BZP: „Budowa zintegrowanego systemu ścieżek rowerowych i pieszo-rowerowych na terenie Gminy Mszczonów”
14.07.2025
2025/BZP 00324317/01
Gmina Mszczonów
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa zintegrowanego systemu ścieżek rowerowych i pieszo-rowerowych na terenie Gminy Mszczonów”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Mszczonów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148609
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl. Piłsudskiego 1
1.5.2.) Miejscowość: Mszczonów
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-320
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL926 - Żyrardowski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 46 858 28 20
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad.miejski@mszczonow.pl lub zamowienia.publiczne@mszczonow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.mszczonow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa zintegrowanego systemu ścieżek rowerowych i pieszo-rowerowych na terenie Gminy Mszczonów”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-84b6a4c9-ffae-4842-a94a-e685836df708
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00324317
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00002361/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.19 Mobilnosć miejska w ŻOF. Rozwój infrastruktury rowerowej i pieszej na terenie gmin powiatu żyrardowskiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Inwestycja dofinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, na realizację projektu "Mobilność miejska w ŻOF. Rozwój infrastruktury rowerowej i pieszej na terenie gmin powiatu żyrardowskiego"
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11374883.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym
składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie
dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp odbywa
się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji
elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz.
1513. ze zm.).
2. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem:
//platformazakupowa.pl/pn/mszczonow
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie z
Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne
umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
2. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod
linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod adresem platformazakupowa.pl
3. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z
platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania
ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za
ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony
w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
4. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania
wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu
platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
platformazakupowa.pl
5.Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu w sprawie
podmiotowych środków dowodowych, składa się w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym
lub podpisem osobistym, w formie pisemnej lub w formie dokumentowej, w zakresie i w sposób określony w przepisach wydanych
na podstawie art. 70 ustawy Pzp.
6. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie
elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W
procesie składania oferty za pośrednictwem platformazakupowa.pl, wykonawca powinien złożyć podpis bezpośrednio na
dokumentach przesłanych za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Zalecamy stosowanie podpisu na każdym załączonym pliku
osobno, w szczególności wskazanych w art. 63 ust. 1 oraz ust. 2 Pzp, gdzie zaznaczono, iż oferty, wnioski o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust.1 sporządza się, pod rygorem nieważności, w postaci lub
formie elektronicznej i opatruje się odpowiednio w odniesieniu do wartości postępowania kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
7. Szczegółowe informacje dotyczące korespondencji elektronicznej zostały opisane w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Klauzule informacyjne - na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 oraz na podstawie art. 14 ust. 1 i
2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016, nr 119, s. 1 ze zm.), zwanego dalej „RODO”- zostały zamieszczone na końcu SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RG.271.1.17.2025.SG
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I Budowa drogi dla pieszych, drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych i rowerów w ulicach: Wschodniej, Spółdzielczej i Tarczyńskiej w Mszczonowie:
Przedmiot zamówienia w tej części obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie prawomocnej decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, decyzji o pozwoleniu na budowę lub skuteczne zgłoszenie prac budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę oraz wykonanie robót budowlanych związanych z:
• Budową drogi dla pieszych, drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych i rowerów
w ciągu drogi ul. Wschodniej:
Zakres objęty budową od granicy Gminy Radziejowice przez ul. Wschodnią do skrzyżowania z ul. Spółdzielczą o długości ok. 0,8 km.
Na odcinku od granicy z gminą Radziejowice do ronda łączącego drogę krajową nr 50
z drogą ekspresową S8, przewiduje się budowę drogi dla rowerów o szerokości 2,5 m.
W obszarze ronda, planowane jest poszerzenie istniejącej drogi dla pieszych do 3,0 m.
Począwszy od ronda ul. Wschodniej w kierunku południowym, PFU przewiduje budowę drogi dla pieszych i rowerów o szerokości 3,0 m. W miejscu zatoki autobusowej, przewiduje się lokalne rozdzielenie tej drogi na dwie części: dla rowerów i pieszych. Program funkcjonalno-użytkowy przewiduje odwodnienie do istniejących rowów przydrożnych bądź do ziemi za pomocą urządzeń odwadniających. Inwestycja koliduje z istniejącym oświetleniem, które należy przebudować. Należy zaprojektować oświetlenie drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych lub dostosować istniejące oświetlenie, projekt powinien uwzględniać również doświetlenie przejść dla pieszych.
• Przebudową drogi ul. Spółdzielczej w zakresie budowy drogi dla pieszych oraz drogi dla pieszych i rowerów:
Budowa drogi dla rowerów obejmuje odcinek drogi w ciągu ulicy Spółdzielczej
o długości około 0,24 km.
Na odcinku od ul. Wschodniej do ronda łączącego ul. Spółdzielczą i Tarczyńską zakłada się projekt i budowę drogi dla pieszych i rowerów o szerokości 3,0 m.
Droga dla pieszych i rowerów na ul. Spółdzielczej będzie połączeniem ciągu komunikacyjnego ul. Wschodniej i ul. Tarczyńskiej.
PFU zakłada zawężenie istniejącej jezdni do szerokości 5,0 m.
Inwestycja koliduje z istniejącymi krzewami zajmującymi powierzchnię około 12 m2. Odwodnienie do ziemi za pomocą urządzeń odwadniających.
Należy zaprojektować oświetlenie drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych i rowerów lub dostosować istniejące oświetlenie, projekt powinien uwzględniać również doświetlenie przejść dla pieszych.
• Rozbudową drogi ul. Tarczyńskiej w zakresie budowy drogi dla pieszych i rowerów:
Budowa drogi dla pieszych i rowerów obejmuje odcinek drogi powiatowej 1527W Piotrkowice – Grzegorzewice – Mszczonów (ul. Tarczyńska) o długości ok. 0,71 km.
Na odcinku od ronda, ulicy Tarczyńska i ulica Maklakiewicza, do ulicy Jaśminowej planuje się wybudowanie drogi dla pieszych i rowerów o szerokości 3,0 m. W miejscu działki o numerach 1200/1 – 1203/1 ścieżka może zostać miejscowo zwężona ze względu na trudne warunki do 2,5 m. W oparciu o Rozporządzenie Ministra infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno – budowlanych dotyczących dróg publicznych, ze względu na brak możliwości, czynniki społeczne, rażąco wysokie koszty przy zastosowaniu rozwiązań alternatywnych względem rozwiązania standardowego, przy projektowaniu części elementów pasa drogowego możliwe jest zastosowanie parametrów technicznych dopuszczonych w przypadku trudnych warunków.
Projekt zakłada połączenie z istniejącą drogą dla pieszych i rowerów w ciągu
ul. Tarczyńskiej oraz z drogą dla pieszych i rowerów na ul. Wschodniej.
Odwodnienie odbywać się będzie do istniejącej kanalizacji deszczowej ul. Tarczyńskiej oraz do ziemi za pomocą urządzeń odwadniających.
Projekt przewiduje przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Tarczyńskiej i Wschodniej. W miejscach przejazdu dla rowerzystów gdzie występuje sygnalizacja świetlna należy przewidzieć podpórki pod stopy umożliwiające wygodne oparcie stopy i dłoni podczas oczekiwania na zielone światło.
Inwestycja koliduje z istniejącą siecią elektroenergetyczną oraz siecią oświetlenia ulicznego, które należy przebudować.
Należy zaprojektować oświetlenie drogi dla pieszych i rowerów lub dostosować istniejące oświetlenie, projekt powinien uwzględniać również doświetlenie przejść dla pieszych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w PFU stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ oraz we wzorze umowy stanowiącym załącznik 7a do SWZ.
Warunki udziału w postępowaniu:
2.4.1 dla części I zamówienia 1)nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na:a)budowie lub przebudowie chodnika lub/i ścieżki rowerowej lub/i ścieżki pieszo-rowerowej w ramach której została wykonana nawierzchnia z betonu asfaltowego o długości minimum 800,00 mb.2)dysponuje lub będzie dysponował osobą lub osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które zostaną przez Wykonawcę skierowane do realizacji zamówienia, tj.: a)projektantem branży drogowej (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej, wydane zgodnie z ustawą PB, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji projektanta w specjalności drogowej w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia,– wykazującym się doświadczeniem w opracowaniu co najmniej 1 dokumentacji projektowej dotyczącej budowy lub przebudowy chodnika lub ścieżki rowerowej lub ścieżki pieszo-rowerowej, zakończonej uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę lub decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).b)projektantem branży sanitarnej (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych, wydane zgodnie z ustawą PB, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji projektanta w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia.c)projektantem branży elektrycznej (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wydane zgodnie z ustawą PB, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji projektanta w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia,– wykazującym się doświadczeniem w opracowaniu co najmniej 1 dokumentacji projektowej dotyczącej budowy lub przebudowy oświetlenia ulicznego.d)kierownikiem budowy (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane wydane zgodnie z ustawą PB, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika budowy w specjalności drogowej w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia,– wykazującym się doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru przy co najmniej 1 budowie lub przebudowie chodnika lub ścieżki rowerowej lub ścieżki pieszo-rowerowej.e)kierownikiem robót sanitarnych (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane wydane zgodnie z ustawą PB, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót sanitarnych w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia.f)kierownikiem robót elektrycznych (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane wydane zgodnie z ustawą PB, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót elektrycznych w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia,– wykazującym się doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru przy co najmniej 1 budowie lub przebudowie oświetlenia ulicznego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45233140-2 - Roboty drogowe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45233294-6 - Instalowanie sygnalizacji drogowej
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
71355000-1 - Usługi pomiarowe
45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe
34922100-7 - Oznakowanie drogowe
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45232452-5 - Roboty odwadniające
45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 22 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU
OCENY OFERT został szczegółowo opisany w rozdziale XIX SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rękojmi i gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II: Budowa drogi dla pieszych, drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych i rowerów w ulicy Krakowskiej w Ciemno Gnojnej :
Przedmiot zamówienia w tej części obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej uzyskanie prawomocnej decyzji zezwalającą na realizacje inwestycji drogowej, decyzji o pozwoleniu na budowę lub skuteczne zgłoszenie prac budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę oraz wykonanie robót budowlanych związanych z:
• Rozbudową drogi ul. Krakowskiej w zakresie budowy drogi dla rowerów, drogi dla pieszych oraz drogi dla pieszych i rowerów:
Budowa drogi dla rowerów i drogi dla pieszych i rowerów obejmuje odcinek drogi w ciągu drogi powiatowej 1527W Piotrkowice – Grzegorzewice – Mszczonów o długości około 1,51 km. Na odcinku od ul. Słonecznej do skrzyżowania ul. Krakowskiej i ul. E. I. H. Bieleckich zakłada się projekt i budowę drogi dla pieszych i rowerów w istniejącym śladzie chodnika z poszerzeniem do 3,0 m. W miejscu zatoki autobusowej przewiduje się lokalne rozdzielenie drogi dla rowerów na dwie części: drogę dla rowerów i drogę dla pieszych. Dalej od skrzyżowania ul. Krakowskiej i ul. E. I. H. Bieleckich do granicy gminy zakłada budowę drogi dla rowerów o szerokości 2,5 m biegnącą za istniejącym rowem melioracyjnym.
Odprowadzenie wód opadowych i roztopowych do istniejących rowów.
Inwestycja koliduje z istniejącą siecią elektroenergetyczną którą należy przebudować.
Należy zaprojektować oświetlenie drogi dla pieszych, drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych i rowerów lub dostosować istniejące oświetlenie, projekt powinien uwzględniać również doświetlenie przejść dla pieszych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w PFU stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ oraz we wzorze umowy stanowiącym załącznik 7b do SWZ.
Warunki udziału w postępowaniu:
2.4.2dla części II zamówienia 1)nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na:a) budowie lub przebudowie chodnika lub/i ścieżki rowerowej lub/i ścieżki pieszo-rowerowej w ramach której została wykonana nawierzchnia z betonu asfaltowego o długości minimum 700,00 mb.2)dysponuje lub będzie dysponował osobą lub osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które zostaną przez Wykonawcę skierowane do realizacji zamówienia, tj.:a)projektantem branży drogowej (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej, wydane zgodnie z ustawą PB, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji projektanta w specjalności drogowej w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia,– wykazującym się doświadczeniem w opracowaniu co najmniej 1 dokumentacji projektowej dotyczącej budowy lub przebudowy chodnika lub ścieżki rowerowej lub ścieżki pieszo-rowerowej, zakończonej uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę lub decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).b)projektantem branży elektrycznej (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wydane zgodnie z ustawą PB, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji projektanta w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia,– wykazującym się doświadczeniem w opracowaniu co najmniej 1 dokumentacji projektowej dotyczącej budowy lub przebudowy oświetlenia ulicznego.c)kierownikiem budowy (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane wydane zgodnie z ustawą PB, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika budowy w specjalności drogowej w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia,– wykazującym się doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru przy co najmniej 1 budowie lub przebudowie chodnika lub ścieżki rowerowej lub ścieżki pieszo-rowerowej.d)kierownikiem robót elektrycznych (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane wydane zgodnie z ustawą PB, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót elektrycznych w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia,– wykazującym się doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru przy co najmniej 1 budowie lub przebudowie oświetlenia ulicznego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45233140-2 - Roboty drogowe
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych
45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe
34922100-7 - Oznakowanie drogowe
71355000-1 - Usługi pomiarowe
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45232452-5 - Roboty odwadniające
45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 22 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU
OCENY OFERT został szczegółowo opisany w rozdziale XIX SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rękojmi i gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część III Budowa drogi dla pieszych, drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych i rowerów w ulicy Dworcowej w Mszczonowie:
Przedmiot zamówienia w tej części obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub skuteczne zgłoszenie prac budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę oraz wykonanie robót budowlanych związanych z:
• Przebudową drogi ul. Dworcowej w zakresie budowy drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych:
Budowa drogi dla rowerów obejmuje odcinek w ciągu drogi wojewódzkiej nr 779
o długości około 0,57 km. Na odcinku od skrzyżowania z ul. Grójecką do dworca PKP zakłada się zaprojektowanie i wykonanie drogi dla rowerów o szerokości
2,5 m. Projekt przewiduje zmianę organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Dworcowej
i Olchowej, zmianę pierwszeństwa na skrzyżowaniu, aby poprawić bezpieczeństwo rowerzystów.
Wody opadowe i roztopowe odprowadzane będą przykanalikami do przebudowywanych rowów.
Inwestycja koliduje z istniejącymi słupami teletechnicznymi i elektroenergetycznymi. Należy wykonać projekt przebudowy sieci teletechnicznej oraz elektroenergetycznej.
Należy zaprojektować oświetlenie drogi dla pieszych oraz drogi dla rowerów, projekt powinien uwzględniać również doświetlenie przejść dla pieszych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w PFU stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ oraz we wzorze umowy stanowiącym załącznik 7c do SWZ.
Warunki udziału w postępowaniu:
2.4.3dla części III zamówienia 1)nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na:a) budowie lub przebudowie chodnika lub/i ścieżki rowerowej lub/i ścieżki pieszo-rowerowej w ramach której została wykonana nawierzchnia z betonu asfaltowego o długości minimum 200,00 mb.2)dysponuje lub będzie dysponował osobą lub osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które zostaną przez Wykonawcę skierowane do realizacji zamówienia, tj.:a)projektantem branży drogowej (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej, wydane zgodnie z ustawą PB, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji projektanta w specjalności drogowej w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia,– wykazującym się doświadczeniem w opracowaniu dokumentacji projektowej dotyczącej budowy lub przebudowy chodnika lub ścieżki rowerowej lub ścieżki pieszo-rowerowej, zakończonej uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszeniem prac budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę. b)projektantem branży sanitarnej (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych, wydane zgodnie z ustawą PB, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji projektanta w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia.c)projektantem branży elektrycznej (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wydane zgodnie z ustawą PB, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji projektanta w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia,– wykazującym się doświadczeniem w opracowaniu co najmniej 1 dokumentacji projektowej dotyczącej budowy lub przebudowy oświetlenia ulicznego.d)projektantem branży teletechnicznej (co najmniej 1 osobą): – posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności telekomunikacyjnej, wydane zgodnie z ustawą PB, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji projektanta w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia.e)kierownikiem budowy (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane wydane zgodnie z ustawą PB, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika budowy w specjalności drogowej w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia,– wykazującym się doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru przy co najmniej 1 budowie lub przebudowie chodnika lub ścieżki rowerowej lub ścieżki pieszo-rowerowej.f)kierownikiem robót sanitarnych (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane wydane zgodnie z ustawą PB, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót sanitarnych w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia.g)kierownikiem robót elektrycznych (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane wydane zgodnie z ustawą PB, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót elektrycznych w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia,– wykazującym się doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru przy co najmniej 1 budowie lub przebudowie oświetlenia ulicznego. h)kierownikiem robót teletechnicznych (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane wydane zgodnie z ustawą PB, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót telekomunikacyjnych w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45233140-2 - Roboty drogowe
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45232452-5 - Roboty odwadniające
45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe
34922100-7 - Oznakowanie drogowe
71355000-1 - Usługi pomiarowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU
OCENY OFERT został szczegółowo opisany w rozdziale XIX SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rękojmi i gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część IV Budowa drogi dla pieszych, drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych i rowerów w drodze powiatowej 4726W oraz ulicy Szkolnej w Osuchowie:
Przedmiot zamówienia w tej części obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie prawomocnej decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, decyzji o pozwoleniu na budowę lub skuteczne zgłoszenie prac budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę oraz wykonanie robót budowlanych związanych z:
• Rozbudową drogi powiatowej nr 4726W w zakresie budowy drogi dla rowerów, drogi dla pieszych oraz drogi dla pieszych i rowerów:
Budowa drogi dla rowerów obejmuje odcinek drogi powiatowej 4726W Mszczonów – Strzyże – Bobrowce – gr. Powiatu o długości ok. 9,89 km. Od skrzyżowania ul. Piekarskiej z ul. Kolejową na długości ok. 200,0 m przewidziano budowę drogi dla pieszych
o szerokości 2,0 m. Następnie, w celu zapewnienia bezpieczeństwa i uniknięcia kolizji
z istniejącymi słupami sieci elektroenergetycznej, przewiduje się wykonanie drogi dla rowerów o szerokości 2,5 metra, która będzie biegła po południowej, a dalej po wschodniej stronie drogi powiatowej nr 4726W.
W miejscowości Osuchów zakłada się kontynuację drogi dla rowerów za aleją drzew rosnących wzdłuż drogi powiatowej nr 4726W do skrzyżowania z ul. Piekarską, dalej przewidziano budowę drogi dla pieszych i rowerów o szerokości 3,0 m łączącą się
z projektem przebudowy drogi powiatowej nr 4725W - ul. Szkolnej.
W terenie zabudowanym w miejscowości Osuchów, na odcinku krzyżowania się drogi powiatowej nr 4726W ul. Mszczonowskiej i drogi powiatowej nr 4725W przewiduje się wykonanie strefy uspokojonego ruchu ,,tempo 30”.
Program funkcjonalno użytkowy przewiduje odwodnienie bezpośrednio do rowów przydrożnych.
Inwestycja koliduje z istniejącą siecią elektroenergetyczną oraz teletechniczną, którą należy przebudować.
Należy zaprojektować oświetlenie drogi dla pieszych, drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych i rowerów lub dostosować istniejące oświetlenie, projekt powinien uwzględniać również doświetlenie przejść dla pieszych.
• Rozbudową drogi ul. Szkolnej w miejscowości Osuchów w zakresie budowy drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych i rowerów:
Budowa drogi dla rowerów obejmuje odcinek drogi powiatowej 4725W Mszczonów – Piekary – Wygnanka – gr. gminy (Cychry) o długości ok. 0,27 km.
Teren jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego: Uchwała XXIII/163/16 z dnia 2016-06-01.
Projekt przewiduje zaprojektowanie i wykonanie drogi dla pieszych i rowerów
o szerokości 3,0 m po północnej stronie drogi powiatowej w miejscu istniejącego chodnika. W terenie zabudowanym w miejscowości Osuchów, na odcinku krzyżowania się drogi powiatowej nr 4726W ul. Mszczonowskiej i drogi powiatowej nr 4725W przewiduje się wykonanie strefy uspokojonego ruchu ,,tempo 30”.
Inwestycja koliduje z istniejącą siecią elektroenergetyczną którą należy przebudować.
Wody opadowe i roztopowe z inwestycji ujęte w urządzenia odwadniające i odprowadzone do ziemi.
Należy zaprojektować oświetlenie drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych i rowerów, projekt powinien uwzględniać również doświetlenie przejść dla pieszych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w PFU stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ oraz we wzorze umowy stanowiącym załącznik 7d do SWZ.
Warunki udziału w postępowaniu:
2.4.4dla części IV zamówienia 1)nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na:a)budowie lub przebudowie chodnika lub/i ścieżki rowerowej lub/i ścieżki pieszo-rowerowej w ramach której została wykonana nawierzchnia z betonu asfaltowego o długości minimum 2500,00 mb.2)dysponuje lub będzie dysponował osobą lub osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które zostaną przez Wykonawcę skierowane do realizacji zamówienia, tj.: a)projektantem branży drogowe j(co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej, wydane zgodnie z ustawą PB, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji projektanta w specjalności drogowej w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia,– wykazującym się doświadczeniem w opracowaniu dokumentacji projektowej dotyczącej budowy lub przebudowy chodnika lub ścieżki rowerowej lub ścieżki pieszo-rowerowej, zakończonej uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę lub decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). b)projektantem branży sanitarnej (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych, wydane zgodnie z ustawą PB, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji projektanta w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia.c)projektantem branży elektrycznej (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wydane zgodnie z ustawą PB, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji projektanta w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia,– wykazującym się doświadczeniem w opracowaniu co najmniej 1 dokumentacji projektowej dotyczącej budowy lub przebudowy oświetlenia ulicznego.d)projektantem branży teletechnicznej (co najmniej 1 osobą): – posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności telekomunikacyjnej, wydane zgodnie z ustawą PB, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji projektanta w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia.e)kierownikiem budowy (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane wydane zgodnie z ustawą PB, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika budowy w specjalności drogowej w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia,– wykazującym się doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru przy co najmniej 1 budowie lub przebudowie chodnika lub ścieżki rowerowej lub ścieżki pieszo-rowerowej.f)kierownikiem robót sanitarnych (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane wydane zgodnie z ustawą PB, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót sanitarnych w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia.g)kierownikiem robót elektrycznych (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane wydane zgodnie z ustawą PB, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót elektrycznych w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia,– wykazującym się doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru przy co najmniej 1 budowie lub przebudowie oświetlenia ulicznego.h)kierownikiem robót teletechnicznych (co najmniej 1 osobą):– posiadającym uprawnienia budowlane wydane zgodnie z ustawą PB, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót telekomunikacyjnych w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45233140-2 - Roboty drogowe
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45232452-5 - Roboty odwadniające
45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe
34922100-7 - Oznakowanie drogowe
71355000-1 - Usługi pomiarowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 22 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU
OCENY OFERT został szczegółowo opisany w rozdziale XIX SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rękojmi i gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.4 zdolności technicznej lub zawodowej: W celu potwierdzenia zdolności technicznej lub zawodowej, Wykonawca musi wykazać, że:
dla pkt 2.4.1 dla części I zamówienia
dla pkt 2.4.2 dla części II zamówienia
dla pkt 2.4.3 dla części III zamówienia
dla pkt 2.4.4 dla części IV zamówienia
- zostały określone w krótkim opisie przedmiotu zamówienia z uwagi na ograniczania znaków w tej sekcji.
- W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część zamówienia, warunki udziału w postępowaniu muszą być spełnione osobno dla każdej z części, na którą Wykonawca składa ofertę.
Ocena spełniania warunków udziału będzie dokonywana odrębnie dla każdej części zamówienia.
Wykonawca może wykazać się tym samym doświadczeniem (np. jedną robotą budowlaną) w odniesieniu do więcej niż jednej części zamówienia, pod warunkiem, że dana robota spełnia wymagania określone dla każdej z tych części.
Przykład:
Jeżeli Wykonawca składa ofertę na Część 1 i Część 2 zamówienia, a Część 1 wymaga wykazania wykonania robót budowlanych polegających na budowie chodnika o długości minimum 800 mb natomiast Część 2 wymaga wykazania wykonania robót budowlanych polegających na budowie chodnika o długości minimum 700 mb , to wykonawca może wskazać jedną robotę budowlaną, w ramach której wybudował chodnik o długości co najmniej 800 mb – jeżeli ta sama robota spełnia warunek zarówno dla Części 1, jak i Części 2.
- Pod pojęciami „budowa”, „przebudowa”, rozumie się pojęcia zdefiniowane w art. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2025, poz. 418). Wszelkie inne pojęcia posiadające definicję legalną w Prawie Budowlanym interpretować należy zgodnie ze sformułowaną w tej ustawie definicją.
- Jeżeli wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), zamawiający nie dopuszcza by wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac.
- Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót budowlanych od wymaganych przez zamawiającego.
- Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji kierownika budowy i/lub kierownika robót i/lub projektanta/ów w/w branżach przez jedną osobę jeżeli posiada ona stosowne uprawnienia/kwalifikacje
- Osoby (kierownik budowy, kierownik robót, projektant), skierowane do realizacji zamówienia, powinny biegle posługiwać się językiem polskim. W przypadku gdy wskazane osoby nie wykazują się biegłą i fachową znajomością języka polskiego, Wykonawca jest zobowiązany zapewnić co najmniej jednego tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe, biegłe i fachowe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym a Wykonawcą na okres i dla potrzeb realizacji umowy.
- Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane oraz w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 418) oraz ustawy z dnia 22 lipca 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 334). Zgodnie z art. 104 Ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 418) w myśl którego osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Przede wszystkim przez odpowiedniość uprawnień wydawanych niegdyś i obecnie, należy rozumieć możliwość stwierdzenia że uprawnienia te umożliwiają pełnienie samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie, o której mowa powyżej podczas wykonywania prac stanowiących przedmiot zamówienia. W związku z tym (biorąc pod uwagę fakt, że uprawnienia budowlane na przestrzeni lat miały różny zakres i nazewnictwo zamawiający informuje, że ocena tych uprawnień musi odbywać się poprzez udzielenie sobie odpowiedzi na pytanie: czy pozwalają one na pełnienie funkcji kierownika budowy/kierownika robót lub projektanta podczas realizacji przedmiotowego zamierzenia budowlanego).
- W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
- Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
- przez ustawę PB należy rozumieć ustawę z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.
Szczegółowo warunki udziału w postępowaniu zostały wskazane w rozdziale VIII SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1)w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda przedłożenia oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy oraz w oświadczeniu o braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w rozdziale IX SWZ - Załącznik nr 4 do SWZ. Oświadczenie należy przedłożyć również dla podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, jeżeli Wykonawca powołuje się na zasoby – odpowiednio Załącznik 4a do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – Załącznik nr 5 do SWZ.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, ww. wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonywaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 6 do SWZ;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ;
2) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale XII ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
3) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
4) dokumenty, z których wynika prawo do działania w imieniu Wykonawcy;
- Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru - Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia powyższych dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
- odpowiednie pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy)-szczegóły określa SWZ
5) Wykonawca jest zobowiązany poinformować zamawiającego – wskazuje to w formularzu ofertowym lub odrębnym oświadczeniem (informację wykonawca załącza do oferty) - czy wybór oferty wykonawcy będzie prowadził do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego.
6) Wykaz dotyczący rozwiązań równoważnych (jeżeli dotyczy).
2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U z 2025 r. poz. 514).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy (oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp). Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do Formularza oferty.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 455 Pzp oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 7a do 7d do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-31 11:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/mszczonow w myśl Ustawy na stronie internetowej prowadzonego postępowania
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-31 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-29
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Informacje dotyczące środków ochrony prawnej określone są w Dziale IX ustawy Pzp.2. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie składania oferty za pośrednictwem platformazakupowa.pl, wykonawca powinien złożyć podpis bezpośrednio na dokumentach przesłanych za pośrednictwem platformazakupowa.pl.
3. Wszelkie dodatkowe i szczegółowe informacje zostały wskazane w SWZ.