BZP: Świadczenie usług zdrowotnych dla pracowników Urzędu Miasta i Gminy w Morawicy Część od 7 do 17
09.10.2025
2025/BZP 00466941/01
Miasto i Gmina Morawica - Urząd Miasta i Gminy w Morawicy
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług zdrowotnych dla pracowników Urzędu Miasta i Gminy w Morawicy
Część od 7 do 17
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto i Gmina Morawica - Urząd Miasta i Gminy w Morawicy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291010352
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Spacerowa 7
1.5.2.) Miejscowość: Morawica
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-026
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 41 306-75-00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@morawica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.morawica.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług zdrowotnych dla pracowników Urzędu Miasta i Gminy w Morawicy
Część od 7 do 17
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-01e86248-58cf-4b7d-8b2d-a9ccc59cceaf
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00466941
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00074267/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Świadczenie usług zdrowotnych dla pracowników Urzędu Miasta i Gminy w Morawicy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt „Zdrowi i aktywni zawodowo - działania profilaktyczne dla pracowników Urzędu Miasta i Gminy w Morawicy.” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-01e86248-58cf-4b7d-8b2d-a9ccc59cceaf3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Postępowanie można wyszukać ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
5. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
7. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i
przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a. w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
9. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1233), w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
10. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień,
zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miasto i Gmina Morawica.
• inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Morawica jest Pan Marcin Dziewięcki, kontakt: tel.: 41 306 79 02 wew. 202, adres e-mail: m.dziewiecki@morawica.pl
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320);
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia lub na okres przechowywania tych danych zgodnie z wytycznymi o dofinansowania z środków UE;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OSO.042.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 11
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 7: Zabiegi rehabilitacyjno-zdrowotne I
1. Zabiegi rehabilitacyjno-zdrowotne stanowiące przedmiot umowy obejmują:
1) Konsultację fizjoterapeutyczną dla każdego pracownika biorącego udział w projekcie (w celu ustalenia odpowiedniej metody terapii, dostosowanej do jego potrzeb i stanu zdrowia oraz wyznaczenia terminów wizyt;
2) Indywidualne zabiegi rehabilitacyjne/fizykoterapeutyczne uwzględniające m.in. takie zabiegi jak:
a) fala uderzeniowa
b) fizykoterapia:
- jonofereza,
- diadynamik,
- elektrostymulacja,
- interferencja,
- TENZ,
- KOTZ,
- TRABERT,
- fonoforeza,
- ultradźwięki
c) terapia skojarzona (połączenie zabiegów prądowych z falami ultradźwiękowymi)
d) presoterapia (drenaż limfatyczny)
2. Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia usług w wymiarze maksymalnym: 10 dni zabiegów x 29 osób w 2025 roku 10 dni zabiegów x 29 osób w 2026 roku.
3. Zamawiający określa minimalny zakres przedmiotu zamówienia w liczbie: 10 dni zabiegów x 9 osób w 2025 roku oraz 10 dni zabiegów x 9 osób w 2026 roku.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zmówienia zawiera załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85148000-8 - Usługi analizy medycznej
85312500-4 - Usługi rehabilitacyjne
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyższą liczbą punktów przy zastosowaniu kryteriów wskazanych w SWZ.
3. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej ilości przyznanych punktów, wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
5. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertą w terminie związania ofertą określonym w SWZ.
6. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
7. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 6, oferta podlega odrzuceniu, a Zamawiający zwraca sią o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba, że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
8. Oceniając oferty Zamawiający zastosuje kryteria, którym nada znaczenie zgodnie z wyliczeniem zawartym w tabeli poniżej:
Cena oferty ogółem
Liczba punktów = Cn/Cb x 60
gdzie:
- Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert nie odrzuconych
- Cb – cena oferty badanej
- 60 wskaźnik stały
Deklaracja realizacji usługi w soboty
Za zadeklarowanie realizacji usług w soboty Wykonawca otrzyma następującą ilość punktów:
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 1 sobotę w miesiącu - 10 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 2 soboty w miesiącu- 20 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 3 lub więcej sobót w miesiącu– 30 pkt
Brak deklaracji realizacji usług w soboty - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Uwaga:
W przypadku braku deklaracji przez Wykonawcę dostępności do świadczenia usług w soboty (brak wskazania w ofercie), wówczas Zamawiający uznaje, że Wykonawca nie deklaruje swojej dostępności i przyznaje mu 0 pkt.
Aspekt społeczny
Deklaruję realizowanie przedmiotu zamówienia przez osoby posiadające status osoby wykluczonej społecznie która spełnia wymogi opisane w art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp. Osoby te muszą realizować czynności wskazane w opisie przedmiotu zamówienia (czyli będą realizować przedmiot zamówienia.)
Zamawiający przyzna punkty na podstawie informacji zawartych w formularzu ofertowym.
• W przypadku wskazania co najmniej 1 osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 10 pkt.
• W przypadku braku wskazania/zadeklarowania osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Razem - max. 100 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Deklaracja realizacji usługi w soboty
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 8: Zabiegi rehabilitacyjno-zdrowotne II
1. Zabiegi rehabilitacyjno-zdrowotne stanowiące przedmiot umowy obejmują:
1) Konsultację fizjoterapeutyczną dla każdego pracownika biorącego udział w projekcie (w celu ustalenia odpowiedniej metody terapii, dostosowanej do jego potrzeb i stanu zdrowia oraz wyznaczenia terminów wizyt;
2) Indywidualne zabiegi rehabilitacyjne/fizykoterapeutyczne uwzględniające m.in. takie zabiegi jak:
a) laseroterapia;
b) krioterapia;
c) ultradźwięki;
d) fala uderzeniowa;
e) elektrostymulacja;
f) prądy diadynamiczne;
g) pola elektromagnetyczne (diatermia);
h) jonoforeza;
i) limfodrenaż
j) magnetronic,
k) sollux
l) wirówka
m) gimnastyka indywidualna
2. Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia usług w wymiarze maksymalnym: 10 dni zabiegów x 29 osób w 2025 roku 10 dni zabiegów x 29 osób w 2026 roku.
3. Zamawiający określa minimalny zakres przedmiotu zamówienia w liczbie: 10 dni zabiegów x 9 osób w 2025 roku oraz 10 dni zabiegów x 9 osób w 2026 roku.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zmówienia zawiera załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85148000-8 - Usługi analizy medycznej
85312500-4 - Usługi rehabilitacyjne
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyższą liczbą punktów przy zastosowaniu kryteriów wskazanych w SWZ.
3. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej ilości przyznanych punktów, wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
5. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertą w terminie związania ofertą określonym w SWZ.
6. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
7. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 6, oferta podlega odrzuceniu, a Zamawiający zwraca sią o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba, że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
8. Oceniając oferty Zamawiający zastosuje kryteria, którym nada znaczenie zgodnie z wyliczeniem zawartym w tabeli poniżej:
Cena oferty ogółem
Liczba punktów = Cn/Cb x 60
gdzie:
- Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert nie odrzuconych
- Cb – cena oferty badanej
- 60 wskaźnik stały
Deklaracja realizacji usługi w soboty
Za zadeklarowanie realizacji usług w soboty Wykonawca otrzyma następującą ilość punktów:
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 1 sobotę w miesiącu - 10 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 2 soboty w miesiącu- 20 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 3 lub więcej sobót w miesiącu– 30 pkt
Brak deklaracji realizacji usług w soboty - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Uwaga:
W przypadku braku deklaracji przez Wykonawcę dostępności do świadczenia usług w soboty (brak wskazania w ofercie), wówczas Zamawiający uznaje, że Wykonawca nie deklaruje swojej dostępności i przyznaje mu 0 pkt.
Aspekt społeczny
Deklaruję realizowanie przedmiotu zamówienia przez osoby posiadające status osoby wykluczonej społecznie która spełnia wymogi opisane w art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp. Osoby te muszą realizować czynności wskazane w opisie przedmiotu zamówienia (czyli będą realizować przedmiot zamówienia.)
Zamawiający przyzna punkty na podstawie informacji zawartych w formularzu ofertowym.
• W przypadku wskazania co najmniej 1 osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 10 pkt.
• W przypadku braku wskazania/zadeklarowania osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Razem - max. 100 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Deklaracja realizacji usługi w soboty
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 9: Poszerzone badania profilaktyczne I
1. 1. Poszerzone badania profilaktyczne stanowiące przedmiot umowy obejmują pakiet następujących badań:
1) Morfologia z rozmazem
2) OB
3) CRP
4) Ferrytyna
5) Transferyna
6) Albumina
7) TSH
8) FT3
9) FT4
10) A-TPO
11) Anty-TG
12) Prolaktyna (PRL)
13) Estradiol
14) progesteron
15) Glukoza, Insulina (obliczenia HOMA-IR)
16) Hemoglobina glikowana (HbA1c)
17) LIPIDOGRAM (Cholesterol całkowity, HDL, nie-HDL, LDL – wyliczany (K03), Trójglicerydy)
18) Apo B
19) AST (AspAT)
20) ALT (AlAT)
21) ALP
22) GGTP
23) Bilirubina całkowita
24) Bilirubina bezpośrednia
25) Kreatynina
26) Białko całkowite
27) LDH
28) Kwas moczowy
29) Mocznik
30) Kortyzol
31) pakiet trzustkowy: amylaza, lipaza
32) Elektrolity (Na, K)
33) Homocysteina
34) Lipoproteina (a)
35) poziom OMEGA-3
2. W ramach 1 pakietu każdy pracownik ma mieć wykonane wszystkie wymienione badania.
3. Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia usług w wymiarze maksymalnym: 47 pakietów badań w 2025 roku oraz 47 pakietów badań w 2026 roku.
4. Zamawiający określa minimalny zakres przedmiotu zamówienia w liczbie: 10 pakietów badań w 2025 roku oraz 10 pakietów badań w 2026 roku
5. Szczegółowy opis przedmiotu zmówienia zawiera załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85148000-8 - Usługi analizy medycznej
85312500-4 - Usługi rehabilitacyjne
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyższą liczbą punktów przy zastosowaniu kryteriów wskazanych w SWZ.
3. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej ilości przyznanych punktów, wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
5. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertą w terminie związania ofertą określonym w SWZ.
6. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
7. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 6, oferta podlega odrzuceniu, a Zamawiający zwraca sią o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba, że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
8. Oceniając oferty Zamawiający zastosuje kryteria, którym nada znaczenie zgodnie z wyliczeniem zawartym w tabeli poniżej:
Cena oferty ogółem
Liczba punktów = Cn/Cb x 60
gdzie:
- Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert nie odrzuconych
- Cb – cena oferty badanej
- 60 wskaźnik stały
Deklaracja realizacji usługi w soboty
Za zadeklarowanie realizacji usług w soboty Wykonawca otrzyma następującą ilość punktów:
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 1 sobotę w miesiącu - 10 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 2 soboty w miesiącu- 20 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 3 lub więcej sobót w miesiącu– 30 pkt
Brak deklaracji realizacji usług w soboty - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Uwaga:
W przypadku braku deklaracji przez Wykonawcę dostępności do świadczenia usług w soboty (brak wskazania w ofercie), wówczas Zamawiający uznaje, że Wykonawca nie deklaruje swojej dostępności i przyznaje mu 0 pkt.
Aspekt społeczny
Deklaruję realizowanie przedmiotu zamówienia przez osoby posiadające status osoby wykluczonej społecznie która spełnia wymogi opisane w art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp. Osoby te muszą realizować czynności wskazane w opisie przedmiotu zamówienia (czyli będą realizować przedmiot zamówienia.)
Zamawiający przyzna punkty na podstawie informacji zawartych w formularzu ofertowym.
• W przypadku wskazania co najmniej 1 osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 10 pkt.
• W przypadku braku wskazania/zadeklarowania osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Razem - max. 100 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Deklaracja realizacji usługi w soboty
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 10: Poszerzone badania profilaktyczne II
1. Poszerzone badania profilaktyczne - stanowiące przedmiot umowy obejmują pakiet następujących badań:
1) pasożyty z krwi
2) ł - G. lamblia
3) Giardia lamblia IgM i IgG w surowicy
4) P/c. p. gliście ludzkiej IgG
5) Giardia lamblia IgA
2. W ramach 1 pakietu każdy pracownik ma mieć wykonane wszystkie wymienione badania.
3. Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia usług w wymiarze maksymalnym: 47 pakietów badań w 2025 roku.
4. Zamawiający określa minimalny zakres przedmiotu zamówienia w liczbie: 10 pakietów badań w 2025 roku.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zmówienia zawiera załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85148000-8 - Usługi analizy medycznej
85312500-4 - Usługi rehabilitacyjne
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyższą liczbą punktów przy zastosowaniu kryteriów wskazanych w SWZ.
3. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej ilości przyznanych punktów, wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
5. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertą w terminie związania ofertą określonym w SWZ.
6. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
7. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 6, oferta podlega odrzuceniu, a Zamawiający zwraca sią o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba, że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
8. Oceniając oferty Zamawiający zastosuje kryteria, którym nada znaczenie zgodnie z wyliczeniem zawartym w tabeli poniżej:
Cena oferty ogółem
Liczba punktów = Cn/Cb x 60
gdzie:
- Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert nie odrzuconych
- Cb – cena oferty badanej
- 60 wskaźnik stały
Deklaracja realizacji usługi w soboty
Za zadeklarowanie realizacji usług w soboty Wykonawca otrzyma następującą ilość punktów:
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 1 sobotę w miesiącu - 10 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 2 soboty w miesiącu- 20 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 3 lub więcej sobót w miesiącu– 30 pkt
Brak deklaracji realizacji usług w soboty - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Uwaga:
W przypadku braku deklaracji przez Wykonawcę dostępności do świadczenia usług w soboty (brak wskazania w ofercie), wówczas Zamawiający uznaje, że Wykonawca nie deklaruje swojej dostępności i przyznaje mu 0 pkt.
Aspekt społeczny
Deklaruję realizowanie przedmiotu zamówienia przez osoby posiadające status osoby wykluczonej społecznie która spełnia wymogi opisane w art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp. Osoby te muszą realizować czynności wskazane w opisie przedmiotu zamówienia (czyli będą realizować przedmiot zamówienia.)
Zamawiający przyzna punkty na podstawie informacji zawartych w formularzu ofertowym.
• W przypadku wskazania co najmniej 1 osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 10 pkt.
• W przypadku braku wskazania/zadeklarowania osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Razem - max. 100 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Deklaracja realizacji usługi w soboty
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 11: Poszerzone badania profilaktyczne III
1. Poszerzone badania profilaktyczne - stanowiące przedmiot umowy obejmują pakiet następujących badań na boleriozę – etap I: Borelioza IgM (test przesiewowy), Borelioza IgG (test przesiewowy)
2. W ramach 1 pakietu każdy pracownik ma mieć wykonane wszystkie wymienione badania.
3. Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia usług w wymiarze maksymalnym: 47 pakietów badań w 2025 roku.
4. Zamawiający określa minimalny zakres przedmiotu zamówienia w liczbie: 10 pakietów badań w 2025 roku.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zmówienia zawiera załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85148000-8 - Usługi analizy medycznej
85312500-4 - Usługi rehabilitacyjne
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyższą liczbą punktów przy zastosowaniu kryteriów wskazanych w SWZ.
3. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej ilości przyznanych punktów, wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
5. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertą w terminie związania ofertą określonym w SWZ.
6. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
7. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 6, oferta podlega odrzuceniu, a Zamawiający zwraca sią o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba, że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
8. Oceniając oferty Zamawiający zastosuje kryteria, którym nada znaczenie zgodnie z wyliczeniem zawartym w tabeli poniżej:
Cena oferty ogółem
Liczba punktów = Cn/Cb x 60
gdzie:
- Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert nie odrzuconych
- Cb – cena oferty badanej
- 60 wskaźnik stały
Deklaracja realizacji usługi w soboty
Za zadeklarowanie realizacji usług w soboty Wykonawca otrzyma następującą ilość punktów:
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 1 sobotę w miesiącu - 10 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 2 soboty w miesiącu- 20 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 3 lub więcej sobót w miesiącu– 30 pkt
Brak deklaracji realizacji usług w soboty - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Uwaga:
W przypadku braku deklaracji przez Wykonawcę dostępności do świadczenia usług w soboty (brak wskazania w ofercie), wówczas Zamawiający uznaje, że Wykonawca nie deklaruje swojej dostępności i przyznaje mu 0 pkt.
Aspekt społeczny
Deklaruję realizowanie przedmiotu zamówienia przez osoby posiadające status osoby wykluczonej społecznie która spełnia wymogi opisane w art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp. Osoby te muszą realizować czynności wskazane w opisie przedmiotu zamówienia (czyli będą realizować przedmiot zamówienia.)
Zamawiający przyzna punkty na podstawie informacji zawartych w formularzu ofertowym.
• W przypadku wskazania co najmniej 1 osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 10 pkt.
• W przypadku braku wskazania/zadeklarowania osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Razem - max. 100 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Deklaracja realizacji usługi w soboty
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 12: Poszerzone badania profilaktyczne IV
1. Poszerzone badania profilaktyczne - stanowiące przedmiot umowy obejmują pakiet następujących badań: markery nowotworowe (CA-125, CA 15-3, Ca 19-9, AFP, CEA)
2. W ramach 1 pakietu każdy pracownik ma mieć wykonane wszystkie wymienione badania.
3. Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia usług w wymiarze maksymalnym: 47 pakietów badań w 2025 roku.
4. Zamawiający określa minimalny zakres przedmiotu zamówienia w liczbie: 10 pakietów badań w 2025 roku.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zmówienia zawiera załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85148000-8 - Usługi analizy medycznej
85312500-4 - Usługi rehabilitacyjne
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyższą liczbą punktów przy zastosowaniu kryteriów wskazanych w SWZ.
3. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej ilości przyznanych punktów, wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
5. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertą w terminie związania ofertą określonym w SWZ.
6. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
7. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 6, oferta podlega odrzuceniu, a Zamawiający zwraca sią o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba, że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
8. Oceniając oferty Zamawiający zastosuje kryteria, którym nada znaczenie zgodnie z wyliczeniem zawartym w tabeli poniżej:
Cena oferty ogółem
Liczba punktów = Cn/Cb x 60
gdzie:
- Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert nie odrzuconych
- Cb – cena oferty badanej
- 60 wskaźnik stały
Deklaracja realizacji usługi w soboty
Za zadeklarowanie realizacji usług w soboty Wykonawca otrzyma następującą ilość punktów:
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 1 sobotę w miesiącu - 10 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 2 soboty w miesiącu- 20 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 3 lub więcej sobót w miesiącu– 30 pkt
Brak deklaracji realizacji usług w soboty - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Uwaga:
W przypadku braku deklaracji przez Wykonawcę dostępności do świadczenia usług w soboty (brak wskazania w ofercie), wówczas Zamawiający uznaje, że Wykonawca nie deklaruje swojej dostępności i przyznaje mu 0 pkt.
Aspekt społeczny
Deklaruję realizowanie przedmiotu zamówienia przez osoby posiadające status osoby wykluczonej społecznie która spełnia wymogi opisane w art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp. Osoby te muszą realizować czynności wskazane w opisie przedmiotu zamówienia (czyli będą realizować przedmiot zamówienia.)
Zamawiający przyzna punkty na podstawie informacji zawartych w formularzu ofertowym.
• W przypadku wskazania co najmniej 1 osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 10 pkt.
• W przypadku braku wskazania/zadeklarowania osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Razem - max. 100 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Deklaracja realizacji usługi w soboty
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 7
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 13: Poszerzone badania profilaktyczne V
1. Poszerzone badania profilaktyczne - stanowiące przedmiot umowy obejmują pakiet następujących badań- choroby odkleszczowe:
1) Borelioza IgM,
2) Borelioza IgG,
3) Borelioza IgM met. Immunoblot,
4) Borelioza IgG met. Immunoblot.
2. W ramach 1 pakietu każdy pracownik ma mieć wykonane wszystkie wymienione badania.
3. Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia usług w wymiarze maksymalnym: 47 pakietów badań w 2025 roku.
4. Zamawiający określa minimalny zakres przedmiotu zamówienia w liczbie: 10 pakietów badań w 2025 roku.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zmówienia zawiera załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85148000-8 - Usługi analizy medycznej
85312500-4 - Usługi rehabilitacyjne
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyższą liczbą punktów przy zastosowaniu kryteriów wskazanych w SWZ.
3. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej ilości przyznanych punktów, wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
5. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertą w terminie związania ofertą określonym w SWZ.
6. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
7. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 6, oferta podlega odrzuceniu, a Zamawiający zwraca sią o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba, że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
8. Oceniając oferty Zamawiający zastosuje kryteria, którym nada znaczenie zgodnie z wyliczeniem zawartym w tabeli poniżej:
Cena oferty ogółem
Liczba punktów = Cn/Cb x 60
gdzie:
- Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert nie odrzuconych
- Cb – cena oferty badanej
- 60 wskaźnik stały
Deklaracja realizacji usługi w soboty
Za zadeklarowanie realizacji usług w soboty Wykonawca otrzyma następującą ilość punktów:
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 1 sobotę w miesiącu - 10 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 2 soboty w miesiącu- 20 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 3 lub więcej sobót w miesiącu– 30 pkt
Brak deklaracji realizacji usług w soboty - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Uwaga:
W przypadku braku deklaracji przez Wykonawcę dostępności do świadczenia usług w soboty (brak wskazania w ofercie), wówczas Zamawiający uznaje, że Wykonawca nie deklaruje swojej dostępności i przyznaje mu 0 pkt.
Aspekt społeczny
Deklaruję realizowanie przedmiotu zamówienia przez osoby posiadające status osoby wykluczonej społecznie która spełnia wymogi opisane w art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp. Osoby te muszą realizować czynności wskazane w opisie przedmiotu zamówienia (czyli będą realizować przedmiot zamówienia.)
Zamawiający przyzna punkty na podstawie informacji zawartych w formularzu ofertowym.
• W przypadku wskazania co najmniej 1 osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 10 pkt.
• W przypadku braku wskazania/zadeklarowania osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Razem - max. 100 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Deklaracja realizacji usługi w soboty
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 8
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 14: Badanie PSA
1. Przedmiot umowy obejmuje wykonanie badań PSA.
2. Badania będą świadczone dla każdego uczestnika projektu jednorazowo.
3. Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia usług w wymiarze maksymalnym: 9 badań.
4. Zamawiający określa minimalny zakres przedmiotu zamówienia w liczbie: 3 badań
5. Szczegółowy opis przedmiotu zmówienia zawiera załącznik nr 7 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85148000-8 - Usługi analizy medycznej
85312500-4 - Usługi rehabilitacyjne
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyższą liczbą punktów przy zastosowaniu kryteriów wskazanych w SWZ.
3. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej ilości przyznanych punktów, wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
5. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertą w terminie związania ofertą określonym w SWZ.
6. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
7. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 6, oferta podlega odrzuceniu, a Zamawiający zwraca sią o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba, że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
8. Oceniając oferty Zamawiający zastosuje kryteria, którym nada znaczenie zgodnie z wyliczeniem zawartym w tabeli poniżej:
Cena oferty ogółem
Liczba punktów = Cn/Cb x 60
gdzie:
- Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert nie odrzuconych
- Cb – cena oferty badanej
- 60 wskaźnik stały
Deklaracja realizacji usługi w soboty
Za zadeklarowanie realizacji usług w soboty Wykonawca otrzyma następującą ilość punktów:
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 1 sobotę w miesiącu - 10 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 2 soboty w miesiącu- 20 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 3 lub więcej sobót w miesiącu– 30 pkt
Brak deklaracji realizacji usług w soboty - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Uwaga:
W przypadku braku deklaracji przez Wykonawcę dostępności do świadczenia usług w soboty (brak wskazania w ofercie), wówczas Zamawiający uznaje, że Wykonawca nie deklaruje swojej dostępności i przyznaje mu 0 pkt.
Aspekt społeczny
Deklaruję realizowanie przedmiotu zamówienia przez osoby posiadające status osoby wykluczonej społecznie która spełnia wymogi opisane w art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp. Osoby te muszą realizować czynności wskazane w opisie przedmiotu zamówienia (czyli będą realizować przedmiot zamówienia.)
Zamawiający przyzna punkty na podstawie informacji zawartych w formularzu ofertowym.
• W przypadku wskazania co najmniej 1 osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 10 pkt.
• W przypadku braku wskazania/zadeklarowania osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Razem - max. 100 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Deklaracja realizacji usługi w soboty
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 9
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 15: Badania profilaktyczne w zakresie raka piersi i raka jajnika
1. Badania profilaktyczne w zakresie raka piersi i raka jajnika stanowiące przedmiot umowy obejmują badanie mutacji w genach BRCA1 i BRCA2 metodą NGS.
2. Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia usług w wymiarze maksymalnym: 36 badań.
3. Zamawiający określa minimalny zakres przedmiotu zamówienia w liczbie: 5 badań w całym okresie obowiązywania umowy.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zmówienia zawiera załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85148000-8 - Usługi analizy medycznej
85312500-4 - Usługi rehabilitacyjne
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyższą liczbą punktów przy zastosowaniu kryteriów wskazanych w SWZ.
3. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej ilości przyznanych punktów, wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
5. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertą w terminie związania ofertą określonym w SWZ.
6. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
7. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 6, oferta podlega odrzuceniu, a Zamawiający zwraca sią o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba, że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
8. Oceniając oferty Zamawiający zastosuje kryteria, którym nada znaczenie zgodnie z wyliczeniem zawartym w tabeli poniżej:
Cena oferty ogółem
Liczba punktów = Cn/Cb x 60
gdzie:
- Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert nie odrzuconych
- Cb – cena oferty badanej
- 60 wskaźnik stały
Deklaracja realizacji usługi w soboty
Za zadeklarowanie realizacji usług w soboty Wykonawca otrzyma następującą ilość punktów:
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 1 sobotę w miesiącu - 10 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 2 soboty w miesiącu- 20 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 3 lub więcej sobót w miesiącu– 30 pkt
Brak deklaracji realizacji usług w soboty - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Uwaga:
W przypadku braku deklaracji przez Wykonawcę dostępności do świadczenia usług w soboty (brak wskazania w ofercie), wówczas Zamawiający uznaje, że Wykonawca nie deklaruje swojej dostępności i przyznaje mu 0 pkt.
Aspekt społeczny
Deklaruję realizowanie przedmiotu zamówienia przez osoby posiadające status osoby wykluczonej społecznie która spełnia wymogi opisane w art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp. Osoby te muszą realizować czynności wskazane w opisie przedmiotu zamówienia (czyli będą realizować przedmiot zamówienia.)
Zamawiający przyzna punkty na podstawie informacji zawartych w formularzu ofertowym.
• W przypadku wskazania co najmniej 1 osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 10 pkt.
• W przypadku braku wskazania/zadeklarowania osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Razem - max. 100 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Deklaracja realizacji usługi w soboty
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 10
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 16: Badanie niedoboru witamin i minerałów
1. Badania niedoboru witamin i minerałów stanowiące przedmiot umowy obejmują pakiet zawierający badanie następujący witamin i minerałów:
1) Witamina D 25-(OH) D3
2) Kwas foliowy (witamina B9)
3) Jod
4) Magnez
5) Holotranskobalamina
6) Witamina A,
7) Witamina B1,
8) Witamina B2,
9) Witamina B6,
10) Witamina B12
11) Witamina E (tokoferol)
12) Witamina H (biotyna)
13) Witamina K
14) Chlorki (Cl)
15) Sód (Na)
16) Potas (K)
17) Magnez (Mg)
18) Wapń (Ca)
19) Żelazo (Fe)
20) TIBIC
21) Fosforany (P)
22) Zawartość: cynku, miedzi i selenu, arsen, kadm, ołów
2. W ramach 1 pakietu każdy pracownik ma mieć wykonane wszystkie wymienione badania.
3. Pakiet badań będzie świadczony dla każdego uczestnika projektu dwukrotnie: pierwszy pakiet badań w 2025 roku, drugi pakiet badań w 2026 roku.
4. Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia usług w wymiarze maksymalnym: 47 pakietów badań w 2025 roku oraz 47 pakietów badań w 2026 roku.
5. Zamawiający określa minimalny zakres przedmiotu zamówienia w liczbie: 10 pakietów badań w 2025 roku oraz 10 pakietów badań w 2026 roku.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zmówienia zawiera załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85148000-8 - Usługi analizy medycznej
85312500-4 - Usługi rehabilitacyjne
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyższą liczbą punktów przy zastosowaniu kryteriów wskazanych w SWZ.
3. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej ilości przyznanych punktów, wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
5. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertą w terminie związania ofertą określonym w SWZ.
6. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
7. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 6, oferta podlega odrzuceniu, a Zamawiający zwraca sią o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba, że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
8. Oceniając oferty Zamawiający zastosuje kryteria, którym nada znaczenie zgodnie z wyliczeniem zawartym w tabeli poniżej:
Cena oferty ogółem
Liczba punktów = Cn/Cb x 60
gdzie:
- Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert nie odrzuconych
- Cb – cena oferty badanej
- 60 wskaźnik stały
Deklaracja realizacji usługi w soboty
Za zadeklarowanie realizacji usług w soboty Wykonawca otrzyma następującą ilość punktów:
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 1 sobotę w miesiącu - 10 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 2 soboty w miesiącu- 20 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 3 lub więcej sobót w miesiącu– 30 pkt
Brak deklaracji realizacji usług w soboty - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Uwaga:
W przypadku braku deklaracji przez Wykonawcę dostępności do świadczenia usług w soboty (brak wskazania w ofercie), wówczas Zamawiający uznaje, że Wykonawca nie deklaruje swojej dostępności i przyznaje mu 0 pkt.
Aspekt społeczny
Deklaruję realizowanie przedmiotu zamówienia przez osoby posiadające status osoby wykluczonej społecznie która spełnia wymogi opisane w art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp. Osoby te muszą realizować czynności wskazane w opisie przedmiotu zamówienia (czyli będą realizować przedmiot zamówienia.)
Zamawiający przyzna punkty na podstawie informacji zawartych w formularzu ofertowym.
• W przypadku wskazania co najmniej 1 osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 10 pkt.
• W przypadku braku wskazania/zadeklarowania osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Razem - max. 100 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Deklaracja realizacji usługi w soboty
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 11
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 17: Konsultacje internisty
1. Konsultacje internisty stanowiące przedmiot umowy obejmują:
1) konsultację lekarską;
2) analizę wyników badań (poszerzone badania profilaktyczne, PSA, badanie niedoborów witamin i minerałów, badania genetyczne BRC1 i BRC2);
3) przekazanie zagadnień z zakresu medycyny pracy.
2. Konsultacja internisty będzie świadczona dla każdego uczestnika projektu dwukrotnie: pierwsza konsultacja w 2025 roku, druga konsultacja w 2026 roku.
3. Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia usług w wymiarze maksymalnym: 48 konsultacji w 2025 roku oraz 48 konsultacji w 2026 roku.
4. Zamawiający określa minimalny zakres przedmiotu zamówienia w liczbie: 10 konsultacji w 2025 roku oraz 10 konsultacji w 2026 roku w całym okresie obowiązywania umowy.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zmówienia zawiera załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85148000-8 - Usługi analizy medycznej
85312500-4 - Usługi rehabilitacyjne
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyższą liczbą punktów przy zastosowaniu kryteriów wskazanych w SWZ.
3. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej ilości przyznanych punktów, wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
5. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertą w terminie związania ofertą określonym w SWZ.
6. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
7. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 6, oferta podlega odrzuceniu, a Zamawiający zwraca sią o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba, że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
8. Oceniając oferty Zamawiający zastosuje kryteria, którym nada znaczenie zgodnie z wyliczeniem zawartym w tabeli poniżej:
Cena oferty ogółem
Liczba punktów = Cn/Cb x 60
gdzie:
- Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert nie odrzuconych
- Cb – cena oferty badanej
- 60 wskaźnik stały
Deklaracja realizacji usługi w soboty
Za zadeklarowanie realizacji usług w soboty Wykonawca otrzyma następującą ilość punktów:
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 1 sobotę w miesiącu - 10 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 2 soboty w miesiącu- 20 pkt.
- w przypadku deklaracji realizacji usług w 3 lub więcej sobót w miesiącu– 30 pkt
Brak deklaracji realizacji usług w soboty - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Uwaga:
W przypadku braku deklaracji przez Wykonawcę dostępności do świadczenia usług w soboty (brak wskazania w ofercie), wówczas Zamawiający uznaje, że Wykonawca nie deklaruje swojej dostępności i przyznaje mu 0 pkt.
Aspekt społeczny
Deklaruję realizowanie przedmiotu zamówienia przez osoby posiadające status osoby wykluczonej społecznie która spełnia wymogi opisane w art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp. Osoby te muszą realizować czynności wskazane w opisie przedmiotu zamówienia (czyli będą realizować przedmiot zamówienia.)
Zamawiający przyzna punkty na podstawie informacji zawartych w formularzu ofertowym.
• W przypadku wskazania co najmniej 1 osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 10 pkt.
• W przypadku braku wskazania/zadeklarowania osoby spełniającej warunek osoby wykluczonej społecznie w oparciu o art. 96 ust. 2 pkt 2 ppkt a) do g) ustawy Pzp - Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Razem - max. 100 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Deklaracja realizacji usługi w soboty
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) spełniają warunki udziału w postępowaniu,
2) nie podlegają wykluczeniu.
2.Warunki udziału w postępowaniu, spełnia wykonawca który:
2.1. Posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej – posiada wpis w rejestrze podmiotów leczniczych – dotyczy części 7 - 17.
Wykonawca na potwierdzenie przedstawi dokument potwierdzający wpis do rejestru podmiotów leczniczych.
Warunek ten nie dotyczy: osób fizycznych, osób fizycznych prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze, a także przypadków innych prawem dozwolonych form zatrudnienia osób w zawodach medycznych pozwalających na świadczenie niniejszego przedmiotu zamówienia nie wymagające wpisu w rejestrze podmiotów leczniczych.
2.2. Posiada zdolność techniczną lub zawodową – dysponuje wykwalifikowanym personelem:
Dla części 7 - 16:
Wykonawca ma zapewnić niezbędne zasoby kadrowe do realizacji przedmiotu zamówienia w ramach części 7 - 16. Należy zapewnić co najmniej 1 osobę posiadającą kwalifikacje zawodowe do świadczenia usług w ramach poszczególnych części przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Wykonawca najpóźniej przed zawarciem umowy jest zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu oświadczenie, że dysponuje personelem posiadającym odpowiednie kwalifikacje do realizacji usług w ramach poszczególnych części przedmiotu zamówienia.
Dla części 17:
Wykonawca ma zapewnić niezbędne zasoby kadrowe do realizacji przedmiotu zamówienia w ramach części 17. Należy zapewnić co najmniej 1 osobę – lekarza internistę, który winien posiadać:
a) wykształcenie wyższe – ukończone studia lekarskie, specjalizacja z chorób wewnętrznych
b) wpis w Centralnym Rejestrze Lekarzy,
Wykonawca najpóźniej przed zawarciem umowy jest zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu kopię dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe (dyplom ukończenia studiów) oraz dokument potwierdzający wpis w Centralnym Rejestrze Lekarzy
2.3. Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie: sytuacji ekonomicznej i finansowej oraz w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą na wezwanie Zamawiającego w terminie nie krótszym niż 5 dni od wezwania, składa podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia:
1) Potwierdzenie posiadania wpisu do Rejestru Podmiotów Leczniczych – nie dotyczy osób fizycznych, osób prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze a także przypadków innych prawem dozwolonych form zatrudnienia osób w zawodach medycznych pozwalających na świadczenie niniejszego przedmiotu zamówienia.
2) Załącznik nr 8 do SWZ – wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia – dotyczy części 7 - 17.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga, aby warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie części 17 spełniał co najmniej jeden Wykonawca, który wykonywał będzie usługi do realizacji których te zdolności są wymagane.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika jaki zakres rzeczowy zamówienia realizować zamierzają poszczególni Wykonawcy.
3. W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej Wykonawców oferta musi spełniać wymagania określone w art. 58 ustawy Pzp, w tym:
a) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie
z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. W związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwo w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu Wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację.
4. W celu wykazania niepodlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia wymagane jest załączenie do oferty oświadczenia i przedłożenia na wezwanie dokumentów dla każdego Wykonawcy oddzielnie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z Rozdziałem 19 i 20 SWZ oraz zgodnie z wzorami umów - załącznikami nr 2a, 2b, 2c, 2d, 2e, 2f, 2g, 2h, 2i, 2j, 2k do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne