BZP: Wykonanie w systemie „zaprojektuj i wybuduj” zadania inwestycyjnego pn.: „Rozbudowa Centrum Przesiadkowego w Wodzisławiu Śląskim”
24.10.2025
2025/BZP 00494586/01
Miasto Wodzisław Śląski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie w systemie „zaprojektuj i wybuduj” zadania inwestycyjnego pn.: „Rozbudowa Centrum Przesiadkowego w Wodzisławiu Śląskim”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Wodzisław Śląski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 6471277603
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bogumińska 4
1.5.2.) Miejscowość: Wodzisław Śląski
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 4590557
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: b.zawadzka@wodzislaw-slaski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wodzislaw-slaski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie w systemie „zaprojektuj i wybuduj” zadania inwestycyjnego pn.: „Rozbudowa Centrum Przesiadkowego w Wodzisławiu Śląskim”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0360bed3-ba24-4107-9b1c-fe4302a36aaf
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00494586
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00047514/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Postępowania w ramach projektu: "Rozbudowa Centrum Przesiadkowego w Wodzisławiu Śląskim"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zadanie dofinansowane jest z programu Priorytet FESL.03 Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności, Działanie FESL.03.02 Zrównoważona multimodalna mobilność miejska – ZIT, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umwodzislawslaski.ezamawiajacy.pl/pn/UMWS/demand/239730/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://umwodzislawslaski.ezamawiajacy.pl/pn/UMWS/demand/239730/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
2. Pytania do SWZ należy zadawać za pośrednictwem platformy zakupowej zamawiającego przez link:
https://umwodzislawslaski.ezamawiajacy.pl w sekcji „Korespondencja”. Instrukcja korzystania z systemu jest dostępna pod wyżej wskazanym adresem.
3. Oferta wraz z załącznikami musi być złożona w postaci elektronicznej w systemie informatycznym dostępnym pod adresem https://umwodzislawslaski.ezamawiajacy.pl.
4. Za datę złożenia oferty, przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na platformę zakupową zamawiającego.
Szczegóły dotyczące korespondencji elektronicznej znajdują się w Rozdziale VII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w Urzędzie Miasta Wodzisławia Śląskiego (art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz art. 22 Ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości).
1. Administrator Pani/Pana danych: Prezydent Miasta Wodzisławia Śląskiego, ul. Bogumińska 4, 44-300 Wodzisław Śląski, 32 4590400, kancelaria@wodzislaw-slaski.pl.
2. Inspektor Ochrony Danych: we wszelkich sprawach związanych z ochroną danych można kontaktować się pod adresem: iod@wodzislaw-slaski.pl oraz nr telefonu: 32 459 05 72.
3. Cele przetwarzania | podstawa prawna:
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
4. Okres przechowywania: Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, przechowywane będą w archiwum zakładowym Urzędu Miasta przez okres 5 lat – w przypadku dokumentacji księgowo-podatkowej, 10 lat – w przypadku dokumentów umowy, licząc od pierwszego stycznia roku następującego po roku zakończenia sprawy. W przypadku współfinansowania ze środków UE lub innych funduszy okres przechowywania może ulec wydłużeniu do 10 lat.
5. Odbiorcy danych:
• Podmioty z którymi administrator zawarł umowy powierzenia.
• Osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja z postępowania.
6. Przysługujące Pani/Panu prawa:
• Prawo żądania dostępu do danych.
• Prawo żądania sprostowania danych.
• Prawo żądania usunięcia danych.
• Prawo żądania ograniczenia przetwarzania.
• Prawo do przenoszenia danych.
• Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
• Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Obowiązek podania danych: Podanie danych osobowych jest niezbędne do przyjęcia i rozpatrzenia oferty, a w przypadku wybranej oferty do zawarcia umowy oraz jej realizacji. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości przyjęcia i rozpatrzenia oferty oraz zawarcia umowy jej realizacji.
Urząd Miasta Wodzisławia Śląskiego ustalił wewnętrzną procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Treść procedury znajduje się na stronie BIP Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego w zakładce „Sygnalista” – zgłoszenie wewnętrzne.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZAM.271.4.33.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa centrum przesiadkowego obsługującego m.in. publiczną komunikację autobusową, w którego skład wchodzą trzy niezależne obszary położone w Wodzisławiu Śląskim:
- Obszar I - przy nowym przystanku kolejowym „Wodzisław Śląski Centrum”: Nr działek: 3548/58, 3546/58
- Obszar II - przy Parku Zamkowym: Nr działek: 3561/326, 3271/353, 3551/326, 1317/326, 2635/108, 2443/111, (1678/108, 2521/303, 2773/303- wymagane uzyskane zgody innych podmiotów), 529/113
- Obszar III - przy istniejącym Dworcu Kolejowym Nr działek: 2680/134
Park Zamkowy wraz z Pałacem Dietrichsteinów, położony w Wodzisławiu Śląskim przy ul. Zamkowej wpisany jest do rejestru zabytków prowadzonych przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach. Należy uwzględnić powyższe informacje i uzyskać stosowne uzgodnienia.
Zamówienie zawiera uzyskanie wszelkich wymaganych prawem opinii, uzgodnień, decyzji administracyjnych, a także uzyskanie w imieniu zamawiającego ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie lub skutecznego zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy, zgodnie z wymaganiami zawartymi w Programie Funkcjonalno–Użytkowym (PFU).
Zadanie dofinansowane z programu Priorytet FESL.03 Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności, Działanie FESL.03.02 Zrównoważona multimodalna mobilność miejska – ZIT, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027.
W zakres planowanej inwestycji wchodzą m.in.:
- sporządzenie kompletnej dokumentacji technicznej z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę/zgłoszenia robót,
- niwelacja terenów,
- budowa: pętli autobusowej, parkingu Park&Ride, budynku dworca autobusowego, ścieżki pieszo-rowerowej w Parku Miejskim, chodnika przy przystanku PKP Centrum,
- obsługa geodezyjna inwestycji (m. in. opracowanie map do celów projektowych, podziałów nieruchomości, inwentaryzacja powykonawcza, obsługa w trakcie wykonywania robót),
- obsługa geologiczna inwestycji,
- uzyskanie decyzji na wycinkę drzew; wycinka drzew wraz z nasadzeniami zastępczymi zgodnie z wydaną decyzją,
- uzgodnienia z konserwatorem zabytków.
Dokładny zakres inwestycji przedstawiono w załącznikach graficznych PFU.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) oraz w załączniku - Dokumentacja.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233260-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 25 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące: zdolności technicznej lub zawodowej:- zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) należycie wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie budynku o kubaturze brutto nie mniejszej niż 300 m3 wraz z instalacją elektryczną i sanitarną;
b) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) należycie wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie jezdni/parkingów o powierzchni nie mniejszej niż 1 500 m2.
Zamawiający dopuszcza możliwość połączenia wykazania obydwu zakresów z punktu a) i b) w ramach jednej umowy.
W przypadku Konsorcjum zakres z punktu a) musi wykazać przynajmniej jeden z członków Konsorcjum.
W przypadku Konsorcjum zamawiający dopuszcza wykonanie przez każdego członka Konsorcjum po jednym zakresie z punktu a) , b), tj. doświadczenie Konsorcjum będzie sumowane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wzór wykazu robót budowlanych zostanie przesłany wykonawcy wraz z wezwaniem.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty wykonawca zobowiązany jest załączyć:1) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania,
2) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy, gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów opisanych w pkt 1),
– oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub popisem zaufanym osoby/osób upoważnionej/upoważnionych do reprezentowania wykonawcy zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej, lub
– elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, tj. podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub popisem zaufanym osoby posiadającej uprawnienia notariusza.
3) W przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów - dokument potwierdzający, że realizując zamówienie, wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
Powyższy dokument powinien zawierać informacje dotyczące w szczególności:
• zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
• sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonaniu zamówienia,
• zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia,
• czy podmiot, na którego zdolnościach wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą (czy będzie brał udział w wykonaniu zamówienia).
Powyższy dokument może zostać załączony do oferty w:
– oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub popisem zaufanym osoby/osób upoważnionej/upoważnionych do reprezentowania zgodnie z formą reprezentacji podmiotu na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie, lub
– elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem, tj. podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub popisem zaufanym osoby/osób upoważnionej/upoważnionych do reprezentowania zgodnie z formą reprezentacji podmiotu, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
4) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) pełnomocnictwo, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania o zamówienie publicznego, którego dotyczy,
- wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego pełnomocnictwa,
b) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale I sekcja 4 ust. 4.4 SWZ (zamawiający dopuszcza złożenie tego oświadczenia na formularzu ofertowym);
5) Potwierdzenie wniesienia wadium.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 180 000,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt tysięcy złotych 00/100)2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą określony w Rozdziale X SWZ.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy podany w Rozdziale VI SWZ, wpisując w tytule wpłaty: „wadium: 271.4.33/2025/UM”.
5. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie znajduje się na rachunku zamawiającego. Zaleca się dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu.
6. Szczegółowy opis wniesienia wadium wraz z informacją o jego zwrocie zawiera Rozdział VI SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.2. Warunek dotyczący zdolności do występowania w obrocie gospodarczym (o ile został sformułowany), zostanie spełniony, jeżeli każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiadają odpowiednie uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (o ile został sformułowany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia (o ile zostały sformułowane) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. W przypadku, o którym mowa w Rozdziale I, ust. 4.2 i 4.3 SWZ, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w następującym zakresie:- Zmiany terminu wykonania zamówienia (w tym terminu pośredniego) w następujących przypadkach:
a) Wystąpienie siły wyższej rozumianej jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności, a które uniemożliwia wykonawcy wykonanie jego zobowiązania w całości lub części. W razie wystąpienia siły wyższej Strony Umowy zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu ograniczenia do minimum opóźnienia w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych, powstałego na skutek działania siły wyższej.
b) Wystąpienie warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie zamówień/robót budowlanych zgodnie z technologią ich wykonania.
c) Zaistnienie odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych (kategoria gruntu, kurzawka, skała, niekontrolowane nasypy, obecność płyt betonowych itp), skutkujących niemożliwością realizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych. (...)
2. W pozostałym zakresie zmiany do umowy mogą dotyczyć następujących okoliczności:
a) Roboty dodatkowe rozumiane przez zamawiającego jako roboty opisane w projekcie budowlanym wchodzące w zakres zamówienia podstawowego (projektu), nawet jeśli nie zostały ujęte w przedmiarze.
b) Roboty dodatkowe rozumiane przez Zamawiającego jako roboty nieopisane w projekcie budowlanym a konieczne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
c) Zmiany przepisów prawa w trakcie realizacji zamówienia, powodujących konieczność dostosowania dokumentacji. (...)
Wszystkie zmiany umowy zostały szczegółowo opisane w § 19 w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy