będzie realizowane na zasadach określonych w Umowie stosując odpowiednio postanowienia jak dla zamówienia podstawowego.
5) Zasady rozliczenia prawa opcji:
a) Rozliczenie prac wykonanych w ramach prawa opcji nastąpi na podstawie protokołu końcowego odbioru robót objętych opcją.
b) Zamawiający zobowiązuje się do dokonania zapłaty za wykonane roboty objęte opcją w terminie określonym w umowie dla zamówienia opcjonalnego.
6) Pozostałe postanowienia:
a) W przypadku uruchomienia prawa opcji, wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości robót oraz zachowania zgodności z harmonogramem prac.
b) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z realizacji prawa opcji w całości lub w części, bez podania przyczyny, bez konsekwencji finansowych.
7) Szczegółowy opis opcjonalnego przedmiotu zamówienia zawiera Dokumentacja techniczna stanowiąca - załącznik nr 9 do SWZ tj.:
a) Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (SST) - załącznik nr 9a do SWZ,
b) Przedmiar robót na odcinek 300 m – załącznik nr 9d do SWZ,
c) Projekt Zgłoszenia Robót Budowlanych na odcinek 300 – załącznik nr 9e do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużony okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale X SWZ oraz spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - warunek ten będzie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych) brutto,
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) w zakresie doświadczenia:
wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych) brutto polegającą na budowie i/lub przebudowie jezdni o nawierzchni bitumicznej, zjazdów i chodników.
b) w zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia:
wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na potrzeby realizacji zamówienia publicznego co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą określone poniżej uprawnienia i kwalifikacje:
- posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane w innych państwach członkowskich UE, w państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej,
- wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego,
- posiadająca doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót budowlanych w specjalności drogowej podczas realizacji przynajmniej jednej roboty polegającej na budowie i/lub przebudowie jezdni o nawierzchni bitumicznej, zjazdów i chodników o wartości umowy co najmniej 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych) brutto
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ.
UWAGA! W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument składa każdy z wykonawców.
3. Podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu, wymagane od wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, obejmują:
1) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.125 ust.1 Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 1 - 4 oraz pkt 6 Pzp,
b) art. 109 ust. 1 pkt 4, 5 i 7 Pzp,
c) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - załącznik nr 7 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty wymagane przez Zamawiającego, które należy złożyć wraz z FORMULARZEM OFERTOWYM w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz wykazania braku podstaw wykluczenia:
1) wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert „Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania”, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp (aktualne na dzień składania ofert) –zgodnie z zał.nr 2 do SWZ.
UWAGA!
W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument składa każdy z wykonawców.
2) Pełnomocnictwa lub inne dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania
3) Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą „Zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia niezbędnych zasobów wykonawcy” do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z zobowiązaniem, o którym mowa wyżej, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów określonych w Rozdziale XII SWZ – zał. 2a do SWZ.
4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty „Oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia”, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy – zgodnie z zał. 10 do SWZ.
Podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wymagane od wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, obejmują:
1) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną, co najmniej 1 000 000,00 zł brutto.
2) wykaz robót – obejmujący co najmniej 1 robotę budowlaną wykonaną nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, polegającą na budowie i/lub przebudowie jezdni o nawierzchni bitumicznej, zjazdów i chodników, o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych) brutto. W wykazie należy podać rodzaj, wartość, datę, miejsce wykonania robót oraz podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane. Do wykazu należy dołączyć dowody potwierdzające, że roboty zostały wykonane należycie. Dowodami tymi są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a w przypadku braku możliwości ich uzyskania z przyczyn obiektywnych – inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
3) wykaz osób – obejmujący co najmniej jedną osobę przewidzianą do pełnienia funkcji kierownika budowy, posiadającą odpowiednie uprawnienia i kwalifikacje, o których mowa w Rozdziale XI ust. 2 pkt 4 lit. b SWZ, a także doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót budowlanych w specjalności drogowej podczas realizacji co najmniej jednej roboty polegającej na budowie i/lub przebudowie jezdni o nawierzchni bitumicznej, zjazdów i chodników – o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych) brutto. W wykazie należy zawrzeć informacje na temat posiadanych uprawnień oraz podstawy dysponowania wskazaną osobą. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XII ust. 1 pkt 2 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane zamówienia wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia stanowi załącznik nr 10 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we wzorze umowy, stanowiącym załączniki nr 8 do SWZ.2. Zakres świadczenia wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz wskazanym w § 16, we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.