BZP: Remont boiska trawiastego do piłki nożnej w Osiecku
17.10.2025
2025/BZP 00481781/01
Miasto i Gmina Osieck
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
            Roboty budowlane
            Remont boiska trawiastego do piłki nożnej w Osiecku    
    SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto i Gmina Osieck
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582285
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Osieck
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-445
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@gminaosieck.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.osieck.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont boiska trawiastego do piłki nożnej w Osiecku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d7962fe8-be9d-4028-be43-c05e0a544988
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00481781
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d7962fe8-be9d-4028-be43-c05e0a5449883.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 2Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w  szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 
Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują:
1)	drogą elektroniczną: zamowieniapubliczne@gminaosieck.pl;
2)	poprzez Platformę, dostępną pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
1)	stały dostęp do sieci Internet
2)	Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
    3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.35.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
            1.	Przedmiotem zamówienia jest: „Remont boiska trawiastego do piłki nożnej w Osiecku, w miejscowości Osieck, 08-445 Osieck, ul. Warszawska 61, dz. nr ew. 2071/3 obręb 0008, istniejącego przy Szkole Podstawowej w Osiecku.
2.	Projekt zakłada wykonanie  następujących elementów:
- roboty przygotowawcze pomiarowe oraz roboty ziemne –zdjęcie warstwy zadarnionej
przygotowanie odpowiedniego podłoża, zagęszczenie i wyrównanie terenu;
- usunięcie warstwy wegetacyjnej;
- wywiezienie i utylizacja we własnym zakresie;
- spulchnienie gleby, oczyszczenie z zanieczyszczeń stałych, przygotowanie warstwy wegetacyjnej o odpowiednich właściwościach fizykochemicznych;
- niwelacja terenu z zachowaniem odpowiednich spadków
- montaż siatki przeciw kretom;
- zasiew mieszanki trawy sportowej;
- malowanie linii boiska;
- nawożenie startowe;
- demontaż i montaż bramek;
- pielęgnacja boiska w całym roku 2026 :odchwaszczanie, regularne nawożenie nawozami specjalistycznymi, aeracja oraz piaskowanie w ilości 60 ton piasku, podsiew nasion, wertykulacja w okresie jesiennym;
- instalacja nawodnienia : zraszacze wynurzane 8 szt. o kołowym obszarze zraszania zamontowane w centralnej części płyty boiska o zasięgu zraszania min 15 m; zraszacze wynurzane 16 szt. o regulowanym obszarze zraszania zamontowane na obrzeżu  płyty boiska o zasięgu zraszania min 15 m; źródłem wody dla instalacji nawadniającej ma być studnia głębinowa którą wykonawca wykona we własnym zakresie, wykonana po uprzednich badaniach geofizycznych elektrooporowych; odwiert winien zostać wykonany taką średnicą aby zapewnić odpowiednią ilość wody dla potrzeb systemu nawadniającego i nie mniej niż 125 mm. W przypadku gdy podkład wodonośny studni nie będzie wystarczający do obsługi systemu nawadniającego wykonawca wykona podziemny zbiornik o pojemności 10 m3 magazynujący wodę studzienną, w którym zainstaluje odpowiedni zestaw pompowy podnoszący ciśnienie wraz z zestawem sond automatycznie sterujących napływ wody. Dopływ ze studni zbiornika ma odbywać się automatycznie i bezobsługowo dla użytkownika. Zbiornik ma być posadowiony pod ziemią i przykryty warstwą ziemi min 15 cm na której będzie posiana również trawa. Zbiornik wyposażony we właz do wejścia do zbiornika zamykany aby osoby niepowołane nie mogły go otworzyć a zwłaszcza dzieci i posadowiony równo z gruntem rodzimym aby koszenie wokół włazu odbywało się bezkolizyjnie.
Dodatkowo wykonawca wykona przyłącze energetyczne i sterowanie systemem nawadniającym z czujnikiem deszczu. Przyłącze energetyczne wykonane do szaf energetycznych z wszelkimi sterowaniami.
3.	Wywiezienie urobku z terenu budowy, składowanie materiałów, a także transport leży całkowicie po stronie Wykonawcy na wskazane miejsce przez Zamawiającego.
4.	Przez wzgląd na fakt, że okres realizacji zadania będzie przebiegał podczas roku szkolnego Zamawiający wymaga przeprowadzenia robót w sposób jednocześnie umożliwiający skuteczne przeprowadzenie zajęć lekcyjnych oraz zapewniający bezpieczeństwo uczniów i  pracowników Szkoły.
5.	Z uwagi na bezpieczeństwo uczniów Zamawiający  zezwala na zorganizowanie terenu zaplecza budowy na terenie szkoły, o powierzchni do 50 m2 w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
6.	Zamawiający nie zezwala na przechowywanie wyburzonych lub zdemontowanych materiałów budowlanych na terenie szkoły (wykonawca musi na bieżąco zabierać z  terenu szkoły odpady, które wytworzył w ramach realizacji tego zadania).
7.	Zamawiający informuje, że zastrzega zakaz prowadzenia robót głośnych w dni nauki szkolnej w  godzinach 8:00 -  12:00
8.	Wykonawca będzie prowadził tak prace aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo uczniów przebywających na terenie szkoły. Zabezpieczy tak bieżące roboty aby mieć szczególną dbałość o  bezpieczeństwo uczniów
Zadanie współfinansowane ze środków Województwa Mazowieckiego w ramach Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Infrastruktury Sportowej „Mazowsze dla sportu” – edycja 2025        
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232120-9 - Roboty nawadniające
45232121-6 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów nawadniających
77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: maksymalnie do 20% wartości zamówienia dotychczasowego na warunkach postepowania
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie :w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 3 świadczenia polegające na WYKONANIU ZAMÓWIENIA POLEGAJĄCEGO NA ZREALIZOWANIU ROBÓT BUDOWLANYCH w zakresie remontu/ przebudowy / budowy boiska sportowego o nawierzchni trawiastej o wartości wynoszącej nie mniej niż 100 000,00 zł brutto każda robota.b) dysponuje następującymi osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami: - osoba do pełnienia funkcji Kierownika robót, wyznaczona przez Wykonawcę, upoważniona do kierowania robotami i do występowania w jego imieniu w sprawach realizacji umowy, posiadająca co najmniej 3-letnie doświadczenie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
                    5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1)	Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
2)	Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji                      i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;            
                                5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)	wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a  jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z  uzasadnionej przyczyny o  obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - załącznik nr 5 do SWZ 
2)	Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w  szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o  podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 6 do SWZ).            
    5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 5 000 zł.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).