BZP: „Budowa ogrodzenia wraz z kanalizacją teletechniczną wzdłuż ul. Leszczyńskiej w ramach Projektu Bezpieczeństwa Miejsca Pamięci Auschwitz-Birkenau”
18.07.2025
2025/BZP 00334139/01
Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa ogrodzenia wraz z kanalizacją teletechniczną wzdłuż ul. Leszczyńskiej w ramach Projektu Bezpieczeństwa Miejsca Pamięci Auschwitz-Birkenau”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000276015
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Więźniów Oświęcimia 20
1.5.2.) Miejscowość: Oświęcim
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-600
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@auschwitz.org
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.auschwitz.org/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa ogrodzenia wraz z kanalizacją teletechniczną wzdłuż ul. Leszczyńskiej w ramach Projektu Bezpieczeństwa Miejsca Pamięci Auschwitz-Birkenau”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-11ae6675-1613-4fec-a7ee-3b0f9795cc68
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00334139
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-11ae6675-1613-4fec-a7ee-3b0f9795cc683.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywać się będzie przy użyciu platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywać się będzie przy użyciu platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
Portal Dostępowy |
Wymagania techniczne oraz organizacyjne, dotyczące komunikacji Zamawiającego z Wykonawcami, zasady funkcjonowania Platformy eZamowienia, a także sposób składania ofert oraz zamieszczania przez Wykonawców wszelkich oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu
oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum pomocy”
https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/
Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy eZamowienia, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego platformy pod numerem telefonu 22 458 77 99 lub w zakładce „Zgłoś problem”.
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie
z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
Portal Dostępowy | Regulamin
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 29
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem Zamówienia jest wykonanie m.in. robót budowlanych, wg projektu pn: „Rozbiórka i budowa ogrodzenia, budowa kanalizacji kablowej, budowa linii zasilających eNN i instalacji oświetlenia, budowa słupów do montażu kamer w lokalizacji Auschwitz I – Oświęcim”, których celem jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na terenie Zamawiającego, w zakresie:
2.1. Demontaż istniejącego ogrodzenia oraz wybudowanie kompletnego ogrodzenia po zewnętrznym obwodzie terenu PMA-B na terenie Auschwitz I od punktu 13 do punktu B (według oznaczeń projektu wykonawczego);
2.2. Dostawę i montaż bramy nr 4 z furtą (według oznaczeń projektu wykonawczego) zgodnie z zapisami z punktu 2.21 Załącznika nr 8 do Wzoru Umowy;
2.3. W zakresie przedmiotu zamówienia wchodzi wyposażenie furtki w elektrozaczep awersyjny (NC) instalację systemu wideodomofonowego z panelem wywoławczym zainstalowanym przy furtce i panelem odbiorczym zainstalowanym w budynku A50W. System wideodomofonowy powinien pracować w systemie IP i mieć możliwość podłączenia co najmniej 6 paneli wywoławczych oraz mieć możliwość sterowania napędami bram. Furtka powinna być wyposażone po stronie zewnętrznej w nieruchomy pochwyt a po stronie wewnętrznej w klamkę.
2.4. Budowa kanalizacji kablowej od studni SK-01 do punktu t01 wraz z budową kompletnego słupa SL-01, wraz z odgałęzieniami do punktów t02/2, t02/3, t02/4, t02/5. Pomiędzy wszystkimi słupkami oraz między studnią SK-01, a odgałęzieniem t02/2 należy ułożyć rurociągi kablowe w postaci dwóch rur fi 50 mm. podczas budowy fundamentów bramy i furtki.
Przebieg budowanego ogrodzenia oraz kanalizacji kablowej został pokazany w Załączniku nr 9 do Wzoru Umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
71351914-3 - Usługi archeologiczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 112 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający, w przypadku gdy uzna, że udzielenie zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych będzie w jego interesie funkcjonalnym, a także będzie dysponował środkami finansowymi na ten cel oraz odpowiednim zespołem pracowników który będzie mógł dedykować dla potrzeb tego zadania, przewiduje udzielenie Wykonawcy, który realizuje zamówienie podstawowe, w okresie do 3 lat od dnia jego udzielenia, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, którego przedmiotem będzie: Budowa ogrodzenia z kanalizacją teletechniczną wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Auschwitz I do 50% wartości brutto zamówienia podstawowego na zasadach i warunkach określonych w umowie o zamówienie podstawowe, w oparciu o następujące zasady:
23.1 dla robót budowlanych:
23.1.1. ceny jednostkowe robót zostaną przyjęte z kosztorysu robót budowlanych, zgodne z wartościami zamieszczonymi w ofercie Wykonawcy, opracowanego metodą kalkulacji szczegółowej i zawierającego koszty wykonania wszystkich zakresów przedmiotu przyszłej umowy;
23.1.2. ceny czynników produkcji zostaną przyjęte z zeszytów SEKOCENBUD (jako średnie) za okres ich wbudowania. Podstawą do określenia nakładów rzeczowych będą Katalogi Nakładów Rzeczowych tzw. KNR-y. W przypadku braku odpowiednich pozycji KNR, zastosowana zostanie wycena indywidualna Wykonawcy zatwierdzona przez Zamawiającego;
23.2. dla prac archeologicznych – ceny zostaną przyjęte na podstawie kosztorysu przygotowanego przez Wykonawcę, zgodne z wartościami zamieszczonymi w ofercie Wykonawcy, albo dla zakresów nie występujących w zamówieniu podstawowym - w oparciu o rynkowe ceny materiałów, robocizny oraz sprzętu, a zatwierdzonych przez Zamawiającego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 9
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego.O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
3.1. w zakresie doświadczenia wykonawców - wykażą, że w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonali co najmniej, każdą z robót budowlanych polegających na:
3.1.1. Budowie ogrodzenia o długości, co najmniej 100 m i wysokości co najmniej 3 m;
3.1.2. Wykonaniu i montażu co najmniej 1 bramy o szerokości minimum 6 m;
3.1.3. Budowie kanalizacji kablowej o długości co najmniej 10 m;
3.1.4. Wykonaniu robót żelbetowych w postaci ściany oporowej o długości min 50 m;
3.1.5. Wykonaniu co najmniej jednej roboty budowlanej prowadzonej przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury zgodnie z art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
Zamawiający dopuszcza realizację robót wyszczególnionych w punktach 3.1.1. do 3.1.5 w ramach odrębnych zamówień.
Wartość robót budowlanych, określone w walucie innej niż PLN, Wykonawca przeliczy w złotych wg kursu średniego (Tabela A) na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.
3.2. w zakresie osób skierowanych przez wykonawców do realizacji zamówienia – wykażą dysponowanie osobami spełniającymi niżej określone wymagania:
3.2.1. Jedną osoba pełniącą funkcję kierownika budowy:
3.2.1.1. Kierownik budowy musi posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;
3.2.1.2. Kierownik budowy musi posiadać uprawnienia budowlane określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
3.2.1.3. Musi posiadać doświadczenie wyrażające się co najmniej 18-miesięcznym udziałem w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury zgodnie z art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
3.2.1.4. Kierownik budowy musi posiadać co najmniej 12-miesięczne doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót liczone po uzyskaniu uprawnień budowlanych;
3.2.1.5. Kierownik budowy musi być wpisany na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
3.2.1.6. Funkcję kierownika budowy może także wykonywać osoba, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej;
3.2.1.7. W odniesieniu do kierownika budowy właściwe są uprawnienia budowlane wydawane po 1994 roku zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im, ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie obowiązujących wcześniej właściwych przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
3.2.1.8. Zamawiający dopuszcza zgodnie z zapisami art. 20a Ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa uprawnienia do „ świadczenia usług transgranicznych”. Zamawiający wskazuje, iż obywatel państwa członkowskiego, posiadający kwalifikacje zawodowe inżyniera budownictwa, który prowadzi zgodnie z prawem działalność w zakresie tego zawodu w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim ma prawo do tymczasowego i okazjonalnego wykonywania zawodu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, bez konieczności uznawania kwalifikacji zawodowych, z zastrzeżeniem wymogów określonych w ust. 2-11 ww. przepisu. W takiej sytuacji, osoby wskazane w powyższym przepisie, nie są obowiązane do przeprowadzenia procedury uznania kwalifikacji zawodowych w trybie przewidzianym w art. 33a wyżej wskazanej ustawy. W celu potwierdzenia spełnienia uznania wykonywania określonej działalności w charakterze „usługi transgranicznej” dana osoba musi posiadać m.in. tymczasowy wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z art. 20a ust. 8 powołanej ustawy.
3.2.2. Osobą wykonującą prace elektryczne posiadającą aktualne uprawnienia elektryczne typu SEP G1 w zakresie eksploatacji i dozoru.
3.2.3. Osobą pełniącą funkcję kierownika badań archeologicznych, który posiada uprawnienia do prowadzenia badań archeologicznych zgodnie z art. 37e ustawy o ochronie zabytków (Dz.U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 z późniejszymi zmianami), tj.: badaniami archeologicznymi kieruje osoba, która:
3.2.3.1. Ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie archeologii;
3.2.3.2. Przez co najmniej 12 miesięcy brała udział w badaniach archeologicznych (doświadczenie zawodowe może być nabyte poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej);
oraz:
3.2.3.3. Posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy na funkcji kierownika badań archeologicznych) liczone od momentu uzyskania uprawnień do prowadzenie badań archeologicznych;
3.2.3.4. w okresie trzech lat przed datą otwarcia przetargu wykonał co najmniej 3 usługi polegające na kierowaniu badaniami archeologicznymi związanymi z wykonywaniem robót budowlanych lub prac konserwatorskich przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków będącym obiektem murowanym lub obiektem związanym z funkcjonowaniem założeń obozowych z okresów wojen nowożytnych, trwające łącznie nie krócej niż 12 miesięcy.
3.2.3.5. Nie była prawomocnie skazana za przestępstwo z art. 231 Kodeksu karnego bądź za którekolwiek przestępstwo skierowane przeciwko zabytkom stypizowane w rozdziale 11 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego.
3.2.4. Osobą pełniąca funkcję konserwatora zabytków, która posiada następujące kwalifikacje:
3.2.4.1. ukończyła studia wyższe magisterskie oraz posiada dyplom na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub na kierunku archeologia w specjalizacji konserwacja zabytków archeologicznych
3.2.4.2. posiada co najmniej 24-miesięczne (licząc od momentu uzyskania tytułu zawodowego magistra po ukończeniu właściwych studiów wyższych) doświadczenie zawodowe oraz wykazał doświadczenie w konserwacji ruchomych zabytków archeologicznych polegające na wykonaniu konserwacji co najmniej 100 obiektów pozyskanych w trakcie badań archeologicznych, w tym co najmniej 50 obiektów metalowych poświadczone odpowiednimi dokumentami.
Lub
3.2.4.3. ukończyła studia magisterskie i posiada dyplom na kierunku archeologia
3.2.4.4. posiada co najmniej 36-miesięczne (licząc od licząc od momentu uzyskania tytułu zawodowego magistra po ukończeniu właściwych studiów wyższych) doświadczenie w zakresie konserwacji zabytków archeologicznych oraz wykazał doświadczenie w konserwacji ruchomych zabytków archeologicznych polegające na wykonaniu konserwacji co najmniej 300 obiektów pozyskanych w trakcie badań archeologicznych, w tym co najmniej 150 obiektów metalowych poświadczone odpowiednimi dokumentami.
3.3. W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej - posiadanie sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia wyrażającej się dysponowaniem środkami lub posiadaniem zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 350 000 PLN. Wartości podane w walutach innych niż PLN należy przeliczyć na PLN wg średniego kursu NBP (tabela A) z dnia wystawienia dokumentu potwierdzającego posiadane środki finansowe lub zdolność kredytową. Wykonawca zobowiązany jest podać kurs przeliczeniowy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, nie będzie wezwany do złożenia podmiotowych środków dowodowych w celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w Dziale V pkt 2 SWZ, z wyjątkiem przypadku opisanego w Dziale VII ust. 2 i wynikającego stamtąd środka dowodowego.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w Dziale V pkt 3 SWZ, zostanie wezwany w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
2.1. wykazu robót zgodnie z Działem V pkt. 3 ppkt 3.1. SWZ wraz z podaniem ich nazwy oraz przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane lub są wykonywane, miejsca i nazwy podmiotu na rzecz którego roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy. Wzór wykazu robót stanowi załącznik nr 9 do SWZ.
2.2. wykazu osób zgodnie z Działem V pkt 3. ppkt. 3.2. SWZ skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 10 do SWZ.
3. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu określonym przez Zamawiającego w Dziale V pkt 3 ppkt 3.3 SWZ, zostanie wezwany do złożenia następującego podmiotowego środka dowodowego (aktualnego na dzień ich złożenia):
3.1. Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania jest zobowiązany wnieść wadium o wartości 12.000,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych zł) na czas związania ofertą.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
3.1. Pieniądzu,
3.2. Gwarancjach bankowych,
3.3. Gwarancjach ubezpieczeniowych,
3.4. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. W przypadku wniesienia wadium w formach określonych powyżej w pkt 3.2. - 3.4., dokument winien być wystawiony na Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, ul. Więźniów Oświęcimia 20, 32-600 Oświęcim.
5. Wadium w formie pieniężnej wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział Kraków,
ul. Promienistych 1, 31-481 Kraków
nr rachunku: 80 1130 1150 0012 1268 9790 0005
Kod Swift (wymagany przy przelewach międzynarodowych): GOSKPLPW
6. Wadium w formie niepieniężnej:
6.1. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w formie elektronicznej.
6.2. Treść dokumentu wadium winna zawierać nazwę niniejszego postępowania oraz numer nadany postępowaniu przez Zamawiającego.
6.3. Udzielona gwarancja:
6.3.1. musi być gwarancją samoistną, nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie, bez konieczności przedkładania jakichkolwiek dodatkowych dokumentów,
6.3.2. musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp,
6.3.3. z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty Zamawiającemu całej kwoty wadium w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,
6.3.4. treść gwarancji nie może zawierać klauzuli zwalniającej gwaranta od odpowiedzialności wskutek zwrotu dokumentu gwarancji,
6.3.5. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum/ spółki cywilnej).
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje zmiany umowy, które zostały określone w § 15 załącznika nr 5 do SWZ - wzór umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-06 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Złożenie oferty wraz z oświadczeniem i innymi dokumentami oraz jej wycofanie odbywa się przy użyciu platformy e-Zamówienia.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-06 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Ponadto z postępowania o udzielenie zamówienia, stosownie do art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835), Zamawiający wykluczy:2.3.1. Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz.Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem 765/2006” i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz.Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem 269/2014'' albo wpisanego na listę osób i podmiotów, wobec których są stosowane środki, o których mowa w art. 1 ustawy wymienionej w ust.2, zwaną dalej „listą” na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy;
2.3.2. Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy;
2.3.3. Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu i rozporządzeniu nr 269//2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy.