BZP: „Dowóz dzieci i uczniów do szkół w gminie Magnuszew w roku szkolnym 2025/2026 wraz z zapewnieniem opieki w czasie przewozu”
16.07.2025
2025/BZP 00330065/01
GMINA MAGNUSZEW
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Dowóz dzieci i uczniów do szkół w gminie Magnuszew w roku szkolnym 2025/2026 wraz z zapewnieniem opieki w czasie przewozu”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MAGNUSZEW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670223830
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Saperów 24
1.5.2.) Miejscowość: Magnuszew
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-910
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.8.) Numer faksu: przetargi@magnuszew.pl
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@magnuszew.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugmagnuszew.bip.org.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dowóz dzieci i uczniów do szkół w gminie Magnuszew w roku szkolnym 2025/2026 wraz z zapewnieniem opieki w czasie przewozu”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-38dad46f-3a2c-4d67-ba31-3dc3cf875c90
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00330065
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00067076/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Dowóz uczniów i dzieci wraz z zapewnieniem opieki w czasie przewozu w roku szkolnym 2025/2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://magnuszew.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://magnuszew.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania zostały opisane wRozdziale XII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.36.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na dowozie uczniów do ZSiPO w Magnuszewie
i Szkoły Podstawowej w Przydworzycach oraz dzieci do przedszkola i oddziałów przedszkolnych w w/w placówkach i odwozie po zakończonych zajęciach w roku szkolnym 2025/2026 wraz
z zapewnieniem opieki w czasie przewozu. Rozpoczęcie dowozu nie wcześniej niż o godz.7:15. Dzieci dowiezione mają być do szkoły na godz. 7:50. Jednorazowo w autobusie nie może jechać więcej uczniów niż przewidywana liczba miejsc siedzących. Dowóz odbywał się będzie na pięciu trasach opisanych poniżej:
Trasa 1: Dowóz do SP Przydworzyce z miejscowości: Trzebień, Bożówka, Dębowola, Basinów, Kłoda, Przydworzyce Kolonia- 57 uczniów
Odwóz uczniów ze szkoły w częstotliwości (plan):
2 dni w tygodniu- 2 tury odwozów,
2 dni w tygodniu - 3 tury odwozów,
1 dzień w tygodniu - 4 tury odwozów;
Trasa 2: Dowóz do ZSiPO Magnuszew z miejscowości: Kępa Skórecka, Wilczkowice Dolne,
Żelazna Nowa, Żelazna Stara, Grzybów przy trasie Warszawskiej, Magnuszew – 83 uczniów
Odwóz uczniów ze szkoły w częstotliwości (plan):
5 dni w tygodniu - 3 tury odwozów;
Trasa 3 : Dowóz do ZSiPO Magnuszew z miejscowości: Przydworzyce, Bożówka, Trzebień, Wilczowola, Magnuszew ul. Sosnowa (dawna Kolonia Magnuszew) - 52 uczniów
Odwóz uczniów ze szkoły w częstotliwości (plan):
5 dni w tygodniu - 3 tury odwozów;
Trasa 4 : Dowóz do ZSiPO Magnuszew z miejscowości: Ostrów, Kurki, Latków, Przewóz Tarnowski, Przewóz Stary, Wólka Tarnowska, Grzybów- 62 uczniów.
Odwóz uczniów ze szkoły w częstotliwości (plan):
5 dni w tygodniu - 3 tury odwozów;
Trasa 5: Dowóz do ZSiPO Magnuszew z miejscowości: Osiemborów, Aleksandrów, Grzybów przy DW 736, Wola Magnuszewska, Tyborów- 75 uczniów.
Odwóz uczniów ze szkoły w częstotliwości (plan):
5 dni w tygodniu - 3 tury odwozów;
2. Ogółem planowana liczba dowożonych dzieci i uczniów – 329
3. Liczba uczniów dowożonych na poszczególnych trasach może ulec zmianie w trakcie obowiązywania umowy, przy czym zaoferowana przez Wykonawcę jednostkowa cena brutto (za bilet) na danej trasie pozostaje bez zmian (szacunkowo max. +/- 10%). Lista dzieci dowożonych w poszczególnych miesiącach przesyłana będzie do Wykonawcy przez dyrektorów poszczególnych placówek do 5 dnia każdego miesiąca, z zastrzeżeniem, że w miesiącu wrzesień 2025 r. przesłana będzie do 15 dnia miesiąca.
4. Długości tras pozostaje do ustalenia przez Wykonawcę.
5. Dowozy uczniów do szkół na terenie gminy Magnuszew będą realizowane codziennie z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od zajęć, stosownie do potrzeb Zamawiającego. W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu, wolnym od zajęć oraz konieczności zapewnienia dowozu dzieciom do szkół z powodu innych okoliczności (np. święto szkoły, zabawa choinkowa, dyskoteka, rekolekcje) Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić przewóz uczniom i dzieciom zgodnie z ustaleniami z osobami reprezentującymi placówki oświatowe objęte niniejszym zamówieniem.
6. W przypadku zmniejszenia liczby dziennej kursów lub odwołania kursu przez Dyrektora placówki (np. nieobecność uczniów z powodu wycieczki, uroczystości szkolne) Wykonawca zobowiązany będzie w zamian, do realizacji innych wyjazdów szkolnych w uzgodnieniu z Dyrektorem placówki, mieszczących się w liczbie „nieprzebytych” kilometrów.
7. Zamawiający dla każdej z tras wymaga obliczenia i podania miesięcznej ceny jednostkowej brutto za przejazd. Wynagrodzenie miesięczne stanowić będzie sumę iloczynów liczby dowożonych osób w danym miesiącu na danej trasie i podanej miesięcznej ceny jednostkowej za bilet.
8. Plan dowozów i odwozów Wykonawca ustali w uzgodnieniu z dyrektorami poszczególnych placówek
9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 11 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, polegającą na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia publicznego, udzieli ewentualnie wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług na terenie objętym przedmiotem zamówienia, do 100% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego, co zostało skalkulowane przy szacowaniu wartości zamówienia podstawowego, a może być udzielone na warunkach przewidzianych w umowie dla postępowania i zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Parametry techniczne (rok produkcji autobusów)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że posiada ważną licencję lub obowiązujące zezwolenie na wykonanie krajowego transportu drogowego osób, wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (Dz.U. z 2024 poz. 1539 ze zm.)
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający wymaga od Wykonawcy dysponowania co najmniej 1 autobusem, dla każdej
z tras określonych w zamówieniu, o liczbie miejsc siedzących co najmniej 65 oraz co najmniej jednym autobusem zastępczym dla wszystkich tras (również 65 osobowym i o takich samych parametrach). W sumie Wykonawca dysponować musi min. 6 pojazdami.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w sposób należyty wykonał lub wykonuje co najmniej 1 usługę polegającą na transporcie uczniów do szkół podstawowych i/lub przedszkoli. Wykonana usługa powinna dotyczyć transportu przynajmniej 300 uczniów lub dzieci do szkół lub przedszkoli wraz z przedstawieniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Zamawiający uzna warunek za NIESPEŁNIONY jeżeli Wykonawca przedstawi kilka usług dowozu uczniów o łącznej liczbie przewożonych dzieci przynajmniej 300.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 5. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy, składane na wezwanie Zamawiającego.
1) w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia:
a) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r. poz. 1076), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie do innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 7 do SWZ.
b) oświadczenie potwierdzające aktualność informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp złożonym w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania (rozdział VIII SWZ)- załącznik nr 9 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy, składane na wezwanie Zamawiającego.
1) w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
a) Wykaz doświadczenia/usług o których mowa w rozdziel VII ust.2 pkt 4) SWZ - załącznik nr 5 do SWZ.
b) Wykaz środków transportu dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami oraz podaniem liczby miejsc siedzących w każdym z nich, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
c) ważną licencję lub obowiązujące zezwolenie na wykonanie krajowego transportu drogowego osób, wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 roku
o transporcie drogowym (Dz.U. z 2024 poz. 1539 ze zm.)
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 3.800,00 zł (słownie: trzy tysiące osiemset złotych).2. Wadium należy wnieść w jednej z niżej wymienionych form:
1) w pieniądzu, przelewem na konto nr: 06 8002 0004 0100 2033 2001 0008, w banku: Bank Spółdzielczy Piaseczno o/Magnuszew z opisem: „Dowóz uczniów w roku szkolnym 2025/2026 wraz z zapewnieniem opieki w czasie przewozu” z takim wyprzedzeniem, aby wyżej wymienione środki znalazły się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert;
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020r. poz. 299).
3. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt.
1 ppkt.2-4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu wraz z ofertą oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
4. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeśli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
5. Zwrot wadium następuje zgodnie z art. 98 PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX ust. 2 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarna odpowiedzialność za wykonanie umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Opis zmian określonyw Rozdziale XXI SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy