BZP: Dowóz uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Blachownia do placówek oświatowych w roku szkolnym 2025/2026 wraz z zapewnieniem opiekuna
10.10.2025
2025/BZP 00468916/01
GMINA BLACHOWNIA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
            Usługi
            Dowóz uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych 
na terenie Gminy Blachownia do placówek oświatowych 
w roku szkolnym 2025/2026 wraz z zapewnieniem opiekuna    
    SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BLACHOWNIA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398037
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Henryka Sienkiewicza 22
1.5.2.) Miejscowość: Blachownia
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-290
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@blachownia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://blachownia.bip.net.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
        Dowóz uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych 
na terenie Gminy Blachownia do placówek oświatowych 
w roku szkolnym 2025/2026 wraz z zapewnieniem opiekuna    
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-68714cb8-26f0-4f56-b34e-ea8242ee7eb5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00468916
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00008770/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Dowóz uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Blachownia do placówek oświatowych w roku szkolnym 2025/2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://blachownia.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://blachownia.logintrade.net/rejestracja/ustawowowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: w szczególności składanie oświadczeń, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem platformy https://blachownia.logintrade.net/rejestracja/ustawowowe.html. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem zamawiający i wykonawcy posługują się numerem referencyjnym sprawy, tj. ZP.271.10.2025
b) Zamawiający może również komunikować się z wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: iwona.malina@blachownia.pl
c) Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail: iwona.malina@blachownia.pl. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych oraz Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy 
w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
    3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Wszystkie informacje zawarte w rozdziale I ust.16 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.10.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie w okresie od 3 listopada 2025 roku do 31 sierpnia 2026 roku usługi transportu oraz opieki w czasie przewozu uczniów niepełnosprawnych z miejsca zamieszkania na terenie Gminy Blachownia do około 7 jednostek oświatowych na terenie Miasta Częstochowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60140000-1 - Nieregularny transport osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-03 do 2026-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia samochodu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
warunki udziału w postępowaniu opisane zostały w SWZ5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 2 500,00 PLN.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ.
Formy wnoszenia wadium: wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej
lub kilku następujących formach:
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej umowy w zakresie liczby pojazdów świadczących usługę przewozu dzieci niepełnosprawnych, jeżeli w trakcie realizacji umowy wystąpi zmiana liczby uczniów wymagających dowozu lub zmiana potrzeb organizacyjnych.2. Zmiana, o której mowa w ust. 1, może obejmować:
1) zmniejszenie liczby pojazdów w stosunku do liczby określonej w umowie,
2) zwiększenie liczby pojazdów w stosunku do liczby określonej w umowie,
3) zmianę liczby kursów w ciągu dnia lub długości tras przewozu – przy czym zmiana ta nie może prowadzić do zmiany ogólnego charakteru umowy.
Przypadki, o których mowa w ust. 2 pkt. 1 i 2 mogą skutkować zmniejszeniem lub zwiększeniem wynagrodzenia Wykonawcy.
Zmiany umowy dokonane na podstawie niniejszego paragrafu nie mogą łącznie przekroczyć 50% wartości zamówienia pierwotnego.
Dopuszcza się możliwość zmiany umowy w zakresie określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub ogłoszeniu o zamówieniu publicznym zgodnie z art. Art.455 ustawy Pzp