BZP: „Budowa magazynu energii/chłodu z wykorzystaniem przemiany fazowej wraz z pompami ciepła, montażem paneli hybrydowych PVT oraz układem sterowania”
15.10.2025
2025/BZP 00477610/01
Sądeckie Towarzystwo Budownictwa Społecznego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa magazynu energii/chłodu z wykorzystaniem przemiany fazowej wraz z pompami ciepła, montażem paneli hybrydowych PVT oraz układem sterowania”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Sądeckie Towarzystwo Budownictwa Społecznego
1.3.) Oddział zamawiającego: sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 490781058
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Janusza Kusocińskiego 4A
1.5.2.) Miejscowość: Nowy Sącz
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-300
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@stbs-nowysacz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.stbs-nowysacz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa magazynu energii/chłodu z wykorzystaniem przemiany fazowej wraz z pompami ciepła, montażem paneli hybrydowych PVT oraz układem sterowania”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0adb8198-11f4-4efa-a39e-ea5820ddc5c5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00477610
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00053671/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa magazynu energii/chłodu wraz z pompami ciepła oraz montażem paneli hybrydowych PVT
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0adb8198-11f4-4efa-a39e-ea5820ddc5c53.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wszelkie informacje dotyczące
wymagań technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zostały opisane w
specyfikacji oraz w Regulaminie Platformy e-Zamówienia, dostępnym na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz
informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO została zamieszczona w Załączniku nr 10 do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenia stosowania zostały zawarte w Klauzuli informacyjnej, stanowiącej
Załącznik nr 10 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.3.1.1/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. „Budowa magazynu energii/chłodu z wykorzystaniem przemiany fazowej wraz z pompami ciepła, montażem paneli hybrydowych PVT oraz układem sterowania”
2. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zrealizowania wszystkich czynności niezbędnych do wykonania, uruchomienia i przekazania do eksploatacji w pełni sprawnego systemu, w tym:
2.1. Montaż źródła ciepła i osprzętu maszynowni:
a) instalacja kaskady dwóch pomp ciepła typu glikol – woda,
b) montaż zbiorników buforowych dla instalacji grzewczo – chłodzącej oraz zasobników na potrzeby przygotowania ciepłej wody użytkowej (C.W.U.),
c) wykonanie kompletnego orurowania technologicznego wraz z montażem pomp obiegowych, armatury odcinającej, regulacyjnej, zabezpieczającej oraz pomiarowej;
2.2. w zakresie wykonania sezonowego magazynu energii/chłodu: montaż wewnętrznego systemu absorberów ciepła w postaci mat kapilarnych;
2.3. montaż systemu regeneracji dolnego źródła:
a) instalacja na dachu budynku pola hybrydowych paneli fotowoltaiczno – termicznych (PVT) wraz z konstrukcją wsporczą,
b) wykonanie podłączenia węzła cieplnego zasilanego z miejskiej sieci ciepłowniczej, pełniącego funkcję wspomagającą;
2.4. wykonanie instalacji hydraulicznych zewnętrznych i wewnętrznych:
a) montaż rurociągów dobiegowych z polietylenu (PEHD) w gruncie, rurociągów ze stali ocynkowanej w systemie zaprasowywanym w obrębie maszynowni i do kolektorów PVT oraz rurociągów z polipropylenu (PP-R) do węzła cieplnego, budowa ok 1 m rurociągu między zbiornikiem magazynu lodu a budynkiem;
b) napełnienie instalacji wodnym roztworem glikolu, płukanie, odpowietrzenie oraz przeprowadzenie prób szczelności;
2.5. prace towarzyszące i wykończeniowe:
a) dostawa systemu automatycznego sterowania C.W.U. i C.O., uwzględniając przyłącze MPEC, pompy ciepła, magazyn ciepła i panele PVT,
b) wykonanie izolacji termicznej i przeciwroszeniowej rurociągów,
c) wykonanie zasypek i odtworzenie terenu po zakończeniu robót ziemnych,
d) ułożenie podziemnej taśmy ostrzegawczo – lokalizacyjnej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
51100000-3 - Usługi instalowania urządzeń elektrycznych i mechanicznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-02-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużenie okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający będzie rozpatrywał oferty Wykonawców którzy:
1) wykażą się niezbędnym doświadczeniem, tj. nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali należycie co najmniej jedną kompleksową budowę instalacji grzewczo-chłodzącej opartej na matach kapilarnych oraz gruntowej pompie ciepła o mocy grzewczej co najmniej 20 kW
Uwaga:
1. Stosownie do art. 3 pkt 6) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r., poz. 418 ze zm.) przez pojęcie budowy należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego
w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.
2. Przez jedną kompleksową budowę rozumie się robotę budowlaną wykonaną w ramach jednej umowy.
3. Zamawiający dopuści również doświadczenie wykonawcy w zakresie w/w robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
2) wykażą się dysponowaniem osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednim do funkcji, jakie im zostaną powierzone, tj.:
1. minimum 1 osobę, pełniącą funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;
2. minimum 1 osobę, pełniącą funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych oraz elektroenergetycznych bez ograniczeń;
Uwaga:
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji technicznych przez jedną osobę.
Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418 ze zm.) lub aktualne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo Budowlane mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulacje odrębne stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334). W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.
Dopuszcza się uprawnienia równoważne (uprawnienia pozwalające na kierowanie robotami objętymi przedmiotem zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - warunki zostały określone w Rozdz. VIII pkt 4 ppkt 4.1 SWZ
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - warunki określone zostały w Rozdziale VIII pkt 4 ppkt 4.2 SWZ
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą:1. dokumentu, z którego wynika umocowanie osób do reprezentowania Wykonawcy/ podmiotu udostępniającego zasoby;
2. oświadczenia o ustanowieniu pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy);
3.zobowiązania podmiotów udostępniających zasoby do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
zamówienia (jeżeli dotyczy)
4.oryginału dokumentu poręczenia lub gwarancji (jeżeli dotyczy);
5.oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty wykonują
poszczególni Wykonawcy (jeżeli dotyczy)
6) kosztorysu ofertowego, sporządzonego metodą kalkulacji uproszczonej
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1.Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 (słownie złotych: dziesięć tysięcy 00/100)2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania
ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
3.Wszelkie szczegóły dotyczące formy wniesienia znajdują się w Rozdziale XVII SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-31 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-31 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-28
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający informuje, iż z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców w stosunku do którychzachodzą przesłanki zawarte w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz.835). Wykluczenie następuje na okres trwania w/w okoliczności.
2. UWAGA! Zamawiający informuje, iż z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia, złożenie oferty musi być poprzedzone
odbyciem wizji lokalnej Szczegóły dotyczące wizji lokalnej, w tym jej terminów zostały określone w SWZ.
2. Z odbycia wizji lokalnej zostanie sporządzony protokół podpisany przez uczestników, który będzie stanowił potwierdzenie
odbycia wizji lokalnej.
3. Zamawiający informuje, iż odrzuci ofertę Wykonawcy złożoną bez odbycia wizji lokalnej, stosownie do brzmienia art. 226 ust. 1 pkt 18) ustawy.