BZP: Rozbudowa i przebudowa budynku Galerii Sztuki Współczesnej w Opolu wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną
13.10.2025
2025/BZP 00472123/01
GALERIA SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa i przebudowa budynku Galerii Sztuki Współczesnej w Opolu wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GALERIA SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 530555207
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Teatralny 12
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-056
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@galeriaopole.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.galeriaopole.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa i przebudowa budynku Galerii Sztuki Współczesnej w Opolu wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-91fa2b9d-68db-4d16-ba92-b71bce1c7405
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00472123
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00446752/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Rozbudowa i przebudowa budynku Galerii Sztuki Współczesnej w Opolu wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie współfinansowane będzie w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Priorytetu FEOP.10 Fundusze Europejskie na wzmacnianie potencjałów endogenicznych opolskiego, Działania 10.1 Dziedzictwo kulturowe i kultura, rozwój turystyki na obszarach miejskich – Aglomeracja Opolska.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-91fa2b9d-68db-4d16-ba92-b71bce1c74053.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie pzp., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w art. 7 pkt 23 ustawy pzp.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która udostępniona jest pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz za pomocą poczty elektronicznej na adres administracja@galeriaopole.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
4. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zawarto w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/1/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 7630729,11 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia publicznego pod nazwą „Rozbudowa i przebudowa budynku Galerii Sztuki Współczesnej w Opolu wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną” w oparciu o dokumentację projektową zatwierdzoną decyzją o pozwoleniu na budowę nr 214/24 z dnia 11.07.2024.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45212311-9 - Roboty budowlane w zakresie galerii sztuki
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45262800-9 - Rozbudowa budynków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziałuw postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 ustawy pzp dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny
spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postepowaniu w tym
zakresie na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postepowaniu, o którym mowa w rozdziale XVI ust. 1
SWZ,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów –
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona
oceny spełnienia warunków udziału w postepowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków
udziału w postepowaniu, o którym mowa w rozdziale XVI ust. 1 SWZ,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia z sumą gwarancyjną równą co najmniej 2 000 000,00 PLN od jednego i
wszystkich zdarzeń,
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek zdolności technicznej, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał należycie i prawidłowo:
co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie budynku użyteczności publicznej
na kwotę nie mniejszą niż 3 000 000,00 zł brutto każda, a zakres prac każdej z nich w ramach realizacji danego zadania
obejmował m.in. wykonanie robót konstrukcyjnych fundamentów, ścian i stropów w technologii żelbetowej.
Zamawiający wymaga aby wymagane roboty budowlane wykonywane były w ramach dwóch odrębnych zamówień.
b) Wykonawca spełni warunek zdolności technicznej, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji
robót osobami spełniającymi następujące wymagania:
kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w
Ogłoszenie nr z dnia
Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy na co najmniej jednej
inwestycji obejmującej rozbudowę lub przebudowę budynku użyteczności publicznej o wartości min. 3 000 000 zł brutto;
kierownik robót branży elektrycznej posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w
specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz doświadczenie w
pełnieniu funkcji kierownika budowy bądź kierownika robót na co najmniej jednej inwestycji dotyczącej budowy, rozbudowy
lub przebudowy instalacji w obiekcie kubaturowym;
kierownik robót branży sanitarnej posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w
specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i
kanalizacyjnych oraz doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy bądź kierownika robót na co najmniej jednej
inwestycji dotyczącej budowy, rozbudowy lub przebudowy instalacji w obiekcie kubaturowym.
2. Osoby wskazane w pkt. 4 lit. b) muszą posiadać uprawnienia zgodne z Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z
dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831), wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz.U. z
2025 r. poz. 418 ze zmianami), lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały uzyskane na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów, bądź odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej,
Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy
o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub
określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia
2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z
2023 r., poz. 334).
3. Osoby, wskazane w pkt. 4 lit. b), sprawujące funkcje techniczne muszą posiadać biegłą znajomość języka polskiego, a w
przypadku odmiennym Wykonawca jest zobowiązany zapewnić osobę tłumacza przysięgłego na język polski,
gwarantującego stałe, biegłe i fachowe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy uczestnikami procesu budowlanego, w okresie
trwania umowy oraz w okresie obowiązywania gwarancji.
4. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, uzna warunek za
spełniony, jeżeli w odniesieniu do warunku dotyczącego:
a) sytuacji ekonomicznej i finansowej, co najmniej jeden z wykonawców samodzielnie lub wykonawcy łącznie będą posiadać
ubezpieczenie na sumę określoną w SWZ;
b) zdolności technicznej, co najmniej jeden z wykonawców samodzielnie lub więcej Wykonawców łącznie z których każdy
wykazujący doświadczenie w odniesieniu do co najmniej jednego w całości wykazywanego zadania, będą posiadać
doświadczenie w realizacji robót wskazanych w pkt. 4 lit. a). Wymóg ten jest uzasadniony złożonością robót i koniecznością
zapewnienia, aby podmiot/ty realizujący/e kluczowy zakres zamówienia posiadał/y adekwatne doświadczenie w realizacji
robót budowlanych określonych w SWZ;
c) zdolności zawodowej, jeden z wykonawców samodzielnie lub wykonawcy łącznie będą dysponować osobami
wskazanymi w pkt. 4 lit. b), przy czym każda z wymaganych osób może pochodzić od innego wykonawcy występującego
wspólnie.
5. Wykonawca na żądanie Zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym jest obowiązany wykazać odpowiednio, nie
później niż na dzień składania oświadczeń lub dokumentów, spełnienie warunków zdolności technicznej lub zawodowej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca
zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz
braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z załącznikami nr 3 i 4 do SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach, o
którym mowa uprzednio stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w
postępowaniu.
Oświadczenie składają odrębnie:
1) Wykonawca bądź każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w
jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
2) Podmiot trzeci na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby wykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą,
który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o
przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty
częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej
grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tego dokumentu, jeżeli Zamawiający może
go uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych
dokumentów;
3) Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia (np. kopia polisy wraz z dowodem jej
opłacenia);
4) Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, potwierdzających, że Wykonawca wykonał należycie i prawidłowo co
najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie obiektu kubaturowego użyteczności
publicznej na kwotę nie mniejszą niż 3 000 000,00 zł brutto każda wraz z podaniem ich zakresu, wartości usługi, okresu wykonania,
nazwy i lokalizacji obiektu oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane. Do wykazu należy załączyć dowody
potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie, a zakres wykonanych robót obejmował roboty wskazane w rozdziale XV
ust. 1 pkt. 4 lit. a), przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz
którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów -
inne odpowiednie dokumenty – załącznik nr 9 do SWZ;
5) Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego,
doświadczenia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wykaz powinien też zawierać informacje dotyczące spełnienia warunku dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia wraz z załączeniem dowodów potwierdzających spełnienie warunku określonego w rozdz. XV ust. 1 pkt. 4 lit.
b tiret 1, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego
usługi zostały wykonane (np. protokół odbioru wykazujący kierownika budowy i potwierdzający brak wad w wykonanych robotach), a
jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty –
załącznik nr 10 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.2. Wadium musi być wniesione w wysokości 100 000,00zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).
3. Wadium może być wniesione w:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić PRZELEWEM na rachunek bankowy:
Galeria Sztuki Współczesnej w Opolu, 45-056 Opole, Plac Teatralny 12, Bank Millennium
nr rachunku 46 1160 2202 0000 0006 5906 4148, z dopiskiem „Wadium w postępowaniu nr ZP/1/2025”.
5. Jako termin wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się termin zaksięgowania przelewu na koncie Zamawiającego.
6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu przed upływem
terminu składania ofert oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Wadium takie musi obejmować cały
okres związania ofertą i umożliwiać skuteczne zaspokojenie roszczeń Zamawiającego w razie spełnienia przesłanek
zatrzymania wadium.
7. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie
obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98
ust. 6 ustawy pzp.
8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy muszą wnieść jedno
wadium, dokument wadialny musi być skonstruowany w taki sposób, by potwierdzał odpowiedzialność gwaranta,
poręczyciela za działania lub zaniechania wszystkich wykonawców wspólnie występujących. Tym samym Zamawiający
wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia w ramach konsorcjum.
9. Gwarancja lub poręczenie powinno zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy
dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.
10. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 i 2 ustawy pzp. Wykonawca będzie miał
możliwość w przypadkach określonych w art. 98 ust. 2 ustawy pzp wystąpienia o zwrot wadium, przy czym złożenie wniosku
o zwrot wadium spowoduje rozwiązanie stosunku prawnego Zamawiającego z Wykonawcą i utratę przez Wykonawcę prawa
do korzystania ze środków ochrony prawnej, uregulowanych w Dziale IX ustawy pzp.
11. Zamawiający zwróci wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi
oświadczenia o zwolnieniu wadium. Zaleca się, aby poręczenie lub gwarancja wskazywały adres mailowy na jaki
Zamawiający winien składać oświadczenie o zwolnieniu wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 5 ustawy pzp.
12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w
rozdziale XVI ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz
spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które
usługi wykonają poszczególni wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają
wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć wg
wymogów załącznika nr 8 do SWZ. Oświadczenie to składa się w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są na wezwanie Zamawiającego, złożyć
podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w rozdziale XVI ust. 3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe,
składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Przesłanki umożliwiające dokonanie zmian postanowień umowy zawartej z wybranym wykonawcą zawiera projekt umowy w§ 10. Projekt umowy stanowi załącznik nr 6 do SWZ.