BZP: Organizacja wyjazdów do teatru
07.10.2025
2025/BZP 00461539/01
CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Organizacja wyjazdów do teatru
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 290017501
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Majówka 21A
1.5.2.) Miejscowość: Starachowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 27-200
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@cus.starachowice.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bipcus.starachowice.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Organizacja wyjazdów do teatru
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-60776911-b769-494d-ab7d-b9fba2d8ce39
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00461539
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00022884/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Wyjazdy na seanse siarczkowe oraz do teatru i filharmonii
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt nr FESW.09.04-IZ.00- 0005/23 pn. „Społeczne Starachowice – rozwój usług świadczonych przez CUS” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego na lata 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-60776911-b769-494d-ab7d-b9fba2d8ce393.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
poczty elektronicznej: sekretariat@cus.starachowice.eu (nie dotyczy składania ofert)
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa
Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”: instrukcje interaktywne https://ezamowienia.gov.pl/pl/instrukcje/
filmy edukacyjne https://ezamowienia.gov.pl/filmy/
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do
komunikacji”).
Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie
pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie
postępowania w zakładce „Komunikacja”.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje
dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez
formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@cus.starachowice.eu ( Nie dotyczy składania ofert).
Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, oświadczeń lub oraz innych dokumentów i informacji przyjmuje się datę ich przekazania na Platformę e-Zamówienia lub datę i godzinę wpływu na serwer pocztowy Zamawiającego. (więcej w rozdziale XIII SWZ)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
-administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Usług Społecznych w Starachowicach, ul. Majówka 21a, 27-200
Starachowice, tel. (41) 275-41-41
- inspektorem ochrony danych osobowych w Centrum Usług Społecznych w Starachowicach jest Pani Dominika Kordaszewska;
email:iod@cus.starachowice.eu
-Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Organizacja wyjazdów na baseny mineralne Solec
Zdrój
-odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 oraz 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”;
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 10 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, (jeżeli czas trwania umowy przekracza 10 lat, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy);
- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do
art. 22 RODO;
-posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby
fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie
ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 19 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający informuje o ograniczeniach, o których mowa w art. 19 ust. 2 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych: Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1
rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.26.1.21.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Organizacja 5 wyjazdów na przedstawienia teatralne lub do filharmonii dla 60 osób (59 osób powyżej 60 r.ż. + 1 opiekun poniżej 60 r.ż.) do Teatru im. S. Żeromskiego w Kielcach, Filharmonii Świętokrzyskiej w Kielcach lub do Teatru Powszechnego im. Jana Kochanowskiego w Radomiu.
2. Zamawiający zastrzega, iż repertuar musi zawierać treści wolne od przemocy, preferowana tematyka to komedia oraz muzyka poważna.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany rodzaju wydarzenia kulturalnego w trakcie realizacji umowy na występ kabaretowy, koncert, pod warunkiem wyrażenia uprzedniej zgody.
4. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany miejsca wydarzenia kulturalnego w trakcie realizacji umowy na Skarżysko-Kamienna lub Ostrowiec Świętokrzyski zlokalizowanych w niedalekiej odległości od siedziby Zamawiającego podyktowany różnym stopniem sprawności fizycznej uczestników, po uzgodnieniu zmiany miejsca przez Wykonawcy z Zamawiającym.
5. Usługa skierowana jest do mieszkańców Miasta Starachowice, osób starszych w wieku 60+ oraz opiekunów faktycznych w ramach projektu nr FESW.09.04-IZ.00-0005/23 pn. „Społeczne Starachowice – rozwój usług świadczonych przez CUS” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego na lata 2021-2027.
6. Termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 31.10.2026 r.
7. Realizacja wyjazdów powinna zostać zaplanowana w następujący sposób:
w okresie od dnia podpisania umowy do 31.12.2025 r. - 1 wyjazd,
w okresie od 02.01.2026 r. do 31.10.2026 r. - 4 wyjazdy.
8. Terminy szczegółowe wyjazdów zostaną uzgodnione między Zamawiającym i Wykonawcą. Wyjazdy powinny odbywać się w dni robocze w godzinach pomiędzy 7:00 a 22:00.
9. Wykonawca powinien zakupić bilety wstępu przed przyjazdem uczestników, tak aby na miejscu uczestnicy nie musieli oczekiwać w kolejce.
10. Wykonawca musi zapewnić autokar klimatyzowany do przewozu minimum 60 osób, przy czym w liczbę 60 miejsc nie wlicza się miejsca dla pilota wycieczek.
11. Wykonawca oświadcza, że posiada wszelkie niezbędne uprawnienia wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa do organizacji wyjazdów.
12. Usługa obejmuje transport, ubezpieczenie oraz bilety wstępu dla wszystkich uczestników.
13. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia sprawnego technicznie, posiadającego klimatyzacje i ogrzewanie oraz ważne badanie techniczne, aktualne ubezpieczenie OC, środka transportu klasy turystycznej o ilości miejsc siedzących nie mniejszej niż 60 miejsc, którym przewiezie uczestników na trasie Starachowice – Kielce –Starachowice lub Starachowice –Radom – Starachowice lub w przypadku zmiany miejsca wydarzenia na trasie Starachowice – Skarżysko-Kamienna – Starachowice, Starachowice – Ostrowiec – Starachowice.
14. W przypadku awarii środka transportu na trasie lub niedopuszczenie go przez policję lub inne organa do tego uprawnione do jazdy, Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia awarii w trybie natychmiastowym, a w przypadku braku takiej możliwości zobowiązuje się do zapewnienia innego środka transportu o tożsamym standardzie na koszt własny.
15. Kierowca musi posiadać odpowiednie kwalifikacje oraz prawo jazdy właściwej kategorii.
16. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że usługa jest wykonana nienależycie,
Zamawiający zastrzega sobie prawo wnioskowania do Wykonawcy o wykluczenie Kierowcy lub środka transportu z realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca będzie zobowiązany dokonać zmiany Kierowcy lub środka transportu na koszt własny.
17. Wykonawca zagwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usługi.
18. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w związku z realizacją przedmiotu zamówienia wobec Wykonawcy, osób trzecich. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone powstałe podczas świadczenia usługi.
19. Wykonawca musi zapewnić ubezpieczenie NNW dla uczestników na wartość minimum 20.000,00 zł dla każdego uczestnika. Zamawiający poda Wykonawcy listę uczestników najpóźniej w dniu poprzedzającym wyjazd do godziny 14:00.
20. Miejsce wyjazdu autokaru będzie wyznaczone przez Zamawiającego. Miejsce to będzie wyznaczone w okolicy centrum Starachowic.
21. Cena oferty powinna zawierać wszystkie składniki łącznie:
a) usługę transportową - transport zorganizowanej grupy uczestników do miejsca docelowego oraz transport powrotny, pojazdem sprawnym technicznie, wyposażonym w klimatyzację, zapewniającym higieniczne i bezpieczne warunki podczas transportu,
b) bilety wstępu na wydarzenie kulturalne – spektakl teatralny,
c) wymagane opłaty drogowe i parkingowe,
d) ubezpieczenie każdego uczestnika wyjazdów w zakresie NNW (koszty następstwa nieszczęśliwych wypadków) na sumę minimum 20.000,00 zł,
e) inne opłaty wynikające z organizacji wyjazdu wyszczególnione przez Wykonawcę w ofercie.
22. Wykonawca zobowiązany będzie do stałej współpracy i konsultacji z Zamawiającym na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia.
23. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji zadania zgodnie z polityką horyzontalną UE z uwzględnieniem równości szans i niedyskryminacji.
24. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji zamówienia zgodnie z zasadą równości płci oraz niedyskryminacji, stosowania języka wrażliwego na płeć, jasnego, nieskomplikowanego, wykluczenie stereotypowego podejścia do realizacji zadania w stosunku do kobiet i mężczyzn oraz osób z niepełnosprawnościami, przełamywanie barier.
25. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych od Zamawiającego w związku z realizacją niniejszej usługi, a także przestrzegania przepisów w zakresie ochrony danych osobowych. Szczegółowe warunki dotyczące powierzenia przetwarzania danych osobowych zostaną określone w umowie powierzenia przetwarzania danych osobowych stanowiącej załącznik do wzoru umowy głównej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 63000000-9 - Usługi dodatkowe i pomocnicze w zakresie transportu, usługi biur podróży
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium aspekt społeczny (KAS10%) - wykorzystanie pojazdu do realizacji usługi z windą zintegrowana z drzwiami
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium aspekt środowiskowy(KAŚ -30%) - Wykorzystanie pojazdu emitującego mniejszą ilość zanieczyszczeń, dopuszczonego do transportu osób;
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca musi spełniać następujące warunki:1. Posiadać zdolność techniczną i zawodową tj.:
a) Wymagane jest wykazanie wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert:
• minimum 2 usług, które odpowiadają swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. organizacji wyjazdu na co najmniej 30 osób obejmującą trasę o minimalnej długości 60 km w jedną stronę.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie wyżej wymieniony warunek mogą spełnić łącznie.
b) Wymagane jest dysponowanie potencjałem technicznym:
• pojazd do realizacji zamówienia uwzględniający co najmniej jeden autokar mieszczący minimum 60 osób/pasażerów, znajdującym się w należytym stanie technicznym, posiadającym aktualny przegląd techniczny, co znajdzie potwierdzenie w raporcie VIN.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie wyżej wymieniony warunek musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień ich złożenia nw. podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów:
1. wykaz usług wykonanych nie wcześnie niż 3 lata przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, zakresu, daty i miejsca wykonywania oraz podmiotów, na rzecz których te usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmioty, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – sporządzonego wg załącznika – Doświadczenie zawodowe. (Załącznik 10)
Uwaga! Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, ww. wykaz dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
Wymagane jest wykazanie wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert:
• minimum 2 usług, które odpowiadają swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. organizacji jednodniowego wyjazdu na co najmniej 30 osób obejmującą trasę o minimalnej długości 60 km w jedną stronę.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie wyżej wymieniony warunek mogą spełnić łącznie.
Do wykazu należy załączyć dowody określające, czy te usługi zostały wykonane należycie.
Dowodami są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
2. wykaz pojazdów skierowanych do realizacji zamówienia– sporządzanego wg załącznika – Wykaz pojazdów (Załącznik 11)
Wymagane jest dysponowanie potencjałem technicznym:
• pojazd do realizacji zamówienia uwzględniający co najmniej jeden autokar mieszczący minimum 60 osób/pasażerów, znajdującym się w należytym stanie technicznym, posiadającym aktualny przegląd techniczny.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie wyżej wymieniony warunek musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców. (więcej w Rozdziale XI SWZ)
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień ich złożenia nw. podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów:1. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru – w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania. Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z ww. dokumentów, Zamawiający żąda od Wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
Wymóg złożenie ww. dokumentów stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego oraz osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności ww. dokumentów pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów;
2. oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby dotyczące przesłanek wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego składane na podstawie art. 125 ust. 5 ustawy Pzp; (Załącznik 6)
3. oświadczenie Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia dotyczy przesłanek wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego składane na podstawie art. 125 ust. 5 ustawy Pzp; (Załącznik 7)
Oferta winna zawierać co najmniej:
1. wypełniony interaktywny „Formularz ofertowy”
2. wypełniony formularz „Dodatkowe kryteria”-załącznik nr 4
3. wypełnione formularze oświadczeń – załączniki nr 2 i 3
4. wypełnione formularze oświadczeń – załączniki nr 2a i 3a (jeśli dotyczy),
5. zobowiązanie innego podmiotu (jeśli dotyczy) – Załącznik nr 5
6. oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia z art. 117 ust. 4 (jeśli dotyczy).
7. uzasadnienie zastrzeżonych w ofercie informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa (jeśli dotyczy).
8. pełnomocnictwo – jeżeli zostało ustanowione, bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (jeśli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o przedmiot zamówienia.Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których mowa wyżej.
Podstawy dotyczące wykluczenia wskazane w niniejszym SWZ każdy z Wykonawców musi wskazać odrębnie w składanej
ofercie (dotyczy oświadczeń i deklaracji), czy w trakcie procedury badania i oceny ofert.
Warunki udziału w postępowaniu zostały opisane w części SWZ odnoszącej się do wymaganych warunków udziału.
Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, zostanie wybrana, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy o udzielnie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
Wykonawcy składający ofertę wspólnie mają obowiązek w „Formularzu ofertowym” dokładnie wskazać dane (nazwa firmy,
adres) wszystkich Wykonawców.
Zasady składania ofert wspólnych regulują zapisy rozdziału XVIII.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy oraz określa poniżej warunki takiej zmiany:a) obniżenie wartości umowy w przypadku odstąpienia od wykonania części usług, które obejmowało zamówienie. Warunkami tych zmian jest wskazanie usługi, której ze względów ekonomicznych lub technicznych nie mogą lub nie muszą być wykonane,
b) zmiany terminu wykonania umowy. Warunki takiej zmiany jest wystąpienie zdarzeń lub okoliczności, których nie można było przewidzieć, a które uniemożliwiają terminową realizację zadania.