BZP: Świadczenie usług pocztowych
09.10.2025
2025/BZP 00467136/01
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Świadczenie usług pocztowych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 473207482
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Piotrkowska 135
1.4.2.) Miejscowość: Łódź
1.4.3.) Kod pocztowy: 90-434
1.4.4.) Województwo: łódzkie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.4.7.) Numer telefonu: 42 635-00-28
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: adm@lodz.wsa.gov.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodz.wsa.gov.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
sądownictwo administracyjne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00467136
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-10-09
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00453890
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie:
1.1. usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz zwrotu przesyłek niedoręczonych,
1.2. usługi odbioru korespondencji od Zamawiającego,
1.3. usługi doręczeń przekazów pieniężnych krajowych i zagranicznych.
2. Usługi powinny być świadczone z uwzględnieniem zasad doręczeń wynikających
z przepisów ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U.2024.935 t.j.) oraz ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2024.572 t.j.).
3. Przez przesyłki pocztowe będące przedmiotem zamówienia rozumie się:
3.1. przesyłki listowe nierejestrowane w obrocie krajowym,
3.2. przesyłki listowe rejestrowane z potwierdzeniem odbioru i bez potwierdzenia odbioru, w obrocie krajowym i zagranicznym,
3.3. przesyłki paczkowe i kurierskie z potwierdzeniem odbioru i bez potwierdzenia odbioru, w obrocie krajowym,
3.4. ewentualnie inne przesyłki według cen wynikających z cennika Wykonawcy.
4. Z uwagi na treść korespondencji sądowej, Wykonawca zobowiązuje się dochować szczególnej staranności w zakresie zabezpieczenia powierzonych mu przesyłek sądowych przed zniszczeniem lub naruszeniem tajemnicy korespondencji. Zamawiający informuje, że wśród korespondencji wychodzącej z Sądu znajdują się również akta sądowe
i administracyjne spraw rozpoznawanych przez Zamawiającego oraz akta osobowe.
5. Dane podane w załączniku nr 2 (formularz cenowy) do SWZ odnoszące się do ilości przesyłek/usług mają charakter szacunkowy i nie stanowią ze strony Zamawiającego zobowiązania do nadawania przesyłek w podanych ilościach. Określone rodzaje i ilości poszczególnych przesyłek w ramach świadczonych usług mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości przesyłek nie stanowi zmiany umowy. Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie względem Zamawiającego
w przypadku, gdy szacunkowe ilości przesyłek/usług (określone w załączniku nr 2, o którym mowa powyżej) nie zostaną w pełni wykorzystane lub przekroczone do terminu zakończenia umowy i w ramach określonego wynagrodzenia umownego. Zamawiający dokona zapłaty za ilości faktycznie wysłanych/zrealizowanych przesyłek/usług.
6. Niewyszczególnione rodzaje przesyłek będą wyceniane dodatkowo zgodnie z cennikiem Wykonawcy obowiązującym na dzień składania ofert (dostarczonym do Zamawiającego przed podpisaniem umowy). Ceny wynikające z tego cennika będą stałe w okresie obowiązywania umowy.
7. Przesyłki nadawane przez Zamawiającego dostarczane będą przez Wykonawcę do każdego miejsca w kraju i za granicą, na podany adres bądź wskazany adres skrytki pocztowej.
8. Zamawiający będzie umieszczał na przesyłkach w sposób trwały i czytelny informacje jednoznacznie identyfikujące adresata i nadawcę, jednocześnie określając rodzaj przesyłki (np. polecona, polecona z potwierdzeniem odbioru, priorytetowa) na stronie adresowej przesyłki.
9. Zamawiający będzie umieszczał na przesyłkach pocztowych oznaczenie potwierdzające wniesienie opłaty w postaci nadruku na kopercie lub odcisku pieczęci o treści ustalonej przez Wykonawcę.
10. Zamawiający jest odpowiedzialny za nadawanie przesyłek listowych i paczek w stanie umożliwiającym Wykonawcy doręczenie bez ubytku i uszkodzenia do miejsca zgodnie
z adresem przeznaczenia.
11. Zamawiający będzie korzystał wyłącznie ze swojego opakowania przesyłek, nie dopuszcza się stosowania opakowań Wykonawcy.
12. Zamawiający w przypadku korespondencji wysyłanej będzie korzystał z własnych wzorów druku potwierdzenia/pokwitowania odbioru – załącznik nr 1 do Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 maja 2020 r. w sprawie szczegółowego trybu i sposobu doręczania pism sądowych w postępowaniu cywilnym (Dz.U.2024.19 j.t.).
13. Zamawiający będzie nadawał przesyłki w stanie uporządkowanym.
13.1. Przesyłki rejestrowane nadawane będą na podstawie wykazu przesyłek poleconych według wzoru druku Zamawiającego – załącznik nr 2 do Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 maja 2020 r. w sprawie szczegółowego trybu
i sposobu doręczania pism sądowych w postępowaniu cywilnym (Dz.U.2024.19 j.t.), Zamawiający zarejestruje/wpisze każdą przesyłkę rejestrowaną
w elektronicznej książce nadawczej, następnie wykona wydruk wpisanych przesyłek w dwóch egzemplarzach i przekaże go Wykonawcy. Jeden egzemplarz wydruku stanowić będzie podstawę do rozliczeń dla Wykonawcy, drugi egzemplarz zostanie potwierdzony przez Wykonawcę i zwrócony Zamawiającemu stanowić będzie potwierdzenie nadania danej partii przesyłek.
13.2. Przesyłki nierejestrowane wpisane w książkach nadawczych nadawane będą na podstawie zestawienia ilościowego nadanych przesyłek. Zestawienia (wykazy) sporządzane będą w dwóch egzemplarzach po jednym dla Wykonawcy
i Zamawiającego.
14. Zamawiający nie dopuszcza sytuacji, w której część przesyłek zostanie nadana przez inny podmiot na rzecz i w imieniu Zamawiającego, w wyniku czego na dowodzie nadania przesyłki będzie figurował inny podmiot niż Zamawiający. Zarówno na kopertach jak
i dowodach nadania, doręczenia i odbioru muszą znajdować się dane adresowe Zamawiającego (musi figurować na nich jako nadawca).
15.Wykonawca zobowiązany będzie:
15.1. doręczać wszystkie przychodzące za jego pośrednictwem przesyłki pocztowe do budynku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 135, biuro podawcze – parter, pok. nr 4, nie później niż do godziny 10.00 każdego dnia roboczego tj. od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy,
15.2. zwracać niedoręczone przesyłki pocztowe oraz potwierdzenia odbioru, do budynku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 135, biuro podawcze – parter, pok. nr 4, nie później niż do godziny 10.00 każdego dnia roboczego tj. od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Dla niedoręczonych przesyłek pocztowych oraz potwierdzeń odbioru Wykonawca każdorazowo dostarcza do Zamawiającego rejestr tych przesyłek w dwóch egzemplarzach. Na jednym egzemplarzu Zamawiający potwierdza ilości przyjętych przesyłek i zwraca go Wykonawcy, drugi egzemplarz pozostaje
u Zamawiającego,
15.3. odbierać przesyłki do doręczenia z budynku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 135, biuro podawcze – parter, pok. nr 4, w godzinach od 14.00. do 15.00. każdego dnia roboczego tj. od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od prac.
16. Przesyłki muszą być nadane przez Wykonawcę w dniu ich odbioru od Zamawiającego.
17. Odbioru przesyłek wychodzących dokonywać będzie upoważniony przedstawiciel Wykonawcy.
18.Wykonawca będzie dostarczał do Zamawiającego wg potrzeb: numery nadawcze przesyłek rejestrowanych, listy przewozowe dla paczek i przesyłek kurierskich, które następnie będą nanoszone na przesyłkach przez pracowników Zamawiającego.
19. Wykonawca będzie dokonywał doręczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U.2024.935 t.j.) oraz
Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 maja 2020 r.- w sprawie
szczegółowego trybu i sposobu doręczania pism sądowych w postępowaniu cywilnym
(Dz. U. 2024.19 j.t.).
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie:
1.1. usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz zwrotu przesyłek niedoręczonych,
1.2. usługi odbioru korespondencji od Zamawiającego,
1.3. usługi doręczeń przekazów pieniężnych krajowych i zagranicznych.
2. Usługi powinny być świadczone z uwzględnieniem zasad doręczeń wynikających
z przepisów ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U.2024.935 t.j.) oraz ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2024.572 t.j.).
3. Przez przesyłki pocztowe będące przedmiotem zamówienia rozumie się:
3.1. przesyłki listowe nierejestrowane w obrocie krajowym,
3.2. przesyłki listowe rejestrowane z potwierdzeniem odbioru i bez potwierdzenia odbioru, w obrocie krajowym i zagranicznym,
3.3. przesyłki paczkowe i kurierskie z potwierdzeniem odbioru i bez potwierdzenia odbioru, w obrocie krajowym,
3.4. ewentualnie inne przesyłki według cen wynikających z cennika Wykonawcy.
4. Z uwagi na treść korespondencji sądowej, Wykonawca zobowiązuje się dochować szczególnej staranności w zakresie zabezpieczenia powierzonych mu przesyłek sądowych przed zniszczeniem lub naruszeniem tajemnicy korespondencji. Zamawiający informuje, że wśród korespondencji wychodzącej z Sądu znajdują się również akta sądowe
i administracyjne spraw rozpoznawanych przez Zamawiającego oraz akta osobowe.
5. Dane podane w załączniku nr 2 (formularz cenowy) do SWZ odnoszące się do ilości przesyłek/usług mają charakter szacunkowy i nie stanowią ze strony Zamawiającego zobowiązania do nadawania przesyłek w podanych ilościach. Określone rodzaje i ilości poszczególnych przesyłek w ramach świadczonych usług mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości przesyłek nie stanowi zmiany umowy. Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie względem Zamawiającego
w przypadku, gdy szacunkowe ilości przesyłek/usług (określone w załączniku nr 2, o którym mowa powyżej) nie zostaną w pełni wykorzystane lub przekroczone do terminu zakończenia umowy i w ramach określonego wynagrodzenia umownego. Zamawiający dokona zapłaty za ilości faktycznie wysłanych/zrealizowanych przesyłek/usług.
6. Niewyszczególnione rodzaje przesyłek będą wyceniane dodatkowo zgodnie z cennikiem Wykonawcy aktualnym na dzień nadania przesyłki, dostępnym na stronie internetowej Wykonawcy.
7. Przesyłki nadawane przez Zamawiającego dostarczane będą przez Wykonawcę do każdego miejsca w kraju i za granicą, na podany adres bądź wskazany adres skrytki pocztowej.
8. Zamawiający będzie umieszczał na przesyłkach w sposób trwały i czytelny informacje jednoznacznie identyfikujące adresata i nadawcę, jednocześnie określając rodzaj przesyłki (np. polecona, polecona z potwierdzeniem odbioru, priorytetowa) na stronie adresowej przesyłki.
9. Zamawiający będzie umieszczał na przesyłkach pocztowych oznaczenie potwierdzające wniesienie opłaty w postaci nadruku na kopercie lub odcisku pieczęci o treści ustalonej przez Wykonawcę.
10. Zamawiający jest odpowiedzialny za nadawanie przesyłek listowych i paczek w stanie umożliwiającym Wykonawcy doręczenie bez ubytku i uszkodzenia do miejsca zgodnie
z adresem przeznaczenia.
11. Zamawiający będzie korzystał wyłącznie ze swojego opakowania przesyłek, nie dopuszcza się stosowania opakowań Wykonawcy.
12. Zamawiający w przypadku korespondencji wysyłanej będzie korzystał z własnych wzorów druku potwierdzenia/pokwitowania odbioru – załącznik nr 1 do Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 maja 2020 r. w sprawie szczegółowego trybu i sposobu doręczania pism sądowych w postępowaniu cywilnym (Dz.U.2024.19 j.t.).
13. Zamawiający będzie nadawał przesyłki w stanie uporządkowanym.
13.1. Przesyłki rejestrowane nadawane będą na podstawie wykazu przesyłek poleconych według wzoru druku Zamawiającego – załącznik nr 2 do Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 maja 2020 r. w sprawie szczegółowego trybu
i sposobu doręczania pism sądowych w postępowaniu cywilnym (Dz.U.2024.19 j.t.), Zamawiający zarejestruje/wpisze każdą przesyłkę rejestrowaną
w elektronicznej książce nadawczej, następnie wykona wydruk wpisanych przesyłek w dwóch egzemplarzach i przekaże go Wykonawcy. Jeden egzemplarz wydruku stanowić będzie podstawę do rozliczeń dla Wykonawcy, drugi egzemplarz zostanie potwierdzony przez Wykonawcę i zwrócony Zamawiającemu stanowić będzie potwierdzenie nadania danej partii przesyłek.
13.2. Przesyłki nierejestrowane wpisane w książkach nadawczych nadawane będą na podstawie zestawienia ilościowego nadanych przesyłek. Zestawienia (wykazy) sporządzane będą w dwóch egzemplarzach po jednym dla Wykonawcy
i Zamawiającego.
14. Zamawiający nie dopuszcza sytuacji, w której część przesyłek zostanie nadana przez inny podmiot na rzecz i w imieniu Zamawiającego, w wyniku czego na dowodzie nadania przesyłki będzie figurował inny podmiot niż Zamawiający. Zarówno na kopertach jak
i dowodach nadania, doręczenia i odbioru muszą znajdować się dane adresowe Zamawiającego (musi figurować na nich jako nadawca).
15.Wykonawca zobowiązany będzie:
15.1. doręczać wszystkie przychodzące za jego pośrednictwem przesyłki pocztowe do budynku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 135, biuro podawcze – parter, pok. nr 4, nie później niż do godziny 10.00 każdego dnia roboczego tj. od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy,
15.2. zwracać niedoręczone przesyłki pocztowe oraz potwierdzenia odbioru, do budynku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 135, biuro podawcze – parter, pok. nr 4, nie później niż do godziny 10.00 każdego dnia roboczego tj. od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Dla niedoręczonych przesyłek pocztowych oraz potwierdzeń odbioru Wykonawca każdorazowo dostarcza do Zamawiającego rejestr tych przesyłek w dwóch egzemplarzach. Na jednym egzemplarzu Zamawiający potwierdza ilości przyjętych przesyłek i zwraca go Wykonawcy, drugi egzemplarz pozostaje
u Zamawiającego,
15.3. odbierać przesyłki do doręczenia z budynku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 135, biuro podawcze – parter, pok. nr 4, w godzinach od 14.00. do 15.00. każdego dnia roboczego tj. od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od prac.
16. Przesyłki muszą być nadane przez Wykonawcę w dniu ich odbioru od Zamawiającego.
17. Odbioru przesyłek wychodzących dokonywać będzie upoważniony przedstawiciel Wykonawcy.
18.Wykonawca będzie dostarczał do Zamawiającego wg potrzeb: numery nadawcze przesyłek rejestrowanych, listy przewozowe dla paczek i przesyłek kurierskich, które następnie będą nanoszone na przesyłkach przez pracowników Zamawiającego.
19. Wykonawca będzie dokonywał doręczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U.2024.935 t.j.) oraz
Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 maja 2020 r.- w sprawie
szczegółowego trybu i sposobu doręczania pism sądowych w postępowaniu cywilnym
(Dz. U. 2024.19 j.t.).
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
1. Zgodnie z postanowieniami art. 455 ust. 1, pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, a mianowicie:
1.1. aktualizacji danych Wykonawcy poprzez: zmianę nazwy firmy, zmianę adresu siedziby, zmianę formy prawnej Wykonawcy itp.,
1.2. zmiany ilości przesyłek podanych w formularzu cenowym,
1.3. wydłużenie terminu realizacji umowy do 12 miesięcy w sytuacji nie osiągnięcia minimalnej wartości zamówienia, tj. 60 %.
2. Zamawiający dopuszcza zmianę cen w okresie obowiązywania umowy w przypadkach określonych w art. 436 pkt 4 lit b ustawy Pzp tj. w przypadku zmiany:
2.1. stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
2.2. wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r.
o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
2.3. zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
2.4. zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 46 oraz z 2022 r. poz. 1079)
pod warunkiem, że zmiany wskazane powyżej będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Obowiązek wykazania wpływu zmian, należy do Wykonawcy pod rygorem odmowy dokonania zmiany umowy przez Zamawiającego.
3. W przypadku wystąpienia sytuacji opisanych w art. 436 pkt 4 lit b ustawy Pzp skutkujących zmianą wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, każda ze stron umowy, w terminie od dnia opublikowania przepisów dokonujących tych zmian do 30 dni od dnia ich wejścia
w życie, może wystąpić do drugiej strony z wnioskiem o dokonanie odpowiedniej zmiany wysokości wynagrodzenia.
4. Zmiana wynagrodzenia, o której mowa w art. 436 pkt 4 lit b ustawy Pzp będzie mogła obowiązywać od dnia wejścia w życie zmian przepisów będących podstawą do zmiany wysokości wynagrodzenia, pod warunkiem , że Wykonawca w terminie od dnia opublikowania przepisów dokonujących tych zmian do 30 dni od dnia ich wejścia w życie wystąpi z uzasadnionym wnioskiem do Zamawiającego.
Po zmianie:
1. Zgodnie z postanowieniami art. 455 ust. 1, pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, a mianowicie:
1.1. aktualizacji danych Wykonawcy poprzez: zmianę nazwy firmy, zmianę adresu siedziby, zmianę formy prawnej Wykonawcy itp.,
1.2. zmiany ilości przesyłek podanych w formularzu cenowym,
1.3. wydłużenie terminu realizacji umowy do 12 miesięcy w sytuacji nie osiągnięcia minimalnej wartości zamówienia, tj. 60 %.
2. Zamawiający dopuszcza zmianę cen w okresie obowiązywania umowy w przypadkach określonych w art. 436 pkt 4 lit b ustawy Pzp tj. w przypadku zmiany:
2.1. stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
2.2. wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r.
o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
2.3. zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
2.4. zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 46 oraz z 2022 r. poz. 1079)
pod warunkiem, że zmiany wskazane powyżej będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Obowiązek wykazania wpływu zmian, należy do Wykonawcy pod rygorem odmowy dokonania zmiany umowy przez Zamawiającego.
oraz w przypadku
2a. zmiany cennika usług powszechnych w obrocie krajowym i zagranicznym pod warunkiem, że cennik będzie zaakceptowany przez prezesa UKE zgodnie z powszechnie obowiązującym prawem.
3. W przypadku wystąpienia sytuacji opisanych w art. 436 pkt 4 lit b ustawy Pzp skutkujących zmianą wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, każda ze stron umowy, w terminie od dnia opublikowania przepisów dokonujących tych zmian do 30 dni od dnia ich wejścia
w życie, może wystąpić do drugiej strony z wnioskiem o dokonanie odpowiedniej zmiany wysokości wynagrodzenia.
4. Zmiana wynagrodzenia, o której mowa w art. 436 pkt 4 lit b ustawy Pzp będzie mogła obowiązywać od dnia wejścia w życie zmian przepisów będących podstawą do zmiany wysokości wynagrodzenia, pod warunkiem , że Wykonawca w terminie od dnia opublikowania przepisów dokonujących tych zmian do 30 dni od dnia ich wejścia w życie wystąpi z uzasadnionym wnioskiem do Zamawiającego.