BZP: Budowa parkingu przy budynku Centralnego Muzeum Jeńców Wojennych w Łambinowicach przy ul. Muzealnej 4
13.10.2025
2025/BZP 00471776/01
Centralne Muzeum Jeńców Wojennych
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa parkingu przy budynku Centralnego Muzeum Jeńców Wojennych
w Łambinowicach przy ul. Muzealnej 4
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Centralne Muzeum Jeńców Wojennych
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000276104
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Minorytów 3
1.4.2.) Miejscowość: Opole
1.4.3.) Kod pocztowy: 45-017
1.4.4.) Województwo: opolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: cmjw@cjmw.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.cmjw.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Samorządowa Instytucja Kultury
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00471776
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-10-13
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00458189
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.1.5. Wartość zamówienia Przed zmianą:
Po zmianie:
512357,72
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie parkingu dla samochodów osobowych na terenie należącym do Centralnego Muzeum Jeńców Wojennych położonym
w Łambinowicach.
2. Zakres robót obejmuje m.in.:
1) budowa parkingu wraz z oświetleniem,
2) budowa chodnika,
3) budowa zbiornika retencyjnego bezodpływowego,
4) przestawienie słupa oświetleniowego o ~ 4 m od strony ul. Muzealnej,
5) ustawienie parkometru zasilanego solarnie wraz z regulaminem.
Parkometr musi umożliwiać płatność zarówno gotówką jak i kartą.
3. Wszystkie ewentualne odniesienia do norm oraz ewentualne wskazane z nazwy urządzenia
i materiały w dokumentacji projektowej należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych.
4. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa składająca się z:
a) przedmiaru robót;
b) projektów:
• zagospodarowania terenu;
• architektoniczno-budowlanego;
• technicznego w zakresie kanalizacji.
c) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót odpowiednio do branży (budowlana, elektryczna, kanalizacyjna).
Oferowane roboty budowlane muszą odpowiadać wymaganiom Zamawiającego, opisanym
w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, zgodnie z wszelkimi obowiązującymi aktami prawnymi, właściwymi w przedmiocie zamówienia, i na warunkach zawartych w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załączniki do SWZ - załącznik nr 7 do SWZ.
5. Zamawiający zaznacza, iż załączony przedmiar stanowi jedynie materiał pomocniczy, a podstawą do sporządzenia oferty jest opis przedmiotu zamówienia w niniejszej SWZ, dokumentacja projektowa oraz STWiOR. Nakłady podane w przedmiarze należy zweryfikować z projektem. Obowiązek ten spoczywa na Wykonawcy.
6. Teren planowanej inwestycji jest objęty nadzorem konserwatorskim, roboty budowlane wykonywane będą w oparciu o pozwolenie budowlane.
7. Zamawiający dopuszcza odbycie wizji lokalnej planowanej inwestycji po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu (tel. 573 785 907 od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 15:00.), jednocześnie wskazuje, że wizja lokalna nie jest obowiązkowa i jej odbycie nie jest warunkiem złożenia oferty o którym mowa w art. 131 ust. 2 ustawy pzp.
8. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na wykonane roboty i zabudowane materiały na okres
minimum 36 miesięcy, licząc od daty podpisania, bezusterkowego protokołu odbioru robót. Okres rękojmi za wady trwa 60 miesięcy licząc od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru robót.
UWAGA: Okres gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert.
9. Informacje dodatkowe:
Wykonawca zobowiązany jest do:
- Zabezpieczania terenu budowy – ogrodzenie, znaki i tablice ostrzegawcze, oświetlenie,
- Zapewnienia we własnym zakresie zaplecza budowy (biuro, miejsce składowania materiałów, itp.) zgodnie z przepisami.
- Realizacja zadania nie może utrudniać funkcjonowania Muzeum,
- Wykonawca przywróci do użytkowania teren uszkodzony w trakcie prowadzenia prac.
10. Zamawiający na podstawie art 214 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp nie przewiduje w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych.
11. Zamawiający wskazuje, iż nie dokonano podziału zamówienia na części, ponieważ nie jest to uzasadnione ze względu na specyfikę i technologię realizacji robót. Podział zamówienia na części spowodowałby nadmierne trudności techniczne oraz ryzyko nienależytego wykonania przedmiotowego zamówienia wskutek konieczności wykonania dodatkowego świadczenia, polegającego na koordynacji działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia. Budowa parkingu stanowi jedną całość funkcjonalną. Obejmuje różne elementy, które muszą być ze sobą kompatybilne pod względem technicznym, estetycznym oraz funkcjonalnym. W celu zapewnienia spójności i jednolitości w zakresie realizacji zadania oraz jakości wykonania, niezbędna jest realizacja przedmiotowego zadania w ramach jednego zamówienia. Ponadto połączenie wszystkich zakresów robót w jedno zamówienie pozwala na optymalizację kosztów i czas realizacji. Podział zamówienia na części mógłby prowadzić do niepotrzebnego zwiększenia kosztów związanych realizacją zadania oraz prowadzić do opóźnień w realizacji, ponieważ różne części zamówienia mogłyby być realizowane w różnych terminach. Ponadto zarządzanie większą liczbą wykonawców mogłoby zwiększyć ryzyko błędów, opóźnień i problemów logistycznych co w efekcie uniemożliwiłoby oddanie obiektu do użytkowania w terminie umownym.
Ponadto zamówienie ze względu na swój zakres dedykowane jest małym i średnim przedsiębiorcom i również z tego względu nie ma konieczności jego podziału na części.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie parkingu dla samochodów osobowych na terenie należącym do Centralnego Muzeum Jeńców Wojennych położonym
w Łambinowicach.
2. Zakres robót obejmuje m.in.:
1) budowa parkingu wraz z oświetleniem,
2) budowa chodnika,
3) budowa zbiornika retencyjnego bezodpływowego,
4) ustawienie parkometru zasilanego solarnie wraz z regulaminem.
5) przeprowadzenie badań archeologicznych w trakcie prowadzonych robót przez osobę spełniającą warunki, o których mowa w art. 37 e ustawy z dnia 23 lipca 2003 o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2024 poz. 1292), tj.: badaniami archeologicznymi kieruje osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie archeologii i przez co najmniej 12 miesięcy brała udział w badaniach archeologicznych. Doświadczenie zawodowe może być nabyte poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
Parkometr musi umożliwiać płatność zarówno gotówką jak i kartą.
3. Wszystkie ewentualne odniesienia do norm oraz ewentualne wskazane z nazwy urządzenia
i materiały w dokumentacji projektowej należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych.
4. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa składająca się z:
a) przedmiaru robót;
b) projektów:
• zagospodarowania terenu;
• architektoniczno-budowlanego;
• technicznego w zakresie kanalizacji.
c) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót odpowiednio do branży (budowlana, elektryczna, kanalizacyjna).
Oferowane roboty budowlane muszą odpowiadać wymaganiom Zamawiającego, opisanym
w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, zgodnie z wszelkimi obowiązującymi aktami prawnymi, właściwymi w przedmiocie zamówienia, i na warunkach zawartych w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załączniki do SWZ - załącznik nr 7 do SWZ.
5. Zamawiający zaznacza, iż załączony przedmiar stanowi jedynie materiał pomocniczy, a podstawą do sporządzenia oferty jest opis przedmiotu zamówienia w niniejszej SWZ, dokumentacja projektowa oraz STWiOR. Nakłady podane w przedmiarze należy zweryfikować z projektem. Obowiązek ten spoczywa na Wykonawcy.
6. Teren planowanej inwestycji jest objęty nadzorem konserwatorskim, roboty budowlane wykonywane będą w oparciu o pozwolenie budowlane.
7. Zamawiający dopuszcza odbycie wizji lokalnej planowanej inwestycji po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu (tel. 573 785 907 od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 15:00.), jednocześnie wskazuje, że wizja lokalna nie jest obowiązkowa i jej odbycie nie jest warunkiem złożenia oferty o którym mowa w art. 131 ust. 2 ustawy pzp.
8. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na wykonane roboty i zabudowane materiały na okres
minimum 36 miesięcy, licząc od daty podpisania, bezusterkowego protokołu odbioru robót. Okres rękojmi za wady trwa 60 miesięcy licząc od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru robót.
UWAGA: Okres gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert.
9. Informacje dodatkowe:
Wykonawca zobowiązany jest do:
- Zabezpieczania terenu budowy – ogrodzenie, znaki i tablice ostrzegawcze, oświetlenie,
- Zapewnienia we własnym zakresie zaplecza budowy (biuro, miejsce składowania materiałów, itp.) zgodnie z przepisami.
- Realizacja zadania nie może utrudniać funkcjonowania Muzeum,
- Wykonawca przywróci do użytkowania teren uszkodzony w trakcie prowadzenia prac.
10. Zamawiający na podstawie art 214 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp nie przewiduje w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych.
11. Zamawiający wskazuje, iż nie dokonano podziału zamówienia na części, ponieważ nie jest to uzasadnione ze względu na specyfikę i technologię realizacji robót. Podział zamówienia na części spowodowałby nadmierne trudności techniczne oraz ryzyko nienależytego wykonania przedmiotowego zamówienia wskutek konieczności wykonania dodatkowego świadczenia, polegającego na koordynacji działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia. Budowa parkingu stanowi jedną całość funkcjonalną. Obejmuje różne elementy, które muszą być ze sobą kompatybilne pod względem technicznym, estetycznym oraz funkcjonalnym. W celu zapewnienia spójności i jednolitości w zakresie realizacji zadania oraz jakości wykonania, niezbędna jest realizacja przedmiotowego zadania w ramach jednego zamówienia. Ponadto połączenie wszystkich zakresów robót w jedno zamówienie pozwala na optymalizację kosztów i czas realizacji. Podział zamówienia na części mógłby prowadzić do niepotrzebnego zwiększenia kosztów związanych realizacją zadania oraz prowadzić do opóźnień w realizacji, ponieważ różne części zamówienia mogłyby być realizowane w różnych terminach. Ponadto zarządzanie większą liczbą wykonawców mogłoby zwiększyć ryzyko błędów, opóźnień i problemów logistycznych co w efekcie uniemożliwiłoby oddanie obiektu do użytkowania w terminie umownym.
Ponadto zamówienie ze względu na swój zakres dedykowane jest małym i średnim przedsiębiorcom i również z tego względu nie ma konieczności jego podziału na części.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
6.4.1. Informacje dotyczące wadium Przed zmianą:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO BP S.A. Oddz. Opole, nr konta: 88 1020 3668 0000 5702 0453 0853 z adnotacją „Wadium - przebudowa Łambinowic - 26.1.4.2025”.,
5. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do 21.10.2025 r., do godz. 10:00.
6. Za dzień wniesienia wadium w pieniądzu uważa się datę wpływu środków finansowych (wadium) na rachunek Zamawiającego, a nie datę obciążenia rachunku Wykonawcy (wpłaty). Wadium wnoszone w pieniądzu uważa się za wniesione w terminie, jeżeli zostanie uznany rachunek Zamawiającego przed terminem składania ofert.
7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt2-4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
8. Z treści gwarancji/poręczenia powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszo-ne przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do wypła-ty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach, wskazanych w art. 98 ust. 46 ustawy Pzp.
9. Wadium wniesione w formie poręczeń lub gwarancji należy złożyć w formie zabezpieczającej sku-teczne dochodzenie roszczeń Zamawiającego z tego tytułu i musi obejmować cały okres związania ofertą.
10. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wa-dium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Ustawy Pzp zostanie odrzucona.
11. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 Ustawy Pzp.
Po zmianie:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO BP S.A. Oddz. Opole, nr konta: 88 1020 3668 0000 5702 0453 0853 z adnotacją „Wadium - przebudowa Łambinowic - 26.1.4.2025”.,
5. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do 24.10.2025 r., do godz. 10:00.
6. Za dzień wniesienia wadium w pieniądzu uważa się datę wpływu środków finansowych (wadium) na rachunek Zamawiającego, a nie datę obciążenia rachunku Wykonawcy (wpłaty). Wadium wnoszone w pieniądzu uważa się za wniesione w terminie, jeżeli zostanie uznany rachunek Zamawiającego przed terminem składania ofert.
7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt2-4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
8. Z treści gwarancji/poręczenia powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszo-ne przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do wypła-ty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach, wskazanych w art. 98 ust. 46 ustawy Pzp.
9. Wadium wniesione w formie poręczeń lub gwarancji należy złożyć w formie zabezpieczającej sku-teczne dochodzenie roszczeń Zamawiającego z tego tytułu i musi obejmować cały okres związania ofertą.
10. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wa-dium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Ustawy Pzp zostanie odrzucona.
11. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 Ustawy Pzp.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-10-21 10:00
Po zmianie:
2025-10-24 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-10-21 11:00
Po zmianie:
2025-10-24 11:00