BZP: Przebudowa ulicy Kolejowej – II etap
24.10.2025
2025/BZP 00494549/01
GMINA OLSZTYNEK
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Przebudowa ulicy Kolejowej – II etap
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA OLSZTYNEK
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743663
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Ratusz 1
1.4.2.) Miejscowość: Olsztynek
1.4.3.) Kod pocztowy: 11-015
1.4.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.4.7.) Numer telefonu: 895195450
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: ratusz@olsztynek.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://olsztynek.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00494549
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-10-24
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00486905
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. „Przebudowa ulicy Kolejowej – II etap” obejmująca:
1) przebudowę drogi wewnętrznej na działce nr 27/17 obręb 4 Olsztynek, gmina Olsztynek, na odcinku o długości ok. 150 mb wraz z włączeniem do drogi gminnej ul. Szkolnej. W ramach zadania zostanie wykonana nowa nawierzchnia jezdni, chodniki oraz miejsca postojowe wzdłuż przebudowywanej drogi. Realizacja zadania na działce nr 27/17 objęta umową nr 28/2025/A/132/92 z dnia 22 września 2025 r. o dofinansowanie zadania rocznego w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
2) Przebudowę drogi dla pieszych i miejsc postojowych na działce nr 27/6 obręb 4 Olsztynek, gmina Olsztynek, obejmującą przebudowę chodnika na odcinku około 34 mb oraz budowę miejsc postojowych w ilości do 10. Roboty te zostaną zrealizowane ze środków własnych Zamawiającego.
Ze względu na dofinansowanie robót budowlanych realizowanych na działce nr 27/17 w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg niezbędne jest wyodrębnienie wartości każdego z elementów określonych w pkt 1 i 2. Wyodrębnione elementy, mogą być realizowane w jednym czasie, przez jednego wykonawcę.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie przebudowy odcinka nawierzchni jezdni wewnętrznej, chodników i miejsc postojowych na terenie osiedla mieszkaniowego w miejscowości Olsztynek. W zakresie działki 27/6 przewiduje się wykonanie miejsc postojowych i przebudowę chodnika w sposób zapewniający spójność komunikacyjną z zakresem głównym inwestycji.
3. Zamawiający posiada zaświadczenie z dnia 23 sierpnia 2024 r. numer BI-II.6743.13.35.2024.DT16 (stanowiące wraz ze zgłoszeniem budowy lub wykonania innych robót budowlanych (PB-2) z dnia 19 sierpnia 2025 r. załączniki nr 3 i 4 do SWZ).
4. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia na działce 27/17 obręb 4 Olsztynek, gmina Olsztynek, wykonać należy:
1) Roboty rozbiórkowe,
2) Roboty ziemne,
3) Ustawienie krawężników betonowych,
4) Ustawienie obrzeży betonowych,
5) Wykonanie podbudowy z mieszanki Rm=2,5MPa pod miejsca postojowe, chodniki, pobocze,
6) Wykonanie podbudowy betonowej pod jezdnię, miejsca postojowe, pobocze,
7) Wykonanie nawierzchni jezdni, miejsc postojowych i chodnika oraz pobocza (w kolorze grafitowym) z kostki brukowej betonowej o grubości 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej,
8) Regulacja urządzeń podziemnych – regulacja wysokościowa włazów żeliwnych,
9) Uporządkowanie terenów zielonych - humusowanie wraz z obsianiem trawą,
10) Projekt, uzgodnienie i wdrożenie Stałej Organizacji Ruchu wraz z ustawieniem kompletu oznakowania,
11) Pomiary powykonawcze – obsługę geodezyjną,
12) Tablica informacyjna,
5. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia na działce 27/17 Zamawiający wymaga:
1) Wykonania przebudowy nawierzchni drogi o długości ok. 150 m wraz ze stanowiskami postojowymi zajmującymi ok. 456 m² W ramach zadania należy przeprowadzić również przebudowę istniejącego chodnika (około 180 m2). Nawierzchnia jezdni, chodników oraz stanowisk postojowych ma zostać wykonana z kostki brukowej grubości 8 cm wraz z wymianą krawężników.
2) Wykonanie dodatkowych wpustów deszczowych – 2 szt.
3) Wykonania progu zwalniającego z kostki betonowej.
4) zastosowania:
- podsypki cementowo – piaskowej gr. 3-4 cm 1:4;
- podbudowy zasadniczej z betonu C8/10 grubości 20 cm.
- wzmocnienia podłoża gruntowego warstwą z gruntu stabilizacyjnego cementem grubości 15 cm.
5) Wykonania tablicy informacyjnej dot. dofinasowania zadania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (wykonanie i montaż – tablica o wymiarach 180 x 120 cm.) zgodnie ze wzorem opublikowanym na stronie https://www.gov.pl/web/premier/dzialania-informacyjne ). Tablica na podkładzie metalowym z podwójnie zawiniętą krawędzią, zabezpieczoną laminatem UV, montowaną na słupkach stalowych ocynkowanych, zakotwionych w fundamentach betonowych. Koszty związane z wykonaniem, uzgodnieniem wzoru tablicy oraz zamontowaniem w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, ponosi Wykonawca robót.
6. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia na działce 27/6 obręb 4 Olsztynek, gmina Olsztynek, wykonać należy:
1) Roboty rozbiórkowe,
2) Roboty ziemne,
3) Ustawienie obrzeży betonowych,
4) Wykonanie podbudowy z mieszanki Rm=2,5MPa pod miejsca postojowe, chodniki,
5) Wykonanie podbudowy betonowej pod jezdnię, miejsca postojowe,
6) Wykonanie miejsc postojowych i chodnika (w kolorze grafitowym) z kostki brukowej betonowej o grubości 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej,
7) Uporządkowanie terenów zielonych - humusowanie wraz z obsianiem trawą,
8) Pomiary powykonawcze – obsługę geodezyjną,
9) W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający wymaga zastosowania:
- podsypki cementowo – piaskowej gr. 3-4 cm 1:4;
- podbudowy zasadniczej z betonu C8/10 grubości 20 cm.
- wzmocnienia podłoża gruntowego warstwą z gruntu stabilizacyjnego cementem grubości 15 cm.
7. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia na działce 27/6 Zamawiający wymaga wykonania przebudowy nawierzchni stanowisk postojowych zajmujących ok. 130 m². W ramach zadania należy przeprowadzić również przebudowę istniejącego chodnika (około 76 m2). Nawierzchnia jezdni, chodników oraz stanowisk postojowych ma zostać wykonana z kostki brukowej grubości 8 cm wraz z wymianą krawężników.
8. W ramach realizacji całego przedmiotu zamówienia Zamawiający wymaga:
1) opracowania, uzgodnienia, wdrożenia i utrzymania czasowej organizacji ruchu, na czas realizacji robót budowlanych, w tym montażu znaków pionowych i poziomych wraz z ewentualnymi objazdami, zjazdami,
2) opracowania, uzgodnienia oraz wdrożenia stałej organizacji ruchu, w tym montażu znaków pionowych i poziomych,
3) sporządzenia powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej. Dokumentacja geodezyjno – kartograficzna sporządzona w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej musi zawierać dane umożliwiające wniesienie zmian na mapę zasadniczą, do ewidencji gruntów i budynków (wykaz zmian gruntowych) oraz ewidencji sieci uzbrojenia terenu.
4) prowadzenia przez Wykonawcę dziennika budowy przeznaczonego do rejestracji w formie wpisów przebiegu robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia oraz wszelkich innych zdarzeń i okoliczności, zachodzących w toku ich wykonywania i mających znaczenie przy ocenie technicznej prawidłowości realizacji przedmiotu zamówienia.
9. Stan istniejący: Istniejąca nawierzchnia drogi osiedlowej znajduje się w złym stanie technicznym (miejscowy brak zaznaczenia spadów poprzecznych jezdni, miejscowe uszkodzenia krawędzi nawierzchni). Na całej nawierzchni jezdni występują nierówności w profilu podłużnym i poprzecznym oraz liczne spękania jezdni i krawężników betonowych. Nawierzchnia bitumiczna jezdni oraz występujących pojedynczych stanowisk postojowych jest odwadniana powierzchniowo.
10. Zamawiający udostępnia projekt stałej organizacji ruchu, stanowiący załącznik nr 5 do SWZ. Zaznacza się jednak, iż jest to tylko rysunek poglądowy i będzie ona wymagała zmiany na etapie realizacji przedmiotu zamówienia.
11. Zamawiający udostępnia przedmiary robót stanowiące załącznik nr 6 do SWZ. Zaznacza się jednak, iż jest to tylko dokument pomocniczy, który nie może stanowić podstawy wyceny. Wykonawca nie może powoływać się na brak wyceny elementu robót lub materiału ze względu na jego brak w przedmiarze robót.
12. Wykonawca zobowiązany będzie do pomocy Zamawiającemu przy rozliczeniu przyznanego dofinansowania w szczególności do przedstawienia dokumentów niezbędnych w celu zaakceptowania przez Urząd Wojewódzki w Olsztynie wniosku o rozliczenie dofinasowania np. kosztorysów różnicowych lub powykonawczych, wyjaśnień co do przyjętych rozwiązań technologicznych innych dokumentów jakie okażą się niezbędne.
13. Wykonawca wywiezie materiał rozbiórkowy na teren oczyszczalni ścieków (w odległości do 4 km). Palety do materiałów z rozbiórki zapewnia wykonawca.
14. Zastrzeżenie dotyczące osobistej realizacji kluczowych zadań dotyczących zamówień na roboty budowlane: Zgodnie z art. 121 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań dotyczących zamówień na roboty budowlane. Zamawiający zastrzega, iż Wykonawca zobowiązany jest samodzielnie tj. przy udziale wyłącznie własnych pracowników bez udziału podwykonawców wykonać następujące kluczowe prace stanowiące część niniejszego zamówienia w zakresie: 1) Wykonania podbudowy pod jezdnie, parkingi i chodniki; 2) Wykonanie nawierzchni jezdni, parkingów i chodnika z kostki brukowej betonowej.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. „Przebudowa ulicy Kolejowej – II etap” obejmująca:
1) przebudowę drogi wewnętrznej na działce nr 27/17 obręb 4 Olsztynek, gmina Olsztynek, na odcinku o długości ok. 150 mb wraz z włączeniem do drogi gminnej ul. Szkolnej. W ramach zadania zostanie wykonana nowa nawierzchnia jezdni, chodniki oraz miejsca postojowe wzdłuż przebudowywanej drogi. Realizacja zadania na działce nr 27/17 objęta umową nr 28/2025/A/132/92 z dnia 22 września 2025 r. o dofinansowanie zadania rocznego w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
2) Przebudowę drogi dla pieszych i miejsc postojowych na działce nr 27/6 obręb 4 Olsztynek, gmina Olsztynek, obejmującą przebudowę chodnika na odcinku około 34 mb oraz budowę miejsc postojowych w ilości do 10. Roboty te zostaną zrealizowane ze środków własnych Zamawiającego.
Ze względu na dofinansowanie robót budowlanych realizowanych na działce nr 27/17 w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg niezbędne jest wyodrębnienie wartości każdego z elementów określonych w pkt 1 i 2. Wyodrębnione elementy, mogą być realizowane w jednym czasie, przez jednego wykonawcę.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie przebudowy odcinka nawierzchni jezdni wewnętrznej, chodników i miejsc postojowych na terenie osiedla mieszkaniowego w miejscowości Olsztynek. W zakresie działki 27/6 przewiduje się wykonanie miejsc postojowych i przebudowę chodnika w sposób zapewniający spójność komunikacyjną z zakresem głównym inwestycji.
3. Zamawiający posiada zaświadczenie z dnia 23 sierpnia 2024 r. numer BI-II.6743.13.35.2024.DT16 (stanowiące wraz ze zgłoszeniem budowy lub wykonania innych robót budowlanych (PB-2) z dnia 19 sierpnia 2025 r. załączniki nr 3 i 4 do SWZ).
4. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia na działce 27/17 obręb 4 Olsztynek, gmina Olsztynek, wykonać należy:
1) Roboty rozbiórkowe,
2) Roboty ziemne,
3) Ustawienie krawężników betonowych,
4) Ustawienie obrzeży betonowych,
5) Wykonanie podbudowy z mieszanki Rm=2,5MPa pod miejsca postojowe, chodniki, pobocze,
6) Wykonanie podbudowy betonowej pod jezdnię, miejsca postojowe, pobocze,
7) Wykonanie nawierzchni jezdni, miejsc postojowych i chodnika oraz pobocza (w kolorze grafitowym) z kostki brukowej betonowej o grubości 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej,
8) Regulacja urządzeń podziemnych – regulacja wysokościowa włazów żeliwnych,
9) Uporządkowanie terenów zielonych - humusowanie wraz z obsianiem trawą,
10) Projekt, uzgodnienie i wdrożenie Stałej Organizacji Ruchu wraz z ustawieniem kompletu oznakowania,
11) Pomiary powykonawcze – obsługę geodezyjną,
12) Tablica informacyjna,
5. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia na działce 27/17 Zamawiający wymaga:
1) Wykonania przebudowy nawierzchni drogi o długości ok. 150 m wraz ze stanowiskami postojowymi zajmującymi ok. 456 m² W ramach zadania należy przeprowadzić również przebudowę istniejącego chodnika (około 180 m2). Nawierzchnia jezdni, chodników oraz stanowisk postojowych ma zostać wykonana z kostki brukowej grubości 8 cm wraz z wymianą krawężników.
2) Wykonanie dodatkowych wpustów deszczowych – 2 szt.
3) Wykonania progu zwalniającego z kostki betonowej.
4) zastosowania:
- podsypki cementowo – piaskowej gr. 3-4 cm 1:4;
- podbudowy zasadniczej z betonu C8/10 grubości 20 cm.
- wzmocnienia podłoża gruntowego warstwą z gruntu stabilizacyjnego cementem grubości 15 cm.
5) Wykonania tablicy informacyjnej dot. dofinasowania zadania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (wykonanie i montaż – tablica o wymiarach 180 x 120 cm.) zgodnie ze wzorem opublikowanym na stronie https://www.gov.pl/web/premier/dzialania-informacyjne ). Tablica na podkładzie metalowym z podwójnie zawiniętą krawędzią, zabezpieczoną laminatem UV, montowaną na słupkach stalowych ocynkowanych, zakotwionych w fundamentach betonowych. Koszty związane z wykonaniem, uzgodnieniem wzoru tablicy oraz zamontowaniem w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, ponosi Wykonawca robót.
6. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia na działce 27/6 obręb 4 Olsztynek, gmina Olsztynek, wykonać należy:
1) Roboty rozbiórkowe,
2) Roboty ziemne,
3) Ustawienie obrzeży betonowych,
4) Wykonanie podbudowy z mieszanki Rm=2,5MPa pod miejsca postojowe, chodniki,
5) Wykonanie podbudowy betonowej pod jezdnię, miejsca postojowe,
6) Wykonanie miejsc postojowych i chodnika (w kolorze grafitowym) z kostki brukowej betonowej o grubości 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej,
7) Uporządkowanie terenów zielonych - humusowanie wraz z obsianiem trawą,
8) Pomiary powykonawcze – obsługę geodezyjną,
9) W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający wymaga zastosowania:
- podsypki cementowo – piaskowej gr. 3-4 cm 1:4;
- podbudowy zasadniczej z betonu C8/10 grubości 20 cm.
- wzmocnienia podłoża gruntowego warstwą z gruntu stabilizacyjnego cementem grubości 15 cm.
7. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia na działce 27/6 Zamawiający wymaga wykonania przebudowy nawierzchni stanowisk postojowych zajmujących ok. 130 m². W ramach zadania należy przeprowadzić również przebudowę istniejącego chodnika (około 85 m2). Nawierzchnia jezdni, chodników oraz stanowisk postojowych ma zostać wykonana z kostki brukowej grubości 8 cm wraz z wymianą krawężników.
8. W ramach realizacji całego przedmiotu zamówienia Zamawiający wymaga:
1) opracowania, uzgodnienia, wdrożenia i utrzymania czasowej organizacji ruchu, na czas realizacji robót budowlanych, w tym montażu znaków pionowych i poziomych wraz z ewentualnymi objazdami, zjazdami,
2) opracowania, uzgodnienia oraz wdrożenia stałej organizacji ruchu, w tym montażu znaków pionowych i poziomych,
3) sporządzenia powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej. Dokumentacja geodezyjno – kartograficzna sporządzona w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej musi zawierać dane umożliwiające wniesienie zmian na mapę zasadniczą, do ewidencji gruntów i budynków (wykaz zmian gruntowych) oraz ewidencji sieci uzbrojenia terenu.
4) prowadzenia przez Wykonawcę dziennika budowy przeznaczonego do rejestracji w formie wpisów przebiegu robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia oraz wszelkich innych zdarzeń i okoliczności, zachodzących w toku ich wykonywania i mających znaczenie przy ocenie technicznej prawidłowości realizacji przedmiotu zamówienia.
9. Stan istniejący: Istniejąca nawierzchnia drogi osiedlowej znajduje się w złym stanie technicznym (miejscowy brak zaznaczenia spadów poprzecznych jezdni, miejscowe uszkodzenia krawędzi nawierzchni). Na całej nawierzchni jezdni występują nierówności w profilu podłużnym i poprzecznym oraz liczne spękania jezdni i krawężników betonowych. Nawierzchnia bitumiczna jezdni oraz występujących pojedynczych stanowisk postojowych jest odwadniana powierzchniowo.
10. Zamawiający udostępnia projekt stałej organizacji ruchu, stanowiący załącznik nr 5 do SWZ. Zaznacza się jednak, iż jest to tylko rysunek poglądowy i będzie ona wymagała zmiany na etapie realizacji przedmiotu zamówienia.
11. Zamawiający udostępnia przedmiary robót stanowiące załącznik nr 6 do SWZ. Zaznacza się jednak, iż jest to tylko dokument pomocniczy, który nie może stanowić podstawy wyceny. Wykonawca nie może powoływać się na brak wyceny elementu robót lub materiału ze względu na jego brak w przedmiarze robót.
12. Wykonawca zobowiązany będzie do pomocy Zamawiającemu przy rozliczeniu przyznanego dofinansowania w szczególności do przedstawienia dokumentów niezbędnych w celu zaakceptowania przez Urząd Wojewódzki w Olsztynie wniosku o rozliczenie dofinasowania np. kosztorysów różnicowych lub powykonawczych, wyjaśnień co do przyjętych rozwiązań technologicznych innych dokumentów jakie okażą się niezbędne.
13. Wykonawca wywiezie materiał rozbiórkowy na teren oczyszczalni ścieków (w odległości do 4 km). Palety do materiałów z rozbiórki zapewnia wykonawca.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp w szczególności dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
a) Potencjał Kadrowy.
Wykonawca musi udowodnić, iż dysponuje lub w celu wykonania przedmiotu zamówienia będzie dysponował jedną osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji Kierownika budowy. Wykazana osoba musi posiadać wykształcenie wyższe oraz uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń o specjalności drogowej.
Zamawiający określając wymogi dla potencjału kadrowego w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 ze zmianami) oraz ustawy z dnia 19 listopada 2020r. o zmianie ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2021 r., poz. 78).
b) Doświadczenie
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie wykazał się doświadczeniem polegającym na należytym zrealizowaniu: dwóch robót budowlanych, polegających na budowie i/lub rozbudowie i/lub przebudowie drogi, chodnika lub innego ciągu pieszo jezdnego z kostki betonowej lub granitowej o wartości zadania minimum: 500.000,00 zł brutto.
W zakres zrealizowanego zadania wchodzić powinno co najmniej: wykonanie podbudowy oraz wykonanie nawierzchni z kostki betonowej lub granitowej.
Przy dokonaniu oceny spełnienia ww. warunku udziału w postępowaniu, Zamawiający uzna tylko roboty budowlane, które zostały zakończone i odebrane przez zleceniodawców. Jako zakończenie robót należy rozumieć podpisanie protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu.
Ze względu na ustanowienie przez Zamawiającego zastrzeżenia zgodnie z art. 121 pkt 1 ustawy Pzp dotyczącego obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań dotyczących zamówień na roboty budowlane wykonawca nie może polegać na potencjale podmiotu trzeciego w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu.
Po zmianie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp w szczególności dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
a) Potencjał Kadrowy.
Wykonawca musi udowodnić, iż dysponuje lub w celu wykonania przedmiotu zamówienia będzie dysponował jedną osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji Kierownika budowy. Wykazana osoba musi posiadać wykształcenie wyższe oraz uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń o specjalności drogowej.
Zamawiający określając wymogi dla potencjału kadrowego w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 ze zmianami) oraz ustawy z dnia 19 listopada 2020r. o zmianie ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2021 r., poz. 78).
b) Doświadczenie
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie wykazał się doświadczeniem polegającym na należytym zrealizowaniu: dwóch robót budowlanych, polegających na budowie i/lub rozbudowie i/lub przebudowie drogi, chodnika lub innego ciągu pieszo jezdnego z kostki betonowej lub granitowej o wartości zadania minimum: 500.000,00 zł brutto.
W zakres zrealizowanego zadania wchodzić powinno co najmniej: wykonanie podbudowy oraz wykonanie nawierzchni z kostki betonowej lub granitowej.
Przy dokonaniu oceny spełnienia ww. warunku udziału w postępowaniu, Zamawiający uzna tylko roboty budowlane, które zostały zakończone i odebrane przez zleceniodawców. Jako zakończenie robót należy rozumieć podpisanie protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.11. Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów Przed zmianą:
Ofertę należy złożyć na „Formularzu ofertowym” stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ. Wraz z Formularzem Ofertowym Wykonawca przedkłada następujące dokumenty:
1) oświadczenie wstępne (składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, uwzględniające przesłanki wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego);
2) pełnomocnictwo – jeśli dotyczy;
3) pisemne zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów wraz z oświadczeniem podmiotu udostępniającego zasoby składanym na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024, poz. 507) – jeśli dotyczy;
4) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – jeśli dotyczy;
5) uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa – jeśli dotyczy.
6) W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych, Zamawiający wymaga dołączenia do oferty załącznika „Opis rozwiązań równoważnych” wraz z przedmiotowymi środkami dowodowymi, o których mowa w art. 104-107 ustawy Pzp (np. certyfikaty lub atesty wydane przez jednostkę oceniającą), że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.
7) dowód wniesienia wadium jeśli wadium wnoszone jest w formie niepieniężnej. Jeśli wadium wnoszone jest w formie przelewu zalecanym jest załączenie do oferty potwierdzenia dokonania przelewu.
Po zmianie:
Ofertę należy złożyć na „Formularzu ofertowym - zaktualizowany w dniu 23.10.2025” stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ. Wraz z Formularzem Ofertowym Wykonawca przedkłada następujące dokumenty:
1) oświadczenie wstępne (składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, uwzględniające przesłanki wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego);
2) pełnomocnictwo – jeśli dotyczy;
3) pisemne zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów wraz z oświadczeniem podmiotu udostępniającego zasoby składanym na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024, poz. 507) – jeśli dotyczy;
4) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – jeśli dotyczy;
5) uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa – jeśli dotyczy.
6) W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych, Zamawiający wymaga dołączenia do oferty załącznika „Opis rozwiązań równoważnych” wraz z przedmiotowymi środkami dowodowymi, o których mowa w art. 104-107 ustawy Pzp (np. certyfikaty lub atesty wydane przez jednostkę oceniającą), że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.
7) dowód wniesienia wadium jeśli wadium wnoszone jest w formie niepieniężnej. Jeśli wadium wnoszone jest w formie przelewu zalecanym jest załączenie do oferty potwierdzenia dokonania przelewu.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego związane z realizacją niniejszego zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SWZ zatytułowany „Projektowane postanowienia umowy”- dalej „PPU”. Dopuszczalne zmiany umowy określone w art. 455 ust. 1 ustawy Pzp zawiera załącznik nr 2 do SWZ PPU Zamawiający przewidział zmiany umowy w następującym zakresie:
1) zmiany terminu wykonania zamówienia,
2) zmiany technologii wykonania robót budowlanych,
3) zmiany w zakresie personelu Wykonawcy, na zasadach szczegółowo opisanych w umowie,
4) zmiana w zakresie podwykonawstwa, szczegółowo opisana w umowie,
5) zmiany sposobu wykonywania przedmiotu umowy,
6) zmiany wynagrodzenia wykonawcy.
Po zmianie:
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego związane z realizacją niniejszego zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SWZ zatytułowany „Projektowane postanowienia umowy zaktualizowane w dniu 23.10.2025 r.”- dalej „PPU”. Dopuszczalne zmiany umowy określone w art. 455 ust. 1 ustawy Pzp zawiera załącznik nr 2 zaktualizowany w dniu 23.10.2025 r. do SWZ PPU Zamawiający przewidział zmiany umowy w następującym zakresie:
1) zmiany terminu wykonania zamówienia,
2) zmiany technologii wykonania robót budowlanych,
3) zmiany w zakresie personelu Wykonawcy, na zasadach szczegółowo opisanych w umowie,
4) zmiana w zakresie podwykonawstwa, szczegółowo opisana w umowie,
5) zmiany sposobu wykonywania przedmiotu umowy,
6) zmiany wynagrodzenia wykonawcy.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-11-05 10:00
Po zmianie:
2025-11-07 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-11-05 10:10
Po zmianie:
2025-11-07 10:10
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-12-04
Po zmianie:
2025-12-06