BZP: Świadczenie usług doradczych Inżyniera projektu w realizacji przedsięwzięcia pn. Modernizacja oraz rozbudowa budynku Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Wągrowcu
03.10.2025
2025/BZP 00456552/01
ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ W WĄGROWCU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług doradczych Inżyniera projektu w realizacji przedsięwzięcia pn. Modernizacja oraz rozbudowa budynku Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Wągrowcu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ W WĄGROWCU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000306638
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 74
1.5.2.) Miejscowość: Wągrowiec
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-100
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub@szpitalwagrowiec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalwagrowiec.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług doradczych Inżyniera projektu w realizacji przedsięwzięcia pn. Modernizacja oraz rozbudowa budynku Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Wągrowcu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-18eabc72-8547-4d42-9d8c-0fea980645bb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00456552
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00053096/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Świadczenie usług doradczych Inżyniera projektu w realizacji przedsięwzięcia pn. Modernizacja oraz rozbudowa budynku Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Wągrowcu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie objęte wsparciem ze środków planu rozwojowego Przedsięwzięcia realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności: Komponent D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia” Inwestycja D4.1.1 „Rozwój opieki długoterminowej poprzez modernizację infrastruktury podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym” UMOWA KPOD.07.08-IP.10-0103/24/KPO/732/2025/55
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://szpitalwagrowiec.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej zwanej dalej
„Platformą”, pod adresem: https://szpitalwagrowiec.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający określa niezbędne wymagania techniczne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej:
a) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
b) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
c) Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;
d) Włączona obsługa JavaScript;
e) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
Zamawiający określa niezbędne wymagania organizacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowe
1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Zakupowej https://szpitalwagrowiec.ezamawiajacy.pl (dalej jako "Platforma Zakupowa" lub System).
2. Adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia to https://szpitalwagrowiec.ezamawiajacy.pl Wejście na platformę poprzez link: https://szpitalwagrowiec.ezamawiajacy.pl/ W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się dostawcą Platformy. Numer kontaktowy infolinii technicznej platformy zakupowej dla Wykonawców czynnej w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-17.00 to: +48 22 25 72 223. Wykonawcy mogą też korzystać z kontaktu e-mail: oneplace@marketplanet.pl.
3. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, tj. bezpłatnie rejestrując się lub logując, w przypadku posiadania konta w Platformie Zakupowej, akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://oneplace.marketplanet.pl/regulamin oraz uznaje go za wiążący.
4. Zamawiający określa instrukcję korzystania z Platformy Zakupowej w niniejszym postępowaniu, tj. Rozdział XI-XII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Zespół Opieki Zdrowotnej 62-100 Wągrowiec, ul. Kościuszki 74 inspektorem ochrony danych osobowych w Zespole Opieki Zdrowotnej w
Wągrowcu 62-100 jest Weiser SZBI Sp. z o.o. z siedzibą w Pile. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego numer: ZP/ZK/20/10/2025 z dnia 03.10.2025 r. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 ust. 6 oraz art. 68 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z
2019 r. poz. 2019), dalej „ustawa Pzp”; Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; posiada Pani/Pan:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu: w związku z art. 17 ust. 3 lit. b,d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; prawo do przenoszenia danych osobowych, októrym mowa w art. 20 RODO; na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/ZK/20/10/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usług doradczych Inżyniera projektu w realizacji przedsięwzięcia pn. Modernizacja oraz rozbudowa budynku Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Wągrowcu na rzecz rozwoju opieki długoterminowej w Powiecie Wągrowieckim wraz z zakupem wyposażenia (szczegółowy opis zawiera Rozdział XXVII SWZ z dnia 03.10.2025 r. oraz "PFU")
4.2.6.) Główny kod CPV: 72224000-1 - Usługi doradcze w zakresie zarządzania projektem
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71241000-9 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
79421100-2 - Usługi nadzoru nad projektem inne niż w zakresie robot budowlanych
72246000-1 - Usługi doradcze w zakresie systemów
79110000-8 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-05-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferta oceniana będzie pod względem: formalnym, tj. warunki udziału w postępowaniu, ogólne wytyczne SWZ, dokumentacja składana przez Wykonawcę oraz poprzez wybór oferty najkorzystniejszej na podstawie kryteriów określonych w dokumentach zamówienia (SWZ)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Kierownika projektu/Koordynatora
4.3.6.) Waga: 50
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający wymaga aby Wykonawca prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową był wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce zamieszkania (CEiDG, KRS)2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w ww. zakresie, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, przy czym kwota ubezpieczenia nie mniejsza niż 2 mln zł.
3) zdolności zawodowej Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności zawodowej, jeśli wykaże że w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie
co najmniej:
1.) trzy usługi doradcze nadzoru inwestorskiego w roli Inżyniera Kontraktu, Inwestora Zastępczego, Menedżera Projektu w ramach realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych, w tym co najmniej:
- jednego przedsięwzięcia polegającego na budowie i/lub przebudowie budynku szpitala lub zakładu opieki medycznej zrealizowanego na terenie czynnego funkcjonującego zespołu budynków szpitala lub opieki medycznej wraz z instalacjami wewnętrznymi i zewnętrznymi tj. elektryczną, p.poż., wod.-kan., CO i CWU, instalacją gazów medycznych, instalacjami teletechnicznymi, wentylacji mechanicznej, klimatyzacji o wartości każdej inwestycji nie mniejszej niż 12.000.000,00 zł brutto (słownie dwanaście milionów złotych 00/100) i powierzchni całkowitej objętej zakresem umownym robót co najmniej 500 m2 każda na które została wydana ostateczna decyzja pozwolenia na użytkowanie;
- jednego przedsięwzięcia polegającego na budowie i/lub przebudowie budynku użyteczności publicznej znajdującego się na terenie stanowiącym strefę ochrony konserwatorskiej lub wpisanego do rejestru lub ewidencji zabytków;
2.) dwie usługi doradcze obejmujące wsparcie Zamawiającego w realizacji projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych – krajowych oraz europejskich/unijnych w roli Inżyniera Kontraktu, Inwestora Zastępczego, Menedżera Projektu lub Doradcy, w ramach których prowadził obsługę prawną.
4) zdolności technicznej Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej, jeśli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, posiadającymi niezbędne kwalifikacje tj.:
1 osobą - Inspektor Nadzoru Inwestorskiego branży konstrukcyjno-budowlanej posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, wraz z ważnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz posiadającą, co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót budowlanych w swojej specjalności w tym przynajmniej przy realizacji dwóch zakończonych inwestycji polegających na budowie, rozbudowie, przebudowie, nadbudowie budynków użyteczności publicznej o wartości robót co najmniej 10 mln zł brutto,
1 osobą - Inspektor Nadzoru Inwestorskiego branży sanitarnej posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wraz z ważnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz posiadającą, co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót budowlanych w swojej specjalności w tym przynajmniej przy realizacji dwóch zakończonych inwestycji polegających na budowie, rozbudowie, przebudowie, nadbudowie budynków użyteczności publicznej o wartości robót co najmniej 10 mln zł brutto,
1 osobą - Inspektor Nadzoru Inwestorskiego branży elektrycznej posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wraz z ważnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz posiadającą, co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót budowlanych w swojej specjalności w tym przynajmniej przy realizacji dwóch zakończonych inwestycji polegających na budowie, rozbudowie, przebudowie, nadbudowie budynków użyteczności publicznej, o wartości robót co najmniej 10 mln zł brutto,
1 osobą - Inspektor Nadzoru Inwestorskiego branży telekomunikacyjnej posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej wraz z ważnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz posiadającą, co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót budowlanych w swojej specjalności,
1 osobą – Specjalista ds. technologii medycznych, który w okresie ostatnich 3 lat przed datą składania ofert sporządził min. jedną koncepcję wdrożenia technologii medycznych lub dwa projekty wdrożenia technologii medycznych oraz doświadczenie polegające na koordynowaniu dostaw, instalacji oraz uruchomienia sprzętu medycznego do obiektów szpitalnych;
1 osobą – Kierownik projektu/Koordynator projektu, posiadającą umiejętności potwierdzone ukończeniem studiów podyplomowych z zakresu zarządzania projektami lub posiadającą certyfikat zarządzania projektami oraz wiedzą z zakresu zarządzania potwierdzoną ukończeniem studiów podyplomowych w zakresu zarządzania w przedsiębiorstwie, który w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert brał udział jako kierownik projektu/koordynator projektu lub Inżynier kontraktu/Inwestor zastępczy w realizacji co najmniej jednego zamówienia publicznego, którego przedmiotem były roboty budowlane/instalacyjne oraz dostawa sprzętu medycznego i/lub komputerowego/systemu informatycznego o wartości łącznie min. 20 mln zł brutto każdy
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Udział w postępowaniu wymaga wniesienia wadium (Art. 97 ust. 1 ustawy PZP) oraz Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (Art. 449 ust. 1 ustawy PZP)2. Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100)
4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków wskazanych w ustawie PZP
5. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku z następujących form:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r., poz. 462 ze zm.).
6. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 70 1020 3903 0000 1002 0011 8117 w banku PKO BP S.A. Potwierdzeniem tej formy wniesienia wadium będzie kopia przelewu (wpłaty) załączona do oferty.
7. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż w pieniądzu, należy wraz z ofertą przedłożyć dokument elektroniczny, podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez podmiot wystawiający gwarancję/poręczenie (przez osoby upoważnione do wystawienia dokumentu). Dokument wadialny należy złożyć w oryginale w postaci elektronicznej.
8. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z Art. 98 ustawy PZP z wyjątkami przewidzianymi w ustawie PZP