BZP: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Przedecz w 2026 roku
20.10.2025
2025/BZP 00484032/01
GMINA PRZEDECZ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych
na terenie Gminy Przedecz w 2026 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PRZEDECZ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019326
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Wolności 1
1.5.2.) Miejscowość: Przedecz
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-635
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@przedecz.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.przedecz.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych
na terenie Gminy Przedecz w 2026 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f5adc73b-1abd-469f-9c47-40a9cae45468
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00484032
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00003346/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Przedecz w 2026 roku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/przedecz3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/przedecz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie p.z.p., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2022 r. poz. 344 ze zm. ).
2. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformazakupowa.pl (dalej jako „Platforma”), dostępną pod adresem: https://platformazakupowa.pl/przedecz oraz poczty elektronicznej w sytuacjach określonych w pkt. 11.9 z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu „Platforma”.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z Platformy oraz Instrukcjach korzystania z Platformy.
4. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców” ma stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
5. Za datę wpływu oświadczeń, ofert, wniosków, zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich przekazania do Platformy.
6. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale 10 pkt. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
7. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują elektronicznie za pomocą platformazakupowa.pl (dalej jako „Platforma”), dostępną pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/przedecz i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego” dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania (nie dotyczy składania ofert).
8. W sytuacjach awaryjnych np. w przypadku niedziałania Platformy, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres: urzad@przedecz.com.pl (nie dotyczy składania ofert).
9. Korzystanie z platformy zakupowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.
10. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący.
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert dostępnej pod adresem
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OŚ.271.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Przedecz,
z wyłączeniem odpadów powstających na nieruchomościach niezamieszkałych. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje nieruchomości określone w załącznikach
nr 11 i 12 do SWZ, z zastrzeżeniem, że wykaz ten może ulec zmianie w okresie wykonywania umowy.
4.1.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
1. Wykonawca odpowiada za zbiórkę zmieszanych i selektywnie zbieranych odpadów komunalnych oraz ich transport i zagospodarowanie.
2. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych do instalacji komunalnych (wpisanych na listę prowadzoną przez marszałka województwa) zapewniających przetwarzanie odpadów, o którym mowa w art. 35 ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.) oraz przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ww. ustawie. Wykonawca wskazuje w załączniku nr 1 do SWZ – Formularzu oferty instalacje, do których będzie przekazywał odebrane odpady.
3. Zbiórka odpadów komunalnych bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych odbywać się będzie z podziałem na:
1) selektywnie zebrane odpady komunalne, tj.:
a)metale i tworzywa sztuczne (w skład frakcji wchodzą odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe wielomateriałowe) zbierane w workach lub pojemnikach koloru żółtego,
b) papier (w skład frakcji wchodzą odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury) zbierane w workach lub pojemnikach koloru niebieskiego,
c) szkło (w skład frakcji wchodzą odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła) zbierane w workach lub pojemnikach koloru zielonego,
d) odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone i opakowania ulegające biodegradacji – zbierane w workach lub pojemnikach koloru brązowego.
e) popioły z palenisk domowych – zbierane w pojemnikach o poj. 120 l. lub 240 l
2) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (pozostałość po zbiórce selektywnej, inne odpady komunalne niepodlegające zbiórce selektywnej) - zbierane w pojemnikach.
4. Łączna ilość dróg na terenie Gminy Przedecz wynosi ok. 130 km.
5. Wykonawca zapewni gospodarstwom domowym w zabudowie jednorodzinnej worki żółte, niebieskie, zielone oraz brązowe i dostarczy je bezpośrednio do właścicieli nieruchomości zabudowy jednorodzinnej.
6. Wykonawca użyczy Zamawiającemu, w celu wyposażenia nieruchomości zamieszkałych, pojemniki lub kontenery na odpady, spełniające wymagania określone
w „Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Przedecz”, zgodnie z następującymi zasadami:
1) gospodarstwa domowe zlokalizowane w zabudowie jednorodzinnej w pojemniki o pojemności 120 litrów, 240 litrów lub 1100 litrów na zmieszane odpady komunalne;
2) gospodarstwa domowe zlokalizowane w zabudowie wielorodzinnej poprzez wyposażenie zbiorczych punktów gromadzenia odpadów:
- w pojemniki o pojemności 1100 litrów koloru żółtego przeznaczone do zbiórki metali i tworzyw sztucznych;
- w pojemniki o pojemności 1100 litrów koloru niebieskiego przeznaczone do zbiórki papieru;
- w pojemniki o pojemności 1100 litrów koloru zielonego przeznaczone do zbiórki szkła;
- w pojemniki o pojemności 1100 litrów na odpady ulegające biodegradacji(w tym odpady zielone i opakowania ulegające biodegradacji)
- w pojemniki o pojemności 1100 litrów na pozostałe zmieszane odpady komunalne, resztki z selektywnego sortowania.
7. Ilość i pojemność urządzeń do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych,
w które Wykonawca wyposaża nieruchomości musi być dostosowana do liczby obsługiwanych mieszkańców i wynikającej z częstotliwości ich opróżniania. Zastrzega się jednak, że wykonawca będzie miał obowiązek zwiększenia ilości pojemników w razie zgłoszenia takiego zapotrzebowania przez Zamawiającego.
8. Ilość i pojemność urządzeń do gromadzenia selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w które Wykonawca wyposaża nieruchomości musi być dostosowana do liczby obsługiwanych mieszkańców i wynikającej z częstotliwości ich odbierania lub opróżniania przy założeniu braku limitu ilości odbieranych odpadów segregowanych.
9. Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania ilości i pojemności urządzeń do gromadzenia odpadów w terminie do 30 dni od zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego.
10. Wykonawca jest zobowiązany oznaczyć kontenery i pojemniki w sposób umożliwiający odróżnienie ich przeznaczenia od innych kontenerów czy pojemników.
11. Naprawy lub wymiany uszkodzonych kontenerów i pojemników na odpady dokonuje Wykonawca na własny koszt.
12. Szczegółowy sposób i częstotliwość odbioru odpadów z podziałem na frakcje oraz typ zabudowy z terenu Miasta i Gminy Przedecz określa załącznik Nr 10 do SWZ.
13. Harmonogram odbioru odpadów komunalnych dla Gminy Przedecz zostanie sporządzony przez Wykonawcę i będzie stanowił załącznik do umowy. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia harmonogramów do każdej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych.
14. Wykonawca zobowiązany jest do obsługi stałego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanego na terenie Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Przedczu, do którego przyjmowane są:
a) papier – pojemnik 1100 l.
b) metale i tworzywa sztuczne – pojemnik KP- 10,
c) szkło – pojemnik 1100 l.
d) odpady opakowaniowe wielomateriałowe – pojemnik 1100l,
e) bioodpady – pojemnik KP - 10
f) odpady niebezpieczne – pojemnik 1100l,
g) przeterminowane leki – pojmnik 1100l,
h) chemikalia – pojemnik 1100 l,
i) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki
– pojemnik 1100l,
j) zużyte baterie i akumulatory,
k) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - pojemnik KP 10
l) meble i inne odpady wielkogabarytowe – pojemnik KP 10 ,
m) zużyte opony – pojemnik KP -10
n) odpady budowlane i rozbiórkowe – pojemnik KP- 10,
o) odpady z tekstyliów i odzieży – pojemnik 1100 l.
15. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i właściwego zagospodarowania ww. odpadów z PSZOK. Odbiór nastąpi po uprzednim zgłoszeniu konieczności ich odebrania przez Zamawiającego.
16. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 7.00-20.00.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: warunek ekologiczny
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
8.1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, tj:
- posiadają wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (tzw. BDO), zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach w zakresie transportu odpadów;
- posiadają wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Przedecz, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399 ze zm.);
- spełniają warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122);
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia, tj.:
- bazą magazynowo - transportową usytuowaną na terenie Gminy Przedecz, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Przedecz, na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny,
- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
- co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, pojazdami trwale i czytelnie oznakowanymi, w widocznym miejscu, nazwą oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;
b) posiadają doświadczenie zawodowe, tj. w okresie ostatnich 3 lat od dnia w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizowali lub realizują co najmniej dwie usługi odbioru odpadów komunalnych, z których każda świadczona była w sposób ciągły (nieprzerwanie) przez okres min. 6 miesięcy i obejmowała odbiór odpadów z obszaru zamieszkałego przez min. 3.000 osób;
5) nie podlegania wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - załącznik nr 7 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Przewiduje się możliwość zmiany postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia:1) gdy nowy wykonawca ma zastąpić dotychczasowego wykonawcę:
a) w wyniku sukcesji, wstępując w prawa i obowiązki wykonawcy, w następstwie prze-jęcia, połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wyko-nawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie
pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy, a także nie ma na celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy, lub
b) w wyniku przejęcia przez zamawiającego zobowiązań wykonawcy względem jego podwykonawców, w przypadku, o którym mowa w art. 465 ust. 1;
2) w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, jeżeli zmiany te będą miały istotny wpływ na realizację przedmiotu Umowy,
3) Zmiana Podwykonawcy – na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza się zmianę Podwykonawcy przy realizacji przedmiotu Umowy. Zmiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia Podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu Umowy, oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytu-łu realizacji usług. Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wy-konawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zama-wiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy Podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego Podwykonawcę.
4) W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), która wynikać będzie z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, wynagrodzenie brutto określone w § 5 ust. 2 ulegnie zmianie w sposób odpowiedni – tak, aby odpowiadało zaktualizowanej stawce tego podatku dla zakresu objętego Umową, który na dzień zmiany stawki VAT nie został jeszcze rozliczony.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 6 ust. 2 i 4 - 10 umowy w przypadku zmiany ceny hurtowej netto oleju napędowego dostępnej na stronie https://www.orlen.pl/pl/dla-biznesu/hurtowe-ceny-paliw#paliwa o co najmniej 25 % w stosunku do analogicznej ceny netto oleju napędo-wego z dnia upływu terminu składania ofert, jednakże nie więcej niż o wartość, jaką spowodują te zmiany.
3. W celu żądania podwyższenia wynagrodzenia Wykonawca jest zobowiązany do zło-żenia wraz z wnioskiem kalkulacji szczegółowej ceny zawartej w formularzu ofertowym oraz zaktualizowanej kalkulacji cen zawartych w formularzu ofertowym uwzględniają-cym zmiany ceny oleju napędowego, w taki sposób, aby wykazać jaki koszt w odbiorze 1 Mg odpadów stanowił olej napędowy w dniu składania oferty i jaki koszt stanowi po podwyższeniu cen paliw.
4.Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, iż zmiany, o których mowa w ust. 1 mają wpływ na koszty wykonania zamówienia oraz wysokości tych kosztów, zaś Zamawiają-cy ma prawo żądać dodatkowych dokumentów, jeśli uzna, że przedłożone dokumenty nie potwierdzają wskazanych okoliczności. Zamawiający jest uprawniony do żądania przedłożenia od Wykonawcy stosownych dokumentów, w tym kalkulacji szcze-gółowej cen jednostkowych, dokumentów pracowniczych i płacowych, w celu weryfika-cji stanowiska i twierdzeń Wykonawcy.
5.Zmiana, o której mowa w ust. 2 jest możliwa po upływie 6 miesięcy obowiązywania umowy. Waloryzacja przysługuje Wykonawcy 1 raz na 12 miesięcy.
6.Maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia z tytułu zmiany ceny oleju napędowego wynosi 3 % wartości umownej brutto określonej w § 6 ust. 2 (z dnia zawarcia umowy).