BZP: Budowa Instalacji Biologicznego Przetwarzania Odpadów na terenie Zakładu MPGK –Rzeszów oraz budowa przyłącza wodociągowego przy ul. Ciepłowniczej w Rzeszowie
14.10.2025
2025/BZP 00472568/01
Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej - Rzeszów Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa Instalacji Biologicznego Przetwarzania Odpadów na terenie Zakładu MPGK –Rzeszów oraz budowa przyłącza wodociągowego przy ul. Ciepłowniczej w Rzeszowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej - Rzeszów Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690260991
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. gen. Władysława Sikorskiego 428
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-304
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: 17 86 13 000
1.5.8.) Numer faksu: 17 86 13 003
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mpgk@mpgk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpgk.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Sp. z o. o.
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zbieranie odpadów innych niż niebezpieczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa Instalacji Biologicznego Przetwarzania Odpadów na terenie Zakładu MPGK –Rzeszów oraz budowa przyłącza wodociągowego przy ul. Ciepłowniczej w Rzeszowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6f5bb70d-5a79-48ab-af89-8b986689a67b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00472568
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6f5bb70d-5a79-48ab-af89-8b986689a67b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6f5bb70d-5a79-48ab-af89-8b986689a67b
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
Szczegółowe dane w S WZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NO-223/XVII/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego pn. „Budowa Instalacji Biologicznego Przetwarzania Odpadów na terenie Zakładu MPGK – Rzeszów na działce nr 251/2 obr. 217 przy
ul. Ciepłowniczej w Rzeszowie oraz budowę przyłącza wodociągowego na działce nr 354 obr. 217”. Szczegółowe dane w SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie przedstawionych poniżej kryteriów oceny ofert i ustalonej dla nich punktacji. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą sumę liczby punktów. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
Sposób oceny ofert: kryterium procentowe zostanie zamienione na punkty według następującego wzoru; Ocena = a + b.
Szczegółowe dane w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
1.2.Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
1.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
1.3.1. Wykonawca spełni warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli:
a) wykaże zdolność kredytową lub środki finansowe w wysokości stanowiącej
równowartość co najmniej 15 000 000,00 zł;
b) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną o wartości co najmniej 10 000 000,00 zł.
1.4. Zdolność techniczna lub zawodowa:
1.4.1. Określenie warunku:
A) Zdolności technicznej.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli: Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał należycie co najmniej:
a) 3 (trzy) roboty budowlane, jako generalny wykonawca, polegające na budowie lub rozbudowie instalacji instalacji do biologicznego przetwarzania odpadów w technologii opartej na zamkniętych bioreaktorach żelbetowych z systemem sond bezprzewodowych oraz płuczkę wraz z biofiltrem o wydajności: min. 12 000 Mg/rok dla selektywnie zbieranych bioodpadów dla których uzyskano pozwolenie zintegrowane,
b) 3 (trzy) realizacje obejmujące wykonanie technologii kompostowania frakcji selektywnie zbieranej frakcji odpadów zielonych i innych bioodpadów, w technologii opartej na zamkniętych bioreaktorach żelbetowych z systemem sond bezprzewodowych oraz płuczkę wraz z biofiltrem o wydajności: min. 12 000 Mg/rok.
c) 1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na posadowieniu obiektu w technologii posadowienia pośredniego o łącznej długości pali min. 1500 mb oraz średnicy min. Ø 300 mm;
d) 1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na wykonaniu posadzki betonowej o obciążeniu min. 5,0 kN/m2 oraz powierzchni min. 500 m2;
e) 1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na wykonaniu ściany żelbetowej (obiektu budowlanego w rozumieniu przepisów ustawy Praw0 budowlane niebędący budynkiem lub obiektem małej architektury) posadowionej na ławach fundamentowych o wysokości ścian min. 5 m oraz powierzchni min. 1500 m2;
f)1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na budowie drogi lub placu manewrowego o powierzchni min. 1500 m2 oraz kategorii ruchu min. KR3;
B) Zdolności potencjału ludzkiego.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które skieruje do realizacji zamówienia i które będą pełniły następujące funkcje:
B.1) Technologa, posiadającego:
a) wykształcenie wyższe techniczne – ukończone studia II stopnia lub ciągłe 5 letnie, zakończone otrzymanym tytułem mgr inż.
b) co najmniej 10 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu technologii kompostowania odpadów w tym udział w projektowaniu minimum 10 (dziesięciu) instalacji kompostowania bioodpadów, w technologii opartej na bioreaktorach żelbetowych z pozytywnym napowietrzaniem w układzie dysz lub płyt aeracyjnych z zastosowaniem systemu oczyszczania powietrza z biofiltrem i/lub płuczką
B.2) Specjalisty ds. rozruchów technologicznych, posiadającego:
a) wykształcenie wyższe techniczne – ukończone studia II stopnia lub ciągłe 5 letnie, zakończone otrzymanym tytułem mgr inż. w specjalności technologia wody, ścieków i odpadów oraz posiadający minimum 10 - letnie doświadczenie zawodowe w uruchamianiu instalacji kompostowania / stabilizacji odpadów komunalnych opartych na bioreaktorach żelbetowych z biofiltrem i/lub płuczką
b) uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej sanitarnej wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów prawa (lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia);
c) doświadczenie przy rozruchu technologicznym co najmniej 10 (dziesięciu) instalacji do kompostowania /stabilizacji tlenowej odpadów w technologii opartej na bioreaktorach żelbetowych z biofiltrem zakończonym co najmniej podpisaniem protokołu odbioru instalacji lub równoważnego dokumentu, świadczącego o osiągnięciu wszystkich wymaganych parametrów;
B.3) Kierownika Budowy, posiadającego:
a) uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów prawa (lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia);
c) co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy (nabytego przed upływem terminu składania ofert) polegającego na kierowaniu robotami budowlanymi (tj. pełnieniu funkcji kierownika budowy), w tym przy realizacji co najmniej 2 (dwóch) instalacji kompostowania bioodpadów, w technologii opartej na bioreaktorach żelbetowych z pozytywnym napowietrzaniem w układzie dysz lub płyt aeracyjnych z zastosowaniem systemu oczyszczania powietrza z płuczką i biofiltrem
• przy czym doświadczenie w pełnieniu wskazanej funkcji musi obejmować okres co najmniej 12 następujących po sobie miesięcy, a jeżeli okres realizacji całej umowy o roboty budowlane przedmiotowego zadania był krótszy niż 12 miesięcy – musi obejmować pełnienie funkcji przez cały okres trwania tej umowy.
B.4) Kierownika robót konstrukcyjno-budowlanych, posiadającego:
a) uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów prawa (lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia) oraz co najmniej 36 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika robót lub kierownika budowy (nabytego przed upływem terminu składania ofert) polegającego na kierowaniu robotami budowlanymi,
B.5) Kierownika robót sanitarnych, posiadającego:
a) uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów prawa (lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia) oraz co najmniej 36 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika robót lub kierownika budowy (nabytego przed upływem terminu składania ofert) polegającego na kierowaniu robotami sanitarnymi budowlanymi, przy czym doświadczenie w pełnieniu wskazanej funkcji musi obejmować okres co najmniej 6 następujących po sobie miesięcy, a jeżeli okres realizacji całej umowy o roboty budowlane przedmiotowego zadania był krótszy niż 6 miesięcy – musi obejmować pełnienie funkcji przez cały okres trwania tej umowy.
B.6) Kierownika robót drogowych, posiadającego:
a) uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów prawa (lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia) oraz co najmniej 36 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika robót lub kierownika budowy (nabytego przed upływem terminu składania ofert) polegającego na kierowaniu robotami drogowymi, w tym przy realizacji co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie drogi lub placu manewrowego o powierzchni min. 1500 m2 oraz kategorii ruchu min. KR3
• przy czym doświadczenie w pełnieniu wskazanej funkcji musi obejmować okres co najmniej 6 następujących po sobie miesięcy, a jeżeli okres realizacji całej umowy o roboty budowlane przedmiotowego zadania był krótszy niż 6 miesięcy – musi obejmować pełnienie funkcji przez cały okres trwania tej umowy.
Kierownika robót elektrycznych, posiadającego:
a) uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów prawa (lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia) oraz co najmniej 36 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy (nabytego przed upływem terminu składania ofert) polegającego na kierowaniu robotami budowlanymi,
Szczegółowe dane w SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3.1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie wymaga żadnego podmiotowego środka dowodowego.
3.2 Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie wymaga żadnego podmiotowego środka dowodowego.
3.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa: Zamawiający wymaga podmiotowe środki dowodowe w odniesieniu do warunku wskazanego w pkt. 1.3.1.
1.3.1.a) informacja banku o posiadaniu zdolności kredytowej lub środki finansowe w wysokości stanowiącej równowartość co najmniej 15 000 000,00 zł;
1.3.1.b) polisę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną o wartości co najmniej 10 000 000,00 zł.
3.4. Sytuacja techniczna lub zawodowa:
Zamawiający wymaga podmiotowe środki dowodowe w odniesieniu do warunku wskazanego w pkt. 1.4.:
3.4.1. wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (określonych w Rozdziale V pkt 1.4.1 A), oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami wykaz robót dotyczy robót budowlanych faktycznie przez niego wykonanych.
3.4.2. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego (określonych w Rozdziale V pkt 1.4.1 B) a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
Szczegółowe dane w SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 216 000,00 zł (słownie: dwieście szesnaście tysięcy złotych 00/100). Szczegółowe dane w SWZ6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku Wykonawców, każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi złożyć dokumenty i oświadczenia wskazane w Rozdziale V pkt 2.1. Pozostałe dokumenty będą traktowane jako wspólne.Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do OFERTY należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego i i 445 ust. 1 ustawy Pzp.
Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.
W formularzu OFERTA w miejscu „nazwa i adres Wykonawcy” należy wpisać dane dotyczące wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienie, a nie tylko pełnomocnika.
Szczegółowe dane w SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Strony mogą dokonywać istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w przypadkach i na warunkach przewidzianych w przepisach prawa i w niniejszej umowie.Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej (aneks do umowy) pod rygorem nieważności, chyba że umowa stanowi inaczej.
Termin wykonania umowy może być zmieniony w przypadku, gdy zwłoka w wykonaniu przedmiotu umowy spowodowana będzie okolicznością, która wystąpiła z przyczyn niezależnych od Wykonawcy po zawarciu umowy:
1) gdy zajdzie konieczność wykonania jakichkolwiek robót nieprzewidzianych, które będą niezbędne do prawidłowego wykonania i zakończenia robót objętych umową podstawową,
2) wystąpienie warunków pogodowych mających wpływ na niemożliwość prowadzenia robót budowlanych jak: opady trwające powyżej 3 dni, powódź (czas niezbędny na ustąpienie wody z zalanego terenu i możliwość kontynuacji lub rozpoczęcia robót), wczesny okres zimowy, opady śniegu, niskie temperatury, które uniemożliwiają prowadzenie robót,
3) wstrzymania robót spowodowanego wykryciem na przykład przedmiotów niebezpiecznych, szczątków ludzkich, zabytków, pozostałości budowli podziemnych,
4) wstrzymania robót budowlanych przez organy administracji publicznej,
5) protesty co do wykonania robót, składane przez użytkowników nieruchomości, na których prowadzone są roboty i sąsiadujących z terenem robót.
Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy (o ile jest to wynagrodzenie kosztorysowe), jeżeli po dokonaniu rozliczenia końcowego okaże się, że wynagrodzenie Wykonawcy za zakres faktycznie zrealizowanych robót wynikających z dokonanych obmiarów powykonawczych, będzie wyższe niż kwota wskazana w § 3 ust. 2. Wykonanie robót, o których mowa, wymaga zgody Zamawiającego
i zabezpieczenia środków finansowych.
W sytuacji, gdy ostateczna wysokość wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy, obliczona w oparciu o zryczałtowane ceny jednostkowe oraz zakres faktycznie zrealizowanych robót wynikających z dokonanych obmiarów powykonawczych będzie niższa niż kwota wskazana w § 3 ust. 2, należy sporządzić aneks do umowy, wskazujący ostateczną wartość za wykonanie umowy.
W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) wynagrodzenie ulegnie zmianie stosownie do zmiany stawki podatku bez zmiany wynagrodzenia netto.
Zamawiający wskazuje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku wzrostu cen rzeczywiście ponoszonych kosztów, gdy wielkość wzrostu wartości wskaźnika cen materiałów budowlanych i wskaźnika cen roboczogodziny w obszarze produkcji budowlano - montażowej publikowany przez Główny Urząd Statystyczny w Dziedzinowej Bazie Wiedz
mierzonego w cyklu miesięcznym i odpowiadającego temu samemu miesiącowi w roku poprzednim (tj. analogiczny miesiąc poprzedniego roku = 100), przekroczy 5,0 % w miesiącu wystąpienia o zmianę.
Szczegółowe dane w Załączniku nr 3 do SWZ