BZP: Wyposażenie pomieszczenia serwerowni w stałe urządzenia gaśnicze (SUG) w zabytkowym budynku Sądu Apelacyjnego w Białymstoku wraz z robotami towarzyszącymi
16.07.2025
2025/BZP 00329278/01
Sąd Apelacyjny w Białymstoku
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wyposażenie pomieszczenia serwerowni w stałe urządzenia gaśnicze (SUG) w zabytkowym budynku Sądu Apelacyjnego w Białymstoku wraz z robotami towarzyszącymi
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Apelacyjny w Białymstoku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002339292
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mickiewicza 5
1.5.2.) Miejscowość: Białystok
1.5.3.) Kod pocztowy: 15-213
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@bialystok.sa.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialystok.sa.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
wymiar sprawiedliwości
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wyposażenie pomieszczenia serwerowni w stałe urządzenia gaśnicze (SUG) w zabytkowym budynku Sądu Apelacyjnego w Białymstoku wraz z robotami towarzyszącymi
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1008afab-5c61-4232-8bca-634c0934acb7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00329278
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00119782/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Wyposażenie pomieszczenia serwerowni w stałe urządzenia gaśnicze (SUG) w zabytkowym budynku Sądu Apelacyjnego w Białymstoku wraz z robotami towarzyszącymi.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1008afab-5c61-4232-8bca-634c0934acb73.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:
przetargi@bialystok.sa.gov.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć
udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-
Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-
Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz
informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści
zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa
Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych
dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452).
4. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych (oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, w
tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym
mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, dokumenty, o których mowa w art. 94 ust. 2
ustawy Pzp), sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach Rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i
wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz.
2247), z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
Wykaz poszczególnych dokumentów i oświadczeń składanych w postępowaniu oraz ich forma, sposób sporządzania i
przekazywania zostały określone przez Zamawiającego w rozdziale IX oraz X SWZ.
W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
5. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
1) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i
przekazuje się jako załącznik),
lub
2) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści
wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
6. Szczegółowe wymagania dotyczące sporządzenia, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zostały określone w
rozdziale XIII SWZ.
7. Ofertę oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa się, pod rygorem nieważności, w formie
elektronicznej tj. w postaci elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: G.261.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wyposażenie pomieszczenia serwerowni w stałe urządzenia gaśnicze (SUG) w zabytkowym budynku Sądu Apelacyjnego w Białymstoku wraz z robotami towarzyszącymi.
2. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawierają:
1) Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiący załącznik nr 1 do SWZ;
2) Wzór umowy, stanowiący załącznik nr 9 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 44480000-8 - Różny sprzęt gaśniczy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45343200-5 - Instalowanie sprzętu gaśniczego
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
45314000-1 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych
45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45410000-4 - Tynkowanie
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45442100-8 - Roboty malarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 98 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie przesłanek opisanych w rozdziale VIII SWZ.
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w ust. 2.
2. Warunki udziału w postępowaniu dotyczą:
1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a) Wykonawca posiadał koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie zabezpieczenia technicznego, polegającego na montażu elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych, sygnalizujących zagrożenie chronionych osób i mienia, oraz eksploatacji, konserwacji i naprawach w miejscach ich zainstalowania, zgodnie z art. 15 ust. 1 i 17 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U.2025.532 t.j.)
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
w celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca zobowiązany jest wykazać, iż:
a) Wykonawca posiada Certyfikat Jakości Usług wydany przez Jednostkę Certyfikującą Usługi np. Centrum Naukowo-Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej w zakresie montażu, konserwacji systemów sygnalizacji pożarowej
b) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje co najmniej dwie roboty budowlane o podobnym zakresie do robót będących przedmiotem zamówienia (tj. każde zawierające elektroniczne systemy bezpieczeństwa jak system kontroli dostępu, system sygnalizacji włamania i napadu, system sygnalizacji pożarowej oraz stałe urządzenie gaśnicze w pomieszczeniach serwerowni) o wartości brutto nie niższej niż 200 000,00 złotych każda. Wykonawca także załączyć dowody, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
c) do realizacji przedmiotowego zamówienia Wykonawca dysponuje zespołem kierowniczym w składzie:
kierownik budowy (5-letnie doświadczenie, prawo do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, udokumentowanie spełnienie wymagań o których mowa w art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U.2024.1292 t.j.) + ważne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego;
kierownik/majster robót elektrycznych (2-letnie doświadczenie, prawo do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych + ważne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego);
kierownik/majster robót telekomunikacyjnych (2-letnie doświadczenie, prawo do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności telekomunikacyjnej + ważne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego) oraz posiada zaświadczenie o zakończeniu udziału w kursie oraz posiada autoryzację w zakresie instalowania, konserwacji i eksploatacji elektronicznych systemów zabezpieczeń do co najmniej 3 stopnia zabezpieczenia.
d) do realizacji przedmiotowego zamówienia Wykonawca dysponuje zespołem roboczym w składzie:
co najmniej 1 pracownik posiadający świadectwo ukończenia szkolenia z systemu kontroli dostępu Security Expert – systemu kontroli dostępu funkcjonującego w budynku Sądu Apelacyjnego w Białymstoku.
co najmniej 1 pracownik posiadający świadectwo ukończenia szkolenia z zakresu instalowania, programowania i konserwacji centrali automatycznego gaszenia oferowanego systemu;
co najmniej dwie osoby – pracownicy przewidziani do realizacji instalacji, którzy spełniają łącznie następujące warunki:
˗ posiadają zaświadczenie o zakończeniu udziału w kursie oraz posiadają autoryzację w zakresie projektowania, instalowania, konserwacji i eksploatacji elektronicznych systemów zabezpieczeń do stopnia zabezpieczenia 3,
˗ posiadają zaświadczenia o dokonaniu wpisu na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego wydane przez właściwego komendanta wojewódzkiego Policji zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia z dnia 22 sierpnia 1997 r. (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1995 z późn. zm.)
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają robotę budowlaną, do realizacji której te zdolności są wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
5. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.