BZP: „Budowa hali magazynowo-garażowej w Jednostce Ratowniczo-Gaśniczej w Międzyrzecu Podlaskim wraz z placem manewrowym” w systemie zaprojektuj i wybuduj
10.10.2025
2025/BZP 00468603/01
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Białej Podlaskiej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa hali magazynowo-garażowej w Jednostce Ratowniczo-Gaśniczej w Międzyrzecu Podlaskim wraz z placem manewrowym”
w systemie zaprojektuj i wybuduj
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Białej Podlaskiej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 030238735
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sidorska 93
1.5.2.) Miejscowość: Biała Podlaska
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-500
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski
1.5.7.) Numer telefonu: 83 3447200
1.5.8.) Numer faksu: 83 3447227
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: km_bialapodlaska@lubelskie.straz.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.strazbiala.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Ochrona przeciwpożarowa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa hali magazynowo-garażowej w Jednostce Ratowniczo-Gaśniczej w Międzyrzecu Podlaskim wraz z placem manewrowym”
w systemie zaprojektuj i wybuduj
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-055c9e44-6976-4b1b-8907-46daaed19f50
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00468603
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00129688/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa hali garażowo-magazynowej w JRG Międzyrzec Podlaski z placem manewrowym
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://przetargi.lubelskie.straz.gov.pl/#/offer/65f2539e-d807-4abb-b9c8-0e4e0795157e3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu strony:
https://przetargi.lubelskie.straz.gov.pl/#/offer/65f2539e-d807-4abb-b9c8-0e4e0795157e oraz poczty elektronicznej pod adresem: km_bialapodlaska@lubelskie.straz.gov.pl przy czym złożenie oferty wraz z załączonymi do oferty dokumentami może nastąpić wyłącznie za pośrednictwem strony: https://przetargi.lubelskie.straz.gov.pl/#/offer/65f2539e-d807-4abb-b9c8-0e4e0795157e
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z art. 67 ustawy PZP określa następujące wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przy wykorzystaniu Platformy Zakupowej, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
b) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 10 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa najlepiej najnowszej dostępnej wersji obsługująca TLS 1.2 z wyjątkiem Internet Explorer;
d) Włączona obsługa JavaScript;
e) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.;
f) podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę certyfikatu używanego przez Wykonawcę.
7. Zamawiający, zgodnie z §11 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452) podaje następujące informacje na temat specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych:
a) dopuszczalne formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 100 MB
w formatach: .txt, .rtf, .pdf,.xps, .odt, .ods, .odp, .doc, .xls, .ppt, .docx, .xlsx, .pptx, .csv, .jpg (.jpeg), .tif (.tiff), .geotiff, .png, .svg, .wav, .mp3, .avi, .mpg, .mpeg, .mp4, .m4a, mpeg4, .zip,.tar, .gz (.gzip), .7Z, .xsl, XAdES, PAdES, CadES;
b) informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych: - plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zamówień Publicznych ZETOPZP i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a) administratorem danych osobowych osób fizycznych pozyskanych w toku trybu podstawowego z możliwością negocjacji na “BUDOWĘ HALI MAGAZYNOWO-GARAŻOWEJ W JEDNOSTCE RATOWNICZO-GAŚNICZEJ W MIĘDZYRZECU PODLASKIM WRAZ Z PLACEM MANEWROWYM” w systemie “zaprojektuj i wybuduj”, (ML.2370.22.2025) jest Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Białej Podlaskiej, ul. Sidorska 93, 21 – 500 Biała Podlaska, NIP: 5371991890, REGON: 030238735;
b) w KM PSP w Białej Podlaskiej wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych pod następującym adresem: 20-012 Lublin, ul. Strażacka 7, tel. 81 53 51 237, e-mail: iod@lubelskie.straz.gov.pl;
c) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego realizowanym w trybie podstawowym z możliwością negocjacji na “BUDOWĘ HALI MAGAZYNOWO-GARAŻOWEJ W JEDNOSTCE RATOWNICZO-GAŚNICZEJ W MIĘDZYRZECU PODLASKIM WRAZ Z PLACEM MANEWROWYM” w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, NR SPRAWY ML.2370.22.2025;
d) Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ust. 1 i 2 ustawy Pzp (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.);
e) Dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 2 ustawy Pzp oraz przepisami archiwizacyjnymi obowiązującymi w Państwowej Straży Pożarnej, przez okres 5 lat od końca roku, w którym zakończono postępowanie o udzielenie zamówienia;
f) Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
g) W odniesieniu danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
h) Osoba, której dane osobowe pozyskano w toczącym się postępowaniu posiada następujące prawa:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba, której dane osobowe pozyskano
w toczącym się postępowaniu uzna, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących tej osoby narusza przepisy RODO;
i) Osobie, której dane osobowe pozyskano w toczącym się postępowaniu nie przysługuje:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
j) Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będzie również spółka ZETO Lublin Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie pod adresem
ul. Diamentowa 2, 20-447 Lublin, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd
Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą
w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000053608, REGON: 430248589, NIP:
7120156688, jako właściciel Platformy Zamówień PublicznychPZP https://przetargi.lubelskie.straz.gov.pl/, na której KM PSP w Białej Podlaskiej prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, pod adresem: https://przetargi.lubelskie.straz.gov.pl/#/offer/65f2539e-d807-4abb-b9c8-0e4e0795157e
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy
w zakresie niezgodnym z ustawą;
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
3. W przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.
4. Udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia. Ograniczenia zasady jawności, o których mowa w pkt 3 i art. 18 ust. 3–6 ustawy Pzp, stosuje się odpowiednio.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ML.2370.22.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 3500000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie budynku o konstrukcji hali. Wymagany zakres robót jest opisany w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, zwanym dalej PFU. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania m.in. następujących prac:
- dokumentacji technicznej, w tym na potrzeby dokonania zgłoszeń i uzyskania wszystkich niezbędnych pozwoleń, jeżeli są wymagane prawem budowlanym,
- rozbiórka istniejącego budynku garażowo-magazynowego,
- uzyskanie pozwolenia na budowę,
- realizacja prac budowlanych
- uzyskanie pozwolenia na użytkowanie
2. Lokalizacja inwestycji: powiat bialski, woj. lubelskie, Międzyrzec Podlaski,
ul. J. Kusocińskiego 23
4.2.6.) Główny kod CPV: 45216121-8 - Roboty budowlane w zakresie obiektów straży pożarnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45232460-4 - Roboty sanitarne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45223210-1 - Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali
31680000-6 - Elektryczne artykuły i akcesoria
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
44411000-4 - Wyroby sanitarne
39151200-7 - Stoły robocze
38431000-5 - Aparatura do wykrywania
39150000-8 - Różne meble i wyposażenie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty będą oceniana w oparciu o kryteria oceny ofert określone w SWZ oraz niniejszym ogłoszeniu o zamówieniu.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na roboty budowlane oraz dostarczone urządzenia i materiały powyżej 36 miesięcy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. W niniejszym postępowaniu, Zamawiający określa warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej oraz sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawców. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:a) znajdują się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej lub finansowej, tj.
- posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na następującą minimalną sumę gwarancyjną, tj. 2 000 000,00 zł lub
- posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej
2 000 000,00 zł
albo równowartość kwot wymienionych w tiret 1 i 2 wyrażoną w innej walucie wg średniego kursu złotego NBP (tabela A) z dnia publikacji ogłoszenia
o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych;
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, tj. wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –
w tym okresie, co najmniej 1 zamówienie, którego przedmiotem były następujące roboty budowlane: budowa od podstaw hali o konstrukcji stalowej o powierzchni co najmniej 500 m2 i wartości co najmniej
2 000 000,00 zł brutto albo równowartości ww. kwoty wyrażonej w innej walucie wg średniego kursu złotego NBP (Tabela A) z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Przez „wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie” należy rozumieć ukończenie robót, na które powołuje się Wykonawca, w ww. okresie.
c) dysponują lub będą dysponować w trakcie realizacji zamówienia następującymi osobami skierowanymi do wykonania zamówienia, umożliwiającą wykonanie zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, tj.:
- co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w zakresie niezbędnym do wykonania dokumentacji projektowej będącej przedmiotem niniejszego zamówienia i umożliwiającą wykonanie przedmiotu zamówienia objętego niniejszą SWZ, osoba ta musi ponadto być aktualnym członkiem właściwej okręgowej izby inżynierów budownictwa;
- co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń i umożliwiającą wykonywanie robót objętych niniejszą SWZ, osoba ta musi ponadto być aktualnym członkiem właściwej okręgowej izby inżynierów budownictwa.
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji projektanta i kierownika przez 1 osobę, którą będzie dysponował Wykonawca.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W niniejszym postępowaniu, o udzielenie zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na
podstawie art. 108 ust. 1 w zw. z art. 266 ustawy PZP i art. 7 ust. 1 ustawy
z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 514) (przesłanki obligatoryjne wykluczenia z postępowania).
Zamawiający przewiduje w postępowaniu fakultatywną przesłankę wykluczenia z postępowania określoną w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP.
2. W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw wykluczenia
z postępowania Zamawiający żąda oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania (i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu). Oświadczenie należy złożyć razem z ofertą wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ odrębnie dla Wykonawcy, podmiotów, na zasoby których powołuje się Wykonawca, oraz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcja, spółki cywilne inne struktury lub porozumienia);
3. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania Zamawiający żąda (dokumenty na wezwanie w trybie art. 274
ust. 1 ustawy PZP):
- oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP (Załącznik nr 4 do SWZ);
- odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
- oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych
w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w
zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, tj.: 108 ust. 1 pkt 3, 4, 5 i 6 ustawy PZP oraz art.
7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego (Załącznik nr 5 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda złożenia oświadczenia wstępnego w trybie art. 125 ust. 1 ustawy PZP oraz następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) w celu wstępnego potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu Zamawiający żąda oświadczenia (o niepodleganiu wykluczeniu i) spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenie należy złożyć razem z ofertą wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ odrębnie dla Wykonawcy, podmiotów, na zasoby których powołuje się Wykonawca, oraz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcja, spółki cywilne inne struktury lub porozumienia);
b) w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający żąda (dokumenty na wezwanie w trybie art. 274 ust. 1 ustawy PZP):
- dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 2 000 000,00 zł lub
-informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę co najmniej 2 000 000,00 zł zł w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem
lub równowartość ww. kwot wyrażoną w innej walucie wg średniego kursu złotego NBP (Tabela A) z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu
w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Zamawiający dopuszcza możliwość sumowania kwoty ubezpieczenia, posiadanych środków finansowych oraz zdolności kredytowej w celu uzyskania wymaganego minimum w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej. Jeżeli natomiast z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w tiret 1 i 2, Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
d) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda (dokumenty na wezwanie w trybie art. 274 ust. 1 ustawy PZP):
- wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od Niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
- wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawców przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu z postępowania, składa również następujące podmiotowe środki dowodowe w zakresie dotyczącym tych podmiotów:- oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu dotyczące tych podmiotów wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ (oświadczenie należy złożyć razem
z ofertą);
- podmiotowe środki dowodowe dotyczące tych podmiotów potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania wymagane od Wykonawców oraz podmiotowe środki dowodowe potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca polega na zasobach podmiotu udostępniającego zasoby (ww. podmiotowe środki dowodowe zostaną złożone na wezwanie);
- zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby wg wzoru zawartego
w Załączniku nr 8 do SWZ, potwierdzające, że stosunek łączący Wykonawcę
z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (zobowiązanie należy złożyć razem z ofertą);
- zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby określa w szczególności:
- zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
- sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
2. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający żąda od Wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie będzie zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli Zamawiający będzie mógł uzyskać je za pomocą bezpłatnych
i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z ww. dokumentów, Zamawiający zażąda od Wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania
Wykonawcy. Zdanie 3 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. Zdanie 1–3 stosuje się odpowiednio do osoby działającej
w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych
w art. 118 ustawy PZP. Ww. dokumenty należy złożyć razem z ofertą,
chyba że Wykonawca poinformował Zamawiającego o dostępności tych dokumentów w bezpłatnych i ogólnodostępnych bazach danych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Ww. Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wzór pełnomocnictwa został zawarty w Zał. nr 9 do SWZ.
3. Do Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia stosuje się przepisy o Wykonawcach ubiegających się indywidualnie
o udzielenie zamówienia.
4. Warunek dotyczący sytuacji finansowej lub ekonomicznej ww. Wykonawcy spełniają:
a) poprzez przedstawienie jednego dokumentu potwierdzającego, że wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są ubezpieczeni od OC w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na min. sumę gwarancyjną 2 000 000,00 zł lub odrębnie poprzez przedstawienie przez jednego, niektórych lub wszystkich ww. Wykonawców odrębnych dokumentów potwierdzających, że Wykonawcy ci są ubezpieczeni od OC w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na łączną minimalną sumę gwarancyjną wymienioną powyżej albo
b) poprzez przedstawienie przez jednego, niektórych lub wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającej lub potwierdzających wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem na łączną minimalną kwotę 2 000 000,00 zł;
c) Zamawiający dopuszcza również sumowanie potencjałów poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego wynikającego z posiadanego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, zdolności kredytowej oraz posiadanych środków finansowych.
5. Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą spełnić w następujący sposób:
a) warunek dotyczący doświadczenia Wykonawcy w wykonywaniu robót budowlanych Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli co najmniej jeden Wykonawca spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże spełnienie tego warunku;
b) warunek dotyczący dysponowania określonymi osobami przez Wykonawcę Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli co najmniej jeden Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dysponuje lub będzie dysponować w trakcie realizacji zamówienia osobami, o których mowa w opisie tego warunku albo jeżeli dwaj Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia dysponują lub będą dysponować w trakcie realizacji zamówienia po jednej osobie, o których mowa w opisie tego warunku.
6. Zamawiający żąda od ww. Wykonawców następujących dokumentów:
a) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – składany indywidualnie przez każdego Wykonawcę wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia, oświadczenie należy złożyć razem z ofertą;
b) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 9 do SWZ, pełnomocnictwo należy złożyć razem z ofertą;
c) dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania, przy czym każdy Wykonawca składa odrębne dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania,
d) wykaz robót budowlanych (Zał. nr 6 do SWZ);
e) wykaz osób (Zał. nr 7 do SWZ), dokumenty wymienione w lit. c-e składa się na wezwanie w trybie art. 274 ust. 1 Pzp;
f) oświadczenie w trybie art. 117 ust. 4 ustawy PZP wg wzoru określonego
w Załączniku nr 10 do SWZ w przypadku, gdy warunki udziału w postępowaniu określone w sekcji IX pkt 2 lit. b i c SWZ
spełniają tylko niektórzy spośród wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, oświadczenie należy złożyć razem z ofertą.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają zgody obu Stron wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.2. Zgodnie z art. 455 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, przewiduje się możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
3. Rodzaj i zakres zmian umowy został określony w par. 23 Załącznika nr 11 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-27 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy kierować do Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Białej Podlaskiej ul. Sidorska 93, 21 – 500 Biała Podlaska za pośrednictwem strony postępowania: https://przetargi.lubelskie.straz.gov.pl/#/offer/65f2539e-d807-4abb-b9c8-0e4e0795157e
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-27 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-25
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Zamawiający przewiduje następujące kryteria oceny ofert, które zamierza stosować w celu ograniczenia liczby Wykonawców, których zaprosi do negocjacji, tj. cena całkowita brutto (CCB) oraz okres gwarancji na roboty budowlane oraz dostarczone urządzenia i materiały (OG), co oznacza, że Zamawiający zaprosi do negocjacji 3 Wykonawców, którzy uzyskali najwyższe łączne wyniki punktowe, chyba że liczba Wykonawców, którzy złożyli oferty niepodlegające odrzuceniu jest mniejsza niż 3. Wówczas Zamawiający zaprosi do negocjacji wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty niepodlegające odrzuceniu.SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Jeżeli Wykonawca lub podmiot, na zasoby którego powołuje się Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym podmioty te mają siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto ich likwidacji, nie ogłoszono upadłości, ich aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.2. Jeżeli w kraju, w którym siedzibę lub miejsce zamieszkania ma Wykonawca lub podmiot na zasoby którego powołuje się Wykonawca lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1, zastępuje się je odpowiednio
w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie tego podmiotu (Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby), ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym podmioty te (Wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby), mają siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć.
3. Dokument lub dokumenty, o których mowa w pkt 1 i 2 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
4. Termin realizacji zamówienia: wykonanie prac budowlanych - do dnia 15 grudnia 2025 r., wykonanie dokumentacji projektowej - do 10 dni od dnia zawarcia umowy.