BZP: Świadczenie specjalistycznego poradnictwa psychologicznego i psychoterapeutycznego oraz prowadzenie terapii uzależnień w zakresie realizacji projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
30.09.2025
2025/BZP 00449091/01
POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W CIESZYNIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie specjalistycznego poradnictwa psychologicznego i psychoterapeutycznego oraz prowadzenie terapii uzależnień w zakresie realizacji projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W CIESZYNIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072265840
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bobrecka 29
1.5.2.) Miejscowość: Cieszyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-400
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pcpr.cieszyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcpr.cieszyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie specjalistycznego poradnictwa psychologicznego i psychoterapeutycznego oraz prowadzenie terapii uzależnień w zakresie realizacji projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-47dc1d0a-21dc-4e72-96bb-a3bd9468298c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00449091
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00234504/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Świadczenie specjalistycznego poradnictwa psychologicznego i/lub psychoterapeutycznego oraz prowadzenie terapii uzależnień w zakresie realizacji projektu pn. "Nasze zadanie – pomaganie!”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
"Nasze zadanie – pomaganie!” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, w ramach Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny+) dla Priorytetu: FESL.07.00-Fundusze Europejskie dla społeczeństwa dla Działania: FESL.07.07-Wsparcie rodziny, dzieci i młodzieży oraz deinstytucjonalizacja pieczy zastępczej.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-47dc1d0a-21dc-4e72-96bb-a3bd9468298c3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu e-Zamówień, który dostępny jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/ oraz poczty elektronicznej sekretariat@pcpr.cieszyn.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający złożyć ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu »Wykonawca« na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia, w tym składania ofert określa »Regulamin Platformy e-Zamówienia«, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce »Centrum Pomocy«.
Wykonawca zobowiązany jest podać adres e-mail, na który prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem.
Ofertę należy sporządzić w języku polskim. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1233 z późn. zm.) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w jednym odpowiednio nazwanym archiwum.
Do oferty należy dołączyć oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym w niniejszej SWZ, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, oraz inne wymagane dokumenty, poprzez załączenie ich w polu >>Załączniki i inne dokumenty przedstawiane w ofercie przez Wykonawcę<<.
Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.
Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem danych osobowych jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie z siedzibą w Cieszynie (43-400) przy ulicy Bobreckiej 29, reprezentowane przez Dyrektora.
nr tel.: 33 47 77 117 adres e-mail: sekretariat@pcpr.cieszyn.pl
W Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Cieszynie wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, z którym można skontaktować się pod numerem telefonu 518-442-215 lub adresem e-mail: inspektor@pcpr.cieszyn.pl.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Cieszynie przetwarza dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji.
Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp
W związku z przetwarzaniem przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Cieszynie danych osobowych, przysługują nw. prawa:
• dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Cieszynie,
• sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO, przy czy skorzystanie z tego uprawnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenia zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą
• ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO, przy czym nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania.
W przypadku uznania, iż przetwarzanie przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Cieszynie danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje:
● w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
● prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
● na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w ramach postępowania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PCPR.ZDPZ.212.8.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ I: Świadczenie specjalistycznego poradnictwa psychologicznego
W ramach zamówienia przewiduje się realizację poradnictwa psychologicznego w łącznej liczbie maksymalnie 500 godzin zegarowych, tj. średnio 20 godzin miesięcznie (Zamawiający zapewnia Wykonawcy zlecanie minimum 5 godzin miesięcznie) w okresie od 01.10.2025 r. do 31.10.2027 r. (przez 25 miesięcy).
Zakres usług Wykonawcy:
• poradnictwo psychologiczne indywidualne;
• diagnoza, wydawanie opinii psychologicznych oraz wsparcie psychologiczne w rozwiązywaniu trudności;
• pomoc w zakresie rozwiązywania problemów, adaptacji związanej z umieszczeniem w pieczy zastępczej;
• wsparcie emocjonalne osoby zgłaszającej potrzebę pomocy; radzeniu sobie ze stresem i budowaniu zdrowych relacji w rodzinie;
• udzielanie porad psychologicznych adekwatnie do rozpoznawanych potrzeb, wzmacnianiu poczucia bezpieczeństwa i własnej wartości.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85111800-8 - Usługi leczenia patologii
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty według zasady, że 1% = 1 punkt. W kryterium cena maksymalnie można uzyskać 60 pkt, a w kryterium doświadczenie kadry - 40 pkt.
Punkty przyznawane w kryterium „cena” będą liczone według następującego wzoru:
C=Cn/Cb x60 pkt
C – ilość punktów przyznana danej ofercie w kryterium cena
Cn – cena oferty o najniższej cenie
Cb – cena oferty badanej
Punkty przyznawane w kryterium „doświadczenie kadry” – D – będą liczone wg następujących kryteriów:
Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia Załącznika nr 4 w sposób umożliwiający jednoznaczną ocenę spełnienia ww. warunków. Nie należy wskazywać przy wykazie godzin takich sformułowań jak „etat”, „ponad”, „ok.” oraz godziny lekcyjne. Na podstawie oświadczenia w załączniku nr 4 do SWZ, można otrzymać w kryterium:
Dotyczy części I, II, II:
40 punktów: w przypadku wykazania, że przepracował min. 500 (słownie: pięćset) godzin zegarowych w poradnictwie rodzinnym w ostatnich 2 latach,
20 punktów: w przypadku wykazania, że przepracował min. 250 (słownie: dwieście pięćdziesiąt) godzin zegarowych w poradnictwie rodzinnym w ostatnich 2 latach,
0 punktów: w przypadku wykazania, że przepracował mniej niż 250 (słownie: dwieście pięćdziesiąt) godzin zegarowych w poradnictwie rodzinnym w ostatnich 2 latach.
W przypadku wykazania więcej niż 1 osobę do świadczenia usług od jednego Wykonawcy - punkty uzyskane przez specjalistów wskazanych do realizacji zamówienia w danej części w załączniku nr 4 zostaną zsumowane, a następnie liczna godzin doświadczenia zostanie uśredniona, tak aby można ją było porównać z innymi ofertami.
4) Oferta najkorzystniejsza uzyska największą sumę punktów według wzoru: P=C+D, gdzie P – łączna ilość punktów przyznana danej ofercie, C - ilość punktów przyznana danej ofercie w kryterium cena, D - ilość punktów przyznana danej ofercie w kryterium doświadczenie.
5) Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
6) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
7) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kadry
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ II: Świadczenie specjalistycznego poradnictwa psychologicznego
W ramach zamówienia przewiduje się realizację poradnictwa psychologicznego w łącznej liczbie maksymalnie 500 godzin zegarowych, tj. średnio 20 godzin miesięcznie (Zamawiający zapewnia Wykonawcy zlecanie minimum 5 godzin miesięcznie) w okresie od dnia podpisania umowy do 31.10.2027 r.
Zakres usług Wykonawcy:
● poradnictwo psychologiczne indywidualne;
● diagnoza, wydawanie opinii psychologicznych oraz wsparcie psychologiczne w rozwiązywaniu trudności;
● pomoc w zakresie rozwiązywania problemów, adaptacji związanej z umieszczeniem w pieczy zastępczej;
● wsparcie emocjonalne osoby zgłaszającej potrzebę pomocy; radzeniu sobie ze stresem i budowaniu zdrowych relacji w rodzinie;
● udzielanie porad psychologicznych adekwatnie do rozpoznawanych potrzeb, wzmacnianiu poczucia bezpieczeństwa i własnej wartości.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85111800-8 - Usługi leczenia patologii
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty według zasady, że 1% = 1 punkt. W kryterium cena maksymalnie można uzyskać 60 pkt, a w kryterium doświadczenie kadry - 40 pkt.
Punkty przyznawane w kryterium „cena” będą liczone według następującego wzoru:
C=Cn/Cb x60 pkt
C – ilość punktów przyznana danej ofercie w kryterium cena
Cn – cena oferty o najniższej cenie
Cb – cena oferty badanej
Punkty przyznawane w kryterium „doświadczenie kadry” – D – będą liczone wg następujących kryteriów:
Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia Załącznika nr 4 w sposób umożliwiający jednoznaczną ocenę spełnienia ww. warunków. Nie należy wskazywać przy wykazie godzin takich sformułowań jak „etat”, „ponad”, „ok.” oraz godziny lekcyjne. Na podstawie oświadczenia w załączniku nr 4 do SWZ, można otrzymać w kryterium:
Dotyczy części I, II, II:
40 punktów: w przypadku wykazania, że przepracował min. 500 (słownie: pięćset) godzin zegarowych w poradnictwie rodzinnym w ostatnich 2 latach,
20 punktów: w przypadku wykazania, że przepracował min. 250 (słownie: dwieście pięćdziesiąt) godzin zegarowych w poradnictwie rodzinnym w ostatnich 2 latach,
0 punktów: w przypadku wykazania, że przepracował mniej niż 250 (słownie: dwieście pięćdziesiąt) godzin zegarowych w poradnictwie rodzinnym w ostatnich 2 latach.
W przypadku wykazania więcej niż 1 osobę do świadczenia usług od jednego Wykonawcy - punkty uzyskane przez specjalistów wskazanych do realizacji zamówienia w danej części w załączniku nr 4 zostaną zsumowane, a następnie liczna godzin doświadczenia zostanie uśredniona, tak aby można ją było porównać z innymi ofertami.
4) Oferta najkorzystniejsza uzyska największą sumę punktów według wzoru: P=C+D, gdzie P – łączna ilość punktów przyznana danej ofercie, C - ilość punktów przyznana danej ofercie w kryterium cena, D - ilość punktów przyznana danej ofercie w kryterium doświadczenie.
5) Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
6) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
7) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kadry
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ III: Świadczenie specjalistycznego poradnictwa psychoterapeutycznego
W ramach zamówienia przewiduje się realizację poradnictwa psychoterapeutycznego w łącznej liczbie maksymalnie 500 godzin zegarowych, średnio 20 godzin miesięcznie (Zamawiający zapewnia Wykonawcy zlecanie minimum 5 godzin miesięcznie) w okresie od dnia podpisania umowy do 31.10.2027 r.
Zakres usług Wykonawcy:
● poradnictwo psychoterapeutyczne indywidualne;
● pomoc w zakresie rozwiązywania problemów, adaptacji związanej z umieszczeniem w pieczy zastępczej;
● wsparcie emocjonalne osoby zgłaszającej potrzebę pomocy; radzeniu sobie ze stresem i budowaniu zdrowych relacji w rodzinie
● udzielanie porad psychoterapeutycznych adekwatnie do rozpoznawanych potrzeb, wzmacnianiu poczucia bezpieczeństwa i własnej wartości.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85111800-8 - Usługi leczenia patologii
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty według zasady, że 1% = 1 punkt. W kryterium cena maksymalnie można uzyskać 60 pkt, a w kryterium doświadczenie kadry - 40 pkt.
Punkty przyznawane w kryterium „cena” będą liczone według następującego wzoru:
C=Cn/Cb x60 pkt
C – ilość punktów przyznana danej ofercie w kryterium cena
Cn – cena oferty o najniższej cenie
Cb – cena oferty badanej
Punkty przyznawane w kryterium „doświadczenie kadry” – D – będą liczone wg następujących kryteriów:
Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia Załącznika nr 4 w sposób umożliwiający jednoznaczną ocenę spełnienia ww. warunków. Nie należy wskazywać przy wykazie godzin takich sformułowań jak „etat”, „ponad”, „ok.” oraz godziny lekcyjne. Na podstawie oświadczenia w załączniku nr 4 do SWZ, można otrzymać w kryterium:
Dotyczy części I, II, II:
40 punktów: w przypadku wykazania, że przepracował min. 500 (słownie: pięćset) godzin zegarowych w poradnictwie rodzinnym w ostatnich 2 latach,
20 punktów: w przypadku wykazania, że przepracował min. 250 (słownie: dwieście pięćdziesiąt) godzin zegarowych w poradnictwie rodzinnym w ostatnich 2 latach,
0 punktów: w przypadku wykazania, że przepracował mniej niż 250 (słownie: dwieście pięćdziesiąt) godzin zegarowych w poradnictwie rodzinnym w ostatnich 2 latach.
W przypadku wykazania więcej niż 1 osobę do świadczenia usług od jednego Wykonawcy - punkty uzyskane przez specjalistów wskazanych do realizacji zamówienia w danej części w załączniku nr 4 zostaną zsumowane, a następnie liczna godzin doświadczenia zostanie uśredniona, tak aby można ją było porównać z innymi ofertami.
4) Oferta najkorzystniejsza uzyska największą sumę punktów według wzoru: P=C+D, gdzie P – łączna ilość punktów przyznana danej ofercie, C - ilość punktów przyznana danej ofercie w kryterium cena, D - ilość punktów przyznana danej ofercie w kryterium doświadczenie.
5) Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
6) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
7) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kadry
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ IV: Prowadzenie terapii uzależnień
W ramach zamówienia przewiduje się realizację terapii uzależnień w łącznej liczbie maksymalnie 300 godzin zegarowych, średnio 12 godzin miesięcznie (Zamawiający zapewnia Wykonawcy zlecanie minimum 3 godzin miesięcznie) w okresie od dnia podpisania umowy do 31.10.2027 r.
Zakres usług Wykonawcy - Tematyka specjalistycznego poradnictwa dotyczyć będzie:
● indywidualnego poradnictwa ds. uzależnień od alkoholu jak również w innych uzależnień w tym narkotyków, hazardu i komputera świadczonego dla uczestników projektu;
● wspierania klienta, wspomagania rozwoju cech sprzyjających poradzeniu sobie w aktualnej trudności, w sytuacji kryzysu uzależnień uczestnika projektu;
● innych zagadnień zgłaszanych przez uczestników projektu podczas indywidualnych spotkań (bezpośrednio Wykonawcy czy też za pośrednictwem Zamawiającego).
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85111800-8 - Usługi leczenia patologii
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty według zasady, że 1% = 1 punkt. W kryterium cena maksymalnie można uzyskać 60 pkt, a w kryterium doświadczenie kadry - 40 pkt.
Punkty przyznawane w kryterium „cena” będą liczone według następującego wzoru:
C=Cn/Cb x60 pkt
C – ilość punktów przyznana danej ofercie w kryterium cena
Cn – cena oferty o najniższej cenie
Cb – cena oferty badanej
Punkty przyznawane w kryterium „doświadczenie kadry” – D – będą liczone wg następujących kryteriów:
Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia Załącznika nr 4 w sposób umożliwiający jednoznaczną ocenę spełnienia ww. warunków. Nie należy wskazywać przy wykazie godzin takich sformułowań jak „etat”, „ponad”, „ok.” oraz godziny lekcyjne. Na podstawie oświadczenia w załączniku nr 4 do SWZ, można otrzymać w kryterium:
Dotyczy części IV:
● 40 punktów: w przypadku wykazania, że przepracował min. 300 (słownie: trzysta) godzin zegarowych w poradnictwie rodzinnym w ostatnich 2 latach,
● 20 punktów: w przypadku wykazania, że przepracował min. 150 (słownie: sto pięćdziesiąt) godzin zegarowych w poradnictwie rodzinnym w ostatnich 2 latach,
● 0 punktów: w przypadku wykazania, że przepracował mniej niż 150 (słownie: sto pięćdziesiąt) godzin zegarowych w poradnictwie rodzinnym w ostatnich 2 latach.
W przypadku wykazania więcej niż 1 osobę do świadczenia usług od jednego Wykonawcy - punkty uzyskane przez specjalistów wskazanych do realizacji zamówienia w danej części w załączniku nr 4 zostaną zsumowane, a następnie liczna godzin doświadczenia zostanie uśredniona, tak aby można ją było porównać z innymi ofertami.
4) Oferta najkorzystniejsza uzyska największą sumę punktów według wzoru: P=C+D, gdzie P – łączna ilość punktów przyznana danej ofercie, C - ilość punktów przyznana danej ofercie w kryterium cena, D - ilość punktów przyznana danej ofercie w kryterium doświadczenie.
5) Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
6) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
7) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kadry
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w momencie realizacji zamówienia dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (co najmniej jedną osobą) spełniającymi poniższe wymagania:CZĘŚĆ I: Świadczenie specjalistycznego poradnictwa psychologicznego
● ukończone studia wyższe magisterskie na kierunku „Psychologia” lub uzyskane za granicą wykształcenie uznane za równorzędne w Rzeczypospolitej Polskiej;
● uprawnienia do wykonywania zawodu psychologa zgodnie z ustawą z dnia 8 czerwca 2001 r. o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1026).
● minimum 2 lata doświadczenia zawodowego w zakresie świadczenia usług poradnictwa psychologicznego.
CZĘŚĆ II: Świadczenie specjalistycznego poradnictwa psychologicznego
● ukończone studia wyższe magisterskie na kierunku „Psychologia” lub uzyskane za granicą wykształcenie uznane za równorzędne w Rzeczypospolitej Polskiej;
● uprawnienia do wykonywania zawodu psychologa zgodnie z ustawą z dnia 8 czerwca 2001 r. o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1026).
● minimum 2 lata doświadczenia zawodowego w zakresie świadczenia usług poradnictwa psychologicznego.
CZĘŚĆ III: Świadczenie specjalistycznego poradnictwa psychoterapeutycznego
1. Osoba posiadająca certyfikat psychoterapeuty, która spełnia łącznie następujące warunki:
a) posiada tytuł zawodowy lekarza lub tytuł zawodowy magistra albo spełnia warunki określone w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 8 czerwca 2001 r. o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1026),
b) udokumentuje:
● ukończenie podyplomowego szkolenia w wymiarze co najmniej 1200 godzin w zakresie oddziaływań psychoterapeutycznych mających zastosowanie w leczeniu zaburzeń zdrowia, prowadzonego metodami o udowodnionej naukowo skuteczności, w szczególności metodą terapii humanistyczno-doświadczeniowej lub integracyjnej, lub poznawczo-behawioralnej, lub psychoanalitycznej, lub psychodynamicznej, lub systemowej, obejmującego psychoterapię własną lub doświadczenie własne, superwizję psychoterapii i staże,
● - albo – ukończenie przed dniem 31 grudnia 2028 r. rozpoczętego przed dniem 1 stycznia 2024 r. podyplomowego szkolenia w zakresie oddziaływań psychoterapeutycznych mających zastosowanie w leczeniu zaburzeń zdrowia, prowadzonego metodami o udowodnionej naukowo skuteczności, w szczególności metodą terapii humanistyczno-doświadczeniowej lub integracyjnej, lub poznawczo- behawioralnej, lub psychoanalitycznej, lub psychodynamicznej, lub systemowej, i odbycie – realizowanych po rozpoczęciu szkolenia – psychoterapii własnej, doświadczenia własnego, superwizji psychoterapii lub staży, które łącznie ze szkoleniem obejmują co najmniej 1200 godzin,
● - albo – ukończenie przed 2012 r. podyplomowego szkolenia w zakresie oddziaływań psychoterapeutycznych mających zastosowanie w leczeniu zaburzeń zdrowia w wymiarze czasu określonym w programie tego szkolenia,
c) zdała egzamin certyfikujący przeprowadzony przez komisję zewnętrzną wobec podmiotu kształcącego, w skład której nie wchodzą przedstawiciele podmiotu kształcącego, w szczególności powołaną przez stowarzyszenia wydające certyfikaty psychoterapeuty, lub
2. osoba, która uzyskała tytuł specjalisty w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży lub osoba posiadająca decyzję ministra właściwego do spraw zdrowia o uznaniu dorobku naukowego lub zawodowego za równoważny ze zrealizowaniem programu szkolenia specjalizacyjnego w tej dziedzinie, zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 24 lutego 2017 r. o uzyskiwaniu tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2023 r. poz. 506), lub
3) osoba, która uzyskała tytuł specjalisty w dziedzinie psychoterapii lub osoba posiadająca decyzję ministra właściwego do spraw zdrowia o uznaniu dorobku naukowego lub zawodowego za równoważny ze zrealizowaniem programu szkolenia specjalizacyjnego w tej dziedzinie, zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 24 lutego 2017 r. o uzyskiwaniu tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia, lub
4) osoba, która ubiega się o otrzymanie certyfikatu psychoterapeuty, która spełnia łącznie następujące warunki:
a) posiada tytuł zawodowy lekarza lub tytuł zawodowy magistra albo spełnia warunki określone w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 8 czerwca 2001 r. o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów,
b) posiada status osoby odbywającej szkolenie, o którym mowa w pkt 1 lit. b tiret pierwsze albo drugie, i zaświadczenie wydane przez podmiot prowadzący to szkolenie o ukończeniu co najmniej 2 roku tego szkolenia, albo spełnia warunek, o którym mowa w pkt 1 lit. b tiret pierwsze albo drugie,
c) uczestniczy w superwizji psychoterapii i posiada zaświadczenie w tym zakresie wystawione przez superwizora psychoterapii, lub
5) osoba w trakcie specjalizacji z psychoterapii dzieci i młodzieży lub psychoterapii, która spełnia łącznie następujące warunki:
a) posiada status osoby w trakcie szkolenia specjalizacyjnego, ukończyła co najmniej 2 rok szkolenia specjalizacyjnego i posiada zaświadczenie wydane przez podmiot prowadzący kształcenie o ukończeniu co najmniej 2 roku tego szkolenia,
b) posiada zaświadczenie od pracodawcy o pracy pod nadzorem osoby posiadającej certyfikat psychoterapeuty lub specjalisty w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży, lub specjalisty w dziedzinie psychoterapii.
Ponadto posiada minimum 2 lata doświadczenia zawodowego w zakresie świadczenia psychoterapii grupowej i/lub terapii rodzin i/lub wsparcia psychologicznego.
CZĘŚĆ IV: Prowadzenie terapii uzależnień:
● ukończone studia wyższe magisterskie na kierunkach: psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna i resocjalizacyjna, socjologia, resocjalizacja, nauki o rodzinie, teologia, filozofia lub uzyskane za granicą wykształcenie uznane za równorzędne w Rzeczypospolitej Polskiej;
● posiadanie kwalifikacji specjalisty psychoterapii uzależnień, o których mowa w ustawie z dnia 29 lipca 2005r o przeciwdziałaniu narkomanii lub specjalisty psychoterapii uzależnień, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi i Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 grudnia 2018r. w sprawie funkcjonowania podmiotów leczniczych sprawujących opiekę nad osobami uzależnionymi od alkoholu;
● w przypadku specjalisty psychoterapii uzależnień bez certyfikatu – wykształcenie wyższe oraz zaświadczenie o uczestniczeniu w procesie certyfikacji na specjalistę a także ukończenie szkolenia w dziedzinie uzależnień, zgodnie z programem akredytowanym przez: Krajowe Biuro do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii (KBdPN) lub Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA),
● minimum 2 lata doświadczenia zawodowego w zakresie świadczenia usług poradnictwa ds. uzależnień.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej:
Weryfikacja nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia Wykonawcy załącznik nr 4 do SWZ oraz przedstawionych dokumentów potwierdzających zdobyte wykształcenie.
Zamawiający może wezwać Wykonawców do złożenia dodatkowych dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie zawodowe, np. kserokopie umów o pracę, świadectwa pracy, referencji, zaświadczeń, itp. na każdym etapie realizacji umowy z Wykonawcą.
Osoba wykazana do realizacji zamówienia musi spełnić dodatkowo poniższe warunki:
● nie figuruje w Rejestrze Sprawców Przestępstw na tle seksualnym, zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym z dnia 13 maja 2016 r. art. 21 ust. 1 oraz art. 23 ust. 2 ww. ustawy,
● nie jest karana za przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu, wolności seksualnej i obyczajności, przeciwko rodzinie i opiece, przeciwko czci i nietykalności cielesnej (Rozdz. 25-27 KK) i nie toczą się w stosunku do nich postępowania karne.
Weryfikacja na etapie składania oferty nastąpi poprzez złożenie pisemnego Oświadczenia Wykonawcy, stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ. Przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą, Zamawiający żąda przedstawienia od wszystkich wykazanych osób do realizacji zamówienia aktualnych (tj. nie starszych niż 1 miesiąc) zaświadczeń o niekaralności. Zamawiający dokona weryfikacji czy osoba wykazana do realizacji zamówienia widnieje w Rejestrze Sprawców Przestępstw na tle seksualnym.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenia Wykonawcy, stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ. Przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą, Zamawiający żąda przedstawienia od wszystkich wykazanych osób do realizacji zamówienia aktualnych (tj. nie starszych niż 1 miesiąc) zaświadczeń o niekaralności. Zamawiający dokona weryfikacji czy osoba wykazana do realizacji zamówienia widnieje w Rejestrze Sprawców Przestępstw na tle seksualnym.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Weryfikacja na etapie składania oferty nastąpi poprzez złożenie pisemnego Oświadczenia Wykonawcy, stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku, kiedy ofertę składa kilka podmiotów: oferta winna być podpisana przez każdego partnera lub upoważnionego przedstawiciela / partnera wiodącego, do oferty należy dołączyć upoważnienie do pełnienia funkcji przedstawiciela / partnera wiodącego wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-09 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: na portalu e-Zamówienia, dostępnym pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-09 12:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-31
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. 2024 poz. 928) naruszeniem prawa jest m.in. działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa, dotyczące m.in. zamówień publicznych.Spełniając obowiązek określony w art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. 2024 poz. 928) informuję, iż w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Cieszynie Zarządzeniem Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Cieszynie nr PCPR.011.13.2024 z dnia 18.09.2024 r. została przyjęta wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w PCPR w Cieszynie.
Procedura jest dostępna pod adresem:
https://pcpr.cieszyn.pl/kategoria/procedura-dokonywania-zgloszen-naruszen-prawa-i-podejmowania-dzialan-nastepczych/procedura-dokonywania-zgloszen-naruszen-prawa-i-podejmowania-dzialan-nastepczych