BZP: Pranie wodne i chemiczne wraz z transportem oraz dzierżawą bielizny szpitalnej dla Powiatowego Centrum Zdrowia sp. z o.o. z siedzibą w Opolu Lubelskim.
10.10.2025
2025/BZP 00469769/01
POWIATOWE CENTRUM ZDROWIA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pranie wodne i chemiczne wraz z transportem oraz dzierżawą bielizny szpitalnej dla Powiatowego Centrum Zdrowia sp. z o.o. z siedzibą w Opolu Lubelskim.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWE CENTRUM ZDROWIA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019069
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Przemysłowa 4 A
1.5.2.) Miejscowość: Opole Lubelskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 24-300
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 818273411
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@pczol.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pczol.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pranie wodne i chemiczne wraz z transportem oraz dzierżawą bielizny szpitalnej dla Powiatowego Centrum Zdrowia sp. z o.o. z siedzibą w Opolu Lubelskim.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cbd54ee9-5183-4c33-9947-4dae27b16a59
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00469769
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pczol.ezamawiajacy.pl/pn/pczol/demand/239506/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pczol.ezamawiajacy.pl/pn/pczol/demand/239506/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy użyciu platformy opisane zostały w Instrukcji dla
wykonawcy pod adresem: https://pczol.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet – zakładka „Regulacje i procedury procesu
zakupowego / Plany zamówień publicznych”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Na podstawie z art. 13 ust. 1 oraz 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) przekazujemy informacje dotyczące
przetwarzania Państwa danych osobowych.
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Powiatowe Centrum Zdrowia sp. z o.o.,
ul. Przemysłowa 4a, 24-300 Opole Lubelskie, e-mail: sekretariat@pczol.pl, tel./fax (81) 458 21 75.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, który udziela odpowiedzi na pytania dotyczące przetwarzania Państwa
danych osobowych. Kontakt z IOD jest możliwy pod adresem e-mail: beata.woroszylo@bewaconsulting.pl
3. Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe w celu:
dokonywania czynności zmierzających do zawarcia i realizacji umowy (na podstawie art. 6 ust. 1 lit b RODO)
wykonywania ustawowych obowiązków Administratora, w szczególności podatkowych i sprawozdawczych (na podstawie art. 6 ust. 1
lit c RODO w związku z między innymi z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny)
dochodzenia ewentualnych roszczeń (na podstawie art. 6 ust 1 lit f RODO)
4. Państwa dane możemy udostępniać:
a) podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
b) podmiotom uprawnionym do tego na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe możemy również przekazać podmiotom
wspierającym nas np. w zakresie obsługi i konserwacji systemów informatycznych, kancelarii prawnej na podstawie zawartych
umów powierzenia, a także udostępniane podmiotom świadczącym usługi w zakresie dostarczania korespondencji, bankom.
Przekazanie danych realizowane będzie na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania, a podmioty przetwarzające
mogą je przetwarzać jedynie na nasze polecenie, co należy rozumieć w ten sposób, że nie są uprawnione do przetwarzania tych
danych we własnych celach.
5. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji ww celu , tj. przez okres trwania umowy oraz wyznaczony
właściwym przepisem prawa, jak również przez okres trwania wymagalności ewentualnych roszczeń z tym związanych.
6. Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy cywilnoprawnej. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich
podania. Konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak możliwości zawarcia umowy.
7. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych oraz
ograniczenia przetwarzania, sprostowania, usunięcia danych (jeżeli przetwarzanie nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku
wynikającego z przepisu prawa), a także wyrażenia sprzeciwu.
8. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu przez nas danych osobowych, przysługuje Państwu
prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9. Państwa dane nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji w tym profilowaniu.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: P.ZM.381.19.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pranie wodne i chemiczne wraz z transportem oraz dzierżawą bielizny szpitalnej dla Powiatowego Centrum Zdrowia sp. z o.o. z siedzibą w Opolu Lubelskim.
pełna nazwa zamówienia której ze względu na ograniczenie ilości znaków nie da się zamieścić w rubryce przedmiot zamówienia brzmi:
Pranie wodne i chemiczne bielizny szpitalnej, odzieży roboczej i ochronnej, materacy, poduszek syntetycznych oraz nakładek na mopy wraz z transportem oraz dzierżawą bielizny szpitalnej dla Powiatowego Centrum Zdrowia sp. z o.o. z siedzibą w Opolu Lubelskim.
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa prania, dezynfekcji, suszenia oraz obróbki (prasowanie,maglowanie, odkażanie itp.) pościeli i bielizny szpitalnej wraz z usługą transportu brudnej bielizny. Pranie wodne i chemiczne bielizny szpitalnej, odzieży roboczej i ochronnej, materacy, poduszek syntetycznych
oraz nakładek na mopy wraz z transportem dla Szpitala w Opolu Lubelskim przy ul. Szpitalnej 9 i Szpitala w Poniatowej przy ul. Fabrycznej 18, zwane dalej „usługą” w szczególności w zakresie prania, dezynfekcji, maglowania, prasowania bielizny szpitalnej w asortymencie typu: bielizna pościelowa płaska, bielizna
operacyjna, bielizna fasonowa, bielizna kolorowa, poduszki, pokrowce na poduszki, jaśki, pokrowce na
jaśki, koce, kołdry, materace, pokrowce na materace, mopy, myjki, podwieszki rehabilitacyjne, zasłony,parawany, firany, ręczniki, pokrowce na odzież pacjentów i ubrania robocze wraz z dzierżawą bielizny szpitalnej zwanego dalej „przedmiotem prania”. Zakres usługi obejmuje również transport przedmiotu prania z siedziby Zamawiającego do pralni i z pralni do siedziby Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho
98311000-6 - Usługi odbierania prania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów: 1) C – cena brutto oferty- 60%; 2) Jakość: Pranie realizowane w tunelach pralniczych gwarantujących wypłukiwalność środków piorących (potwierdzenie kontroli skuteczności-15%; 3) Jakość: Suszenie w tunelach z uwzględnieniem wpływu mechaniki suszenia na trwałość tkanin, zapobiegające uszkodzeniu tkanin, guzików i trwałość powłok tkanin barierowych- 10%; 4) Jakość: Dezynfekcja realizowana przez komorę dezynfekcyjną-15%; Razem-100%, Łączna ocena punktowa (S) obliczona zostanie wg wzoru: S = C + J1 + J2 + J3 1) Ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów Zamawiający uzna za najkorzystniejszą . Oferty oceniane będą punktowo. Łączna ocena oferty stanowi sumę punktów otrzymanych za poszczególne kryteria ocenianej oferty. Maksymalna ilość punktów jaką może osiągnąć oferta wynosi 100 pkt. gdzie 1 pkt=1 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: JAKOŚĆ :Pranie realizowane w tunelach pralniczych gwarantujących wypłukiwalność środków piorących (pot-wierdzenie kontroli skuteczności)
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: JAKOŚĆ: Suszenie w tunelach z uwzględnieniem wpływu mechaniki suszenia na trwałość tkanin, zapobiegające uszkodzeniu tkanin, guzików i trwałość powłok tkanin barierowych
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: JAKOŚĆ: Dezynfekcja realizowana przez komorę dezynfekcyjną
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1. ZDOLNOŚCI DO WYSTĘPOWANIA W OBROCIE GOSPODARCZYM:
Zamawiający nie określa warunków w ww. zakresie.
2. UPRAWNIEŃ DO PROWADZENIA OKREŚLONEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ LUB ZAWODOWEJ, O ILE WYNIKA TO Z ODRĘBNYCH PRZEPISÓW:
Zamawiający nie określa warunków w ww. zakresie.
3. SYTUACJI EKONOMICZNEJ LUB FINANSOWEJ:
Zamawiający nie określa warunków w ww. zakresie.
4. ZDOLNOŚCI TECHNICZNEJ LUB ZAWODOWEJ:
a) dysponował co najmniej następującym sprzętem do realizacji zamówienia:
1) 1 pralnicą tunelową zakończona wirówką do prania wodnego dla bielizny fasonowej,
2) 1 pralnica tunelowa zakończona prasą do prania wodnego dla bielizny płaskiej,
3) agregatem do czyszczenia chemicznego, dla bielizny i odzieży która ze względu na skład surowcowy nie może być prana wodnie, przy zachowaniu odpowiednio dobranej techno-logii z zastosowaniem rozpuszczalników nie zawierających halogenów.
Uwaga: Zamawiający nie dopuszcza do czyszczenia chemicznego w technologii opartej na czterochloroetylenie.
4) komorą do dezynfekcji materacy z wbudowanym rejestratorem i drukarką parametrów.
5) dwoma samochodami z podzielonymi skrzyniami ładunkowymi na komory do bielizny czystej i brudnej
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
potwierdzających brak podstaw wykluczenia:
a) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wg Załącznika nr 5;
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; (jeżeli wykonawca wskaże w formularzu ofertowym zamawiający samodzielnie pobierze z ogólnodostępnych rejestrów )
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej– składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Dokumenty potwierdzające w/w okoliczności powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
c) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu,
o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia
z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, dotyczącą wydania prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
d) art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp - wg załącznika 9 do SWZ
e) art. 7 ustawa z 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej (doświadczenie, kwalifikacje zawodowe kadry technicznej):
a) wykaz potencjału wykonawcy -oświadczenie zawierające informację o posiadaniu
- 1 pralnicę tunelową zakończona wirówką do prania wodnego dla bielizny fasonowej,
-1 pralnicę tunelowa zakończona prasą do prania wodnego dla bielizny płaskiej,
- 1 agregat do czyszczenia chemicznego, dla bielizny i odzieży która ze względu na skład surowcowy nie może być prana wodnie, przy zachowaniu odpowiednio dobranej technologii z zastosowaniem rozpuszczalników nie zawierających halogenów.
- 1 komorę do dezynfekcji materacy z wbudowanym rejestratorem i drukarką parametrów z podaniem marki, modelu, roku produkcji urządzenia oraz podstaw dysponowania
- dwóch samochodów z podzielonymi skrzyniami ładunkowymi na komory do bielizny czystej i brudnej z podaniem marki , modelu roku produkcji i numeru rejestracyjnego oraz podstaw dysponowania załącznik nr 3
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
PRZEDMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE- należy załączyć je w dniu składania ofert wraz z ofertą. Zamawiający przewiduje możliwość wezwania do uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych na podstawie art. 107 pzp. 1. Opinia sanitarną wydana przez Państwowego Inspektora Sanitarnego, że pralnia w której będą świadczone usługi posiada barierę higieniczną i spełnia wymagania w zakresie prania bielizny dla jednostek służby zdrowia, lecznictwa otwartego i zamkniętego oraz minimum jeden protokół kon-troli Inspektora Sanitarnego z okresu ostatnich 12 miesięcy nie stwierdzającego nieprawidłowości odnośnie w/w wymagań. 2. Opinia sanitarna wydana przez właściwego Państwowego Inspektora Sanitarnego, dotyczącą dopuszczenia do użytkowania minimum jednego środka transportu, jakiego Wykonawca zamie-rza użyć do wykonania usługi. 3. Oświadczenie w postaci wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych do-stępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami w zakresie posiadania: a) 1 pralnicą tunelową zakończona wirówką do prania wodnego dla bielizny fasonowej, b) 1 pralnicą tunelową zakończona prasą do prania wodnego dla bielizny płaskiej c) agregatem do czyszczenia chemicznego, dla bielizny i odzieży która ze względu na skład surowcowy nie może być prana wodnie, przy zachowaniu odpowiednio dobranej technologii z zastosowaniem rozpuszczalników nie zawierających halogenów Uwaga: Zamawiający nie dopuszcza do czyszczenia chemicznego w technologii opartej na czterochloroetylenie. d) komorą do dezynfekcji materacy z wbudowanym rejestratorem i drukarką parametrów. W celu potwierdzenia powyższego Wykonawca winien załączyć do oferty stosowne oświadczenie wraz z podaniem marki, modelu, roku produkcji urządzenia oraz podstaw dysponowania e) 2 samochodami z podzielonymi skrzyniami ładunkowymi na komory do bielizny czystej i brudnej 4. Wyniki z badań mikrobiologicznych wykonanych w Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemiologicz-nej lub w innym Akredytowanym Laboratorium Mikrobiologicznym - po minimum 1 wyniku badań dotyczących czystości mikrobiologicznej: a) odzieży szpitalnej, bielizny szpitalnej, b)komory do dezynfekcji materacy, c) komory do dezynfekcji wózków transportowych d) wózków transportowych Badania (wykonane nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu otwarcia ofert) 5. Dokument (deklaracja zgodności producenta tkaniny lub certyfikat wystawiony przez niezależną jednostkę) potwierdzający zgodność tkaniny, z której wykonane są poszczególne asortymenty bielizny pościelowej szpitalnej z normą ENV 14237 (Tekstylia w systemie ochrony zdrowia) lub równoważną oświadczenie składane w ramach przedmiotowych środków dowodowych wykonawca tworzy samodzielnie -załącznik nr 10 do swz a. Zgłoszenie do Rejestru wyrobów medycznych i produktów biobójczych (dot. pościel medyczna). b. Instrukcje użytkowania, kartę techniczną dla pościeli zawierającą skład materiału. Deklaracje zgodności dla odzieży operacyjnej.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
PRZEDMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE- należy załączyć je w dniu składania ofert wraz z ofertą.Zamawiający przewiduje możliwość wezwania do uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych na podstawie art. 107 pzp.
1. Opinia sanitarną wydana przez Państwowego Inspektora Sanitarnego, że pralnia w której będą świadczone usługi posiada barierę higieniczną i spełnia wymagania w zakresie prania bielizny dla jednostek służby zdrowia, lecznictwa otwartego i zamkniętego oraz minimum jeden protokół kon-troli Inspektora Sanitarnego z okresu ostatnich 12 miesięcy nie stwierdzającego nieprawidłowości odnośnie w/w wymagań.
2. Opinia sanitarna wydana przez właściwego Państwowego Inspektora Sanitarnego, dotyczącą dopuszczenia do użytkowania minimum jednego środka transportu, jakiego Wykonawca zamie-rza użyć do wykonania usługi.
3. Oświadczenie w postaci wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych do-stępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami w zakresie posiadania:
a) 1 pralnicą tunelową zakończona wirówką do prania wodnego dla bielizny fasonowej,
b) 1 pralnicą tunelową zakończona prasą do prania wodnego dla bielizny płaskiej
c) agregatem do czyszczenia chemicznego, dla bielizny i odzieży która ze względu na skład
surowcowy nie może być prana wodnie, przy zachowaniu odpowiednio dobranej
technologii z zastosowaniem rozpuszczalników nie zawierających halogenów
Uwaga: Zamawiający nie dopuszcza do czyszczenia chemicznego w technologii opartej na czterochloroetylenie.
d) komorą do dezynfekcji materacy z wbudowanym rejestratorem i drukarką parametrów.
W celu potwierdzenia powyższego Wykonawca winien załączyć do oferty stosowne oświadczenie wraz z podaniem marki, modelu, roku produkcji urządzenia oraz podstaw dysponowania
e) 2 samochodami z podzielonymi skrzyniami ładunkowymi na komory do bielizny czystej i brudnej
4. Wyniki z badań mikrobiologicznych wykonanych w Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemiologicz-nej lub w innym Akredytowanym Laboratorium Mikrobiologicznym - po minimum 1 wyniku badań dotyczących czystości mikrobiologicznej:
a) odzieży szpitalnej, bielizny szpitalnej,
b)komory do dezynfekcji materacy,
c) komory do dezynfekcji wózków transportowych
d) wózków transportowych
Badania (wykonane nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu otwarcia ofert)
5. Dokument (deklaracja zgodności producenta tkaniny lub certyfikat wystawiony przez niezależną jednostkę) potwierdzający zgodność tkaniny, z której wykonane są poszczególne asortymenty bielizny pościelowej szpitalnej z normą ENV 14237 (Tekstylia w systemie ochrony zdrowia) lub równoważną
oświadczenie składane w ramach przedmiotowych środków dowodowych wykonawca tworzy samodzielnie -załącznik nr 10 do swz
a. Zgłoszenie do Rejestru wyrobów medycznych i produktów biobójczych (dot. pościel medyczna).
b. Instrukcje użytkowania, kartę techniczną dla pościeli zawierającą skład materiału.
Deklaracje zgodności dla odzieży operacyjnej.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
eżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający będzie żądałprzed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców, w
której m.in. zostanie określony pełnomocnik uprawniony do kontaktów z zamawiającym oraz do wystawiania dokumentów
związanych z płatnościami, przy czym termin, na jaki została zawarta umowa, nie może być krótszy niż termin realizacji
zamówienia
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wykonawca przed zawarciem umowy poda wszelkie informacje niezbędne do wypełnienia treści umowy na wezwanie zamawiającego oraz wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy.Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców, w której m.in. zostanie określony pełnomocnik uprawniony do kontaktów z zamawiającym oraz do wystawiania dokumentów związanych z płatnościami, przy czym termin, na jaki została zawarta umowa, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia.
Niedopełnienie powyższych formalności przez wybranego wykonawcę będzie potraktowane przez zamawiającego jako niemożność zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego z przyczyn leżących po stronie wykonawcy i zgodnie z art. 98 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp, będzie skutkowało zatrzymaniem przez zamawiającego wadium wraz z odsetkami o ile w przedmiotowym postępowaniu jest wymagane
zamawiający przewiduje zmiany umowy na podstawie art. 455 pzp oraz art. 439 pzp szczegółowo opisane we wzorze umowy
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy