BZP: Bieżące utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Podanin
07.10.2025
2025/BZP 00462190/01
Skarb Państwa PGL LP Nadleśnictwo Podanin
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Bieżące utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Podanin
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Skarb Państwa PGL LP Nadleśnictwo Podanin
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570064464
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Podanin 65
1.4.2.) Miejscowość: Chodzież
1.4.3.) Kod pocztowy: 64-800
1.4.4.) Województwo: wielkopolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: podanin@pila.lasy.gov.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://podanin.pila.lasy.gov.pl/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka Leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00462190
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-10-07
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00435087
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.3.8. Sposób oceny ofert (Część 3) Przed zmianą:
14.1 Przy dokonywaniu wyboru ofert najkorzystniejszych dla wszystkich części przedmiotu zamówienia Zamawiający stosować będzie następujące kryterium oceny ofert: cena - 100%
14.2 Maksymalna liczba punktów równa jest określonej wadze w %.
14.3 Sposób obliczania punktów:
W ramach kryterium „Cena” oceniana będzie cena łączna brutto podana w
formularzu oferty, sporządzonym według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do
SWZ.
W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy
zastosowaniu wzoru:
Cn
C = -----------x 100 pkt
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium
„Cena”, Cn - najniższa cena spośród
ofert ocenianych Co - cena oferty
ocenianej
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór
prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z
przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
14.4. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która uzyska największą ilość punktów. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
14.5. Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
Po zmianie:
14.1 Przy dokonywaniu wyboru oferty najkorzystniejszej Zamawiający stosować będzie następujące kryterium oceny ofert: cena - 100%
14.2 Maksymalna liczba punktów równa jest określonej wadze w %.
14.3 Sposób obliczania punktów:
W ramach kryterium „Cena” oceniana będzie cena łączna brutto podana w
formularzu oferty, sporządzonym według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do
SWZ.
W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy
zastosowaniu wzoru:
Cn
C = -----------x 100 pkt
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium
„Cena”, Cn - najniższa cena spośród
ofert ocenianych Co - cena oferty
ocenianej
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór
prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z
przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
14.4. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która uzyska największą ilość punktów. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
14.5. Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
18.1 Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy dla części I przedmiotu zamówienia przez wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą.
18.2 Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wynosić będzie 5% ceny ofertowej przedstawionej przez Wykonawcę.
18.3 Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowokredytowej,
z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości.
18.4. Zamawiający zwróci zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane w protokole odbioru końcowego Przedmiotu Umowy. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji w wysokości 30 % wysokości zabezpieczenia zostanie zwrócone nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady i gwarancji.
18.5. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaci przed zawarciem Umowy na rachunek bankowy Zamawiającego PKO BANK POLSKI nr rachunku: 25 1020 4027 0000 1302 1922 0480 tytułem: „na Zabezpieczenie należytego wykonania umowy „Bieżące utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Podanin”.
18.6. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. Dzień wpłynięcia wniosku Wykonawcy o przesunięcie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia do Zamawiającego będzie traktowany, jako dzień wniesienia zabezpieczenia.
15.1. Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest dopełnić następujących formalności:
1) wnieść wymagane zabezpieczanie należytego wykonania umowy;
2) przedłożyć Zamawiającemu:
a) umowę konsorcjum, jeżeli zamówienie będzie realizowane przez
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
b) polisę od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną
nie mniejszą niż:
dla części I – 400 000,00 zł
dla części II – 30 000,00 zł
dla części III – 35 000,00 zł
w przypadku wyboru oferty jako najkorzystniejszej na kilka części, Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć tyle polis na ile części jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z uwzględnieniem powyższych kwot.
c) oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązku informacyjnego przewidzianego
w art. 13 lub art. 14 RODO, wzór stanowi załącznik nr 12 do SWZ.
Niedopełnienie wskazanych wyżej formalności będzie traktowane jako uchylanie się
przez Wykonawcę od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
Po zmianie:
UWAGA: Dnia 06.10.2025 r. Zamawiający działając zgodnie z art. 256 ustawy z dnia 11 września 2019 r Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 z późn. zm.) zwaną dalej ustawą „PZP”, unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzonego w trybie podstawowym pn.: „Bieżące utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Podanin” w niżej wskazanym zakresie:
Części II – koszenia poboczy w ilości 100 000 m²,
Części III – oczyszczenia mechanicznego nawierzchni drogowych bitumicznych,
polegającego na zamiataniu nawierzchni dróg bitumicznych zamiatarką ze szczotką drucianą (zamiatanie obustronne drogi wraz z mijankami i zjazdami na długości 20 km w osi drogi).
18.1 Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą.
18.2 Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wynosić będzie 5% ceny ofertowej przedstawionej przez Wykonawcę.
18.3 Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowokredytowej,
z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości.
18.4. Zamawiający zwróci zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane w protokole odbioru końcowego Przedmiotu Umowy. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji w wysokości 30 % wysokości zabezpieczenia zostanie zwrócone nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady i gwarancji.
18.5. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaci przed zawarciem Umowy na rachunek bankowy Zamawiającego PKO BANK POLSKI nr rachunku: 25 1020 4027 0000 1302 1922 0480 tytułem: „na Zabezpieczenie należytego wykonania umowy „Bieżące utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Podanin”.
18.6. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. Dzień wpłynięcia wniosku Wykonawcy o przesunięcie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia do Zamawiającego będzie traktowany, jako dzień wniesienia zabezpieczenia.
15.1 Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest dopełnić następujących formalności:
3) wnieść wymagane zabezpieczanie należytego wykonania umowy;
4) przedłożyć Zamawiającemu:
d) umowę konsorcjum, jeżeli zamówienie będzie realizowane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
e) polisę od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż: 400 000,00 zł
f) oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązku informacyjnego przewidzianego w art. 13 lub art. 14 RODO, wzór stanowi załącznik nr 12 do SWZ.
Niedopełnienie wskazanych wyżej formalności będzie traktowane jako uchylanie się przez Wykonawcę od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu, dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej zawodowej
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania
warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dot. sytuacji
ekonomicznej i finansowej.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia,
w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie):
Dla części I:
wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie,
przebudowie, remoncie, naprawie lub konserwacji drogi lub dróg o
wartości co najmniej: 240 000,00 zł brutto (słownie: dwieście
czterdzieści tysięcy złotych 00/100) (przy czym przez jedną robotę
budowlaną rozumieć należy roboty wykonane na podstawie jednej
umowy).
Dla części II i III nie stawia się warunku w zakresie doświadczenia.
b) Warunek ten, w zakresie potencjału technicznego, zostanie uznany za
spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:
Dla części I:
a) co najmniej 1 szt. koparki podsiębiernej o poj. łyżki minimum 0,60
m3
b) co najmniej 1 szt. spycharki z równiarką
c) co najmniej 1 szt. walca drogowego wibracyjnego
Zamawiający dopuszcza, aby zamiast wykazania spełnienia wymagań
określonych w pkt a) i b), tj.:
a) co najmniej 1 szt. koparki podsiębiernej o poj. łyżki minimum 0,60
m³,
b) co najmniej 1 szt. spycharki z równiarką,
Wykonawca wykazał, że dysponuje co najmniej 1 szt. koparkoładowarki,
której parametry techniczne będą nie gorsze niż parametry
maszyn wymienionych w pkt a) i b).
- Dla części II nie stawia się warunku w zakresie potencjału
technicznego.
Dla części III:
a) co najmniej 1 szt. zamiatarki ze szczotką drucianą
c) Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie osób
skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia.
Po zmianie:
6.4. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
5) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
6) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej zawodowej
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
7) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dot. sytuacji ekonomicznej i finansowej.
8) zdolności technicznej lub zawodowej:
c) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie):
wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie, remoncie, naprawie lub konserwacji drogi lub dróg o wartości co najmniej: 240 000,00 zł brutto (słownie: dwieście czterdzieści tysięcy złotych 00/100) (przy czym przez jedną robotę budowlaną rozumieć należy roboty wykonane na podstawie jednej umowy).
d) Warunek ten, w zakresie potencjału technicznego, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:
d) co najmniej 1 szt. koparki podsiębiernej o poj. łyżki minimum 0,60 m3
e) co najmniej 1 szt. spycharki z równiarką
f) co najmniej 1 szt. walca drogowego wibracyjnego
Zamawiający dopuszcza, aby zamiast wykazania spełnienia wymagań określonych w pkt a) i b), tj.:
a) co najmniej 1 szt. koparki podsiębiernej o poj. łyżki minimum 0,60 m³,
b) co najmniej 1 szt. spycharki z równiarką,
Wykonawca wykazał, że dysponuje co najmniej 1 szt. koparko-ładowarki, której parametry techniczne będą nie gorsze niż parametry maszyn wymienionych w pkt a) i b).
d) Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których
mowa w pkt 6.6. Wykonawca będzie obowiązany przedstawić Zamawiającemu
następujące podmiotowe środki dowodowe (w terminach wskazanych w niniejszej
SWZ):
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat*, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z
podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie (wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SWZ).
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca bezpośrednio uczestniczył – dotyczy tylko części I przedmiotu zamówienia.
*liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert
b) Dowody określające czy roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wykonane należycie - dotyczy tylko części I przedmiotu zamówienia.
Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów inne odpowiednie dokumenty.
c) wykaz urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy (wzór stanowi załącznik nr 7 do SWZ) – dotyczy części I i III przedmiotu zamówienia.
Po zmianie:
8.2 W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 6.6. Wykonawca będzie obowiązany przedstawić Zamawiającemu następujące podmiotowe środki dowodowe (w terminach wskazanych w niniejszej SWZ):
d) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat*, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie (wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SWZ).
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
*liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert
e) Dowody określające czy roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów inne odpowiednie dokumenty.
f) wykaz urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy (wzór stanowi załącznik nr 7 do SWZ).
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
6.4.1. Informacje dotyczące wadium Przed zmianą:
10.1 Zamawiający wymaga wniesienia wadium dla części I przedmiotu zamówienia w wysokości: 8 500,00 zł (słownie: osiem tysięcy pięćset złotych 00/100).
10.2. Dla części II i III przedmiotu zamówienia Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
10.3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
10.4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2025 r. poz. 98 ).
10.5. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: w banku PKO BANK POLSKI nr rachunku: 25 1020 4027 0000 1302 1922 0480 z dopiskiem: wadium w postępowaniu nr SA.270.2.7.2025 - „Bieżące utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Podanin – część I”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego.
10.6. Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
10.7. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 10.3. ppkt 2)-4) należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób upoważnionych do jego wystawienia.
10.8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
10.9. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia
(Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia,
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
10.10. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga, aby w treści wadium wnoszonego w formach, o których mowa w pkt 10.3. ppkt 2)-4) SWZ zostali wymienieni wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia albo powinno z niej wynikać, że Wykonawca, na którego gwarancja/poręczenie zostały wystawione działa w imieniu innych Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, bądź w ich treści powinien zostać ujęty szerszy zakres odpowiedzialności gwaranta/poręczyciela niż tylko dotyczący działań/zaniechań odnoszących się do Wykonawcy, na którego gwarancja/poręczenie to zostało wystawione (zob. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 24 czerwca 2020 r. sygn. akt KIO 662/20; wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 15 czerwca 2020 r., sygn. akt KIO 970/20; wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 31 lipca 2020 r., sygn. akt KIO 1183/20, uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 11 marca 2021 r., sygn. akt
KIO/KD 6/21).
Po zmianie:
10.1 Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 8 500,00 zł (słownie: osiem tysięcy pięćset złotych 00/100).
10.2 Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
10.3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2025 r. poz. 98 ).
10.4 Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: w banku PKO BANK POLSKI nr rachunku: 25 1020 4027 0000 1302 1922 0480 z dopiskiem: wadium w postępowaniu nr SA.270.2.7.2025 - „Bieżące utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Podanin”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego.
10.5 Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
10.6 Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 10.3. ppkt 2)-4) należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób upoważnionych do jego wystawienia.
10.7 Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
10.8 Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:
5) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
6) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia,
7) kwotę gwarancji/poręczenia,
8) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
10.9 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga, aby w treści wadium wnoszonego w formach, o których mowa w pkt 10.3. ppkt 2)-4) SWZ zostali wymienieni wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia albo powinno z niej wynikać, że Wykonawca, na którego gwarancja/poręczenie zostały wystawione działa w imieniu innych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, bądź w ich treści powinien zostać ujęty szerszy zakres odpowiedzialności gwaranta/poręczyciela niż tylko dotyczący działań/zaniechań odnoszących się do Wykonawcy, na którego gwarancja/poręczenie to zostało wystawione (zob. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 24 czerwca 2020 r. sygn. akt KIO 662/20; wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 15 czerwca 2020 r., sygn. akt KIO 970/20; wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 31 lipca 2020 r., sygn. akt KIO 1183/20, uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 11 marca 2021 r., sygn. akt KIO/KD 6/21).
10.10 Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 ustawy Pzp.