BZP: Konserwacje rowów przydrożnych na terenie Powiatu Łaskiego w 2025 roku
01.10.2025
2025/BZP 00452530/01
Powiatowy Zarząd Dróg w Łasku
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Konserwacje rowów przydrożnych na terenie Powiatu Łaskiego w 2025 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowy Zarząd Dróg w Łasku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730977787
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Narutowicza 17
1.5.2.) Miejscowość: Łask
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-100
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pzd@lask.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzd-lask.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Konserwacje rowów przydrożnych na terenie Powiatu Łaskiego w 2025 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-69570fdf-e0ef-4fee-a432-eb1e4380e97b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00452530
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00434316/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Konserwacje rowów przydrożnych na terenie Powiatu Łaskiego w 2025 roku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pzd_lask3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pzd_lask
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 15.1. Komunikacja w postępowaniu o
udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między
Zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie, odbywa się przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej.
15.2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż progi unijne ofertę, oświadczenie, o którym mowa w art. 125
ust. 1, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym.
15.3. W przypadku gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji, wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio
oznaczonym pliku.
15.4. Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z wykonawcami w powyższy sposób jest Daniel Sałagacki - Powiatowy Zarząd
Dróg w Łasku – w sprawach merytorycznych, tel. 43 676 1990;
Sposób porozumiewania się:
Zamawiający wymaga komunikowania się za pośrednictwem plarformazakupowa.pl (dalej „Platforma”) pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/pzd_lask.
Wymaga się, aby komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz
informacje, przekazywane były w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy i formularza „Wyślij wiadomość” znajdującego
się na stronie danego postępowania.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za
pośrednictwem Platformy poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość”, po których pojawi się komunikat, że wiadomość została
wysłana do Zamawiającego.
Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje
dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał
na Platformie w sekcji „Komunikaty”.
Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie
elektronicznej za pośrednictwem Platformy do konkretnego wykonawcy.
Zamawiający, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne
umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
włączona obsługa JavaScript,
zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8,
oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o
wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy
znajdują się w zakładce „Instrukcje dla wykonawców” na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-
instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Wypełniając obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 i 14 rozporządzenia PEiR (UE) nr 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.
L. z 2016 r. Nr 119, s. 1, z późn. zm.) – dalej RODO, informujemy że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Zarząd Dróg w Łasku.
2. Kontakt do inspektora ochrony danych osobowych: adres siedziby PZD w Łasku ul. G. Narutowicza 17, 98-100 Łask;
3. Może Pan/Pani kontaktować się w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz z wykonywaniem praw
przysługujących na mocy RODO z Administratorem z wykorzystaniem powyższych danych teleadresowych lub z wyznaczonym u
Administratora Inspektorem ochrony danych na adres e-mail: iod@pzd-lask.pl ....
Pozostałe informacje w swz.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.26.1.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są prace związane z oczyszczeniem/konserwacją rowów przydrożnych i wyprofilowaniem pobocza ze spadkiem 6%-8% w kierunku rowu obejmujące zebranie nadmiaru gruntu pomiędzy jezdnią a rowem przydrożnym wraz z pracami towarzyszącymi, zgodnie z załączonym wykazem rowów do konserwacji na terenie powiatu łaskiego w 2025 roku.
W zakresie realizacji niniejszego zamówienia wykonawca jest zobowiązany również do wykonania:
a) zabezpieczenia i oznakowania terenu wykonywanych usług zgodnie
z obowiązującymi w tym zakresie instrukcjami i przepisami,
b) uporządkowania terenu po zakończeniu prac.
c) średni stopień zamulenia rowów (średnia grubości namułu) – 20 cm grubości,
d) przepusty są poza zakresem prac,
e) odcinki poboczy do ścinki zostaną wskazane w terenie przez zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45232452-5 - Roboty odwadniające
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Jeżeli w okresie 3
lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego zajdzie konieczność wykonania zamówienia polegającego na powtórzeniu
podobnych usług, a stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego, Zamawiający w oparciu o przepisy art.
214 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, powierzy ich wykonanie dotychczasowemu
wykonawcy w trybie zamówienia z wolnej ręki.
Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych usług zostaną udzielone w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba ich
wykonania
i zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel. Zakres ww. usług polegać będzie na zwielokrotnieniu prac będących
przedmiotem zamówienia.
Dokładny zakres i warunki zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług oraz związane z tym terminy i wynagrodzenia
zostaną określone odrębną umową, a decyzja o jego udzieleniu zależna będzie od potrzeb Zamawiającego oraz posiadania przez
niego środków finansowych na realizację zadania. Zamówienie zostanie udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z wykonawcą, w szczególności w zakresie warunków umowy, w tym ceny, terminu wykonania, okresu gwarancji.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Dopuszcza się zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonanowyboru Wykonawcy w zakresie terminu wykonania przedmiotu umowy, o którym mowa w §
2 ust. 1 pkt 2, poprzez jego wydłużenie zgodnie z warunkami określonymi w pkt 1 – 2
poniżej:
1) w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy na uzasadniony
wniosek Wykonawcy, pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których
Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego
zawiniona - dopuszcza się wydłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy o liczbę
dni, w których z powodu tych okoliczności brak było możliwości wykonywania umowy
w sposób, który pozwoliłby na terminowe wykonanie przedmiotu umowy,
2) w przypadku zawieszenia realizacji usług przez Zamawiającego dopuszcza się
wydłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy o liczbę dni zawieszenia realizacji
usług.
2. Dopuszcza się zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano
wyboru Wykonawcy w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą Zamawiającego:
1) powierzenie podwykonawcom innej części zamówienia niż wskazana w ofercie
Wykonawcy,
2) zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy na etapie realizacji robót,
3) powierzenie części zamówienia podwykonawcom w trakcie realizacji zamówienia,
pomimo niewskazania w postępowaniu żadnej części zamówienia przeznaczonej do
wykonania w ramach podwykonawstwa, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom
SWZ.
3. Dopuszcza się zmianę zakresu prac - na wniosek Zamawiającego - poprzez ich ograniczenie
w sytuacji, gdy wykonanie niektórych prac okaże się zbędne, zmienią się okoliczności
związane z wykonaniem umowy lub wykonanie poszczególnych prac nie będą leżeć
w interesie publicznym lub Zamawiającego. Wynagrodzenie Wykonawcy zmniejsza się
odpowiednio w stosunku do zmniejszonego zakresu prac. W przypadku ograniczenia
zakresu Umowy przez Zamawiającego, minimalna wartość Umowy nie może być niższa niż
70 % wynagrodzenia określonego w § 7 ust. 1.
4. W przypadku zmiany terminu wykonania zamówienia mogą ulec zmianie terminy
odstąpienia od umowy.
5. Zmiany, o których mowa w niniejszym paragrafie muszą zostać udokumentowane. Pismo
(wniosek) dotyczące ww. zmian, wraz z uzasadnieniem, winna złożyć strona inicjująca
zmianę.
6. Za przedłużenie terminu realizacji zamówienia Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe
wynagrodzenie.
7. Zamawiający nie dopuszcza zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadkach
zawinionych przez Wykonawcę.
8. Niezależenie od postanowień niniejszej umowy, umowa może ulec zmianie w okolicznościach wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych.