BZP: „Świadczenie usługi ratownictwa wodnego w Kompleksie Obiektów Basenowych MOSiR w Elblągu”
21.10.2025
2025/BZP 00486080/01
MIEJSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI W ELBLĄGU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
            „Świadczenie usługi ratownictwa wodnego  w Kompleksie Obiektów Basenowych MOSiR w Elblągu”    
    SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI W ELBLĄGU
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000662959
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Karowa 1
1.4.2.) Miejscowość: Elbląg
1.4.3.) Kod pocztowy: 82-300
1.4.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mosir.elblag.eu
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mosir.elblag.eu
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00486080
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-10-21
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00466415
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu                    Przed zmianą: 
                        1.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1)	zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2)	uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca musi posiadać uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej w zakresie ratownictwa wodnego (posiada decyzję Ministerstwa Spraw Wewnętrznych dotyczącą wykonywania usług ratowniczych – zgodnie z treścią art.12 Ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 714.) o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych.)
3)	sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 
4)	zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
-	dysponuje lub będzie dysponował w momencie podpisania umowy co najmniej 
30   osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia, posiadającymi odpowiednie uprawnienia, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ. 
-	Wykonywał lub wykonuje w okresie ostatnich 3 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy – w tym okresie co najmniej 3 usługi związane z zabezpieczeniem ratownictwa wodnego na pływalni odkrytej lub pływalni krytej , posiadającej łączną powierzchnię lustra wody minimum 1 500 m2, o wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto każda, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ                
                    Po zmianie: 
                        2.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1)	zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2)	uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca musi posiadać uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej w zakresie ratownictwa wodnego (posiada decyzję Ministerstwa Spraw Wewnętrznych dotyczącą wykonywania usług ratowniczych – zgodnie z treścią art.12 Ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 714.) o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych.)
3)	sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 
4)	zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
-	dysponuje lub będzie dysponował w momencie podpisania umowy co najmniej 
30   osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia, posiadającymi odpowiednie uprawnienia, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ. 
-	Wykonywał lub wykonuje w okresie ostatnich 3 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy – w tym okresie co najmniej 3 usługi związane z zabezpieczeniem ratownictwa wodnego na basenach krytych, pływalniach odkrytych lub kąpieliskach odkrytych, o wartości co najmniej 250 000 zł brutto każda, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ [zmiana SWZ].                
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu                    Przed zmianą: 
                        2)	Dokumenty potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
a)	zgoda Ministra Spraw Wewnętrznych do wykonywania ratownictwa wodnego i w jej myśl jest podmiotem uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego zgodnie z art. 12 Ustawy z dnia 18.08.2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych 
(tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 714.) oraz musi być wpisany do rejestru jednostek współpracujących z Systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne;
Zamawiający informuje, iż przed udzieleniem zamówienia sprawdzi na stronie internetowej https://rjwprm.ezdrowie.gov.pl/ czy Wykonawca, którego  oferta została najwyżej oceniona, jest wpisany do Rejestru Jednostek Współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne (RJWPRM). 
b)	Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, posiadających odpowiednie uprawnienia wraz z podaniem informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają zgodnie z wyborem jeden wspólny wykaz lub oddzielne wykazy - załącznik nr 4 do SWZ. 
c)	Wykaz usług potwierdzający wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 3 usługi związane z zabezpieczeniem ratownictwa wodnego na pływalni odkrytej lub pływalni krytej , posiadającej łączną powierzchnię lustra wody minimum 1 500 m2, 
o wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto każda - załącznik nr 5 do SWZ.                
                    Po zmianie: 
                        2)	Dokumenty potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
a)	zgoda Ministra Spraw Wewnętrznych do wykonywania ratownictwa wodnego i w jej myśl jest podmiotem uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego zgodnie z art. 12 Ustawy z dnia 18.08.2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych 
(tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 714.) oraz musi być wpisany do rejestru jednostek współpracujących z Systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne;
Zamawiający informuje, iż przed udzieleniem zamówienia sprawdzi na stronie internetowej https://rjwprm.ezdrowie.gov.pl/ czy Wykonawca, którego  oferta została najwyżej oceniona, jest wpisany do Rejestru Jednostek Współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne (RJWPRM). 
b)	Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, posiadających odpowiednie uprawnienia wraz z podaniem informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają zgodnie z wyborem jeden wspólny wykaz lub oddzielne wykazy - załącznik nr 4 do SWZ. 
c)	Wykaz usług potwierdzający wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 3 usługi związane z zabezpieczeniem ratownictwa wodnego na basenach krytych, pływalniach odkrytych lub kąpieliskach odkrytych, o wartości co najmniej 250 000 zł brutto każda załącznik nr 5 do SWZ [zmiana SWZ].                
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert                    Przed zmianą: 
                        2025-11-03 12:00                
                    Po zmianie: 
                        2025-11-05 12:00                
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert                    Przed zmianą: 
                        2025-11-03 12:05                
                    Po zmianie: 
                        2025-11-05 12:05