BZP: Szkolenia, wyjazd studyjny i ekspertyzy w zakresie priorytetyzacji LPW w woj. łódzkim na potrzeby zintegrowanego systemu działań dla zwiększenia retencji wody na terenach LPW w ujęciu zlewniowym
25.09.2025
2025/BZP 00442770/01
ŁÓDZKI OŚRODEK DORADZTWA ROLNICZEGO Z SIEDZIBĄ W BRATOSZEWICACH
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Szkolenia, wyjazd studyjny i ekspertyzy w zakresie priorytetyzacji LPW w woj. łódzkim na potrzeby zintegrowanego systemu działań dla zwiększenia retencji wody na terenach LPW w ujęciu zlewniowym
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ŁÓDZKI OŚRODEK DORADZTWA ROLNICZEGO Z SIEDZIBĄ W BRATOSZEWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004349350
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Nowości 32
1.5.2.) Miejscowość: Bratoszewice
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-011
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@lodr-bratoszewice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodr-bratoszewice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
doradztwo rolnicze
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Szkolenia, wyjazd studyjny i ekspertyzy w zakresie priorytetyzacji LPW w woj. łódzkim na potrzeby zintegrowanego systemu działań dla zwiększenia retencji wody na terenach LPW w ujęciu zlewniowym
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ed1b3395-8a66-41e8-933d-0d48a5330e92
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00442770
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
2. Zamówienie jest finansowane z budżetu Unii Europejskiej w ramach obszaru A inwestycji planu rozwojowego B3.3.1 „Inwestycje w zwiększenie potencjału zrównoważonej gospodarki wodnej na obszarach wiejskich” w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO).
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ed1b3395-8a66-41e8-933d-0d48a5330e923.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-ed1b3395-8a66-41e8-933d-0d48a5330e92
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która
jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania.
4. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści
zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzenie Prezesa
Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych
dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie (Dz. U. poz. 2452) – zwane dalej rozporządzeniem w sprawie przekazywania informacji i wymagań technicznych
dokumentów.
5. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 w sprawie przekazywania informacji i wymagań technicznych dokumentów,
sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12
kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji
w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2247), z
uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
6. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
7. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się
drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do
komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień,
zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej
wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
8. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy”
na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji”
służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
9. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie
postępowania w zakładce „Komunikacja”.
10. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - zwane dalej RODO), zamawiający informuje, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Łódzki Ośrodek Doradztwa Rolniczego z siedzibą w Bratoszewicach ul. Nowości 32, 95-011 Bratoszewice.
2) Z Administratorem można skontaktować się poprzez adres e-mail: sekratariat@lodr-bratoszewice.pl, telefonicznie tel. 42 719 89 28 lub pisemnie pod adres siedziby Administratora.
3) Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe na potrzeby (cel przetwarzania) postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na szkolenia, wyjazd studyjny i ekspertyzy w zakresie priorytetyzacji LPW w woj. łódzkim na potrzeby zintegrowanego systemu działań dla zwiększenia retencji wody na terenach LPW w ujęciu zlewniowym – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024 r., poz.1320 t.j,) dalej zwana „Pzp”, a także podmiotom uprawnionym – na podstawie umów o powierzenie przetwarzania danych osobowych (w szczególności podmiotom wspierających administratora w organizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego).
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, uwzględniając okres rękojmi i gwarancji oraz okres przedawnienia roszczeń.
6) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Pzp.
7) W trakcie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania.
8) Posiada Pani/Pan:
a) prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (art. 15 RODO);
b) prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (art. 16 RODO) – przy czym skorzystanie z prawa sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
c) prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO) – z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, to jest prawa do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
9) Nie przysługuje Pani/Panu:
a) prawo do usunięcia danych osobowych (w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO);
b) prawo do przenoszenia danych osobowych (o którym mowa w art. 20 RODO);
c) prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych (na podstawie art. 21 RODO), gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 597/DREiOŚ/TP/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia ma na celu realizację projektu pn. „Aktywizacja mieszkańców obszarów wiejskich, członków LPW, koordynatorów LPW poprzez kompleksową organizację szkoleń, wyjazdu studyjnego wraz z wykonaniem opracowań i ekspertyz dotyczących priorytetyzacji inwestycji LPW w województwie łódzkim na potrzeby zintegrowanego systemu działań dla zwiększenia retencji wody na terenie LPZ w ujęciu zlewniowym”.
2. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa realizacja przedsięwzięcia edukacyjnego realizowanego poprzez kompleksowe usługi edukacyjne w ramach których będą realizowane następujące formy: opracowania, ekspertyzy szkolenia on line, wyjazd szkoleniowy - studyjny.
3. Przedsięwzięcie polega na wykonaniu opracowań i ekspertyz dotyczących priorytetyzacji inwestycji LPW w województwie łódzkim na potrzeby zintegrowanego systemu działań dla zwiększenia retencji wody na terenach LPW, kompleksowa organizacja szkoleń oraz wyjazdu studyjnego dla mieszkańców obszarów wiejskich, członków LPW, koordynatorów LPW.
4. Celem przedsięwzięcia jest aktywizacja mieszkańców obszarów wiejskich, członków LPW i koordynatorów LPW, podnoszenie świadomości ekologicznej społeczeństwa, zidentyfikowanie kluczowych problemów związanych z gospodarowaniem wodami, wyznaczenie priorytetowych inwestycji w zakresie retencji wodnej na terenach działania danego LPW i w konsekwencji zaktualizowanie planów działań dotyczących inwestycji w poprawę gospodarki wodnej, które będą zgodne z zasadami zróżnicowanego rozwoju i racjonalnego gospodarowania zasobami.
5. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia określono w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 1 do SWZ oraz opisie przedmiotu zamówienia znajdującym się w załączniku nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80340000-9 - Usługi edukacji specjalnej
80400000-8 - Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne
80500000-9 - Usługi szkoleniowe
80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego
80522000-9 - Seminaria szkoleniowe
80540000-1 - Usługi szkolenia w dziedzinie środowiska naturalnego
79951000-5 - Usługi w zakresie organizowania seminariów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin zgłoszenia liczby osób wymagających specjalnych potrzeb w zakresie mobilności, percepcji, diety, itp. (T)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
d) zdolności technicznej lub zawodowej:i. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej:
jedną usługę polegającą na ocenie usług ekosystemowych, której zakresem było opracowanie wskaźników oceny usług dla ekosystemów słodkowodnych i od wód zależnych na potrzeby planowania przestrzennego i tworzenia lokalnych strategii.
Jedną usługę obejmującą przeprowadzenie szkoleń lub wykładów lub warsztatów z zakresu gospodarki wodnej lub adaptacji do zmian klimatu, skierowanych do przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, ośrodków doradztwa rolniczego bądź spółek wodnych;
jednej usługi polegającej na organizacji dwudniowego (obejmujące m.in. organizację noclegu dla uczestników) szkolenia lub warsztatu, lub konferencji, w tym jedno połączone z wyjazdem studyjnym, dla co najmniej 25 osób każde;
jednej usługi-procesy partycypacyjnego planowania zrównoważonego wykorzystania zasobów wodnych na terenach rolniczych i zurbanizowanych;
ii. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował następującym personelem:
co najmniej jednym architektem z uprawnieniami budowlanymi w specjalności architektonicznej do projektowania bez ograniczeń oraz doświadczenie w ostatnich 5 latach w wykonaniu co najmniej pięciu projektów elementów błękitno-zielonej infrastruktury (BZI), np.: suchych strumieni, zbiorników, niecek retencyjnych, ogrodów deszczowych, kaskad z niecką wypadową;
co najmniej jednym projektantem architektem krajobrazu, posiadającym wykształcenie wyższe inżynierskie oraz doświadczenie w ostatnich pięciu latach w wykonaniu co najmniej 5 projektów elementów BZI lub zagospodarowania terenów, w tym w zakresie projektowania nasadzeń drzew i roślinności hydrofitowej;
co najmniej jedną osobą – ekspertem dendrologiem, który ukończył certyfikowane szkolenie dla Inspektorów Nadzoru Terenów Zieleni;
co najmniej jedną osobą – konsultantem naukowym posiadającym stopień naukowy doktora w zakresie zmian klimatycznych, nauk o Ziemi, ochrony środowiska lub biologii oraz wykazującym się doświadczeniem w postaci autorstwa lub współautorstwa co najmniej pięciu publikacji naukowych dotyczących funkcjonowania systemów przyrodniczych i adaptacji do zmian klimatu, oraz doświadczeniem w okresie ostatnich pięciu lat w zakresie projektowania i wdrażania błękitno-zielonej infrastruktury;
co najmniej jedną osobą – ekspertem ds. gospodarki wodnej, posiadającym wykształcenie wyższe w zakresie biologii, gospodarki wodnej lub geografii oraz doświadczenie w realizacji minimum dwóch projektów w okresie ostatnich pięciu lat, dotyczących projektowania błękitno-zielonej infrastruktury, ukierunkowanej na retencjonowanie wód opadowych z wykorzystaniem rozwiązań bliskich naturze (ang. NBS – Nature Based Solutions) i adaptację do zmian klimatu.
co najmniej jedną osobą – ekspertem ds. ekohydrologii, posiadający co najmniej stopień doktora, biologii, albo ochrony środowiska, albo inżynierii środowiska oraz doświadczenie w okresie ostatnich pięciu lat, obejmujące realizację dwóch projektów dotyczących gospodarowania wodami z wykorzystaniem rozwiązań bliskich naturze (ang. NBS – Nature Based Solutions), uczestniczył w 3 pracach wdrożeniowych NBS związanych z poprawą jakości wód, ich retencji na obszarach zurbanizowanych i rolniczych
co najmniej jedną osobę – eksperta ds. usług ekosystemowych, posiadający co najmniej stopień doktora, wykształcenie wyższe w zakresie biologii albo ochrony środowiska, albo inżynierii środowiska oraz doświadczenie w ostatnich pięciu latach w realizacji minimum dwóch projektów obejmujących niebiesko-zieloną infrastrukturę i rozwiązania oparte na przyrodzie (NBS), usługach ekosystemowych, oraz wdrażaniu działań ekohydrologicznych na poziomie krajobrazowym dla ochrony zasobów wodnych, bioróżnorodności i poprawy jakości życia w miastach.
co najmniej jedną osobę – eksperta ds. gospodarowania wodami, posiadający co najmniej stopień doktora, wykształcenie wyższe w zakresie biologii, albo ochrony środowiska, albo inżynierii środowiska, albo hydrologii, posiadającym doświadczenie w ostatnich pięciu latach w opracowaniu dokumentów strategicznych w zakresie gospodarowania wodami, w szczególności druga aktualizacja planów gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy, plany utrzymania wód w regionach wodnych, plan przeciwdziałania skutkom suszy na obszarach dorzeczy.
co najmniej jedną osobę – eksperta ds. systemów społeczno-ekologicznych, posiadającego co najmniej stopień doktora, wykształcenie wyższe w zakresie biologii, albo ochrony środowiska, albo socjologii, posiadającym doświadczenie w postaci autorstwa lub współautorstwa co najmniej pięciu publikacji naukowych dotyczących usług ekosystemowych oraz doświadczenie w okresie ostatnich pięciu latach w realizacji minimum dwóch projektów, dotyczących wdrożenia rozwiązań bliskich naturze (NBS) w podejściu partycypacyjnym, współpracy z interesariuszami na różnych poziomach zarządzania, przeprowadzania badań jakościowych i ilościowych dotyczących postrzegania przyrody i infrastruktury błękitnej i zielonej.