BZP: Świadczenie kwalifikowanych usług zaufania - wydanie nowych i odnowienia certyfikatów elektronicznych do podpisu kwalifikowanego
24.10.2025
2025/BZP 00495805/01
Izba Administracji Skarbowej w Warszawie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie kwalifikowanych usług zaufania - wydanie nowych i odnowienia certyfikatów elektronicznych do podpisu kwalifikowanego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Izba Administracji Skarbowej w Warszawie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001021100
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Felińskiego 2b
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-513
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.ias.warszawa@mf.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.mazowieckie.kas.gov.pl/izba-administracji-skarbowej-w-warszawie
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie kwalifikowanych usług zaufania - wydanie nowych i odnowienia certyfikatów elektronicznych do podpisu kwalifikowanego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3541d462-c84d-4710-acfc-16a87ec828ff
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00495805
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00054893/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.8 Świadczenie kwalifikowanych usług zaufania- wydanie nowych i odnowienie certyfikatów kwalifikowanych do podpisu elektronicznego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.mazowieckie.kas.gov.pl/izba-administracji-skarbowej-w-warszawie3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy zakupowej znajdującej
się pod adresem: https://ias-warszawa.ezamawiajacy.pl
2. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie https://oneplace.marketplanet.pl
3. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich złożenia/wysłania na Platformie za pośrednictwem sekcji „Wiadomości”.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 6. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
6.1. Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
6.2. Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego
oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
6.3. Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2;
6.4. Włączona obsługa JavaScript;
6.5. Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie pdf.
7. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające prawidłowe złożenie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
7.1. Przeglądarka internetowa Microsoft Edge, Chrome, Firefox w wersji wspieranej przez producenta. Rekomendowaną przeglądarką do złożenia oferty podpisanej Kwalifikowanym Podpisem Elektronicznym jest Firefox w wersji wpieranej przez producenta.
7.2. Uruchomienie oprogramowania do składania podpisu wymaga również zainstalowania Java (licencja EPL) w wersji OpenJDK 8 lub Java (licencja Oracle) w wersji 1.8.0_202 32 bitowej oraz 64 bitowej, pozwalające na przyjmowanie przez użytkownika sesyjnych plików cookie oraz obsługującej szyfrowanie. Konieczne jest również dodanie adresu witryny platformy eZamawiający (ezamawiający.pl) do wyjątków (exception site list) w Javie. Uwaga: wymaga to uprawnień administracyjnych na komputerze.
7.3. Zainstalowanie dedykowanego komponentu Szafir SDK oraz aplikację Szafir Host, który odpowiada za obsługę funkcjonalności podpisu elektronicznego w platformie eZamawiający. Rozszerzenie Szafir SDK można pobrać tutaj. Po zainstalowaniu rozszerzenia Szafir SDK oraz aplikacji Szafir Host należy przeładować bieżącą stronę.
7.4. Przed uruchomieniem platformy eZamawiający, w pierwszej kolejności podłącz czytnik z kartą kryptograficzną do komputera.
8. Informacje dotyczące odpowiedniego przygotowania stanowiska znajdują się na stronie: https://oneplace.marketplanet.pl/przygotuj-stanowisko-pc-wykonujac-ponizsze-kroki.
9. Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 2 GB w txt, rtf, pdf, xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https:/ias-warszawa.ezamawiajacy.pl/pn/ias-warszawa/demand/241574/notice/p
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Rozdział 21 SWZ dotyczy Ochrony danych osobowych osób fizycznych i klauzula informacyjna.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/53/2025/U
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego Izby Administra-cji Skarbowej w Warszawie i podległych jednostek usług zaufania, polegających na sukcesywnym:
1) wydawaniu nowych certyfikatów kwalifikowanych do podpisu elektronicznego wraz z zestawem, zgodnie z wymaganiami zawartymi w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia będącym załącz-nikiem nr 1 do SWZ w liczbie 500;
2) realizowaniu odnowień certyfikatów kwalifikowanych do podpisu elektronicznego zgodnie z wymaganiami zawartymi w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia będącym załącznikiem nr 1 do SWZ w liczbie 2150;
4.2.6.) Główny kod CPV: 79132100-9 - Usługi uwierzytelniania podpisu elektronicznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zgodnie z art. 441 ustawy Pzp przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji. Zamawiający przewiduje wykorzystanie prawa opcji w odniesieniu do przedmiotu zamówienia podstawowego odpowiednio:1) OPCJA nr 1 - zwiększenia wartości zamówienia podstawowego, do 100 % wartości umowy o której mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 projektu umowy jako zamówienie w ramach prawa opcji.
2) OPCJA NR 2 - wydłużenie terminu realizacji umowy o którym mowa w § 3 ust. 1 projektu umowy maksymalnie o 12 miesięcy w przypadku, gdy pierwotnie określony termin realizacji umowy okaże się niewystarczający do pełnej realizacji zamówienia podstawowego lub opcji nr 1.
Warunki skorzystania z prawa opcji zostały opisane w § 8 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 350 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierował się wyłącznie kryterium cena brutto za realizację przedmiotu zamówienia, zwane dalej kryterium „ceny” (C) – waga kryterium – 100%,
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art 112 ust. 2 ustawy Pzp dotyczące:1. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że znajduje się w jawnym, ogólnodostępnym rejestrze kwalifikowanych dostawców usług zaufania, o którym mowa w art. 3 ustawy z dnia 5 września 2016
roku (Dz. U. z 2024 r., poz. 1725 z późn. zm.) o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej, dostępnym pod adresem Narodowe Centrum Certyfikacji (https://www.nccert.pl) (Narodowego Centrum Certyfikacji).
2. Wykonawca spełni powyższy warunek jeśli wykaże, że należycie wykonał a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje, nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie zrealizował lub realizuje co najmniej 3 usługi polegające na świadczeniu usług dostarczania kwalifikowanych certyfikatów dla co najmniej 300 użytkowników każda usługa o łącznej wartości nie
mniej niż 100 000,00 zł (brutto). Jedna usługa oznacza wykonanie/wykonywanie na podstawie jednej umowy dostarczenia nowych
i odnowieniu certyfikatów elektronicznych do podpisu kwalifikowanego dla co najmniej 300 użytkowników wraz z załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń
powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z p Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia następujących oświadczeń i dokumentów (podmiotowych środków dowodowych):
a) oświadczenia o aktualności informacji zawartych w złożonym w postępowaniu oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania określonych przez Zamawiającego w Rozdziale 5 SWZ, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3-6 oraz art. 109 ust. 1 pkt 8 i 10 ustawy Pzp oraz w zakresie art. 7 ust. 1 ustawy UKR. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SWZ,
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia następujących oświadczeń i dokumentów (podmiotowych środków dowodowych):
wykaz usług, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, licząc wstecz od dnia w którym
upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
wraz z podaniem, dat wykonania, podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są
wykonywane ilości użytkowników oraz wartości usługi. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
Uwaga:
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonanych wspólnie z innymi
Wykonawcami, w ww. wykaz, dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca bezpośrednio
uczestniczył.
d) dowody określające, czy wskazane w ww. wykazie usługi zostały wykonane należycie. Przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz
którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w
stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,
e) wydruk z rejestru kwalifikowanych dostawców usług zaufania, ze strony https://www.nccert.pl
potwierdzający informację że Wykonawca jest wpisany do rejestru dostawców usług zaufania, na
podstawie decyzji Ministra właściwego do spraw informatyzacji, zgodnie ustawą dnia z 5 września
2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2024 r., poz. 1725 z późn. zm.)
i posiada aktualny certyfikat dostawcy usług zaufania
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (Wykonawcy występujący wspólnie,w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp) są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika, do:
- reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
albo
- do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Pełnomocnictwo powinno zostać załączone do oferty, zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozdziale 7 część 2 pkt 2 ppkt 2 lit. f) SWZ.
3. Wykonawcy występujący wspólnie składają jedną ofertę, przy czym:
a) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale 7 część 2 pkt 2 ppkt 2 lit. a) i b) SWZ, składa każdy
z Wykonawców oddzielnie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw do wykluczenia z postępowania
w zakresie określonym przez Zamawiającego,
b) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale 7 część 2 pkt 2 ppkt 2 lit. c) SWZ, składa każdy z Wykonawców oddzielnie. Oświadczenie to potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
c) pozostałe oświadczenia i dokumenty wskazane w Rozdziale 7 część 2 pkt 2 SWZ, składają wszyscy Wykonawcy wspólnie, z wyjątkiem dokumentu opisanego w Rozdziale 7 część 2 pkt 2 ppkt 2 lit. e), który każdy z Wykonawców składa oddzielnie.
4. Ofertę składa i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców – Pełnomocnik lub wszyscy Wykonawcy, składający ofertę wspólną.
5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w Formularzu ofertowym.
6. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający może zażądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zakres zmiany umowy zwarto w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-03 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ias-warszawa.ezamawiajacy.pl/pn/ias-warszawa/demand/241574/notice/public/details
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-03 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zastosowanie wyłącznie kryterium ceny o wadze przewyższającej 60%, znajduje uzasadnienie w treści opisu przedmiotu zamówienia, który zawiera szczegółowe wymagania jakościowe odnoszące się do głównychelementów zamówienia. Przedmiot zamówienia ma charakter ustandaryzowany, tzn. Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia odwołuje się do obowiązujących przepisów prawa, w szczególności do
ustawy z dnia 5 września 2016 roku o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1725 z późn. zm.), które określają standardy techniczne i jakościowe dla kwalifikowanych certyfikatów podpisu elektronicznego.