BZP: Obsługa ratownicza pływalni Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji: Kryta pływalnia „Troclik” przy ul. gen. Kazimierza Sosnkowskiego 14 w Bielsku- Białej
15.10.2025
2025/BZP 00475882/01
MIASTO BIELSKO-BIAŁA, BIELSKO-BIALSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa ratownicza pływalni Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji: Kryta pływalnia „Troclik” przy ul. gen. Kazimierza Sosnkowskiego 14 w Bielsku- Białej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO BIELSKO-BIAŁA, BIELSKO-BIALSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002402151
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Marii Konopnickiej 5
1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@um.bielsko-biala.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bbosir.bielsko.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Działalność obiektów sportowych
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Urząd Miejski Bielsko-Biała
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9372686990
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: pl. Ratuszowy 1
1.11.4.) Miejscowość: Bielsko-Biała
1.11.5.) Kod pocztowy: 43-300
1.11.6.) Województwo: śląskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: zp@um.bielsko-biala.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: https://bielsko-biala.pl/
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa ratownicza pływalni Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji: Kryta pływalnia „Troclik” przy ul. gen. Kazimierza Sosnkowskiego 14 w Bielsku- Białej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f57b21c3-3dee-4b20-ae1f-de7c59500bb6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00475882
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00033406/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 „Obsługa ratownicza pływalni Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bb.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/4912183.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W nin. postępowaniu komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 61 ustawy Pzp, za pośrednictwem elektronicznej Platformy zakupowej eB2B (zwanej dalej „Platformą”) pod adresem: https://platforma.eb2b.com.pl lub https://bb.eb2b.com.pl, która spełnia wymagania opisane w art. 64 ustawy Pzp, a także za pomocą poczty elektronicznej pod adresem:
barbara.fraczkiewicz@um.bielsko-biala.pl.
2. Osobą uprawnioną do komunikowania się z Wykonawcami jest pracownik Wydziału Zamówień Publicznych Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej – Barbara Frączkiewicz, pod numerem telefonu: (33) 4971 849 lub adresem e-mail: barbara.fraczkiewicz@um.bielsko-biala.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Ofertę składa się pod rygorem nieważności, zgodnie z wyborem Wykonawcy:
1) w formie elektronicznej (oznacza to postać elektroniczną opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym), lub
2) w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym wyłącznie poprzez Platformę przetargową.
2. W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 61 ustawy Pzp, za pośrednictwem elektronicznej Platformy zakupowej eB2B (zwanej dalej „Platformą”) pod adresem: https://platforma.eb2b.com.pl lub https://bb.eb2b.com.pl, która spełnia wymagania opisane w art. 64 ustawy Pzp, a także za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: barbara.fraczkiewicz@um.bielsko-biala.pl.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy określa Regulamin Platformy Zakupowej (dostępny pod adresem internetowym https://platforma.eb2b.com.pl/user/terms lub https://bb.eb2b.com.pl/user/terms). Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, tj. bezpłatnie
rejestrując się lub logując (w przypadku posiadania konta w Platformie), akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie oraz uznaje go za wiążący.
4. Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy udziela jej właściciel, tj. eB2B Sp. z o.o., www.eb2b.com.pl, Aleja Komisji Edukacji Narodowej 51 lok. U21, 02-797 Warszawa, NIP: 9512230707, REGON: 141119039, KRS: 0000288535, pomoc techniczna w godzinach 07:00 – 16:00 w dni robocze pod numerem tel.+48 22 428 19 28, e-mail: helpdesk@eb2b.com.pl.
5. Osobą uprawnioną do komunikowania się z Wykonawcami jest pracownik Barbara Frączkiewicz, pod numerem telefonu: (33) 4971 849 lub adresem e-mail: barbara.fraczkiewicz@um.bielsko-biala.pl
6. Zaleca się aby Wykonawca, który zamierza wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, posiadał konto na Platformie.
7. Sposób sporządzania i przekazywania informacji określają rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzenie Ministra Rozwoju, pracy i technologii z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych
dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z zapisami w SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z zapisami w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BBOSiR/25/09/TZ
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi w zakresie obsługi ratowniczej Krytej Pływalni „TROCLIK”, zlokalizowanej w Bielsku-Białej, przy ul. gen. Kazimierza Sosnkowskiego 14, w której skład wchodzą:
- podświetlana niecka basenu pływackiego, o wymiarach 25 m x 12,5 m i głębokości od 1,35 m do 1,8 m, z 6-cioma torami o szerokości toru 2,08 m.
- podświetlana niecka basenu rekreacyjnego o wymiarach 12,5 x 6 m, i głębokości 0,4 do 1,1 m,
z atrakcjami wodnymi: zespół masaży wodno-powietrznych (gejzer powietrzny, masaż ścienny), tryskacze brzegowe,
- dwie niecki jacuzzi,
- zjeżdżalnia wodna o długości 54 m, średnica rury 100 cm.
2. Przedmiot zamówienia opisany jest szczegółowo w SWZ oraz niżej wymienionych załącznikach, tj. w:
- Załączniku nr 3 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia zakres rzeczowy;
- Załączniku nr 4 do SWZ – Wzór umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 75250000-3 - Usługi straży pożarnej oraz ratownicze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
75252000-7 - Służby ratownicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
7. Zgodnie z art. 112 ustawy Pzp, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określił warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Posiada aktualną decyzję wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych wyrażającą zgodę na wykonywanie ratownictwa wodnego na podstawie ustawy z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarze wodnym (z decyzji jednoznacznie musi wynikać, ze Wykonawca może wykonywać ratownictwo wodne) oraz aktualną decyzję o wpisie do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne , o którym mowa w ustawie z dnia 8 września 2006r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym.
UWAGA!
Niniejszy warunek dotyczy również każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, podwykonawcy jak i dalszego podwykonawcy.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określił warunku w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu:
a) Wykonawca spełni warunek na poziomie minimalnym, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, wykonywał lub wykonuje co najmniej jedną usługą trwającą nie krócej niż 12 miesięcy o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia tj. w zakresie świadczenia usługi ratownictwa wodnego (zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa) na pływalni krytej lub odkrytej, posiadającej łączną powierzchnię lustra wody minimum 380 m2 o wartości nie mniejszej niż 350.000,00 zł brutto (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto).
UWAGA!
Przez jedną usługę Zamawiający rozumie jeden/ą kontrakt/umowę.
W przypadku gdy przedmiotem zamówienia są świadczenia okresowe lub ciągłe, dopuszcza się nie tylko zamówienia wykonane (tj. zakończone), ale również aktualnie wykonywane.
W takim przypadku część zamówienia już wykonana musi wypełniać wymogi określone przez Zamawiającego na dzień składania ofert.
b) Dysponuje osobami zdolnymi do realizacji niniejszego zamówienia - za spełnienie warunku Zamawiający uzna dysponowanie co najmniej 15 osobami, które zostaną skierowane do realizacji zadania, Każda osoba skierowana do realizacji zamówienia musi spełniać łącznie następujące warunki:
- posiada uprawnienia w zakresie ratownictwa wodnego,
- posiada co najmniej półroczne (min. 6 miesięcy) doświadczenie w wykonywaniu świadczeń ratownika wodnego na pływalni,
- posiada wiedzę i umiejętności z zakresu ratownictwa wodnego i technik pływackich,
- posiada co najmniej jedną z innych kwalifikacji przydatnych w ratownictwie wodnym
(o którym mowa w art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych), do prowadzenia działań ratowniczych wymienionych w art. 13 ww. ustawy,
- spełnia wymagania określone w ustawie z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym dla lekarza systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, pielęgniarki systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, realizujących doskonalenie zawodowe lub ratownika albo spełniać wymagania określone w ustawie z dnia 1 grudnia 2022 r. o zawodzie ratownika medycznego oraz samorządzie ratowników medycznych dla ratownika medycznego realizującego doskonalenie zawodowe,
- jest zatrudniona lub pełni służbę w podmiocie uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego lub jest członkiem tego podmiotu.
Szczegóły zgodnie z SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej zawodowej:
- aktualną decyzję wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych wyrażającą zgodę na wykonywanie ratownictwa wodnego na podstawie ustawy z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarze wodnym (z decyzji jednoznacznie musi wynikać, ze Wykonawca może wykonywać ratownictwo wodne) oraz aktualną decyzję o wpisie do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne , o którym mowa w ustawie z dnia 8 września 2006r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym;
2) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługa zostały wykonane lub są wykonywane – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ;
Wraz z:
3) załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy;
UWAGA!
a) Okres wyrażony w latach, o którym mowa powyżej w pkt 2), liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert w postępowaniu,
b) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz o którym mowa w pkt 2), dotyczy zadań, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył,
c) Wzór wykazu usług, stanowiący Załącznik nr 6 do SWZ, zostanie przekazany Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, w postaci elektronicznej, wraz z wezwaniem, o którym mowa w art. 274 ust. 1 ustawy Pzp.
4) Wykaz osób – skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiadających za świadczenie usług, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnego do wykonywania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami stanowiący Załącznika nr 7 do SWZ.
UWAGA!
Wzór Wykazu osób stanowiący Załącznik nr 7 do SWZ, zostanie przekazany Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, w postaci elektronicznej, wraz z wezwaniem, o którym mowa w art. 274 ust. 1 ustawy Pzp.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca winien dostarczyć:I. Oświadczenia i dokumenty składane wraz z ofertą:
1. Oferta przetargowa. Ofertę należy sporządzić na Formularzu Oferta, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
2. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia – stanowiący załącznik nr 1a – OBLIGATORYJNY.
3. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, stanowiące dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Części VII SWZ, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe. Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa powyżej składa każdy z Wykonawców.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa powyżej, także ww. oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
4. Upoważnienie (pełnomocnictwo) lub inny dokument, potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (podpisania oferty), o ile nie wynika ono z dokumentów rejestrowych Wykonawcy. Powyższy zapis stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby Wykonawcy.
5. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców ubiegających się wspólnie (konsorcja, spółki cywilne) o przedmiotowe zamówienie, określające zakres udzielonego pełnomocnictwa (pełnomocnik winien być powołany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie).
6. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający,
że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziałów
w postępowaniu, będzie polegał na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, zgodnie z art. 118 ust. 1 ustawy Pzp. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub innych podmiotowy środek dowodowy, powinny potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określać w szczególności:
a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Zaleca się, aby zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby przygotować na druku zgodnym ze wzorem, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
UWAGA! Podpis osobisty to zaawansowany podpis elektroniczny. Więcej informacji pod linkiem: https://www.gov.pl/web/e-dowod/podpis-osobisty.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć na Formularzu Oferta, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
3. Przepisy ustawy Pzp dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w Formularzu Oferta, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ, należy wpisać jako Wykonawcę wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ze wskazaniem Lidera, czyli Wykonawcę, który będzie posiadał pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz Partnerów, czyli pozostałych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, których będzie reprezentował Lider.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają (wraz z ofertą) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców ubiegających się wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna) o przedmiotowe zamówienie, określające zakres udzielonego pełnomocnictwa (pełnomocnik winien być powołany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia).
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
7. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w Części X SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia.
8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z nich winien potwierdzić brak podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu.
9. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
10. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli takie jest wymagane przez Zamawiającego).
11. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy na warunkach określonych w projektowanych postanowień umownych, stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-23 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://bb.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/491218
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-23 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Szczegóły dot. terminu wykonania zamówienia :przez okres 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jednak nie wcześniej niż od dnia 1 stycznia 2026 r.
2. Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawców, wobec których zachodzą podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.