BZP: Wsparcie dla posiadanego oprogramowania Zintegrowane Środowisko Programistyczne (IDE) oraz zakup nowych licencji w ramach zamówienia opcjonalnego
11.07.2025
2025/BZP 00322676/01
Centrum e-Zdrowia
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wsparcie dla posiadanego oprogramowania Zintegrowane Środowisko Programistyczne (IDE) oraz zakup nowych licencji w ramach zamówienia opcjonalnego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum e-Zdrowia
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001377706
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stanisława Dubois 5A
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-184
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wzp@cez.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://cez.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wsparcie dla posiadanego oprogramowania Zintegrowane Środowisko Programistyczne (IDE) oraz zakup nowych licencji w ramach zamówienia opcjonalnego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-28980c86-9a1e-4f9d-b7a0-37079d7dbdcc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00322676
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00135431/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.2.23 Przedłużenie subskrypcji dla Zintegrowanego Środowiska Programistycznego (IDE) lub równoważne
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-28980c86-9a1e-4f9d-b7a0-37079d7dbdcc3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-28980c86-9a1e-4f9d-b7a0-37079d7dbdcc
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne zostały opisane w Rozdziale XI. SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje o przetwarzaniu danych zostały zawarte w Rozdziale XXII. SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje o przetwarzaniu danych zostały zawarte w Rozdziale XXII. SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZPRZ.270.128.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 139818808,03 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 134703 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa wsparcia producenta dla posiadanego przez Centrum e-Zdrowia oprogramowania Zintegrowane Środowisko Programistyczne (IDE) oraz w ramach zamówienia opcjonalnego – dostawa bezterminowej licencji wraz z 12-miesięczną usługą wsparcia producenta dla oprogramowania Zintegrowane Środowisko Programistyczne (IDE) typu IntelliJ IDEA Ultimate lub równoważnej (15 licencji).
4.2.6.) Główny kod CPV: 48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
48980000-1 - Języki programowania i narzędzia
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W ramach przedmiotu zamówienia Zamawiający przewiduje zastosowania opcji, o której mowa w art. 441 ustawy PZP. Przedmiotem zamówienia opcjonalnego jest dostawa bezterminowej licencji (15 sztuk) wraz z 12-miesięczną usługą wsparcia producenta dla oprogramowania Zintegrowane Środowisko Programistyczne (IDE) typu IntelliJ IDEA Ultimate lub równoważnej.Zamawiający przewiduje możliwość wykorzystania Prawa opcji w przypadku posiadania przez Zamawiającego środków finansowych oraz uzasadnionej potrzeby zakupu. Zamawiający ma prawo skorzystać z możliwości udzielenia zamówienia opcjonalnego w terminie do dnia 30.11.2025 r . Brak decyzji w tym terminie oznacza, że zamówienie opcjonalne nie będzie realizowane.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert zostanie dokonana na podstawie kryterium Cena oferty brutto na podstawie podanej przez Wykonawcę w ofercie ceny brutto za wykonanie całości zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w rozdziale VII pkt 1.1 i 1.2. – sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ;
2) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej– sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ.
3) informacji z Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych, w zakresie art. 108 ust. 2 ustawy, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do tego rejestru, sporządzonej nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia Umowy wymagają formy pisemnej lub równoważnej elektronicznej pod rygorem nieważności.2. Zmiana Umowy dopuszczalna jest w zakresie i na warunkach przewidzianych przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia do Umowy zmian określonych w ustępach poniżej:
a) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Przedmiotu Umowy;
b) niezbędna jest zmiana sposobu wykonania zobowiązania, o ile zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego oraz konieczna w celu prawidłowego wykonania Przedmiotu Umowy;
c) niezbędna jest zmiana terminu realizacji Umowy w przypadku zaistnienia okoliczności lub zdarzeń uniemożliwiających realizację Umowy w wyznaczonym terminie, na które Strony nie miały wpływu.
3. O ile Umowa nie stanowi inaczej, wszelkie zmiany Umowy wymagają zachowania formy pisemnej lub elektronicznej pod rygorem nieważności oraz powinny być dokonywane w postaci aneksu do Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-21 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-21 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-19
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Termin rozpoczęcia realizacji zamówienia wynosi:1.1. w zakresie zamówienia podstawowego: 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy, jednak nie wcześniej niż:
a) 13 września 2025 r dla Zakresu A,
b) 5 sierpnia 2025 r dla Zakresu B,
c) 20 sierpnia 2025 r dla Zakresu C
- zgodnie zakresami licencji określonymi w pkt 1.2. Opisu Przedmiotu Zamówienia (załącznik nr 1 do SWZ).
1.2. w zakresie zamówienia opcjonalnego: 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania Zlecenia opcji.
2. Termin świadczenia wsparcia:
2.1. od dnia podpisania protokołu odbioru, o którym mowa § 3 ust. 4 Projektowanych Postanowień Umowy (Załącznik nr 2 do SWZ), do dnia:
a) 12 września 2026 r. dla Zakresu A, o którym mowa w pkt 1.1. lit. a, jednak nie wcześniej niż od dnia 13 września 2025 r.;
b) 4 sierpnia 2026 r. dla Zakresu B, o którym mowa w pkt 1.1. lit. b; jednak nie wcześniej niż od dnia 5 sierpnia 2025 r.;
c) 19 sierpnia 2026 r. dla Zakresu C, o którym mowa w pkt 1.1. lit. c jednak nie wcześniej niż od dnia 20 sierpnia 2025 r.
2.2. Opcja zakupu licencji, o której mowa w pkt 1.2., może być realizowana do dnia 30.11.2025 r.