BZP: Utrzymanie zimowe dróg w mieście i gminie Trzcianka
02.10.2025
2025/BZP 00452850/01
Gmina Trzcianka
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Utrzymanie zimowe dróg w mieście i gminie Trzcianka
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Trzcianka
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791129
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sikorskiego 7
1.5.2.) Miejscowość: Trzcianka
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-980
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ratusz@trzcianka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://trzcianka.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utrzymanie zimowe dróg w mieście i gminie Trzcianka
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-715ec039-ab29-42b5-96b3-38f45aedcc1c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00452850
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00042821/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Zimowe utrzymanie dróg
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/trzcianka/proceedings3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/trzcianka/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/trzcianka/proceedings, zwanej dalej Platformą.
2. Instrukcje korzystania z Platformy Zakupowej, dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków, zadawania pytań, składania ofert oraz innych czynności, podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy Zakupowej, znajdują się na stronie platformazakupowa.pl (adres linku: https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view)
3. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym, a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenie, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane były w formie elektronicznej, za pośrednictwem Platformy i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy poprzez kliknięcie przycisku „wyślij wiadomość do zamawiającego”, po którym pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera, synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
4. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert zamawiający będzie zamieszczał na Platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy do konkretnego wykonawcy (Wiadomości prywatne).
5. Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) zwanym dalej jako: “Rozporządzenie w sprawie środków komunikacji”, określa się niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram
c) procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS
Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje
d) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0
e) włączona obsługa JavaScript
f) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf
g) Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8
6. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl, określone w Regulaminie zamieszczonym
na stronie internetowej w zakładce „Regulamin” oraz uznaje go za wiążący. Zapoznał się i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków, o której mowa w punkcie 2.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły rozdz. XVIII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły rozdz. XVIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.50.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3. Realizacja przedmiotu zamówienia polega na:
3.1. odśnieżaniu i posypywaniu materiałami uszorstniającymi jezdni, chodników, placów i parkingów;
3.2. usuwaniu gołoledzi, lodowicy, śliskości pośniegowej, luźnego i zajeżdżonego śniegu;
3.3. zapewnieniu pełnej gotowości do podjęcia pracy, pełnienie dyżuru pogotowia akcji zimowej w celu monitorowania warunków pogodowych i podjęcia decyzji o przystąpieniu do pracy oraz prowadzenie dziennika prognozy pogody;
3.4. zakup, transport i składowanie piasku oraz soli we własnym zakresie i na własne ryzyko;
3.5. nadzorze nad ekipami roboczymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy;
4. Ze względu na sposób świadczenia usług, o których mowa w punkcie 3.1 i 3.2, drogi zostały podzielone według standardów utrzymania na grupy:
4.1. Wykaz chodników, parkingów i placów – stanowi załącznik nr 10 do SWZ utrzymanych w standardzie I
4.2. Wykaz ulic w I i II standardzie utrzymania zimowego dróg stanowi załącznik nr 11 do SWZ
4.3. Wykaz ścieżek rowerowych i pieszo-rowerowych w standardzie III stanowi załącznik nr 12 do SWZ
4.4. Drogi utrzymywane w standardzie I przedstawiono na planie sytuacyjnym stanowiącym załącznik nr 13 do SWZ.
5. Oczyszczanie ulic w zakresie czynności, o których mowa w punkcie 3.1 i 3.2 (odśnieżanie i usuwanie gołoledzi), musi być realizowane według następujących wymagań szczegółowych:
5.1. I standard utrzymania:
5.1.1. jezdnie odśnieżane na całej długości i szerokości;
5.1.2. jezdnie posypywane na całej długości i szerokości;
5.1.3. chodniki odśnieżane na całej szerokości lub na szerokości nie mniejszej niż 1,25 m;
5.1.4. chodniki posypywane na całej szerokości lub na szerokości nie mniejszej niż 1,25 m;
5.1.5. tereny zieleni odśnieżane i posypywane w miejscach prowadzących do oznakowanych przejść dla pieszych przez jezdnię;
5.1.6. dopuszczalne odstępstwa od standardu po ustaniu zjawisk:
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający zastrzega prawo opcji polegające na możliwości zwiększenia zakresu zamówienia do 40% ilości wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia. Prawo opcji ma zastosowanie dla całości zamówienia.2. Skorzystanie z prawa opcji nie stanowi zmiany umowy.
3. Zlecenie realizacji dodatkowych prac w ramach prawa opcji może nastąpić w zależ-ności od zapotrzebowania Zamawiającego, realizacja prac w ramach prawa opcji mo-że być zlecona w całości, w części albo wcale.
4. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy przysłu-guje wynagrodzenie wyliczone w oparciu o ceny jednostkowe wskazane w Formula-rzu ofertowym.
5. Wykonawcy nie przysługuje prawo domagania się realizacji zamówienia w zakresie prawa opcji, jeżeli Zamawiający nie skorzysta z przedmiotowego prawa. Nieskorzysta-nie przez Zamawiającego z prawa opcji nie wymaga podania przyczyny i nie stanowi podstawy do dochodzenia względem niego odpowiedzialności z tytułu niewykonania Umowy.
6. Ewentualne skorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji będzie polegało na przekazaniu przez Zamawiającego względem Wykonawcy pisemnego oświadczenia w przedmiocie skorzystania z tego prawa ze zleceniem realizacji prac w ramach, na warunkach określonych w postanowieniach Umowy.
7. Prawo opcji może być wykorzystane w terminie do 6 miesięcy od podpisania Umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
4. O udzielenie zamówienia może się ubiegać wykonawca, który spełnia warunek udziału w postępowaniu: dotyczące:a) Posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile obowiązek ich posiadania wynika z odrębnych przepisów.
b) Zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni ten warunek, jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje usługi polegające na zimowym utrzymaniu dróg na łączną kwotę co najmniej 150.000,00 zł brutto; a także wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował odpowiednim potencjałem technicznym w celu realizacji przedmiotu zamówienia, tj. przynajmniej:
1. samochód ciężarowy z pługiem i piaskarką – 2 szt.;
2. zestaw do odśnieżania i zamiatania chodników – 2 szt.;
3. zamiatarka do zamiatania ulic – 1 szt.