BZP: Utworzenie Aktywnego Placu Zabaw przy Żłobku nr 3 w Kaliszu (poprzez przebudowę istniejących placów zabaw).
26.09.2025
2025/BZP 00443556/01
MIASTO KALISZ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Utworzenie Aktywnego Placu Zabaw przy Żłobku nr 3 w Kaliszu (poprzez przebudowę istniejących placów zabaw).
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO KALISZ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250855877
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Główny Rynek 20
1.5.2.) Miejscowość: Kalisz
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-800
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wrmi@um.kalisz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.kalisz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utworzenie Aktywnego Placu Zabaw przy Żłobku nr 3 w Kaliszu (poprzez przebudowę istniejących placów zabaw).
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ddc90f19-bece-4413-891c-6e26ad1f6eb0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00443556
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00039074/27/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.24 Utworzenie Aktywnego Placu Zabaw przy Żłobku nr 3 w Kaliszu (poprzez przebudowę istniejących placów zabaw).
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miastokalisz.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miastokalisz.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej zostały określone w dokumentacji zamieszczonej pod adresem strony internetowej prowadzonego postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zostały zawarte w pkt 33 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje zostały zawarte w pkt 33 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WRM.2711.32.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na utworzeniu Aktywnego Placu Zabaw przy Żłobku nr 3 w Kaliszu (poprzez przebudowę istniejących placów zabaw) na podstawie dokumentów określonych w pkt 4.6 SWZ.
2. Zakres rzeczowy objęty niniejszym postępowaniem obejmuje roboty budowlane polegające na utworzeniu Aktywnego Placu Zabaw przy Żłobku nr 3 w Kaliszu (poprzez przebudowę istniejących placów zabaw) a w szczególności:
1) roboty rozbiórkowe i demontażowe,
2) wykonanie nawierzchni bezpiecznych gumowych bezspoinowych, w tym wyrównanie i uzupełnienie istniejących podbudów (kruszywo kamienne o frakcji 4-31,5 mm),
3) dostawę i montaż:
a) paneli/tablic sensorycznych, w tym wymianę tablic do malowania,
b) domku ogrodowego,
c) zestawu zabawowego składającego się ze zjeżdżalni, wieży, paneli/tablic sensorycznych/zabaw, tunelu,
d) małej architektury (piaskownica z przykryciem),
e) materiałowych dachów na dedykowanej konstrukcji,
4) roboty towarzyszące niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia oraz prace porządkowe po przeprowadzonych robotach, w tym odtworzenie terenów zielonych do stanu poprzedniego.
UWAGA:
-Wykonawca powinien zrealizować roboty budowlane w taki sposób, aby Zamawiający po realizacji przebudowy istniejących placów zabaw uzyskał dokument z kontroli potwierdzającej zgodność placów zabaw lub nawierzchni z Normami PN-EN 1176 lub 1177.
-Zamawiający dopuszcza ± 2% tolerancji parametrów wielkościowych w zakresie: urządzeń zabawowych i małej architektury (z zastrzeżeniem, że ich zamontowanie nie może spowodować konieczności zwiększenia powierzchni i wymiarów placu zabaw, a w szczególności ilości nawierzchni bezpiecznej) oraz materiałowych dachów pod warunkiem zachowania odpowiednich odległości oraz zachowania stref bezpiecznych.
-Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt zapewni niezbędne media (m. in. woda, prąd) do obsługi placu budowy na czas realizacji robót budowlanych.
-Na czas realizacji robót budowlanych istniejące drzewa/krzewy należy zabezpieczyć zgodnie ze sztuką ogrodniczą, tak aby podczas prowadzenia robót nie uległy uszkodzeniu. Prowadząc roboty ziemne w pobliżu drzew/krzewów należy zwracać szczególną uwagę na system korzeniowy, aby go nie uszkodzić, odpowiednio zabezpieczyć i zrezygnować z prowadzenia robót w sposób mechaniczny na rzecz ręcznego. Nie wolno również składować materiałów budowlanych pod koronami drzew lub na ich korzeniach.
3. Zamawiający wymaga, aby wszystkie zastosowane materiały i zamontowane urządzenia posiadały aktualne atesty (w szczególności dopuszczające do użytkowania w miejscach publicznych), certyfikaty lub deklaracje zgodności wystawione przez producenta i dopuszczenia do stosowania, odporne na warunki atmosferyczne oraz były zgodne z wytycznymi producenta oraz Polskimi Normami lub równoważnymi. Dokumenty te muszą być dostarczone i zatwierdzone przez inspektora nadzoru inwestorskiego przed wbudowaniem jakichkolwiek materiałów i zamontowaniem urządzeń.
4. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest również do wykonania wszelkich robót przygotowawczych, zabezpieczenia placu budowy, robót porządkowych, utrzymania zaplecza budowy, sporządzenia planu BIOZ (w razie konieczności), organizacji placu budowy (wraz z niezbędnymi mediami do obsługi robót budowlanych), zapewnienia obsługi geodezyjnej, do wznowienia znaków geodezyjnych w przypadku ich zniszczenia, uszkodzenia lub przesunięcia w trakcie prowadzonych robót, w przypadku potrzeby zajęcia pasa drogowego na czas wyżej wymienionej inwestycji, należy wystąpić w imieniu Zamawiającego do Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu składając stosowny wniosek, ewentualnego poniesienia kosztów za zajęcie pasa drogowego lub zawarcia umowy użyczenia drogi, realizacji warunków określonych w opiniach organów, uzgodnieniach, decyzjach, wykonania wszelkich badań i prób, przywrócenia terenu i nawierzchni przyległych do obiektu do stanu poprzedniego oraz innych czynności niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia.
Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie, gdzie mają być prowadzone roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia.
5. Zamawiający informuje, że szacunkowa wartość zamówienia (bez podatku od towarów i usług) wynosi 221.403,46 PLN.
6. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach dofinansowania ze środków Funduszu Pracy. Mając na uwadze powyższe, Zamawiający zastrzega możliwość weryfikacji postępów robót na placu budowy nie tylko przez pracowników Zamawiającego i właściwie umocowanego inspektora nadzoru inwestorskiego, ale również przez osoby trzecie (umocowane w ramach umowy dotyczącej współfinansowania zamówienia).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45212140-9 - Obiekty rekreacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
37535200-9 - Wyposażenie placów zabaw
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert zawarty został w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rozszerzonej rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Za spełniających warunki udziału w postępowaniu Zamawiający uzna Wykonawców, którzy:1) wykażą należyte wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie / przebudowie / rozbudowie placu zabaw z bezspoinową nawierzchnią syntetyczną wykonywaną bezpośrednio na miejscu budowy (przynajmniej wokół urządzeń).
Pojęcia użyte w wyżej wymienionym warunku mają znaczenie przypisane im
w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
Zamawiający uznaje za wystarczające wskazanie w wykazie, o którym mowa
w pkt 12.3.1) SWZ tylko takich robót budowlanych, które potwierdzą spełnianie warunku udziału w postępowaniu postawionego przez Zamawiającego.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami to odpowiedni wykaz, o którym mowa w pkt 12.3.1) SWZ może zawierać tylko taką robotę budowlaną, w której wykonaniu Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
2) skierują do realizacji zamówienia osobę, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i pełnić będzie funkcję kierownika robót w wyżej wymienionej specjalności.
Kierownik robót musi posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia
7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji
i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, zgodnie
z art. 12a ustawy Prawo budowlane, odpowiadające im uprawnienia osób, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych (m.in. ustawa z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału
w postępowaniu wyłącznie na wezwanie Zamawiającego (po otwarciu ofert) Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące podmiotowe środki dowodowe:
1) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 12.1 SWZ, w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych przez Zamawiającego w pkt 10.1 i 10.2 SWZ, zgodnie ze wzorem (wymagany zakres informacji) stanowiącym załącznik do SWZ pn. „Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie braku podstaw wykluczenia z postępowania”.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu wyłącznie na wezwanie Zamawiającego (po otwarciu ofert) Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące podmiotowe środki dowodowe:
1) wykaz należycie wykonanych w okresie ostatnich 5 lat od dnia, w którym upływa termin składania ofert, robót budowlanych spełniających warunek, o którym mowa w pkt 11.2.1) SWZ wzór wykazu (wymagany zakres informacji) stanowi załącznik do SWZ (Doświadczenie zawodowe);
2) dowody określające czy roboty budowlane wymienione w wykazie, o którym mowa w pkt 12.3.1) SWZ zostały wykonane należycie;
Dowodami, o których mowa wyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego (co jest zobowiązany wykazać) nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
3) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, spełniających warunek o którym mowa w pkt 11.2.2) SWZ – wzór wykazu (wymagany zakres informacji) stanowi załącznik do SWZ (Potencjał osobowy).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty (tj. dokumentu, o którym mowa w pkt 18.5 SWZ) należy dołączyć:1) oświadczenie, o którym mowa w pkt 12.1 SWZ, również w przypadku o którym mowa w pkt 13.3 lub 14.3 SWZ (jeśli dotyczy);
2) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 13.2 SWZ - w sytuacji, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp (jeśli dotyczy);
3) oświadczenie, o którym mowa w pkt 14.5 SWZ (jeśli dotyczy);
4) dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, o których mowa w pkt 12.11 SWZ (jeśli dotyczy);
5) dokument pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w pkt 14.1 SWZ, z którego będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo (jeśli dotyczy);
6) dokument pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt 18.6.2 SWZ (jeśli dotyczy);
7) dowód wniesienia wadium - patrz pkt 16 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 3.300,00 (słownie złotych: trzy tysiące trzysta 00/100);2. Formę wniesienia wadium wybiera Wykonawca spośród przewidzianych w art. 97 ust. 7 ustawy.
3. Wadium w pieniądzu (PLN) należy wnieść przelewem na rachunek Miasta Kalisza prowadzony przez SANTANDER BANK S.A. o nr 39 1090 1128 0000 0001 5108 9160 z dopiskiem „Wadium, nr sprawy WRM.2711.32.2025”.
Wskazane jest załączenie do oferty składanej na Platformie potwierdzenia dokonania przelewu poprzez wczytanie pliku na Platformie w podsekcji „DOKUMENTY DO OFERTY”, sekcji „PRZYGOTOWANIE OFERTY” jako załącznik do oferty.
4. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż pieniężna oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w postaci elektronicznej z podpisami osoby/osób upoważnionej/upoważnionych do reprezentowania wystawcy dokumentu musi nastąpić poprzez wczytanie pliku na Platformie w podsekcji „DOKUMENTY DO OFERTY”, sekcji „PRZYGOTOWANIE OFERTY” jako załącznik do oferty.
5. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego, o którym mowa w pkt 16.3 SWZ.
Tym samym zlecenie dokonania przelewu przez Wykonawcę w dniu składania ofert lub dniu poprzedzającym może okazać się zbyt późne.
6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia z ich treści musi jednoznacznie wynikać: nazwa zlecającego, beneficjenta gwarancji (Miasto Kalisz), gwaranta wraz z adresami ich siedzib, określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; kwota gwarancji; termin ważności gwarancji, bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadku zaistnienia przesłanek, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy.
7. Wadium musi zabezpieczać złożoną ofertę przez cały okres terminu związania ofertą.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo, o którym mowa wyżej należy sporządzić w jednej z form wskazanych w SWZ.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z postępowania z powodów, o których mowa w pkt 10.1 i 10.2 SWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 11.2 SWZ Wykonawcy wykazują w sposób następujący:
1) co najmniej jeden z Wykonawców – w zakresie warunku, o którym mowa w pkt 11.2.1) SWZ (Zamawiający nie dopuszcza „sumowania” doświadczenia dwóch i więcej Wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia tego warunku);
2) jeden z Wykonawców w przypadku warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 11.2.2) SWZ.
Ponadto należy mieć na uwadze, iż zgodnie z art. 117 ust. 3 ustawy Pzp w odniesieniu do warunku dotyczącego doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tego z Wykonawców wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjanta), który wykona roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane.
Tym samym, w myśl przepisów ustawy Pzp tylko ten spośród Wykonawców, który wykazuje spełnienie warunku udziału w postępowaniu może realizować zakres przedmiotu zamówienia, którego warunek dotyczy.
Informację o zakresie prac, które poszczególni Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykonają w zakresie przedmiotu zamówienia należy zawrzeć w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 14.5 SWZ.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w pkt 12.1 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (z zachowaniem formy przewidzianej w pkt 12.4 SWZ).
4. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w pkt 10.1 i 10.2 SWZ oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 11.2 SWZ każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest do złożenia na wezwanie Zamawiającego (po otwarciu ofert):
1) podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 12.2 SWZ na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia,
2) podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 12.3 SWZ w zakresie, w którym wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, zgodnie ze wzorem (wymagany zakres informacji) stanowiącym załącznik do SWZ pn. „Oświadczenie Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp”. Oświadczenie, o którym mowa powyżej należy sporządzić w formie określonej w pkt 12.4 SWZ, a następnie przekazać Zamawiającemu wyłącznie za pośrednictwem Platformy wraz z ofertą.
Składając powyższe oświadczenie należy mieć na uwadze również regulację zawartą w art. 117 ust. 3 ustawy Pzp – patrz także pkt 14.2 SWZ.
6. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań, o którym mowa w art. 60 ustawy Pzp.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian oraz warunki ich wprowadzenia określa projekt umowy będący załącznikiem do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miastokalisz.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-15 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-13
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Adres poczty elektronicznej podany w pkt 1.5.9. niniejszego ogłoszenia nie służy do komunikacji między Zamawiającym a Wykonawcami w postępowaniu, którego dotyczy niniejsze ogłoszenie. Komunikacja między Zamawiającym aWykonawcami, w tym wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej dostępnej pod adresem:
https://miastokalisz.ezamawiajacy.pl.
2. Formę dokumentów lub oświadczeń, załączników jakie należy złożyć Zamawiającemu określona została w SWZ.
3. Wymagania techniczne związane ze składaniem oferty w formie elektronicznej zawarte zostały w SWZ. Szczegółowy sposób składania oferty, dokumentów lub oświadczeń, załączników zawiera SWZ.