BZP: Usługi pocztowe dla Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu
15.10.2025
2025/BZP 00477125/01
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Poznaniu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi pocztowe dla Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Poznaniu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 63028361600000
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: aleja Niepodległości 16/18
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-713
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@poznan.sko.gov.pI
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.sko-poznan.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
załatwianie indywidulanych spraw administracyjnych w instancji odwoławczej
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi pocztowe dla Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e0f60273-d3ac-4f91-8925-7a1c50f0311e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00477125
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.sko-poznan.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.sko-poznan.pl, poczta elektroniczna na adres m.matuszak@poznan.sko.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: dokument podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., zwanym dalej „RODO”) informujemy, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Poznaniu, 2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: sekretariat@poznan.sko.gov.pl, 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym, 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy PZP, 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO, 8) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia); b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 1/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 500000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
usługi pocztowe w okresie 24 miesięcy
4.2.6.) Główny kod CPV: 64110000-0 - Usługi pocztowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2027-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty zostaną ocenione według następujących kryteriów: zaoferowana cena – 100% wagi oceny.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:• zagwarantują wykonanie całego zamówienia w oparciu o SWZ;
• zaoferują usługi spełniające wymagania określone przez zamawiającego;
• zobowiążą się wykonać zadanie w terminie od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2027 r.;
• zobowiążą się przekazywać korespondencję przychodzącą (także potwierdzenia odbioru) oraz odbierać korespondencję przeznaczoną do wysyłki w siedzibie zamawiającego;
• zobowiążą się dostarczać przesyłki polecone (rejestrowane) lub zwykłe (nierejestrowane), krajowe i zagraniczne, zgodnie z ustawą z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2025 r., poz. 366 t.j.) z uwzględnieniem przepisów działu I rozdziału 8 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572 t.j.) oraz działu IV rozdziału 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2025 r., poz. 111 t.j.);
• spełniają warunki określone przez zamawiającego i nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 u.p.z.p.;
• dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, a ponadto posiadają placówkę nadawczą w promieniu 2 km od siedziby zamawiającego;
• znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
• nie zalegają z zapłatą podatków i składek na system ubezpieczeń społecznych;
• na podstawie art. 281 ust. 2 pkt 7 i pkt 8 u.p.z.p. zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2025 r., poz. 277 t.j.) osób wykonujących działalność operacyjną (doręczycieli), o ile mieszczą się one w zakresie art. 22 § 1 Kodeksu pracy; przy czym przez działalność operacyjną osób realizujących przedmiotowe zamówienie zamawiający rozumie działalność wykonawcy związaną z bezpośrednim odbiorem i dostarczaniem przesyłek pocztowych w związku z realizacją przedmiotowego zamówienia;
• zapewnią zamawiającemu możliwość korzystania z usługi elektronicznych potwierdzeń odbioru przesyłek krajowych na każdym etapie wykonywania umowy w terminie nie krótszym niż 30 dni od dnia przekazania wniosku do wykonawcy;
Na potwierdzenie spełniania ww. warunków zamawiający wymaga złożenia przez wykonawców pisemnych oświadczeń i dokumentów, określonych w rozdziale V SWZ. Ocena spełnienia powyższych warunków będzie dokonywana metodą - spełnia albo nie spełnia - w oparciu o dokumenty dołączone do oferty.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta określająca cenę wykonania zamówienia. Ofertę należy złożyć z wykorzystaniem wzoru określonego w załącznik nr 1 do SWZ. W ramach oferty należy wypełnić „formularz cenowy” zgodnie z podaną tam instrukcją. Formularz cenowy będzie stanowił załącznik do umowy o wykonanie zamówienia.
2. Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych przez zamawiającego oraz o niepodleganiu wyłączeniu (art. 108 ust. 1 u.p.z.p,) zgodnie z art. 125 ust. 1 u.p.z.p. należy złożyć to na standardowym formularzu jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (zał. nr 2 do SWZ).W przypadku gdy wykonawca będzie korzystał z pomocy innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
3. Dokument albo jego kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę stwierdzający uprawnienia do występowania w obrocie prawnym w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia.
4. Zezwolenie na wykonywanie działalności pocztowej udzielonej przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej zgodnie z przepisami ustawy Prawo pocztowe lub oświadczenie o ustawowym zwolnieniu z uzyskania ww. zezwolenia.
5. Upoważnienie do podpisania oferty w przypadku, gdy oferta zostanie podpisana przez osobę, której uprawnienie do dokonywania tej czynności nie wynika z innych dokumentów załączonych do oferty.
6. Zaparafowany wzór umowy (zał. nr 3 do SWZ).
• Wszystkie dokumenty winny być sporządzone w języku polskim.
• Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wszelkich oświadczeń, których wzory stanowią załączniki do SWZ oraz o których tam mowa. Jeżeli z jakichś względów dane oświadczenie nie ma zastosowania do danego wykonawcy, ma on nadal obowiązek złożenia tego oświadczenia z dopiskiem “nie dotyczy”.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Oferta określająca cenę wykonania zamówienia. Ofertę należy złożyć z wykorzystaniem wzoru określonego w załącznik nr 1 do SWZ. W ramach oferty należy wypełnić „formularz cenowy” zgodnie z podaną tam instrukcją. Formularz cenowy będzie stanowił załącznik do umowy o wykonanie zamówienia.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych przez zamawiającego oraz o niepodleganiu wyłączeniu (art. 108 ust. 1 u.p.z.p,) zgodnie z art. 125 ust. 1 u.p.z.p. należy złożyć to na standardowym formularzu jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (zał. nr 2 do SWZ).W przypadku gdy wykonawca będzie korzystał z pomocy innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
3. Dokument albo jego kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę stwierdzający uprawnienia do występowania w obrocie prawnym w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia.
4. Zezwolenie na wykonywanie działalności pocztowej udzielonej przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej zgodnie z przepisami ustawy Prawo pocztowe lub oświadczenie o ustawowym zwolnieniu z uzyskania ww. zezwolenia.
5. Upoważnienie do podpisania oferty w przypadku, gdy oferta zostanie podpisana przez osobę, której uprawnienie do dokonywania tej czynności nie wynika z innych dokumentów załączonych do oferty.
6. Zaparafowany wzór umowy (zał. nr 3 do SWZ).
• Wszystkie dokumenty winny być sporządzone w języku polskim.
• Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wszelkich oświadczeń, których wzory stanowią załączniki do SWZ oraz o których tam mowa. Jeżeli z jakichś względów dane oświadczenie nie ma zastosowania do danego wykonawcy, ma on nadal obowiązek złożenia tego oświadczenia z dopiskiem “nie dotyczy”.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany umowy w zakresie zmiany cen usług, w przypadku wprowadzenia takich zmian w usługach świadczonych przez wykonawcę, w oparciu o przepisy ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo Pocztowe oraz przepisy międzynarodowe, a także w przypadku zmiany przepisów o podatku od towarów i usług określających wysokość należnego podatku VAT tych usług.2. Zmiana w trybie art. 455 ust. 2 ustawy z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych.