BZP: Projektowanie, dostawa, montaż i uruchomienie węzłów cieplnych oraz budowa przyłącza sieci ciepłowniczej w Piasecznie
02.10.2025
2025/BZP 00454315/01
Przedsiębiorstwo Ciepłowniczo - Usługowe „Piaseczno” Spółka z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Projektowanie, dostawa, montaż i uruchomienie węzłów cieplnych oraz budowa przyłącza sieci ciepłowniczej w Piasecznie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Ciepłowniczo - Usługowe „Piaseczno” Spółka z o.o.
1.3.) Oddział zamawiającego: 05-500 Piaseczno, ul. Kusocińskiego 4
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013071501
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kusocińskiego 4
1.5.2.) Miejscowość: Piaseczno
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-500
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.7.) Numer telefonu: 227500215
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@pc-u.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pc-u.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - gaz i energia cieplna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Projektowanie, dostawa, montaż i uruchomienie węzłów cieplnych oraz budowa przyłącza sieci ciepłowniczej w Piasecznie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-73756e55-6854-43bb-967e-6403f5164f18
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00454315
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-73756e55-6854-43bb-967e-6403f5164f183.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu portalu:
https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej (e-mail: biuro@pc-u.pl).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 2/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Projektowanie, dostawa, montaż i uruchomienie dwufunkcyjnego węzła cieplnego, w obszarze sieci ciepłowniczej Zamawiającego, na terenie miasta Piaseczno, w lokalizacji:
L.p. Adres / Lokalizacja Zapotrzebowanie na moc Termin uruchomienia
co cwu CT suma
[-] [-] [kW] [kW] [kW] [kW]
1 Chyliczkowska 20 475 235 130 840 30.08.2026
2 Chyliczkowska 20a 150 100 - 250 30.08.2026
2. Zakres zamówienia, obejmuje w szczególności:
a) wykonanie dokumentacji projektowej,
b) uzgodnienie dokumentacji z Zamawiającym,
c) demontaż urządzeń i instalacji sanitarnych z pomieszczenia węzła (jeśli dotyczy),
d) wykonanie instalacji technologicznych węzła cieplnego,
e) montaż urządzeń węzła cieplnego,
f) wykonanie automatyki dla węzła cieplnego,
g) wykonanie instalacji elektrycznej zasilającej urządzenia węzła cieplnego i automatykę,
h) wykonanie prób szczelności wszystkich instalacji,
i) wykonanie pomiarów instalacji elektrycznej,
j) wykonanie dokumentacji powykonawczej (z określeniem serii i numerów pomp, zaworów regulacyjnych, odmulaczy, ciepłomierzy i wodomierzy),
k) wykonanie próby na gorąco instalacji ciepłej wody, wraz z cyrkulacją, instalacji c.o. oraz węzła cieplnego,
l) podłączenie węzła cieplnego do instalacji centralnego ogrzewania, ciepłej wody użytkowej i ciepła technologicznego (jeśli dotyczy),
m) uruchomienie instalacji i węzła cieplnego,
n) wpięcie i uruchomienie systemu telemetrycznego do systemu ciepłowni (system oparty o oprogramowanie i urządzenia firmy SAMSON)
o) w przypadku gdy urządzenia ciśnieniowe podlegają badaniu w Urzędzie Dozoru Technicznego, Wykonawca przygotuje nw. dokumenty:
a. karty katalogowe zaworów bezpieczeństwa,
b. karty katalogowe, gwarancyjne z serią i numerem naczynia wzbiorczego,
c. komplet dokumentów do złożenia w UDT,
p) wykonywanie czynności naprawczych w okresie gwarancyjnym
Węzeł należy wykonać przy następujących założeniach :
Całość prac jest realizowana w systemie „pod klucz”, co oznacza, że Wykonawca, posiadając stosowne upoważnienie od Zamawiającego jest zobowiązany do spełnienia wszelkich wymogów formalnych z tym zadaniem związanych; wizja lokalna w terenie przed złożeniem oferty jest obowiązkowa dla Wykonawców wszelkie formalności związane ze zgłoszeniem i odbiorem robót zgodnie z Polskim Prawem leżą po stronie Wykonawcy; wszelkie formalności związane z organizacją ruchu w rejonie budowy leżą po stronie Wykonawcy.
Termin wykonania montażu węzła w pomieszczeniach uzgodnić z Właścicielem obiektów.
Umożliwienie kontroli przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego dostarczonego materiału w kontekście jakości i spełnienia warunków technicznych narzuconych przez Inwestora.
Dopuszczalne jest dokonanie zmian w proponowanej przez Zamawiającego technologii, ale pod warunkiem, że zmiany te nie spowodują wzrostu ceny, ani obniżenia parametrów eksploatacyjnych przedmiotu zamówienia.
O terminie wyłączenia ciepła do Odbiorców Wykonawca powiadomi Zamawiającego z wyprzedzeniem co najmniej 7 dni roboczych organizacja placu budowy i zaplecza należy do Oferenta.
W przypadku, gdzie prace objęte niniejszym zamówieniem będą prowadzone w funkcjonującym obiekcie, Wykonawca zobowiązany jest prowadzić prace w sposób ograniczający do minimum czynniki zakłócające pracę wykonywaną przez pracowników i współpracowników Zamawiającego/użytkowników danego lokalu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określono w dokumentacji technicznej i w istotnych dla stron postanowieniach które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy, które stanowią załącznik do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09323000-9 - Węzeł cieplny lokalny
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-08-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: długość okresu gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa, montaż i uruchomienie dwufunkcyjnych węzłów cieplnych, w obszarze sieci ciepłowniczej Zamawiającego, na terenie miasta Piaseczno, w lokalizacji:
L.p. Adres / Lokalizacja Zapotrzebowanie na moc Termin uruchomienia
co cwu CT suma
[-] [-] [kW] [kW] [kW] [kW]
1 Jana Pawła II 11 bud 1 90 72 162 12.2025
2 Jana Pawła II 11 bud 2 70 60 130 12.2025
3 Jana Pawła II 11 bud 3 100 80 180 12.2025
2. Zakres zamówienia, obejmuje w szczególności:
a) wykonanie instalacji technologicznych węzła cieplnego,
b) montaż urządzeń węzła cieplnego,
c) wykonanie automatyki dla węzła cieplnego,
d) wykonanie instalacji elektrycznej zasilającej urządzenia węzła cieplnego i automatykę,
e) wykonanie prób szczelności wszystkich instalacji,
f) wykonanie pomiarów instalacji elektrycznej,
g) wykonanie dokumentacji powykonawczej (z określeniem serii i numerów pomp, zaworów regulacyjnych, odmulaczy, ciepłomierzy i wodomierzy),
h) wykonanie próby na gorąco instalacji ciepłej wody, wraz z cyrkulacją, instalacji c.o. oraz węzła cieplnego,
i) podłączenie węzła cieplnego do instalacji centralnego ogrzewania, ciepłej wody użytkowej i ciepła technologicznego (jeśli dotyczy),
j) uruchomienie instalacji i węzła cieplnego,
k) wpięcie i uruchomienie systemu telemetrycznego do systemu ciepłowni (system oparty o oprogramowanie i urządzenia firmy SAMSON)
l) w przypadku gdy urządzenia ciśnieniowe podlegają badaniu w Urzędzie Dozoru Technicznego, Wykonawca przygotuje nw. dokumenty:
i. karty katalogowe zaworów bezpieczeństwa,
ii. karty katalogowe, gwarancyjne z serią i numerem naczynia wzbiorczego,
iii. komplet dokumentów do złożenia w UDT,
m) wykonywanie czynności naprawczych w okresie gwarancyjnym.
Węzeł należy wykonać przy następujących założeniach :
Całość prac jest realizowana w systemie „pod klucz”, co oznacza, że Wykonawca, posiadając stosowne upoważnienie od Zamawiającego jest zobowiązany do spełnienia wszelkich wymogów formalnych z tym zadaniem związanych; wizja lokalna w terenie przed złożeniem oferty jest obowiązkowa dla Wykonawców wszelkie formalności związane ze zgłoszeniem i odbiorem robót zgodnie z Polskim Prawem leżą po stronie Wykonawcy; wszelkie formalności związane z organizacją ruchu w rejonie budowy leżą po stronie Wykonawcy.
Termin wykonania montażu węzła w pomieszczeniach uzgodnić z Właścicielem obiektów.
Umożliwienie kontroli przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego dostarczonego materiału w kontekście jakości i spełnienia warunków technicznych narzuconych przez Inwestora.
Dopuszczalne jest dokonanie zmian w proponowanej przez Zamawiającego technologii, ale pod warunkiem, że zmiany te nie spowodują wzrostu ceny, ani obniżenia parametrów eksploatacyjnych przedmiotu zamówienia.
O terminie wyłączenia ciepła do Odbiorców Wykonawca powiadomi Zamawiającego z wyprzedzeniem co najmniej 7 dni roboczych organizacja placu budowy i zaplecza należy do Oferenta.
W przypadku, gdzie prace objęte niniejszym zamówieniem będą prowadzone w funkcjonującym obiekcie, Wykonawca zobowiązany jest prowadzić prace w sposób ograniczający do minimum czynniki zakłócające pracę wykonywaną przez pracowników i współpracowników Zamawiającego/użytkowników danego lokalu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określono w dokumentacji technicznej i w istotnych dla stron postanowieniach które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy, które stanowią załącznik do SWZ .
4.2.6.) Główny kod CPV: 09323000-9 - Węzeł cieplny lokalny
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: długość okresu gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa przyłącza sieci cieplnej do trzech węzłów cieplnych na potrzeby budynku mieszkalnego w ul. Jana Pawła II 11 w Piasecznie.
2. Zakres zamówienia, obejmuje w szczególności:
a) Realizacja Robót Zgodnie z Projektem:
wykonanie wszystkich robót budowlano-montażowych sieci cieplnej, zgodnie ze szczegółowymi rozwiązaniami technicznymi i materiałowymi zawartymi w Załączniku nr 1c do SWZ;
dostawa i montaż rurociągów preizolowanych oraz niezbędnej armatury (zasuwy, kompensatory, odpowietrzniki, itp.).
b) Roboty Bezodkrywkowe i Sieciowe:
wykonanie przejść pod czynnymi drogami/jezdniami/obiektami z zastosowaniem metody bezodkrywkowej (np. przewiert sterowany, przecisk pneumatyczny), zgodnie z ustaleniami projektowymi i wymaganiami zarządców infrastruktury;
montaż i uruchomienie systemu alarmowego (monitoringu) rurociągów preizolowanych.
c) Próby, Płukanie i Uruchomienie:
wykonanie prób szczelności i płukania przyłącza;
przyłączenie wykonanej sieci do istniejącej sieci ciepłowniczej Zamawiającego;
wpięcie przyłącza do trzech nowo montowanych węzłów cieplnych (Zadanie 2).
d) Roboty Odtworzeniowe i Porządkowe:
Odtworzenie nawierzchni (drogi, chodniki, pasy zieleni) po wykonanych robotach do stanu pierwotnego i wymaganego przez odpowiednich zarządców, zgodnie z kodem CPV: 45233141-9 (Roboty budowlane w zakresie dróg – odtworzenie nawierzchni po robotach).
Odbiór i zagospodarowanie we własnym zakresie wszystkich odpadów i materiałów z rozbiórki.
e) Dokumentacja i Formalności:
Uzyskanie wszelkich wymaganych prawem pozwoleń i uzgodnień z gestorami sieci i administracją.
Wykonanie dokumentacji powykonawczej (wraz z atestami, certyfikatami, protokołami prób) oraz inwentaryzacji geodezyjnej.
Wszelkie formalności związane ze zgłoszeniem i odbiorem robót leżą po stronie Wykonawcy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45232140-5 - Roboty budowlane w zakresie lokalnych sieci grzewczych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: długość okresu gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
I. Warunki udziału w postępowaniu.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki , o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy
1. nie podlegają wykluczeniu na podstawie zapisów Część II pkt 2 niniejszej SWZ w zakresie podstaw wykluczenia
2. spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu w zakresie:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym (Zamawiający nie precyzuje tego warunku);
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów (Zamawiający nie precyzuje tego warunku);
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż: 500 000 PLN (słownie pięćset tysięcy zł 00/100 złotych). Wykonawca musi wykazać, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców (np.: Konsorcjum, Spółki Cywilnej) o udzielenie niniejszego zamówienia sytuacja ekonomiczna i finansowa oceniana będzie łącznie.
W przypadku złożenia oferty obejmującej jedno, dwa lub wszystkie trzy zadania, minimalna suma ubezpieczenia pozostaje taka sama i wynosi co najmniej 500 000 PLN.
Oznacza to, że niezależnie od zakresu oferty (na jedno zadanie, dwa zadania czy wszystkie trzy zadania łącznie), Wykonawca nie jest zobowiązany do proporcjonalnego zwiększania sumy ubezpieczenia ponad kwotę minimalną.
d) zdolności technicznej lub zawodowej
i) W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
Dla Zadania 1 i 2
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat wykonanych dostaw, wraz z montażem i uruchomieniem węzłów cieplnych dwu i/lub trzyfunkcyjnych o mocy od 500 kW do 1500 kW. Minimalna ilość dostaw wraz z montażem i uruchomieniem węzłów cieplnych, takich węzłów to (3) trzy, co zostanie wykazane zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ - wykaz wykonanych usług.
W przypadku składania oferty obejmującej oba zadania – Zadanie nr 1 i Zadanie nr 2,
Wykonawca może wykazać te same trzy realizacje dla obu zadań, o ile spełniają one łącznie wymagania określone powyżej.
Oznacza to, że Wykonawca nie jest zobowiązany do przedstawienia osobnych, niezależnych realizacji dla każdego z zadań – te same referencje mogą zostać przypisane równocześnie do obu części zamówienia.
Dla Zadania 3
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat wybudował przyłącze lub sieć cieplną o średnicy min. DN100 długości przynajmniej 200 m, co zostanie wykazane zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ - wykaz wykonanych usług.
Powyższe winno być przedstawione w formie wykazu dostaw wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
e) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie posiadanej wiedzy i doświadczenia, jeśli Wnioskodawca wykaże, że:
i. dysponuje personelem w skład którego wchodzi minimum:
Dla Zadania 1, 2 i 3
- jedna osoba kierownik budowy z uprawnieniami do prowadzenia robót sanitarnych
Wyznaczona osoba winna posiadać uprawnienia sanitarne sieci zewnętrzne wod-kan, których obowiązek posiadania nakłada ustawa Prawo budowlane. Konieczne jest przedstawienie jednej osoby ze stosownymi uprawnieniami - udokumentowanymi kwalifikacjami zawodowymi. Osoba pełniąca funkcje kierownicze winna posiadać uprawnienia bez ograniczeń i doświadczenie na stanowisku kierownika budowy (projektu) zgodnie z ustawą Prawo budowlane w specjalności właściwej dla powierzonej funkcji lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa. Na zaświadczeniu o członkostwie w Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa winno widnieć aktualne na dzień składania ofert ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Osoba ta będzie pełnić funkcję kierowniczą.
W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie:
1. Jeżeli Wykonawca składa ofertę obejmującą łącznie wszystkie trzy zadania (Zadanie nr 1, Zadanie nr 2 i Zadanie nr 3), wystarczy, aby wykazał jedną osobę, która spełnia powyższe wymagania – ta sama osoba może być przypisana do wszystkich trzech zadań.
2. Oznacza to, że nie ma obowiązku wykazywania odrębnego kierownika dla każdego zadania, pod warunkiem, że ta osoba posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie do pełnienia funkcji kierownika budowy dla całości zamówienia.
3. W formularzu wykazu osób (Załącznik nr 8 do SWZ) należy wyraźnie wskazać, że osoba ta została przypisana do wszystkich zadań, na które składana jest oferta.
Dla zadania 1
- jedna osoba projektant z uprawnieniami do projektowania
Wyznaczona osoba winna posiadać uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych, których obowiązek posiadania nakłada ustawa Prawo budowlane. Konieczne jest przedstawienie jednej osoby ze stosownymi uprawnieniami - udokumentowanymi kwalifikacjami zawodowymi. Osoba pełniąca funkcje projektanta winna posiadać uprawnienia bez ograniczeń i doświadczenie na odpowiednim stanowisku zgodnie z ustawą Prawo budowlane w specjalności właściwej dla powierzonej funkcji lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa. Na zaświadczeniu o członkostwie w Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa winno widnieć aktualne na dzień składania ofert ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Osoba ta będzie pełnić funkcję kierowniczą.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wadium1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Zamawiający wymaga wniesienia wadium dla każdego z zadań będących przedmiotem zamówienia.
a) Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100) dla każdego zadania.
b) W przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę na więcej niż jedno zadanie, łączna kwota wadium jest równa sumie kwot przypadających na każde z wybranych zadań.
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
i. pieniądzu,
ii. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
iii. gwarancjach bankowych,
iv. gwarancjach ubezpieczeniowych,
v. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j. t. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego w Banku nr konta nr konta 47 1130 1017 0080 0164 2720 0001. Nie ma możliwości wniesienia wadium w pieniądzu do kasy PCU.
4. Wpłata musi wpłynąć na rachunek zamawiającego przed terminem składania ofert. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć w oryginale wraz z ofertą. Wykonawca zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, odmówi wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
5. Oferta nie zabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie odrzucona. Wadium musi być wniesione nie później niż w terminie składania ofert. O zachowaniu terminu wniesienia wadium świadczy data wpływu wadium na konto lub jego złożenie u zamawiającego wraz z ofertą. Warunki zwrotu wadium, ponownego jego wniesienia oraz przepadku regulują postanowienia ustawy Prawo zamówień publicznych.
6. Zamawiający może zatrzymać wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w § 20 ust. 5 Regulaminu zamówień sektorowych PCU Piaseczno, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w § 20 ust. 1 regulaminu, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w § 33 ust. 2 pkt 3) , co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
7. Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie, że Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami, jeżeli odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, odmówi wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
8. Złożenie wadium w innej formie niż pieniądz musi być czynnością jednostronnie zobowiązującą.