BZP: Opracowanie wskazań do czynnej ochrony obszarów cennych przyrodniczo na podstawie przeprowadzonej inwentaryzacji przyrodniczej na terenie Parku Krajobrazowego Stawki oraz Załęczańskiego PK.
13.10.2025
2025/BZP 00471238/01
Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Śląskiego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie wskazań do czynnej ochrony obszarów cennych przyrodniczo na podstawie przeprowadzonej inwentaryzacji przyrodniczej na terenie Parku Krajobrazowego Stawki oraz Załęczańskiego PK.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Śląskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276711980
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ignacego Krasickiego 25
1.5.2.) Miejscowość: Będzin
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-500
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 267 44 82
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biurozpk@zpk.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zpk.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
wojewódzka samorządowa jednostka organizacyjna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie wskazań do czynnej ochrony obszarów cennych przyrodniczo na podstawie przeprowadzonej inwentaryzacji przyrodniczej na terenie Parku Krajobrazowego Stawki oraz Załęczańskiego PK.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5a6ba28c-1343-452c-9531-f21fa5560ce6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00471238
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00021448/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.13 Opracowanie wskazań do czynnej ochrony obszarów cennych przyrodniczo na podstawie przeprowadzonej inwentaryzacji przyrodniczej na terenie PK Stawki oraz Załęczańskiego Parku Krajobrazowego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5a6ba28c-1343-452c-9531-f21fa5560ce63.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
4. Dokumenty elektroniczne , o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
5. Informacje, oświadczenia lub dokumenty , inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a. w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik),
lub
b. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”). (...) pozostałe informacje znajdują się w dokumentach zamówienia w rozdziale XIV SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Śląskiego w Katowicach z siedzibą w Będzinie, ul. I. Krasickiego 25, 42-500 Będzin;
2. Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych można kontaktować się mailowo, pod adresem iod@zpk.com.pl lub pocztą tradycyjną pod adresem kontaktowym Administratora danych;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Opracowanie wskazań do czynnej ochrony obszarów cennych przyrodniczo na podstawie przeprowadzonej inwentaryzacji przyrodniczej na terenach Załęczańskiego PK i PK Stawki”, prowadzonego w trybie podstawowym, bez możliwości przeprowadzenia negocjacji, na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy z dn. 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
(...) pozostałe zapisy znajdują się w dokumentach zamówienia, w Rozdziale II SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OP-B.531.2.2025.MS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji – rozpoznanie przyrodnicze i opracowanie wskazań do działań ochrony przyrody w Parku Krajobrazowym Stawki. Zadanie obejmuje teren parku krajobrazowego oraz jego otuliny. Dokumentacja powinna zawierać dane opracowane na podstawie zebranej literatury oraz wykonanej pracy terenowej oraz zebrane/pobrane wyniki.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia [OPZ] zawiera Załącznik nr 2A do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90714500-0 - Usługi kontroli jakości środowiska
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-11-18
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Analiza ofert zostanie przeprowadzona komisyjnie przez Zamawiającego.
2. Przy ocenie ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i wagami:
a) cena zamówienia brutto [C] – 60 %
b) doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (ekspertów przyrodniczych) [D] – 40 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie ekspertów przyrodniczych (ZOOLOGA, BOTANIKA, GEOGRAFA) skierowanych do realizacji zamówienia [D]
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji – rozpoznanie przyrodnicze i opracowanie wskazań do działań ochrony przyrody w Załęczańskim Parku Krajobrazowym. Zadanie obejmuje teren parku krajobrazowego oraz jego otuliny. Dokumentacja powinna zawierać dane opracowane na podstawie zebranej literatury oraz wykonanej pracy terenowej oraz zebrane/pobrane wyniki.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia [OPZ] zawiera Załącznik nr 2B do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90714500-0 - Usługi kontroli jakości środowiska
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-11-18
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Analiza ofert zostanie przeprowadzona komisyjnie przez Zamawiającego.
2. Przy ocenie ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i wagami:
a) cena zamówienia brutto [C] – 60 %
b) doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (ekspertów przyrodniczych) [D] – 40 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie ekspertów przyrodniczych (ZOOLOGA, BOTANIKA, GEOGRAFA) skierowanych do realizacji zamówienia [D]
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy , którzy spełniają warunki dotyczące:- Zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający uzna spełnienia ww. warunku, jeśli Wykonawca wykaże, że:
a) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 osobą – ekspertem przyrodniczym ZOOLOGIEM, spełniającymi następujące wymagania w minimalnej liczbie wskazanej poniżej:
- z wykształceniem wyższym (co najmniej studia pierwszego stopnia lub studia drugiego stopnia, lub jednolite studia magisterskie (ochrona środowiska i nauki biologiczne – biologia, ekologia, zarządzanie zasobami przyrody/środowiska, biologia środowiskowa i pokrewne, nauki rolnicze – zootechnika, nauki leśne – leśnictwo)
lub
- z wykształceniem średnim i co najmniej 3-letnim zatrudnieniem lub samozatrudnieniem
w sektorze ochrony środowiska, ochrony przyrody, badań naukowych i prac rozwojowych w dziedzinie nauk przyrodniczych (w zakresie ochrony siedlisk przyrodniczych lub ochrony gatunków roślin lub zwierząt i ich siedlisk, prowadzenia monitoringów przyrodniczych, ocen oddziaływania na obszary chronione, sporządzania raportów z prac terenowych wraz z oceną oddziaływania inwestycji na środowisko przyrodnicze)
oraz
- z doświadczeniem w wykonaniu lub współudziale w należytym przygotowaniu co najmniej 1 dokumentu przyrodniczego, w zakresie inwentaryzacji, badań, planowania ochrony itp. gatunków fauny i ich siedlisk, dotyczącego terenu położonego w granicach parków narodowych i/lub rezerwatów przyrody i/lub parków krajobrazowych i/lub obszarów Natura 2000, zgodnie z zasadami wskazanymi w przewodnikach metodycznych Państwowego Monitoringu Środowiska Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska, realizowanego w ramach jednego kontraktu (umowy), w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,
- która/re zostanie/ną skierowana/e do realizacji zamówienia
b) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 osobą – ekspertem przyrodniczym BOTANIKIEM, która zostanie skierowana do realizacji zamówienia spełniająca następujące wymagania w minimalnej liczbie wskazanej poniżej:
- z wykształceniem wyższym (co najmniej studia pierwszego stopnia lub studia drugiego stopnia, lub jednolite studia magisterskie (ochrona środowiska i nauki biologiczne – biologia, ekologia, zarządzanie zasobami przyrody/środowiska, biologia środowiskowa i pokrewne, nauki rolnicze – zootechnika, nauki leśne – leśnictwo)
lub
- z wykształceniem średnim i co najmniej 3-letnim zatrudnieniem lub samozatrudnieniem w sektorze ochrony środowiska, ochrony przyrody, badań naukowych i prac rozwojowych w dziedzinie nauk przyrodniczych (w zakresie ochrony siedlisk przyrodniczych lub ochrony gatunków roślin lub zwierząt i ich siedlisk, prowadzenia monitoringów przyrodniczych, ocen oddziaływania na obszary chronione, sporządzania raportów z prac terenowych wraz z oceną oddziaływania inwestycji na środowisko przyrodnicze)
oraz
- z doświadczeniem w wykonaniu lub współudziale w należytym przygotowaniu co najmniej 1 dokumentu przyrodniczego, w zakresie inwentaryzacji, badań, planowania ochrony itp. gatunków roślin lub/i ich siedlisk, dotyczącego terenu położonego w granicach parków narodowych i/lub rezerwatów przyrody i/lub parków krajobrazowych i/lub obszarów Natura 2000, zgodnie z zasadami wskazanymi w przewodnikach metodycznych Państwowego Monitoringu Środowiska Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska, z których każdy był realizowany w ramach jednego kontraktu (umowy), w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert;
c) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 osobą – ekspertem przyrodniczym GEOGRAFEM, spełniającymi następujące wymagania w minimalnej liczbie wskazanej poniżej:
- z wykształceniem wyższym (co najmniej studia pierwszego stopnia lub studia drugiego stopnia, lub jednolite studia magisterskie (geografia i pokrewne);
lub
- z wykształceniem średnim i co najmniej 3-letnim zatrudnieniem lub samozatrudnieniem w sektorze ochrony środowiska, ochrony przyrody, badań naukowych i prac rozwojowych w dziedzinie nauk przyrodniczych (w zakresie badań środowiska geograficznego);
oraz
- z doświadczeniem w wykonaniu lub współudziale w należytym przygotowaniu co najmniej 1 dokumentu przyrodniczego, w zakresie inwentaryzacji, badań analizy zmian środowiskowych, analizy warunków gruntowo-wodnych, dotyczącego terenu położonego w granicach parków narodowych i/lub rezerwatów przyrody i/lub parków krajobrazowych i/lub obszarów Natura 2000, zgodnie z zasadami wskazanymi w przewodnikach metodycznych Państwowego Monitoringu Środowiska Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska, realizowanego w ramach jednego kontraktu (umowy), w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona (przed wyborem najkorzystniejszej oferty), do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia:
- w celu wykazania spełniania warunku, o którym mowa w Rozdziale VIII SWZ:
wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz osób stanowi: Załącznik nr 7A do SWZ - dla Części I [jeśli dotyczy], Załącznik nr 7B do SWZ - dla Części II [jeśli dotyczy].
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:a) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XI ust. 1 SWZ;
b) oświadczenie i zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XII ust. 3 SWZ, zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ (jeżeli dotyczy);
c) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy);
d) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, że usługę wykonają poszczególni Wykonawcy, zgodnie z Załącznikiem 5 do SWZ (jeżeli dotyczy).
e) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.
2. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa powyżej, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał w formularzu ofertowym dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności dokumentów, o których mowa powyżej, pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych Zamawiający zażąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie dokumentów.
3. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
4. Oferta oraz pozostałe oświadczenia i dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie formularzy zamieszczonych w załącznikach do SWZ, powinny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz opisu kolumn i wierszy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XI ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, że usługę wykonają poszczególni Wykonawcy, zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ.
4. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – nie określa szczególnego sposobu spełniania tego warunku na podstawie art. 117 ustawy.
5. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.