BZP: Sporządzenie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy Bielsk Podlaski.
21.10.2025
2025/BZP 00486730/01
Gmina Bielsk Podlaski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sporządzenie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy Bielsk Podlaski.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bielsk Podlaski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659007
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mickiewicza 46
1.5.2.) Miejscowość: Bielsk Podlaski
1.5.3.) Kod pocztowy: 17-100
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.7.) Numer telefonu: 857306851
1.5.8.) Numer faksu: 857302015
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@bielskpodlaski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bielskpodlaski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sporządzenie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy Bielsk Podlaski.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e977809d-0a63-464b-8e24-980b82d5b44e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00486730
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00037690/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.10 Sporządzenie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy Bielsk Podlaski
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bielskpodlaski.logintrade.net3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcą odbywa się przy użyciu Platformy Przetargowej Gminy Bielsk Podlaski https://bielskpodlaski.logintrade.net
Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oferty przez Wykonawcę, jest jego prawidłowe złożenie na Platformie Przetargowej dostępnej pod adresem https://bielskpodlaski.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem.
Link do platformy przetargowej:https://bielskpodlaski.logintrade.net
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe Instrukcje korzystania z Platformy dostępne są pod adresem: https://bielskpodlaski.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
Wsparcie techniczne dla Wykonawców:
+48 71 787-37-57; +48 71 787-35-34; +48 71 787-37-27
pn-pt: 8:00-16:00
Zalecenia Zamawiającego odnośnie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
-dla dokumentów w formacie ,,pdf” zaleca się podpis z formatem PAdES,
-dokumenty w formacie innym niż ,,pdf” zaleca się podpisywać formatem XAdES,
Zalecenia Zamawiającego odnośnie podpisu osobistego:
-dla dokumentów w formacie ,,pdf” lub ,,xml” zaleca się podpis wewnętrzny (otoczony),
-dokumenty w formacie innym niż ,,pdf” zaleca się podpisywać podpisem zewnętrznym lub otaczającym,
Zalecenia Zamawiającego odnośnie podpisu zaufanego:
-wielkość dokumentów nie może przekraczać 10 MB, dostępny format podpisu ,,xml”
Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Przetargowej Gminy Bielsk Podlaski https://bielskpodlaski.logintrade.net:
Dopuszczalne przeglądarki internetowe:
- Internet Explorer 10 i nowsze, Edge
-Google Chrome
-Mozilla Firefox
-Opera
Pozostałe wymagania techniczne:
-dostęp do sieci Internet
-obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajax
-włączona obsługa JavaScript
-zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 Kb/s
Zainstalowany Acrobat Reader
Zainstalowane środowisko uruchomienia Java-Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy
Oświadczenia lub dokumenty przekazywane za pośrednictwem środka komunikacji elektronicznej przesyła się w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie § 2 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452). Równocześnie Zamawiający rekomenduje na format danych przesyłanych plików: ,,pdf”.
Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 150 MB, przy czym nie określa się limitu liczby plików.
Informacja na temat kodowania i czasu odbioru danych:
Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych jest to czas, w którym zostanie potwierdzone złożenie oferty, dokumentu przez Wykonawcę. W przypadku wybrania opcji złożenia oferty bez logowania, potwierdzenie odbywa się poprzez kliknięcie w link dostępny w wiadomości mailowej, wysłanej automatycznie po złożeniu oferty, dokumentu będąc niezalogowanym na Platformie Przetargowej. Wiadomość otrzymuje Wykonawca na adres e-mail wskazany w formularzu w ikonę ,,Złóż ofertę”. W przypadku Wykonawcy zalogowanego na Platformie Przetargowej, czas przekazania danych jest to czas wysłania dokumentu, oferty na Platformę Przetargową.
Dokumentacja przedmiotowego postępowania dostępna jest na Platformie Przetargowej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): RODO Obowiązek informacyjny.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Bielsk Podlaski, ul. Mickiewicza 46, 17-100 Bielsk Podlaski, siedziba Urząd Gminy Bielsk Podlaski, gmina@bielskpodlaski.pl, tel. 85 730 68 51
2. inspektor ochrony danych osobowych: iod_ug_bielsk_podlaski@podlaskie.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego ,,Sporządzenie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy Bielsk Podlaski” znak sprawy IGK.271.17.2025 prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 z późn. zm.), dalej „uPzp”;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 uPzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Po zakończeniu umowy dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celach archiwalnych zgodnie z obowiązującą w Urzędzie instrukcją archiwalną;
6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach uPzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z uPzp;
7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. posiada Pani/Pan:
a. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych1 ;
c. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
1 Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): RODO Ograniczenia stosowania.
1. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO2;
2. nie przysługuje Pani/Panu:
a. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
3. Administrator danych informuje, że Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą: m.in.:
a. obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał Zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie Zamawiającego - obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą dysponuje już tymi informacjami;
b. obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane Wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie Zamawiającego, chyba że ma zastosowanie, co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
2 Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IGK.271.17.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na zadanie pod nazwą: ,,Sporządzenie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy Bielsk Podlaski”.
1) - projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gruntów obrębów wsi: Augustowo, Bańki, Grabowiec, Hołody, Knorydy, Kotły, Łubin Kościelny, Malinowo, Nałogi, Ogrodniki, Orzechowicze, Parcewo, Pasynki, Saki, Sierakowizna, Skrzypki Duże, Skrzypki Małe, Sobótka, Truski, Woronie na terenie Gminy Bielsk Podlaski zgodnie z podjętą uchwałą Rady Gminy Bielsk Podlaski Nr XIII/123/2025 z dnia 28 kwietnia 2025 roku obejmującą obszar o pow. ok. 3832 ha wraz z prognozą oddziaływania na środowisko,
2) - projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gruntów wsi Parcewo, gm. Bielsk Podlaski – obszar 2 zgodnie z podjętą uchwałą Rady Gminy Bielsk Podlaski Nr XXXVIII/303/2022 z dnia 27 maja 2022 roku obejmującą obszar o pow. 92 ha wraz z prognozą oddziaływania na środowisko,
3) - projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gruntów wsi Parcewo, gm. Bielsk Podlaski – obszar 3 zgodnie z podjętą uchwałą Rady Gminy Bielsk Podlaski Nr XXXVIII/304/2022 z dnia 27 maja 2022 roku obejmującą obszar o pow. 97 ha wraz z prognozą oddziaływania na środowisko. Przedmiot zamówienia podzielony został na dwie części.
Część I zamówienia pod nazwą: „Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego przewidującego lokalizację elektrowni wiatrowych na terenie Gminy Bielsk Podlaski”. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
- sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gruntów obrębów wsi: Augustowo, Bańki, Grabowiec, Hołody, Knorydy, Kotły, Łubin Kościelny, Malinowo, Nałogi, Ogrodniki, Orzechowicze, Parcewo, Pasynki, Saki, Sierakowizna, Skrzypki Duże, Skrzypki Małe, Sobótka, Truski, Woronie na terenie Gminy Bielsk Podlaski wraz z prognozą oddziaływania na środowisko w zakresie objętym uchwałą Rady Gminy Bielsk Podlaski Nr XIII/123/2025 z dnia 28 kwietnia 2025 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gruntów obrębów wsi: Augustowo, Bańki, Grabowiec, Hołody, Knorydy, Kotły, Łubin Kościelny, Malinowo, Nałogi, Ogrodniki, Orzechowicze, Parcewo, Pasynki, Saki, Sierakowizna, Skrzypki Duże, Skrzypki Małe, Sobótka, Truski, Woronie na terenie Gminy Bielsk Podlaski.
Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty, normy lub pochodzenie w związku ze specyfiką przedmiotu zamówienia to wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny.
Jeżeli opis przedmiotu zamówienia wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie Zamawiający, zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały i urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach.
Wykonawca stosując rozwiązania równoważne jest w pełni odpowiedzialny za taki dobór materiałów, urządzeń, aby uzyskać wymagane parametry techniczne przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób przyznawania punktów:
a) Cena (C)
C= Cmin./Cbad. x 60% x 100
gdzie:
C - liczba punktów oferty badanej w kryterium cena
Cmin. - najniższa cena (brutto) spośród wszystkich podlegających ocenie ofert
Cbad. - cena (brutto) oferty badanej
Wartość punktowa dla ceny (C) będzie ustalana poprzez wyliczenie stosunku ceny minimalnej do ceny oferty badanej i pomnożenie uzyskanego wyniku przez znaczenie procentowe kryterium i pomnożenie przez 100.
b) Doświadczenie głównego projektanta (Dgp)
Zamawiający przyzna punkty dla I części zamówienia na podstawie zadeklarowanej w Formularzu OFERTA – załącznik nr 1 do SWZ ilości wykonanych w sposób należyty przez Głównego projektanta w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od dnia w którym, upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie (jako autor lub współautor) co najmniej 1 opracowania polegającego na opracowaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tych dokumentów), obejmującego obszar o powierzchni co najmniej 10 ha i wartości nie mniejszej niż 15 000,00 zł brutto.
Przez opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tego dokumentu) Zamawiający rozumie usługę obejmującą jego opracowanie, uchwalenie, opublikowanie we właściwym dzienniku urzędowym województwa i obowiązywanie tj. dla którego w postępowaniu nadzorczym wojewoda nie stwierdził nieważności w w/w okresie.
Ocena ofert z zastosowaniem kryterium Doświadczenie głównego projektanta skierowanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia (Dgp) - punktacja zostanie przyznana ofertom na podstawie doświadczenia głównego projektanta weryfikowanego na podstawie oświadczenia Wykonawcy złożonego w Formularzu OFERTA – załącznik nr 1 do SWZ w następujący sposób:
za wykonanie 1 opracowania - 10 pkt,
za wykonanie 2 opracowań – 20 pkt,
za wykonanie 3 opracowań – 30 pkt,
za opracowanie 4 i więcej opracowań – 40 pkt
W przypadku niewykonania przez Wykonawcę co najmniej 1 opracowania Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy jako niezgodną z warunkami zamówienia.
W przypadku wskazania przez Wykonawcę w Formularzu OFERTA – załącznik nr 1 do SWZ Doświadczenia głównego projektanta większego niż „4 opracowania” Zamawiający do obliczeń punktów w tym kryterium przyjmie wartość „4 opracowania”.
Ocena ofert przez Zamawiającego w kryterium cena nastąpi w skali punktowej od 0 do 60 punktów. Ocena ofert przez Zamawiającego w kryterium Doświadczenie głównego projektanta nastąpi w skali punktowej od 10 do 40 punktów.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta (spośród wszystkich złożonych w postępowaniu ofert niepodlegających odrzuceniu), która otrzyma największą łączną liczbę punktów w poszczególnych kryteriach oceny ofert.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z zasadami arytmetyki.
Oferta złożona przez Wykonawcę może otrzymać maksymalnie 100 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie głównego projektanta
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na zadanie pod nazwą: ,,Sporządzenie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy Bielsk Podlaski”.
1) - projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gruntów obrębów wsi: Augustowo, Bańki, Grabowiec, Hołody, Knorydy, Kotły, Łubin Kościelny, Malinowo, Nałogi, Ogrodniki, Orzechowicze, Parcewo, Pasynki, Saki, Sierakowizna, Skrzypki Duże, Skrzypki Małe, Sobótka, Truski, Woronie na terenie Gminy Bielsk Podlaski zgodnie z podjętą uchwałą Rady Gminy Bielsk Podlaski Nr XIII/123/2025 z dnia 28 kwietnia 2025 roku obejmującą obszar o pow. ok. 3832 ha wraz z prognozą oddziaływania na środowisko,
2) - projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gruntów wsi Parcewo, gm. Bielsk Podlaski – obszar 2 zgodnie z podjętą uchwałą Rady Gminy Bielsk Podlaski Nr XXXVIII/303/2022 z dnia 27 maja 2022 roku obejmującą obszar o pow. 92 ha wraz z prognozą oddziaływania na środowisko,
3) - projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gruntów wsi Parcewo, gm. Bielsk Podlaski – obszar 3 zgodnie z podjętą uchwałą Rady Gminy Bielsk Podlaski Nr XXXVIII/304/2022 z dnia 27 maja 2022 roku obejmującą obszar o pow. 97 ha wraz z prognozą oddziaływania na środowisko. Przedmiot zamówienia podzielony został na dwie części.
Część II zamówienia pod nazwą: „Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gruntów wsi Parcewo obszar 2 i obszar 3 na terenie Gminy Bielsk Podlaski”. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
- sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gruntów wsi Parcewo, gm. Bielsk Podlaski wraz z prognozą oddziaływania na środowisko w zakresie objętym uchwałą Nr XXXVIII/303/2022 Rady Gminy Bielsk Podlaski z dnia 27 maja 2022 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gruntów wsi Parcewo, gm. Bielsk Podlaski – obszar 2,
- sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gruntów wsi Parcewo, gm. Bielsk Podlaski wraz z prognozą oddziaływania na środowisko w zakresie objętym uchwałą Nr XXXVIII/304/2022 Rady Gminy Bielsk Podlaski z dnia 27 maja 2022 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gruntów wsi Parcewo, gm. Bielsk Podlaski – obszar 3.
Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty, normy lub pochodzenie w związku ze specyfiką przedmiotu zamówienia to wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny.
Jeżeli opis przedmiotu zamówienia wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie Zamawiający, zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały i urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach.
Wykonawca stosując rozwiązania równoważne jest w pełni odpowiedzialny za taki dobór materiałów, urządzeń, aby uzyskać wymagane parametry techniczne przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób przyznawania punktów:
a) Cena (C)
C= Cmin./Cbad. x 60% x 100
gdzie:
C - liczba punktów oferty badanej w kryterium cena
Cmin. - najniższa cena (brutto) spośród wszystkich podlegających ocenie ofert
Cbad. - cena (brutto) oferty badanej
Wartość punktowa dla ceny (C) będzie ustalana poprzez wyliczenie stosunku ceny minimalnej do ceny oferty badanej i pomnożenie uzyskanego wyniku przez znaczenie procentowe kryterium i pomnożenie przez 100.
b) Doświadczenie głównego projektanta (Dgp)
Zamawiający przyzna punkty dla II części zamówienia na podstawie zadeklarowanej w Formularzu OFERTA – załącznik nr 1 do SWZ ilości wykonanych w sposób należyty przez Głównego projektanta w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od dnia w którym, upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie (jako autor lub współautor) co najmniej 1 opracowania polegającego na opracowaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tych dokumentów), obejmującego obszar o powierzchni co najmniej 5 ha i wartości nie mniejszej niż 15 000,00 zł brutto.
Przez opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tego dokumentu) Zamawiający rozumie usługę obejmującą jego opracowanie, uchwalenie, opublikowanie we właściwym dzienniku urzędowym województwa i obowiązywanie tj. dla którego w postępowaniu nadzorczym wojewoda nie stwierdził nieważności w w/w okresie.
Ocena ofert z zastosowaniem kryterium Doświadczenie głównego projektanta skierowanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia (Dgp) - punktacja zostanie przyznana ofertom na podstawie doświadczenia głównego projektanta weryfikowanego na podstawie oświadczenia Wykonawcy złożonego w Formularzu OFERTA – załącznik nr 1 do SWZ w następujący sposób:
za wykonanie 1 opracowania - 10 pkt,
za wykonanie 2 opracowań – 20 pkt,
za wykonanie 3 opracowań – 30 pkt,
za opracowanie 4 i więcej opracowań – 40 pkt
W przypadku niewykonania przez Wykonawcę co najmniej 1 opracowania Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy jako niezgodną z warunkami zamówienia.
W przypadku wskazania przez Wykonawcę w Formularzu OFERTA – załącznik nr 1 do SWZ Doświadczenia głównego projektanta większego niż „4 opracowania” Zamawiający do obliczeń punktów w tym kryterium przyjmie wartość „4 opracowania”.
Ocena ofert przez Zamawiającego w kryterium cena nastąpi w skali punktowej od 0 do 60 punktów. Ocena ofert przez Zamawiającego w kryterium Doświadczenie głównego projektanta nastąpi w skali punktowej od 10 do 40 punktów.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta (spośród wszystkich złożonych w postępowaniu ofert niepodlegających odrzuceniu), która otrzyma największą łączną liczbę punktów w poszczególnych kryteriach oceny ofert.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z zasadami arytmetyki.
Oferta złożona przez Wykonawcę może otrzymać maksymalnie 100 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie głównego projektanta
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.4 zdolności technicznej lub zawodowej:
2.4.1 Wykonawca spełni warunek dla I części zamówienia jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał w sposób należyty: co najmniej 1 usługę (realizowaną w ramach jednej umowy) polegającą na opracowaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tego dokumentu), obejmującą obszar o powierzchni co najmniej 10 ha i wartości nie mniejszej niż 15 000,00 zł brutto (jako autor lub współautor).
2.4.2 Wykonawca spełni warunek dla II części zamówienia jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał w sposób należyty: co najmniej 1 usługę (realizowaną w ramach jednej umowy) polegającą na opracowaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tego dokumentu), obejmującą obszar o powierzchni co najmniej 5 ha i wartości nie mniejszej niż 15 000,00 zł brutto (jako autor lub współautor).
Uwaga. Przez opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tego dokumentu) Zamawiający rozumie usługę obejmującą jego opracowanie, uchwalenie, opublikowanie we właściwym dzienniku urzędowym województwa i obowiązywanie tj. dla którego w postępowaniu nadzorczym wojewoda nie stwierdził nieważności w w/w okresie.
2.4.3 W celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji w postępowaniu Zamawiający dopuszcza, aby wykaz usług dotyczył usług wykonywanych w okresie 5 lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert w postępowaniu na podstawie § 9 ust. 4 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U z 2020 r. poz. 2415 z późn. zm.).
2.4.4 Należyta realizacja zadania ma wynikać ze złożonego wykazu usług – załącznik nr 6 do SWZ oraz z załączonych dowodów potwierdzających należytość wykonania usług.
Uwaga: W przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach kontraktu/umowy większy zakres usług, dla potrzeb zamówienia powinien wyodrębnić i podać wartość każdej z usług, o których mowa powyżej.
Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (tzw. konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu usług. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu usług oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur. Inaczej mówiąc, jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz usług winien dotyczyć usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego, powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany. W razie potrzeby przedmiotową klauzulę stosuje się odpowiednio do innych dokumentów i oświadczeń składanych przez Wykonawców w niniejszym postępowaniu.
2.4.5 o udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który dysponuje lub będzie dysponować w okresie wykonywania zamówienia:
1) osobą Głównego Projektanta, który spełnia jeden z warunków określonych w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1130 z późn. zm.),
2) osobą spełniającą wymogi określone w art. 74a ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 z późn zm.) to jest:
a) ukończyła, w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym, co najmniej studia pierwszego stopnia lub studia drugiego stopnia, lub jednolite studia magisterskie na kierunkach związanych z kształceniem w zakresie:
- nauk ścisłych z dziedzin nauk chemicznych,
- nauk przyrodniczych z dziedzin nauk biologicznych oraz nauk o Ziemi,
- nauk technicznych z dziedzin nauk technicznych z dyscyplin: biotechnologia, górnictwo i geologia inżynierska, inżynieria środowiska,
- nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych z dziedzin nauk rolniczych, nauk leśnych
lub
b) ukończyła, w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce, studia pierwszego stopnia lub drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, i posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie w pracach w zespołach autorów przygotowujących raporty o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub prognozy oddziaływania na środowisko lub była co najmniej pięciokrotnie członkiem zespołów autorów przygotowujących raporty o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub prognozy oddziaływania na środowisko.
2.4.6 Dopuszcza się łączenie funkcji Głównego projektanta z funkcją Specjalisty ds. przygotowania prognozy oddziaływania na środowisko przez jedną osobę pod warunkiem, że ta osoba będzie posiadała wymagane kwalifikacje i doświadczenie.
Uwaga: Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do pełnienia funkcji objętych niniejszym zamówieniem.
W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się kwalifikacje, zdobyte w innych państwach z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 334 z późn. zm.).
Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
Wykazanie w/w warunku ma wynikać ze złożonego wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego – załącznik nr 7 do SWZ.
Uwaga
W przypadku składania oferty na większą niż jedna liczbę części Wykonawca może wykazać się tym samym doświadczeniem na części, na które składa ofertę, jeżeli zakres oraz wartość tego doświadczenia odpowiada zakresowi oraz wartości opisanego warunku dla części, na które składa ofertę. Może być również wskazana ta sama osoba do realizacji zamówienia pod warunkiem spełnienia postawionych wymogów adekwatnie do danej części.
2.4.7 Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, musi być spełniony:
1) przez Wykonawcę samodzielnie, lub
2) przez minimum jeden podmiot udostępniający w/w zasób samodzielnie,
3) w przypadku podmiotów występujących wspólnie, samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie.
3. Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, tj. spełnienie warunków, o których mowa w art. 112 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wykazanie braku podstaw do wykluczenia z postępowania z uwagi na wystąpienie okoliczności, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz art. 7 ust. 1 pkt 1 – 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 514), zostanie dokonana w oparciu o informacje zawarte w wymaganych oświadczeniach i dokumentach, złożonych przez Wykonawcę. Oświadczenia i dokumenty oceniane będą pod względem ich aktualności i treści.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów, udostępniających te zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 5.1 Oświadczenie Wykonawcy/Podmiotu udostępniającego zasób o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy oraz 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz art. 7 ust. 1 pkt 1 – 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 514) – załącznik nr 5 do SWZ. (W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców muszą być złożone w/w dokumenty dla każdego z nich).
5.2 Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
(W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców muszą być złożone w/w dokumenty dla każdego z nich).
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 5.2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem jego złożenia.
Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba której dokument dotyczy nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.2, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą lub jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba której dokument miał dotyczyć nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane z wykorzystaniem załącznika nr 6 do SWZ. (Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny wykaz) wraz z dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane. Jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy.
Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami z wykorzystaniem załącznika nr 7 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wypełniony Formularz OFERTA - zał. nr 1 do SWZ.Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczące usług które wykonają poszczególni Wykonawcy – załącznik nr 4 do SWZ.
Pełnomocnictwo do złożenia oferty względnie do podpisania podmiotowych środków dowodowych lub innych oświadczeń i dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile z upoważnienia nie wynikają z innych dokumentów składanych w postępowaniu (jeżeli dotyczy Wykonawcy).
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - załącznik nr 8 do SWZ lub inny podmiotowy środek dowodowy (jeżeli dotyczy Wykonawcy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – dokument stwierdzający umocowanie do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie wystawiony przez upoważniony podmiot w formie elektronicznej lub cyfrowe odwzorowanie dokumentu wystawionego w postaci papierowej poświadczonego za zgodność cyfrowego odwzorowania odpowiednio przez Wykonawcę, Wykonawcę wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia lub notariusza.
W przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 514), natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z opisem działu VI SWZ.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie Wykonawcy/Podmiotu udostępniającego zasób o nie podleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 3 do SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6. UWAGA: Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczące usług, które wykonają poszczególni Wykonawcy – załącznik nr 4 do SWZ.
7. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć aktualne na dzień złożenia podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w dziale IX SWZ, przy czym:
1) podmiotowe środki dowodowe o których mowa w dziale IX od pkt 6.1 do pkt 6.2 składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w dziale VI SWZ.
2). dokumenty i oświadczenia o których mowa w dziale IX pkt. 5.1, pkt 5.2 składa każdy z nich.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
WARUNKI ZMIANY UMOWY DLA I i II CZĘŚCI ZAMÓWIENIA:1. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zmiana postanowień umownych (istotnych) jest dopuszczalna w zakresie i na warunkach opisanych w ust.3– 8 a także w razie zaistnienia przesłanek wynikających z przepisów art. 455 ust. 1 pkt 2 – 4 i ust. 2 ustawy Pzp.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadku zmiany przepisów dotyczących stawki podatku od towarów i usług (VAT). W takim przypadku zmianie ulegnie wysokość wynagrodzenia brutto Wykonawcy w ten sposób, iż zostanie ono powiększone lub zmniejszone o kwotę stanowiącą różnicę pomiędzy kwotą podatku według stawki obowiązującej w dniu zawarcia umowy i kwotą podatku obliczoną według nowej stawki obowiązującej po wprowadzeniu zmiany w obowiązujących w tym zakresie przepisach prawa. Przedmiotowe postanowienie będzie miało zastosowanie do tej części wynagrodzenia brutto Wykonawcy, do którego będzie miała zastosowanie zmieniona stawka podatku.
4. Stosownie do treści art. 439 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje zmianę wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku zmiany kosztów związanych z realizacją zamówienia (waloryzacja), na następujących zasadach :
a) zmiany wynagrodzenia dokonuje się na podstawie wniosku złożonego przez Wykonawcę nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy,
b) zmiana wynagrodzenia w przypadku zmiany kosztów związanych z realizacją zamówienia przysługuje w oparciu o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszanych w komunikacie, publikowanym przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Biuletynie Statystycznym. W przypadku, gdyby ww. wskaźnik przestał być dostępny, zastosowanie znajdzie wskazany przez Zamawiającego inny, najbardziej zbliżony, wskaźnik publikowany przez Prezesa GUS,
c) Wykonawca jest obowiązany powiadomić Zamawiającego o podstawie do dokonania waloryzacji maksymalnie w terminie 14 dni od daty zaistnienia przesłanek. W tym terminie, Wykonawca ma obowiązek wykazać okoliczności potwierdzające zmianę i przedłożyć kalkulację nowej wysokości wynagrodzenia,
d) wniosek o zmianę może dotyczyć wyłącznie wynagrodzenia za etapy przewidziane do wykonania po dniu złożenia wniosku,
e) wynagrodzenie będzie podlegało waloryzacji maksymalnie do 3% wynagrodzenia, o którym mowa w § 4 ust. 1, a postanowień umownych w zakresie waloryzacji nie stosuje się od chwili osiągnięcia w/w limitu.
5. Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione na podstawie ust. 4 zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy, z którym zawarł umowę na usługi i której okres obowiązywania przekracza 6 miesięcy, w zakresie odpowiadającym zmianom kosztów dotyczących zobowiązania podwykonawcy.
6. Zamawiający przewiduje zmianę osoby głównego projektanta, przy czym zmiana ta jest dopuszczalna wyłącznie w przypadku wystąpienia zdarzeń losowych takich jak śmierć, ciężka choroba, wypadek itp., i pod warunkiem, że nowe osoby będą się legitymowały analogicznym doświadczeniem i poziomem uprawnień, a dodatkowo jeśli zmiana będzie dotyczyła osoby projektanta, którego doświadczenie było oceniane na etapie oferty – nowy projektant winien posiadać analogiczne doświadczenie w sporządzaniu planów, dzięki któremu Wykonawca otrzymał punktację w kryterium doświadczenie głównego projektanta. Wykonawca wraz z wnioskiem o zmianę umowy przedstawia dokumenty potwierdzające spełnianie przez proponowaną osobę powyższych wymogów.
7. Zamawiający dopuszcza zmianę sposobu realizacji umowy w przypadku wystąpienia stanu wyjątkowego, epidemicznego, epidemii uniemożliwiających wykonanie przedmiotu a także w razie zmian przepisów prawa wpływających na procedurę opracowania projektu planu.
Ciąg dalszy w punkcie pozostałe Informacje.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-03 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://bielskpodlaski.logintrade.net
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-03 10:20
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-02
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
8. Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu realizacji umowy oraz terminów pośrednich w następujących przypadkach:1) przedłużającej się procedury związanej z pozyskaniem opinii i uzgodnień projektu planu,
2) konieczności powtórzenia czynności związanych z ponownym uzgadnianiem i opiniowaniem projektu planu,
3) przedłużających się procedur związanych ze strategiczną oceną oddziaływania na środowisko,
4) przedłużającej się procedury uzgadniania projektu planu przez Zamawiającego,
5) przedłużającej się procedury oceny przez wojewodę zgodności prowadzonego postępowania z przepisami prawa, oraz publikacją w Dzienniku Urzędowym. Okres przesunięcia terminu realizacji zamówienia w przypadku wystąpienia okoliczności określonych w pkt 1-5 jest równy o czas niezbędny na dokonanie w/w czynności.
9. O konieczności wprowadzenia zmian do umowy powiadamia strona, która powzięła wiadomość o okolicznościach j.w.